MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Rotterdam onrustig na zedenmisdrijven

01 december 2006 | in Maatschappij | 21 Reacties

RotterdamIn het Oude Noorden in Rotterdam is onrust ontstaan over een zedenzaak. Een 61-jarige Nederlander werd deze week aangehouden nadat hij werd verdacht van misbruiken van minderjarige jongens. De slachtoffers zijn twee 10-jarige jongens en een 19-jarige, die naar eigen zeggen een aantal keer is misbruikt door de Rotterdammer.

De onrust heerst vooral onder de Marokkaanse gemeenschap in de wijk. De verdachte woont naast een moskee. Van de 10-jarige jongens is bekend dat ze van Marokkaanse afkomst zijn. De rechter-commissaris heeft de verdachte in bewaring gesteld, aldus De Telegraaf.

In de gemeenteraad kwam de kwestie donderdagmiddag aan de orde. Het was Leefbaar Rotterdam ter ore gekomen dat de verdachte al jaren actief is en dat er zich veertig gevallen hebben voorgedaan. Volgens burgemeester Opstelten gaat het om drie zaken, waarvan de eerste in juni aan het licht kwam.

Er zijn 21 reacties

  1. khalid
    01 december 2006 om 03:32 uur.

    leefbaar Rotterdam = Pim fortuyn er moet ook onderzoeken komen hij is ook schuldig aan misbruikt van kinderen politie was op de hoogte van de zaak maar ze hebben niks gedaan we eisen bescharming van ons kinderen er klopt iets niet

  2. hassanhasson
    01 december 2006 om 06:18 uur.

    Met alle respect voor een dode; pimtje reikte eveneens met zijn handjes naar jonge jochies en pleitte openlijk voor gemeenschappelijke openheid voor pedofielen!
    aldus verwacht niets van de ranzige leefbaren.
    Vandaag ben ik een blije persoon, hoogswaarschijlijk komt er een generaal pardon voor de slachtoffers van Cohen /Verdonk

  3. studente
    01 december 2006 om 11:29 uur.

    Echt ziek allemaal..

  4. peter
    01 december 2006 om 01:26 uur.

    Nederland wat is dit eigenlijk voor een land?
    ===================================
    Steeds meer ondeugd lieden die massaal over de schreef gaan. Het land waarin orde, veiligheid en fatsoen steeds verder afbrokkeld. Het land van de lange wachtlijsten, het land waarin je alleen alles moet betalen, het land van agressie, haat en nijd, het land van de eigenheimers en achterdocht, het land van de lafbekken en de hypocrieten, filevorming, slechte huisvesting, scholing en sociale zekerheid, kortom dit is het land voor zakkenvullers, voor de criminelen en de uibuiters. Het land van wind en regen en weinig ruimte. Het land waarin de mafkezen zoals de TBS-ers vrij rondlopen, drugs en prostitutie, geweld en agressie, vervuiling en verloedering, de illegale seksclubs en de hennep kwekerijen, kortom Nederland is niet ziek maar ROT!!!

    Ik ben er klaar mee nog 10 jaren volhouden en dan pak ik mijn koffers. Terug naar Indonesia het kan niet slechter!

  5. Saida
    01 december 2006 om 03:26 uur.

    Misschien moeten Marokkanen geld niet zo belangrijk vinden. HEt moet je toch opvallen als ouder als je kind met geld of dure spullen thuis komt. De vraag is of je het wil zien of niet.

  6. Henk-Rotterdam
    01 december 2006 om 04:06 uur.

    Mensen even de zaken goed uit elkaar houden.
    Als er bij de politie signalen of klachten binnenkomen over dergelijke zaken dan is de politie met handen en voeten gebonden zolang er geen hard bewijs te vinden is en men geen verklaringen van slachtoffers heeft.
    Het is heel triest maar op dat punt schiet de wetgever tekort en bied onvoldoende bescherming voor deze zaken tegen kinderen,dat is niet de schuld van de politie die wel heel graag tegen dit gespuis wil optreden maar de wetgever heeft te veel ruimte gelaten en elke advocaat die zo’n smeeralp bijstaat heeft hem binnen 6 uur weer op straat staan.
    Hier is een taak voor de parlementsleden weggelegd,maar dan moeten we wel aangeven aan hen wat we willen en dus moeten we R.O. in zijn aktie gaan helpen en steunen.
    Ten aanzien van het stellen van vragen van de restanten van LR ben ik van mening dat dit is om zogenaamd iets te willen doen voor de gemeenschap die ze zelf zo graag dagelijks op hun ziel trappen en door het slijk halen dus een vraag van dit stelletje ongeregeld is alleen in hun eigen ego belang.
    Via het parlement zal moeten worden geregeld dat de politie meer bevoegdheden krijgt en sneller mag ingrijpen en dat alleen al op grond van verdenking of eerder zeden gedrag en doordring iedereen ervan let op je kinderen en op elkaars kinderen.

  7. swa
    01 december 2006 om 05:02 uur.

    fuck marokkanen, zeggen allemaal een hekel te hebben aan homo’s, maar laten zich voor geld allemaan naaien, tfoe tfoe

  8. Amir
    01 december 2006 om 06:28 uur.

    Dat krijg je als je dag en nacht in moskee zit en daardoor je kinderen verwaardeloosd. Mensen, ga wat beters doen dan de hele dag in moskee rondhangen en een uitkering ontvangen!

  9. rachidddd
    02 december 2006 om 12:56 uur.

    als het een van mijn kionderen zou zijn snij ik 10 pedos de keel door inchallah

  10. romano_
    02 december 2006 om 10:53 uur.

    wat praten jullie hier over marokkanen
    het zijn de nederlanders die dit gedaan hebben
    zelfs als marokkanen slachtoffer zijn, praten jullie negatief

  11. merie
    02 december 2006 om 05:01 uur.

    hey
    swa
    mampampa
    bijna 5 dec ga snoep uitdelen ofzo

  12. justice4allll@hotmail.com
    02 december 2006 om 08:37 uur.

    Waar zijn de ouders van deze kinderen gebleven toen deze kinderen werden misbruikt?? Hebben ze geen signalen gekregen dat er iets mis is met hun kinderen. Hebben ze zich niet afgvraagd waar hun kinderen aan hun geld en dure kleding komen? Zijn ze nou naif en hebben ze totaal geen interesse in hun kinderen? Waarom zijn juist marokkaanse kinderen zo gesteld op geld? En waar gaat al dat geld dat de staat betaalt juist voor deze kinderen?

    De ouders van deze jongens net zo verantwoordelijk als de dader. Ze lopen er zeker nu zielig bij, oh wat is onze kinderen overkomen? Waarom neem je in godsnaam kinderen als je niet in staat bent tijd en geld in ze te investeren? OPVOEDCURSUS voor deze lui.

    Jammer, weer een generatie marokkanen naar de klote!!!

  13. skery
    03 december 2006 om 10:51 uur.

    marokkaan groot probleem

  14. studente
    04 december 2006 om 01:44 uur.

    Waarom neem je in godsnaam kinderen als je niet in staat bent tijd en geld in ze te investeren? OPVOEDCURSUS voor deze lui.

    Justice4all.. inderdaad!!!!

  15. mhamed
    04 december 2006 om 02:03 uur.

    inderdaad ouders dat is een probleem…………
    ik weet zeker als ouders hun kinderen goed in de gaten houden met andere woorden tijd investeren. zal het goed komen met de jongens.
    het komt niet door de hele tijd in de moskee te hangen. nee nee nee
    weten wat je kind aan het doen is …belangstelling in jou bloed.
    laat geld met rust en bespaar een hoop ellende.
    juist waarom komt geen onderzoek naar dat soort praktijken!!!!!!!omdat het wij zijn!!!!

  16. studente
    04 december 2006 om 04:01 uur.

    Ja daar geloof ik ook in.. meer tijd en aandacht en dan volgen ze minder het verkeerde pad!

  17. r.o.
    05 december 2006 om 09:53 uur.

    Even voor de duidelijkeid, die pedo zijn verdovingsmiddelen in de limonade te hebben gedaan, wat hij aan die kinderen gaf. Ik als kind had ook contact met de buurman, als kind ben je naif. Dit soort beesten maken misbruik van de onschuld van kinderen. Ik heb zelf vernomen dat heel pedo zich richten op Marokkaanse kinderen, omdat ze geobsedeert zijn door Marokkaanse kinderen.
    Ze gaan zelf in wijken wonen, waar veel Marokkanen wonen. Ik heb een onderzoek gelezen, waarbij is aangegeven dat 65% van misbruikte kinderen Marokkaanse kinderen zijn. Alleen hoor er niets over, ik ben erook van gesproken, er zijn Marokaanse jongens misbruikt dan dat we denken..
    Dit soort beesten kun je niet tegenhouden, sommige zijn docenten, school directeuren je hebt ze overal. Wat wil je als ouder doen, als een docent een pedo is, iedereen zou er ttoch intrappen, dat verwacht je toch niet. Een ding staat vast, Marokaanse ouders zijn wat betreft het gevaar van deze beesten in onze maatschappij niet echt bewust, zijn nog naif. Vaak lezen geen kranten, volgen niet het nieuws, taboe om erover tte praten een kwestie van onwetenheid. Er is geen ouder dit dit wenst voor zijn kinderen en ik geloof niet dat Marokkaanse ouders niet van hun kinderen houden.
    Ik vind dat er een onderzoek moet plaatsvinden van Marokkaanse jongens in relatie tot pedofielen netwerk. Als het waar is dat dit soort netwerken zich vnl. concentreren op Marokkaanse jongen, dan houd ik mijn hart vast. Er dient ook toelichting plaats te vinden in de moskeen over dit soort gevaren voor hun kinderen en andere plaatsen, zodat ouders bewust worden van de gevaar/

  18. r.o.
    05 december 2006 om 09:56 uur.

    sorry, correctie die kinderen lieten zich niet omkopern voor 50 euro, maar kregen verdovingsmiddelen in hun limonade, “van de aardige lieve buurman””

  19. abdel
    05 december 2006 om 12:34 uur.

    selam

    ga vooral zo door geef de ouders maar de schuld.

  20. studente
    05 december 2006 om 12:38 uur.

    Oke.. ja hoorde dat het om een wederdienst/lokmiddel als 50 euro ging.. maar niet dat er verdovingsmiddelen in hun limonade was..

  21. Henk -Rotterdam
    05 december 2006 om 02:27 uur.

    Wat we hier ook stellen en wat de aanleiding is is in het geheel niet relevant,we gaan voorbij aan het feit dat de kinderen slachtoffer zijn en de smerige schoft de dader is die jongens weet te beinvloeden en met allerlei middelen overhaalde tot ontucht.
    Het heeft geen zin naar de ouders of de kinderen te wijzen terwijl de dader straks weer rondloopt buiten.
    Goede voorlichting op scholen, in de moskee, in het clubhuis,ook goede voorlichting aan de ouders daarmede zet je een stap in de goede richting. En wat is het probleem om via de instanties een folder uit te geven in de taal van de mensen zodat het duidelijker wordt,deden we een aantal jaren geleden toch ook nog in Rotterdam alle folders van de gemeente in diverse talen.
    Daar had niemand problemen mee tot die zouteloze galbakken van LR met Pastors en cs de zaak in handen kregen toen moest het weg,maar waarom kunnen we dat niet meer oppakken of staan we dan de integratie of dergelijk slap gelul in de weg,maar een ding is belangrijk VOORLICHTING en SOCIALE CONTROLE op elkaar,pas op elkaar kinderen en hou ze in de gaten.
    De kinderen zijn slachtoffer dus behandel ze niet als daders!!!!!!!!!!