MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Shouf Shouf! de serie 2’ in januari op TV

03 december 2006 | in Amusement, TV | 27 Reacties

Shouf Shouf! de serieVanaf vrijdag 26 januari 2007 zendt de VARA op Nederland 3 de nieuwe, twaalfdelige comedyserie ‘Shouf Shouf! de serie 2′ uit. Mimoun Oaissa, Maryam Hassouni, Mimoun Ouled Radi, Mohammed Chaara, Leo Alkemade en Iliass Ojja spelen hierin ook nu de hoofdrollen.

In ‘Shouf Shouf! de serie 2’ draait het wederom om Ap en zijn vrienden. Het grote verschil met de film en de eerste serie is dat Ap nu echt ‘serieus’ is geworden. Hij heeft een café overgenomen en werkt aan zijn carrière! Zijn vrienden Rachid, Mussi, Robbie en Samira vinden het maar niets en blijven hun eigen ding doen. Dit verloopt niet altijd zonder problemen. Uiteraard is het broertje van Ap, Driss, gespeeld door Iliass Ojja ook weer van de partij.

Serie 2 is geschreven door onder anderen Luuk van Bemmelen, Mimoun Oaïssa, Melle Runderkamp, Wolter Muller, Rogier de Blok en wordt deels geregisseerd door Tim Oliehoek (Vet Hard, Shouf Shouf! de serie) en deels door Albert Jan van Rees (De Band, Daar Vliegende Panters).

Er zijn 27 reacties

  1. ahmed
    03 december 2006 om 01:37 uur.

    Die serie moet van mij van de buis. Ik zat naar een aflevering te kijken en zat echt letterlijk te gapen……. zo saai.

    Ik dacht echt waar gaat dit over!!!!!???

  2. Gangsterberber
    03 december 2006 om 09:37 uur.

    idd één aflevering,
    dus gaap verder.

  3. skery
    03 december 2006 om 10:50 uur.

    ons voor schut zetten schande tfoe

  4. Khalid
    04 december 2006 om 09:24 uur.

    @skery

    de mensen die tasjes roven en mensen lastig vallen op straat en de hele tijd op de hoek van de straat staan en iedereen een racist noemen, omdat ze te lui om een baan of een opleiding te doen enz… dat zijn de mensen die ons voor schut zetten.

    volgens mij is het beter om je hier druk over te maken dan over de mensen die er wat van proberen te maken.

  5. studente
    04 december 2006 om 01:40 uur.

    Dat vind ik nou ook.. waarom gelijk een groep acteurs aanvallen.. het doel van de serie is om voor vermaak te zorgen.. dus?

  6. skery
    04 december 2006 om 07:30 uur.

    wat voor vermaak kijk liever harde politie film dat is pas vermaak emmer zeep en water er bij

  7. studente
    05 december 2006 om 09:42 uur.

    Oke…

  8. mhamed
    05 december 2006 om 11:40 uur.

    wij marokkaanen maken altijd druk om alles en nog wat,
    wat kan mij schelen als een marokkaan om de hoek staat . of een ander in een serie speelt!!!!!
    ik weet wie ik ben en wa ik kan, daar heb ik het druk mee.
    ik kijk eerst naar mezelf. een betere wereld begint bij …………….oke dan.

  9. studente
    05 december 2006 om 04:23 uur.

    jazekers.. kijk eerst naar jezelf voordat je snel met de vinger naar de ander wijst!

  10. skery
    05 december 2006 om 07:22 uur.

    domme nl gezegde

  11. Samra
    05 december 2006 om 09:42 uur.

    nou, ik vind het wel een leuke serie als die afgelopen is denk ik er niet meer aan. En wat betrefd het voor schut zetten, ik voel me niet aangesproken dus waarom zou ik.
    leef en laat leven!

  12. studente
    06 december 2006 om 11:30 uur.

    Skery.. sue me oke!
    Samra.. inderdaad.. ik voel me ook niet aangesproken.. anderen zo te zien wel!

  13. Ayman
    06 december 2006 om 06:39 uur.

    13 in een dozijn serie.

  14. skery
    06 december 2006 om 08:08 uur.

    marock filmis veel beter

  15. Ahmed
    06 december 2006 om 10:48 uur.

    Hallo, ik voel me ABSOLUUT niet aangesproken. Ik vind de serie te saai, ik heb overigens meerdere afleveringen gekeken om te kijken of het bij mij in de smaak zou vallen, maar nee.
    Ik bekritiseer de acteurs niet, ik heb alleen niks met de serie; het doet me gewoon niets. Wat verder iedereen doet of vindt maakt mij niet uit.

    Het is leuk dat de makers een groot publiek op een informatieve manier proberen te vermaken. Ik ben echter niet gesteld op flauwe komedie, ik ben toe aan een keiharde actiefilm met dezelfde ingredienten.

    De acteurs praten vaak te langzaam in de serie. Dit doen ze om het voor iedereen verstaanbaar te maken. Ik ben echter niet gewend dat Marokkaanse jongeren zo praten en is het voor mij dus niet realistisch genoeg en dit is toch een criterium dat voor mij zwaar weegt bij een dergelijke productie.

  16. MO
    06 december 2006 om 11:35 uur.

    AHMED

    je hebt gelijk man, ze praten te langzaam, vind ik ook!

  17. adil
    11 december 2006 om 06:16 uur.

    was een graapppje 🙂 was me broertje

  18. inferno
    23 januari 2007 om 12:55 uur.

    Kerel wat zijn jullie marokkanen toch naar de klote, de serie shouf shouf is gewoon goed klaar!! wie m niet goed vind heeft gewoon een slechte smaak, je bent echt zielig als je je voelt aangesproken in die serie, het is gewoon een leuke serie, grappig en gewoon vermakend om naar te kijken, waarom moeten jullie gelijk zegge ja het is negatief voor marokkanen het is toch helemaal niet zo, kijk wat die marokkanen bereikt hebben in die serie ze zijn hele goeie acteurs zie dat maar te bereiken en dan je mond opentrekken in plaats van alleen maar comentaar geven!!

  19. Abdel
    23 januari 2007 om 12:09 uur.

    selam

    om de allochtoon voorschut te zetten hoef je geen acteur te zijn.
    die marokkanen die in shoufshouf z*bi* spelen zijn hielenlikkers van de nederlanders .

    elhamdoelilah heb ik geen kabel en geen schotel en ben ik verlost van die duivels.

  20. noura
    23 januari 2007 om 07:34 uur.

    salam moe alyekom broerdes en zusters
    alvast mabrouk el aid .

  21. Abdel
    24 januari 2007 om 11:27 uur.

    Selam

    Dank je wel noura , maar het is alweer bijna februari , heb je vastgezeten of zo ?

  22. mohamed
    28 januari 2007 om 07:51 uur.

    dit is een te leuke film dus wat praten jullie allemaal je kunt erbij lachen wat wil je nog meer tazzz jullie praten te veel en zeuren

  23. samir
    30 januari 2007 om 05:31 uur.

    ej man maak je niet druk het is maar een serie wij mocro’s maken ons toch niet druk om een ….. serie of wel denk is na allemaal

  24. redouan
    03 februari 2007 om 08:10 uur.

    spreek allemaal voor jullie zelf

  25. souffie
    28 februari 2007 om 07:26 uur.

    hallo iedereen

    luister mensen, die acteurs doen hun best, anders zouden ze dit nooit bereikt hebben. Hoe of wat ze voorstellen is hun zaak. Ze hebben een doel net als elke acteur, namelijk: zoveel mogelijk kijkers lokken.
    Ga je niet akkoord begin dan zelf aan een serie… eens zien wat jij er zal van bakken.
    het gaat niet om mensen bekritiseren en erger nog demotiveren, nee helemaal niet!!!
    als WIJ (=allochtonen) nu allemaal een baan zouden hebben (acteur zijn is ook een baan), dan zouden er nu geen jongeren, meer op straat zijn.
    denk eens goed na , en probeer ook wat te bereiken in je leven.

    je mening uiten mag, maar doe dit aub op een beleefde manier…

    veel succes iedereen

  26. kees
    10 maart 2007 om 06:58 uur.

    jo alles goed wat ebn je aan het doen stuur trug

  27. geldoen