MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Luchtvaartverdrag EU en Marokko getekend

13 december 2006 | in Marokko, Toerisme | 14 Reacties

vliegveldLuchtvaartmaatschappijen uit de Europese Unie en Marokko mogen op den duur onbeperkt naar elkaars gebieden vliegen. De EU en Marokko hebben dinsdag (12 december) een akkoord getekend over gefaseerde openstelling van elkaars luchtruim schrijft Luchtvaartnieuws. Het is de eerste keer dat de EU een dergelijk luchtvaartverdrag tekent namens alle 25 EU-landen.

De overeenkomst vervangt de huidige bilaterale luchtvaartverdragen tussen de lidstaten en Marokko. Door het akkoord zijn veel nieuwe routes mogelijk tussen de EU en het Noord-Afrikaanse land. Naar verwachting groeit het vliegverkeer tussen beide gebieden sterk, mede doordat low cost carriers als easyJet en Ryanair op bestemmingen in Marokko zijn gaan vliegen.

Dit betekent een forse boost voor het toerisme in Marokko, met naar verwachting tien miljoen bezoekers in 2010. De overeenkomst behelst ook regels voor veiligheid, milieu, staatssteun en overnames.

Er zijn 14 reacties

  1. MO
    13 december 2006 om 12:28 uur.

    Prachtig!

  2. studente
    13 december 2006 om 09:50 uur.

    Wel goed voor de marokkaanse economie..

  3. zva
    13 december 2006 om 10:07 uur.

    alhamdoelilah
    eindelijk RAM gaat eraan.

    ik ga twee keer per jaar naar mijn stad alhoceima.
    heerlijk nieuws.

    groet

  4. Said
    13 december 2006 om 10:21 uur.

    En nu wachten totdat er goedkoop kan gevlogen worden naar het noorden, zodat ik het busje van papa kan verkopen.

  5. marokkino
    13 december 2006 om 07:03 uur.

    Eindelijk wakker geworden?

    Privatiseer RAM en geef die markt een keer vrij.

    En laat andere concurenten toe treden.

    RAM hanteert al jaren lang belachlijke prijzen.

  6. skery
    13 december 2006 om 10:45 uur.

    kleine kinderen kunner meer verdien met hun …… weggeven paar dihram aan het westen

  7. marokkaan
    14 december 2006 om 10:21 uur.

    Dat werd echt tijd!! het heeft wel lang geduurd voordat de koning zijn ogen open heeft gedaan. RAM is vanwege haar positie de afgelopen jaren enorm arrogant geworden. Hoop dat de andere vliegtuigmaatschappijen ram onderuit zullen halen. Op een gegeven moment zul je zien dat ram ook zijn prijzen gaat verlagen, en dan kan het opeens wel.
    anyway een zeer goede wending en de toerisme zal enorm groeien. verder zullen veel marokkanen nu wel 3 keer nadenken voordat ze de overweging maken om met het busje naar marokko te gaan. Ik zie marokko al net als turkije worden, veel low cost maatschappijen en veel toerisme!!!

  8. alpha
    14 december 2006 om 12:16 uur.

    Jo fooks

    dit is echt goed voor de marokaanse marokkanen en voor de europese marokannen.
    de toerisme zal bloeien, waaronder de onderwereld industrie, wat een belangrijke pijler is voor de marokkaanse economie.
    er worden nieuwe markten aangeboord. zo komt de cocaine van columbia tegenwoordig niet meer van rotterdam maar van uit tangier.
    dit bied de marokaane weer te klimmen in de onderwereld. dus van fietse dief tot drugskoning.
    lang leve de hervormingen.

    alpha

  9. abdel
    14 december 2006 om 03:40 uur.

    LEQLOUWIE VOOR MAROCCO

  10. mhamed
    14 december 2006 om 05:11 uur.

    goed werk van de konning mohammed5,het zal niet meer lang duren voordat marokko een land van de toekost zal worden.
    de curoptie zal hopelijk tot verleden behoren.
    het moest wel komen zo iets…………

  11. mhamed
    14 december 2006 om 05:13 uur.

    hahahahahh,toekomst ik heb dikke vingers.

  12. khalid
    15 december 2006 om 01:10 uur.

    hey morrokko moet zijn erfgoed beschermen ik bedoel curoptie

  13. badr
    16 december 2006 om 07:41 uur.

    Eindelijk de monopolie doorbreken.
    Dit is het begin. Er moet nog veel meer gebeuren om Marokko te bevrijden van onderdrukking en kortzichtige.

    En neem en voorbeeld van India waar ieder maand 10. 000 afgestudeerde op de markt komen. die juist het land tot bloei kunnen helpen in plaats deze te onderdrukken en weg te jagen naar andere landen.
    Weg met eigenbelangen! weg met corruptie! weg met hebzucht! en laat alstublieft het land groeien want er is veel potenties en mogelijkheden.

  14. badr
    16 december 2006 om 07:42 uur.

    kortzichtige visie

    correctie