MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Vliegtuig uit Marokko vol bolletjesslikkers

15 december 2006 | in Maatschappij, Marokko | 13 Reacties

BolletjesslikkersHet Schipholteam van de marechaussee en douane heeft zondag 32 bolletjesslikkers aangehouden, die allemaal op een vlucht vanuit de Marokkaanse stad Casablanca naar Amsterdam zaten. Volgens woordvoerder Rob Stenacker gaat het om uitzonderlijk veel bolletjesslikkers. Echter geen van de verdachten heeft een Marokkaanse nationaliteit. Van de 32 verdachten hebben 28 de Nigeriaanse nationaliteit. De overige kwamen uit de Verenigde Staten, Ghana en Liberia.

Normaal worden vluchten vanuit Marokko niet zo intensief gecontroleerd op drugs. Maar omdat er aanwijzingen waren dat er op de vlucht uit Casablanca bolletjesslikkers aan boord zaten, werd deze vlucht aan een gericht onderzoek verworpen, aldus De Telegraaf.

Volgens Stenacker zoeken criminele organisaties nieuwe smokkelroutes om de 100-procentcontrole op vluchten vanuit het Caraïbisch gebied te omzeilen. “Ze werken professioneel. Als er routes worden afgesloten, gaan ze nieuwe zoeken. Het is aan het Schipholteam om die te ontdekken,” zegt Stenacker.

Er zijn 13 reacties

  1. skery
    15 december 2006 om 08:24 uur.

    Nigerianen zitten zondags in een bijlmer-kerk om te bidden voor een goede-bolletjes vlucht. Dat volk spoort echt niet! Ik meen het!

  2. Nadir
    15 december 2006 om 08:40 uur.

    Jammer dat ze niet in Marokko waren opgepakt!

  3. Toth
    16 december 2006 om 09:57 uur.

    Bolletjesslikkers zijn van grote waarde voor de Nederlandse Overheid, zoals het voor iedere Overheid is. Op die manier kun je net doen alsof je drugs bestrijdt en de publieke opinie beinvloeden met beeldende verhalen, terwijl in Rotterdam containers vol van vrachtauto en schip en vice versa worden geladen.

    De wat minder naieven onder ons weten dat de drugshandel is beschermd is door de regeringen en dat met het varieren van de nadruk op wetshandhaving gezocht wordt naar een optimale balans tussen prijs en markt-volume. De absorptie van het drugsgeld via witwassen in het legale circuit is allang onmisbaar voor de stabiliteit van de wereldeconomie.

    Het gewone volk moet zich hier niet mee bezig houden. Die kunnen beter hun aandacht richten op een stel bolletjesslikkende armoedzaaiers.

  4. merie
    16 december 2006 om 10:16 uur.

    hahhahahah
    als ze in marokko waren opgepakt
    dan wordt deze route gelijk uit hun hoofd gezet

  5. khalid
    16 december 2006 om 03:50 uur.

    wat doet overheid met die drugs?

  6. Henk-Rotterdam
    16 december 2006 om 06:42 uur.

    Als de drugbaronnen handel versturen wordt er gewoon rekening gehouden met een vangst door de overheid,m.a.w. alsmen 100 kilo drugs het land in wil hebben stuurt men 250 kilo op en gaat er vanuit dat er 150 kilo wordt gepakt.
    Gebeurdt dat niet,heeft men dubbelle winst, zo simpel is het.
    Als er 32 bolletjes slikker worden gepakt ii s het gewicht in drugs al reeds 2 tot 3 maal die zelfde dag het land ingekomen.
    Dit was gewoon een test om te kijken hoever ze deze verbinding konden gebruiken en de slikkers waren weer gewoon arme sloebers die toch niets meer te verliezen hadden en de bazen blijven weer buiten schot.

  7. badr
    16 december 2006 om 07:45 uur.

    lahaola ola koata illa bilah

  8. choukri
    17 december 2006 om 01:23 uur.

    Dat slecht nieuws. Krijgen wij straks ook te maken met die 100% controles.

  9. Toth
    17 december 2006 om 09:47 uur.

    Handen op wie werkelijk denkt dat er via de darmen van een stel sukkels het substantiele deel van de drugs wordt ingevoerd (en doorgevoerd) en niet via bulktransport via Rotterdam, Schiphol, met marineschepen in Den Helder en met bestelauto’s over de Belgische en Duitsche grens. Waarlangs zouden de synthetische drugs die in Nederland wordt geproduceerd de internationale markt bedienen?

    De grote zorgen zijn van geheel andere aard. De laatste vijf jaar is de straatprijs van cocaine en heroine gezakt naar een te laag niveau, waar dus de instroom van (witgewassen) fluide kapitaal in het legale geldcircuit teveel afneemt. Het EMCDDA meldt dat de prijsdaling zo zorgwekkend van vooral ectasy, heroine en cocaine is, dat in sommige Europese lande de prijs zelfs is gehalveerd.
    http://ar2006.emcdda.europa.eu/nl/home-nl.html

    Choukri heeft de een andere reden te pakken: controle.

  10. skery
    17 december 2006 om 02:18 uur.

    choukri

    precies door wie? door die vieze bavianen tfoe die volk bah bah en marokkaanse vrouwen rennen achter die volk schande

  11. Toth
    17 december 2006 om 04:42 uur.

    Ik denk dat het meer is dat enkel vanuit jouw positie gezien, Skery, het nèt lijkt alsof Marokkaanse vrouwen ergens achteraan rennen, terwijl in feite ze gewoon bezig zijn hard van jou weg te rennen. En wie zou hen dat kwalijk kunnen nemen, nietwaar?

  12. skery
    17 december 2006 om 10:21 uur.

    nee hoor ik zie genoeg hand in hand met afrikanen suri bah ik hoef geen marokkaanse riool ik ga mijn nivo niet verlagen voor marokkaanse riool !!!!!

  13. chamakh
    18 december 2006 om 07:25 uur.

    ik vind het wel dom dat ze het in hun buik verstoppen maar het zijn maa4r nigerianen geen marokkanen de nigirianen hebben marokko geld gegeven en de nigirianen hebben geen cent en geen bolletjes meer