MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Weer migranten aangehouden in Marokko

26 december 2006 | in Marokko | 15 Reacties

Afrikaanse migrantenOp het door Spanje bezet Marokkaans grondgebied Melilla zijn 40 Afrikaanse migranten gearresteerd. Met tientallen anderen probeerden ze over het hek te klimmen dat de enclave van Marokko scheidt, in de hoop zo de EU binnen te komen.

Vorig jaar probeerden migranten massaal Melilla en Ceuta te bereiken. Daarbij vielen tientallen doden. Ook over zee proberen duizenden veelal Afrikaanse immigranten Spanje te bereiken door in gammele bootjes richting Canarische eilanden te varen. Jaarlijks komen vele honderden bootvluchtelingen om het leven.

Er zijn 15 reacties

  1. skery
    26 december 2006 om 11:46 uur.

    ze zijn net als parasieten

  2. Saida
    26 december 2006 om 03:56 uur.

    Na jou de zondvloed he skery?

  3. Marocca
    26 december 2006 om 04:29 uur.

    Ik vind het wel zielig voor ze, ze willen een beter bestaan.. en als je dat niet in je eigen land kan bereiken..waarom zou je het dan niet in Europa proberen..

  4. mazok
    26 december 2006 om 05:59 uur.

    broeders en zusters,
    ik waarschuw jullie van ene iblies (schaytan) die hier rond hangt
    en probeert onrust te zaaien
    ik heb hem al een tijdje geobserveerd en goed zijn gesprekken geanalyseerd. Dus hij is gewoon een stoker
    dus niet op zijn reactie reageren en negeer hem. want dat is hij niet waard
    en jullie weten dat alcohol haram is (najasa) laat staan je zelf zo te noemen

  5. skery
    26 december 2006 om 08:31 uur.

    mazok

    oja iblies heeft geen pc wie dan als ik mag vragen ??

  6. Choukri
    27 december 2006 om 12:38 uur.

    Ik begrijp die mensen wel. Als de westerlingen in die zelfde situatie leven als al die afrikanen dan hebben ze hetzelfde gedaan.
    Je kan maar één ding zeggen : ALLAH I7SSEN LE3WAN

  7. Youssef Ain Asserdoune
    27 december 2006 om 02:36 uur.

    Ik begrijp ze allemaal wel en goed, maar ik stel ze een vraag voor, denken jullie dat het in Europa zo betrer wordt? Europa heeft goedopgeleide krachen nodig en geen analfabeten, das een, ten tweede, waarom probeert men niet wat te doen in zijn vaderland dan alleen ops traat hangen en hopen dat een dag komt waar hij Europa binnenkomt??
    Mensen, Europa is geen paradijs!!!!!!
    Ik ben nu op vakantie in Marokko, echt erg wat die mensen doen, ze proberen alles te doen om Europa binnen te komen door werkcontracten te kopen voor 10000 euro!!!! 10 mln !!!!ik snap ze dus niet, waarom probeer je dan niet iets te beginnen in Marokko met die 10000 euro? hoelang heb je dan nodig in Europa om die 10000 terug te kunnen betalen??
    Wallah l3adim het gaat steeds beter hier in Marokko, perfect is het allang nog nog niet, maar het gaat langzammer beter. Die mensen hier willen gewoon snel rijk worden, eigen BMW weet ik veel en zo gaat het niet. Allahouma inna hada moenkar!!!

  8. skery
    27 december 2006 om 05:26 uur.

    vuile mazok

    wat doet media over islam???? hun mogen zeker wel omdat ze christelijk jood ect zijn
    neem je vuile woorden terug vervloekte….. dat je bent

  9. Choukri
    27 december 2006 om 07:02 uur.

    Youssef Ain Asserdoune
    Opzich heb je welgelijk alsje zegt dat je geen toekomst hebt hier als je geenpapieren hebt, maardat kan je die mensen niet wijs maken en dat si wel begrijpelijk. Iedereen komt uit europa terug in een mooie auto dan komt het een beetjeongeloofwaardig als je dan tegen ze zegt dat het daar in europa maar niks is.
    Je moet het echt zelf meemaken.

    Ik vind het ook wel een beetje makkelijk praten als je zegt dat ie mensen daarhun land moeten opbouwen en zo dan zeg ik zelf waarom heb je dat zelf niet gedaan en waarom ga je niet terug om te doen wat je vraagt vandie mensen,

    Die mensen mssakken hebben niet het geluk en je kan maar een ding zeggen: allah i7ssen 3awen.

  10. mhamed
    28 december 2006 om 10:46 uur.

    SKERY is dat het enige wat jij kan, namelijk vloeken,doe niet zo zielig joh!!!!!
    hou het bij onderwerp als je dat kan , zoniet maak plaats voor een ander.

    vluchtelingen……..
    ik begrijp ze zeker, en hopelijk vinden ze het ook. wat betreft geluk.

  11. Youssef Ain Asserdoune
    28 december 2006 om 11:30 uur.

    Choukry,
    Allah i7sen l3wan ok, maar zegt het nou eerlijk, ben je niet mee eens dat de meeste gewoon lui zijn? dat je wilt emigreren blijft een fundamentele recht, maar als je 10000 geeft om dat te doen dan denk ik van; waarom probeer je dat geld niet te investeren?
    7ouya Choukry, ik weet hoe mensen in Marokko leven, ik heb het ook zelf meegemaakt, voor een simpele redebn, ik ben zelf geboren en getogen in Marokko, op de mijn 18 de pas kwam ik naar NL,ik ben Marokkaan van hart en nier.
    Als je tegen hunh zegt dat het niks meer is in Europa geloven ze je niet, dat komt doordat de meeste Marokkaanse Europeanen een verkeerde beeld geven over het leven hier.
    En zoals je zi, Allah i7sen l3wan

  12. brother
    28 december 2006 om 11:45 uur.

    Er is nog best wel plaats voor die mensen hier. Niet in de 5 grote steden, maar NL bestaat niet alleen uit deze steden. Bovendien als zij het niet doen, doen de oost Europeanen het wel. Let op, want ze komen eraan!

    Overigens NIET “alles is voor Bassie”, maar samen delen, zodat er wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen!

  13. kano
    28 december 2006 om 07:22 uur.

    ik heb er begrip voor dat die mensen hun landen willen ontvluchten want de leiders van die landen zijn dictators en regeren met ijzeren vuist er heerst oorlog en honger in die landen, economisch gaat zeer slecht in die landen dat komt door de coruptie natuurlijk. De europeese landen de voormalige colonisten hebben die afrikaanse landen al jaren bezet en van hun grondstoffen geporfiteerd dus leeggezogen en gedumpt nu leven de volkeren van die landen in armoede. dus de meeste europeese landen zijn daar verantwoordelijk voor, ze moeten met een oplossing komen.

  14. skery
    28 december 2006 om 09:47 uur.

    mhamed lees mazok zegt dat ik iblies ben en wie is begonnen

  15. Saida
    29 december 2006 om 12:11 uur.

    Weet je wat triest is als je een uienboer of tomatenboer bent in Senegal.
    Je hebt je eigen land en je eigen bedrijf. Dan komt een europese land haar gesubsidieerde uien en tomaten ver onder de prijs dumpen op de markt in Senegal. Je gaat failliet je verkoopt je land en steekt over naar Spanje om in de zelfde kassen te werken die jou kapot hebben gemaakt.