MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Familie Ali el B. dreigt naar hof te stappen

28 december 2006 | in Maatschappij | 25 Reacties

Ali el B.De familie van de twee jaar geleden doodgereden Ali el B. dreigt naar het gerechtshof te stappen als het Openbaar Ministerie (OM) niet voor 17 januari een beslissing neemt over vervolging van de bestuurster. Die dag is het exact twee jaar geleden dat Germaine C. de 19-jarige man doodreed in Amsterdam-Oost, vlak nadat B. met een metgezel een tasje uit haar auto had gegrist.

Dat meldt De Telegraaf. „Ons geduld begint op te raken”, aldus advocaat Nancy Dekens woensdag, die de belangen van de familie behartigt. Via een procedure bij het hof wil ze het OM dwingen de vrouw te vervolgen. Ook als justitie besluit de bestuurster niet te vervolgen, stapt de advocaat naar het gerechtshof om vervolging af te dwingen.

Er zijn 25 reacties

  1. Maghrebie
    28 december 2006 om 09:02 uur.

    Dit is daardwerkelijk een stomme actie van dit gezin. Hun zoon was een crimineel en het handelen van de vrouw was zelfverdediging en automatische reactie die iedere slachtoffer, die bestolen wordt, zal ondernemen. Als ik bestolen word, zal ik op dat moment ook alles in het werk stellen om dat nog te voorkomen. Ik ga niet toekijken want anders gaan de ouders van de crimineel mij aanklagen.

    De ouders hadden er beter aan gedaan als ze al hun aandacht op hun andere kinderen of neven hadden gericht, om te voorkomen dat zij ook hetzelfde kant op gaan als deze jongen.

    Met alle respect, wat zij nu deze vrouw aan willen doen is onrecht. Zij heeft hier niet om gevraagd, maar dat was hun zoon.

  2. Rif--Style
    28 december 2006 om 11:55 uur.

    Maghrebie wat denk jij nu stel dat het jou broertje was of jou neefje hoe zou jij reageren of zou je dan ook nog stoer zeggen dat die vrouw onschuldig is ok B heeft een fout begaan maar allah swt vergeeft iedereen dus moet die vrouw niet eigen rechten spelen ik hoop dat die vrouw voor 3 jaar gaat amien

  3. brother
    28 december 2006 om 12:44 uur.

    Maghrebie, leefden wij hier niet in een “rechtvaardige” NL?
    Natuurlijk is het niet goed wat de jongen heeft gedaan. Maar moeten we het toelaten dat een leven gelijk is aan een tasje? Wat voor een wilde westen situatie zullen we hier krijgen als iedereen zijn recht in eigen handen neemt?

  4. najm
    28 december 2006 om 01:54 uur.

    Te gek voor woorden, wat een arrogantie….
    Spijtbetuigingen en schadeloosstellingen van deze familie aan de slachtoffers van hun criminele kind acht ik meer op zijn plaats
    Kennelijk hebben deze ouders de boodschap niet begrepen
    Laat dit een les zijn voor de ouders wiens kinderen de straten onveilig maken.

  5. Hanan
    28 december 2006 om 03:19 uur.

    Maghrebie: Noem je het onrecht dat de familie de vrouw wil vervolgen?? Sinds wanneer is een tas een mensenleven waard?? En je hebt het over zelfverdediging maar de jongen had het tasje gestolen en wilde vluchten, dus niet haar iets aandoen!! Van zelfverdediging is dus helemaal geen sprake. Zij zal er misschien niet om gevraagd hebben maar we leven in een staat dat een wet heeft en het kan niet zo zijn dat zij boven de wet staat en iemand mag vermoorden omdat haar tasje gestolen is!!!

  6. schilderswij
    28 december 2006 om 03:46 uur.

    Hou je bek toch maghrebie.
    Het is wel hun zoon.
    Ook al was het een jood geworden
    Het blijft hun zoon hun bloed.
    maar je kan het alleen voelen
    Als het bij je eigen zoon gebeurd

  7. kano
    28 december 2006 om 06:48 uur.

    we moeten ons kinderen een goede opvoeding geven want het gaat een slechte kant op, over marokanen hoor je alleen maar negatieve dingen.

  8. najm
    28 december 2006 om 08:29 uur.

    Hi schilderswij
    kennlijk alles wat niet jou straatje past is Joods of moet zijn bek houden.
    Laat ik het zo stellen die mevrouw heeft niet om gevraagd of ze beoofd wil worden door een boef. Mocht ik ooit in de zelfde omstangiheden bevinden als deze vrouw dan zou ik ook het zelfde doen als zij gedaan heeft of dit bewust dat laat ik het midden. Ik ben vaak eens de rechtelijke macht in Nederland maar in deze zaak in het helder als klontje suiker. u krijgt wat u toekomt.
    Een betere opvoeding had heel veel leed bespaart aan iederen…….

  9. basry
    28 december 2006 om 09:10 uur.

    kano groot gelijk heb je

  10. Appie
    28 december 2006 om 10:29 uur.

    Ik begrijp de nederlandse staat af en toe niet. De vrouw heeft iemand zijn leven afgepakt dus moet ze bestraft worden.Of ze het nou expres of niet gedaan heeft doet er niet toe maar ze mag geen eigen rechter spelen.Zelf Saddam Hoessein heeft een snellere uitslag gekregen van wat ze straf is en hier duurt het altijd jaren en voorwat,voor niks. Het is toch verdomme duidelijk wat er gedaan is.

  11. khalid
    29 december 2006 om 04:06 uur.

    maghribie je hoet niet te slijmen je blijft marokkaaaaaaaaaaaaaaaaaaan tas is geen mens maghrebie we leven niet in jungel

  12. analist
    30 december 2006 om 02:33 uur.

    Goede taakstraf zou zijn de auto waarmee hun zoon is doodgereden 1x per week te wassen en in de was te zetten.
    Dat zou in ieder geval het besef van wat er nou is gebeurd bij die marokaanse tokkies vergroten.

  13. datra
    31 december 2006 om 09:41 uur.

    kano
    jij hebt gelijk.
    de ouders van de marokanen hebben tot nu toe hun kinderen verkeert opgevoed.
    de marokanen hebben een ander e denk wijze als wij.
    hoe moeten wij de marokenen berijken om te vertellen ,dat dit niet mag en dat wel mag ?
    ik was 25 jaar geleden in maroc
    ik ben geen marokaan
    ik kan een goed uit leg geven ,ik mak mij ook zorgen om de optredens van de marocaan.
    wat doen de marocaan niet goed?
    men hoort altijd negatieve dingen over deze mensen.

  14. datra
    31 december 2006 om 09:52 uur.

    ik zou tegen die ouders van de marokanen willen vertellen gaan jullie massal hulp zoeken.
    anders loopt het niet goed af met jullie.
    in de 2 de wereld oorlog hebben deze mensen ook geholpen om de moffen te verslaan met hollanders samen,
    maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook onze tassen met bezittingen mogen jaten.
    ik heb iets verkocht aan een maroc en tot nu toe heb ik geen geld van hem ontvangen…
    ik wacht ..
    ik wil zien hoe lang het duurt voor een maroc iets goeds doet…
    ik wilde een produkt uit maroc
    ik wacht ook op een ander maroc ..
    ik wil zien hoe lang het duurt…
    ik vraag mij zelf af ..wat is er in die hooft van die maroc…
    maar ik geef nu op dit ogenblik de schuld aan de ouders van die maroc…
    maar wat kunnen wij doen om deze maroc te laten doen en denken hoe wij het doen..?
    hebben de naroc hulp nodig?
    waarom vraagt deze het niet.?
    ik heb een organisatie van maroc ontmoet die in maroc weeskinderen willen helpen. de hollanse dame die het begeleide heeft men eruit gegooit.
    deze dame vroeg aan de maroc (penning meester ) een uitleg van het geld .
    dus ik zie ook alleen slecht dingen van maroc ..
    ik begin bang te worden om een maroc te ontmoeten.
    dus als er niets gebeurt zal ik elke contact met een maroc moeten verbreken.
    wat doe de maroc hieraan?
    wil een maroc mij en de rest van holland een antwoord geven?

  15. brother
    02 januari 2007 om 01:56 uur.

    Het antwoord van een Maroc aan DATRA:

    U moet terug naar de lagere school.

    Nadat u met goed gevolg de lagere school heeft doorlopen mag u de vragen opnieuw stellen, maar hopelijk dan wel zonder een neutje op.

  16. Henk-Rotterdam
    02 januari 2007 om 03:00 uur.

    Brother,
    Klasse !!!!!!!!!

  17. skery
    02 januari 2007 om 03:21 uur.

    luister niet naar die achterlijk nederlanders ze wten niks lopen maar te onzin te kramen die gasteb bederlanders zeggen ja in marocco zijn geen kerken en moslims mogen wel moskkee bouwen in nl zo achterlijk zijn ze oja nog 1 joshef de doper ligt in marocco begraven dat weten ze ook niet brrrrrrrrrr gelukkig ben ik geen nederlanders anders was ik achterlijk nederlander

  18. Fatima
    02 januari 2007 om 10:53 uur.

    haha..effe iets rechtzetten: in Marokko hebben we wel kerken..maar goed..dr komen niet veel mensen op af en die mensen die er wel op af komen die worden met alle respect behandeld..en worden neit of nauwlijks belemmert in hun manier van geloven.. In Nederland hebben we een heleboel moslims …nu minimaal 1 miljoen..maar al die Nederlanders die krijgen pijn in hun hart als ze langs een moskee lopen..dat is het verschill..

  19. Stefan
    12 december 2007 om 11:50 uur.

    Uiteindelijk blijft het nog steeds een erg ongunstige samenloop van omstandigheden.
    Helaas maakt de familie van de tasjesdief ongeremd misbruik, via hun advocaat, van de media. Het wordt echt te erg gesympathyseerd door de media in de richting van de doodgereden tasjesdief. Omgekeerde psychologische oorlogsvoering !!!
    Dat men vergeet dat het allemaal begon door Ali el B die gewoon met zijn fikken van andersman eigendommen moest afblijven.
    In mijn opinie niet erg dat hij door deze ongunstige omstandigheden geplet is door de auto van het ECHTE slachtoffer.
    Een goede crimineel is een dode crimineel !!!
    Vrije gedachtenkronkel: Nu is het de dader die per ongeluk het loodje legt, als hij nog had geleefd had hij bij zijn toekomstige berovingen misschien iemand anders gedood.
    Voor hij nog meer kwaad kon aanrichten is hij al uitgeroeid !!!
    Ouders van Ali el B.: Opvoeden (oa weten waar je kind mee bezig is) blijft moeilijk hè ???

  20. mhamed
    12 december 2007 om 04:41 uur.

    stefan het zegt mij al genoeg wat voor iemand jij bent namelijk een grote racist ,met of haast geen hersenen.want het is een marokkaan!!!!!!
    niemand heeft het recht om een ander te doden.
    weet jij ook dat mensen dingen doen en later spijt van hebben of niet.?
    heb jij niet eens iets gedaan wat niet kon?moest jij ook dood dan.!!!
    waar heb jij het over mens denk na….voor dat je zomaar stomme dingen gaat zeggen.

  21. mhamed
    12 december 2007 om 04:48 uur.

    maghrabie,,,je blijft mij verbaasen met jou argumenten ik heb het gevoel dat jij niet weet wat je zegt!!!!!!
    begrijp het nou jongen het gaat hier om een marokkaan en daarom willen ze dat niet of beter gezegd willen ze het niet accepteren.
    en wat jij doet is lullen met die racisten en je noemt jezelf een maghrabie!!!!
    spijfig.

  22. peter
    13 december 2007 om 12:05 uur.

    het gaat in de eerste plaats om een mens een jonge man die is doodgereden. en dat ie een tasje stal of een miljoen dat doet er niet zo veel toe dat was fout van hem. en de rechter zal oordelen in hoeverre die vrouw fout zat. ik denk persoonlijk niet dat ze m dood wilde rijden. maar in je paniek boosheid kunnen dingen fout lopen. de familie van die ali el b is slachtoffer en die vrouw ook. beiden levenslang. hoe de strafzaak ook uitvalt. dus uiteindelijk alleen maar verliezers in deze zaak.

  23. Stefan
    13 december 2007 om 12:00 uur.

    MHAMED,

    Heb ik het woord Marokkaan in mijn bericht gezet???
    NEE! Om het feit dat mensen zoals jij zich meteen aangevallen voelen als ik dat namelijk wèl zou doen!!!
    En niet geheel onbelangrijk; wat staat er in vredesnaam allemaal in jouw bovenstaande berichten??? Is dat Nederlands???
    En NEE, ik moest niet dood, omdat ik gewoon met mijn handen van andermans spullen afblijf !!!
    En als je ook nog het vermogen had om begrijpend te lezen, dan las je in mijn bericht dat ik het over een `ongunstige samenloop van omstandigheden` had.
    Inderdaad Peter, er zijn in dit geval alleen verliezers, maar de ouders van de doodgereden dader hadden DE KEUS om het erger te maken dan het al was!!En dat is in mijn opinie een heel groot verschil.

  24. loeboe
    07 maart 2008 om 12:38 uur.

    Ter vergelijking: had het incident in Indonesië plaats gevonden (de grootste moslemland ter wereld, ben zelf ook een Indonesisch moslem), werd Ali el Bejjati ‘gewoon’ ter plekke met dood veroordeeld. Meestal levend gebrand. Opzettelijk dus. En ja hoor, iedereen kan daarna gewoon rustig naar huis, geen gezeur van de familie, vrienden e.d. Dikke bult, eigen schuld. In landen waar sharia toegepast wordt, zijn Ali handen ook dan meteen afgehakt. Klaar. Ook geen gezeur, geen motie van familie e.d. waarom dat niet kunnen in NL? Dit gaat tenslotte niet over een opzettelijk moord (denk niet dat de wijf z’n beslissing en complexe handeling in split van seconden kan verrichten). Naar mijn oordel moet de familie gewoon accepteren dat beter een zon/broer etc kwijt dan een crimineel in het huis. Als hij mijn broer/zoon was: wat een schaamte, zou ik hem graag dood zien.

  25. Ster
    27 maart 2008 om 04:41 uur.

    Wat een gezeur over nationaliteiten… dat heeft helemaal niets met het hele verhaal te maken. Snappen jullie dat niet? Ik word zo moe van alle vooroordelen, halve waarheden en gezeur over niks.

    De jongen had de tas niet moeten stelen en de vrouw had niet op deze manier moeten reageren. Beide partijen zijn fout geweest.
    Jammer dat het zo is afgelopen. Als ie alleen een gebroken been had gehad had je er nooit iemand over gehoord…