MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ali B. vervolgd voor vuurwerk actie(update)

29 december 2006 | in Maatschappij, Muziek | 21 Reacties

Ali B.De gemeente Staphorst en de politie gaan muziekzender TMF en rapper Ali B vervolgen voor het illegaal afsteken van vuurwerk. Dat schrijft Het Algemeen Dagblad. Samen met TMF vj’s Miljuska en Valerio staken Ali B en Yes-R gisteren vier 100.000 klappers af ter ere van een nieuwe radiozender van TMF.

De gemeente Staphorst stuurt TMF een brief waarin de kosten voor het opruimen van het de resten van het vuurwerk worden verhaald op TMF. De muziekzender TMF biedt op haar website excuses aan voor het afsteken van vuurwerk in Staphorst. Enkele honderden meters verder werd op hetzelfde moment namelijk een 19-jarige jongen begraven. Ook Ali B. heeft op zijn website aangegeven niet op de hoogte geweest te zijn van dit feit.

Waarom de politie alleen stappen onderneemt tegen Ali B., die in opdracht van TMF handelde, en niet tegen TMF vj’s Miljuska en Valerio is niet duidelijk. Het management van Ali B verklaarde vrijdagmiddag nog niet officieel op de hoogte te zijn gebracht van de juridische stappen die tegen de artiest worden genomen.

Update: In De Telegraaf zegt Ali B dat het tijdstip van de begrafenis niet overeenkomt met het tijdstip waarop hij een driehonderdduizendklapper afstak afgelopen woensdag in Staphorst. De rapper baalt enorm van het incident en richt zijn woede op muziekzender TMF, die de ludiek bedoelde actie rond de lancering van TMF Radio organiseerde. “Van zo’n gerenommeerd televisiestation mag je toch verwachten dat ze de zaakjes goed geregeld hebben!?”

Er zijn 21 reacties

  1. inayat
    29 december 2006 om 04:33 uur.

    ja ja de HOLLANDSE zender TMF bedenkt iets met vuurwerk en wie krijgt uiteindelijk de schuld. Juist de MAROKKAAN. Zo wordt je van alle kanten genaait door je medelanders hier in NL. Welkom in Holland!

  2. Henk -Rotterdam
    29 december 2006 om 05:37 uur.

    Dit noemen we nu echt mierenneukerij van de 1e orde,als er een bruiloft op het zelfde moment was geweest had deze ook gewoon met alle festiviteiten door gegaan,maar uit een radicaal refomatorisch dorp kan je dit verwachten.
    Maar drugs en alcohol gebruik zijn in dit soort dorpen het hoogst en dan druk ik me heel voorzichtig en netjes uit.
    Hypocriet en schijnheilig,achterbaks en gemeen dan kom je aardig in de buurt van de gewoontes van deze dorpen

  3. skery
    29 december 2006 om 06:01 uur.

    precies inayat vertrouw nooit nederlanders raymster zei ze willen ons haten toen werdenNEDERLANDS booooooooooooooooos nederlander kan je kapot maken door de waarheid te vertelen

    kijk maar chaos in middenoost doow wie door europa die hebben joden daar geplaast en wat wordt vervolgt

  4. kano
    29 december 2006 om 06:07 uur.

    ze proberen de beste marokanen slechte naam te geven dan gaan ze wat verzienen

  5. Toth
    29 december 2006 om 06:58 uur.

    De Volkskrant bericht dat het drama met de begrafenis gewoon uit effectbejag was bijgevoegd in de berichtgeving.

    Volgens diverse regionale media was woensdag tijdens het afsteken van het vuurwerk enkele honderden meters verderop de begrafenis van een 19-jarige jongen aan de gang. ‘Dat was niet zo, ik heb de moeder van die jongen gesproken. Om 12.00 uur, toen wij het vuurwerk afstaken, waren zij in Meppel. Ze kwamen pas om 14.00 uur in Staphorst aan. Het is verschrikkelijk dat het lijkt alsof de begrafenis van haar zoon is verstoord door de actie.’

    Als dit waar is, dan kunnen we niet langer spreken van een incident in de lange rij van het simpelweg falen van de media, zowel het hoor en wederhoor principe, als het controleren van feiten, maar dan is het laster.

  6. Saida
    29 december 2006 om 07:45 uur.

    Het is wel heel erg pijnelijk dat er een begrafenis was.
    Maar dat Ali B wordt vervolgd lijkt me belachelijk en erg typisch

  7. skery
    29 december 2006 om 07:58 uur.

    zie je wel als je gaat slijmen bij nl dan krijg je dit goed voor hem beetje betalen en beetje straaten vegen 3 vliegen in 1 klap slechte naam gegeven straat schoon (gratis) en geld in staatskas

  8. mo
    30 december 2006 om 02:50 uur.

    maak je geen zorgen , mijn islamitische vrienden, de nederlandse justitie is te laf om bekende “nederlanders” te veroordelen , dus dit loopt weer met een sisser af

  9. hanantjUh...
    30 december 2006 om 07:08 uur.

    belachelijk, als Ali B wordt vervolgd moeten de vj’s ook worden vervolgd (als het dan ook echt nodig is en dit allemaal geen gelul is)
    En als er ook nog wordt gelogen over een begrafenis die plaats zou zijn gevonden dan is het nopg schandelijker!! BELACHELIJK ECHT!

  10. ali-b fan!!
    30 december 2006 om 07:19 uur.

    ik vind het niej eerlijk dat ze alleen agter ali-b aan gaan! doe jj best ali en kom voor jj zelf Op!!
    laat ze doen wat ze willen laat zien wie jj bent!

  11. Toth
    30 december 2006 om 09:50 uur.

    Het is waar, dus we kunnen niet langer spreken van falen, maar van doelbewuste laster of smaad. Omdat die (gelogen) “informatie” wegkwam bij de gemeente en de politie van Staphorst en de vervolgactie van de gemeente Staphorst specifiek gericht is aan het adres van Ali B. lijkt me het volkomen terecht indien Ali B. de gemeente juridisch gaat vervolgen voor haar pogingen het rechtssysteem te misbruiken voor wat de schijn heeft een of andere wraakactie of een soort strafexpeditie te zijn richting Ali B. Dàt is een zeer serieuze zaak.

  12. dodo
    31 december 2006 om 10:00 uur.

    dodo heeft de oplossing
    de marocaan gebruiken hun geld verkeerd.
    ze gaan te veel geld uitgeven aan de americaanse produkten.
    en daarom denken zij ook zo .
    ze eten te veel mac produkten en worden ook net zo dik .
    en ze zijn ook amricanen aan het worden.
    als ze minder naar die troep mac ging om te eten dan zouden zij betere hersens hebben.
    dus kunnen zij zich helpen .
    minder geld uitgeven aan us produkten.
    maar dan duurt het meer als 20 jaar voor deze maroc verandert.
    te laat…

  13. skery
    31 december 2006 om 12:28 uur.

    dus marokkanen ga niet lopen slijmen bij (nep) nederlanders ze zijn van duitsebloed (volkslied) ik ben van duitsebloed 3%zijn echte nederlanders
    echte nederlanders denken heeel nuchter en ortodox

    wel goed voor ali-b misschien dat hij goed gaat na denken met ze bagger muziek

  14. Henk-Rotterdam
    01 januari 2007 om 02:39 uur.

    Het woord “Duitse bloed “is een verbastering van en in de zin van het volkslied,
    De orginele versie luid echter “ben ik van dietsche bloet”en gaf aan dat men Nederlander was.
    Het verbasterde woord in “deutsche bloed” in het volkslied heeft derhalve niets te maken met het Nederlander zijn.

  15. skery
    01 januari 2007 om 03:11 uur.

    wat komen jullie ouwehoeren er zijn maar 3% echte nederlanders hoe verklaren jullie het ?????? hihih nep nederlanders en maar zeuren over buitenlanders oja hoe kan dat nederlander met zwarthaar zwarte ogen???? kom je alleen tegen in frankrijk spanje italie die zwart haar oja griekenland opdonderen hier jullie haten islam en marokkanen wat doen jullie hier marokkaanse site ?????????

  16. Ayman
    02 januari 2007 om 11:01 uur.

    The chase on Ali has started.
    Een duidelijk signaal met het oog wat hem te wachten staat in de toekomst.
    Met andere woorden : Je bent een Mocro en er zijn groepen die al een hele tijd bezig zijn om te bedenken hoe Ali B. onderuit te halen.
    Geloof me Ali, niemand van die blanken mag jou mocht je dat ooit hebben gedacht.
    Of ze verdienen aan je (media,reclamebedrijfen,platenbonzen)of ze spannen je voor hun politieke karretjes(Maxima,Bea,Balkenende,Cohen).
    Kortom ,het enige wat ze in je zien NIET de erkenning voor je muzikale talent of respect als voorbeeldmarokkaan maar hun EIGEN belangen.Let maar op als je een keer struikelt ,wie je dan een hand uitreikt.
    Tip :Spaar goed met wat je hebt verdiend en bereid je voor voor een terugkeer naar Marokko.
    Want daar wil je ook begraven worden neeem ik aan.

  17. HENNI SMIT
    03 januari 2007 om 12:19 uur.

    wat was ook alweer respect,als nederland ,niet bevalt, trek dan zelf je conclusie
    NEDRELANDER

  18. Abdel
    03 januari 2007 om 03:36 uur.

    selam

    je mag geen vuurwerk afsteken voor oud en nieuw .
    er mag niet met twee maten worden gemeten.
    dus ALI b verdient zijn straf , zoals ieder ander.
    tmf had hiervoor een vergunning aan moeten vragen dan was er niets aan de hand.
    dit heeft niets te maken met discriminatie , dus beste marokkanen gebruik die grijze massa in je hoofd , en laat je niet opjutten.

  19. skery
    10 januari 2007 om 06:17 uur.

    9 januari 2007
    Ali B meest irritante bn’er
    Elk jaar wordt de Loden Leuw Persoonlijkheidsprijs uitgereikt, die prijs is voor de meest iritante bn’er in een televisiereclame. Dit jaar is Ali b genomineerd voor zijn optreden in de reclame van Celebrations chocolade.

    en die ali-b slijmt bij nederlanders wahahah goed voor hem

  20. Reshad
    26 maart 2007 om 05:37 uur.

    Heej hoe oud is Ali-B

  21. najwil