MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Shouf Shouf: minder grappen over geiten

02 januari 2007 | in Film | 11 Reacties

Shouf Shouf! de serieHet tweede seizoen van de televisiekomedie Shouf Shouf! De Serie legt minder nadruk op cultuurverschillen tussen Marokkanen en Nederlanders. Dat vertelt regisseur Tim Oliehoek. De serie is vanaf 26 januari te zien bij de Vara schrijf Novum Nieuws.

“Die grappen over geiten hebben we nu wel gehad”, vertelt Oliehoek, die de regie voor de helft van de afleveringen op zich nam. De film ‘Shouf shouf habibi’ uit 2004 en de daaropvolgende serie staan bekend om de grappen over Marokkaanse en Nederlandse stereotypen. “Maar als je dat te veel doet, wordt het een trucje”, legt Oliehoek uit.

Het tweede seizoen van de serie is volgens hem serieuzer.

Er zijn 11 reacties

  1. brother
    02 januari 2007 om 08:36 uur.

    Nederlandse films en serie’s zijn smakeloos en vulgair. Weg ermee!

  2. Saida
    02 januari 2007 om 03:31 uur.

    Gaan de Marokkanen nu ook een baan hebben?

  3. Nihad
    02 januari 2007 om 08:31 uur.

    Ik weet niet op de nieuwe opzet zo verstandig is. De serie bestaat bij de gratie van het feit dat er zoveel jongeren keken. Een serieuzere serie kan de belangrijkste doelgroep doen afhaken.

    De serie moet gewoon grappig en orgineel zijn. Dan maakt het m.i. niet uit of je elke keer grappen maakt over geiten. Goeie grappen zijn goeie grappen.

  4. ali baba zonder rovers
    02 januari 2007 om 08:38 uur.

    hmmm serieuzer, dat wordt dus sex sex en heel veel sex als ze het op de hollandse manier gaan doen

  5. Mo
    03 januari 2007 om 11:01 uur.

    “Die grappen over geiten hebben we nu wel gehad”

    Nou volgens Oliehoek zijn Marokkanen gewoon zeilige geiten!
    op wie gaat ie dit keer grapen maken, wordt het Appen! of wordt Varkentjes!

  6. Realist
    03 januari 2007 om 08:27 uur.

    Goedkoop troep noemen we dit ook wel, wat serieuser? Igesithen wewesen re3qer ayigher.

  7. Saida
    04 januari 2007 om 12:00 uur.

    @Nihad

    Wat versta je onder orgineel?

  8. mostafa
    04 januari 2007 om 03:02 uur.

    Een geit is een mooi dier…..in vergelijking met de mens natuurlijk.

  9. mhamed
    05 januari 2007 om 04:48 uur.

    ik vind werkelijk dat soort serie’s belachelijk.
    en de grappen die daar worden gemaakt over geiten bijvoorbeeld bewijst hoe de media het wil vertonnen wat betreft maroc imago!!!!!!!

  10. SOUSSY
    27 januari 2007 om 07:27 uur.

    HAHA dit is een comedy, als je geen humor hebt of een ander soort dan check je dat niet toch, ik hou ervan het is grappig en tenminste door onze eigen volk dus niet een of andere cabaretier op tv. heb net de serie zitten kijken en als je kijkt dan zijn het gewoon dingen die uit het dagelijks leven zijn gegrepen. over vooroordelen e.d. . misschien dat je het niet wist maar ze hebben ook een boodschap

  11. mocrogirl
    20 februari 2007 om 04:23 uur.

    weet ej shouf shouf is gwn echt dodelijk en cool (H)