MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Eerste Haagse raadslid met hoofddoek

05 januari 2007 | in Carriere, Politiek | 16 Reacties

Solidair NederlandDe Marokkaanse Rabia Bouchtaoui (29) volgt een vertrekkend Solidair Nederland raadslid op in de Haagse gemeenteraad. Dat is woensdagavond beklonken in een vergadering van het partijbestuur en Bouchtaoui schrijft het Algemeen Dagblad. Zij stond nummer 3 op de kandidatenlijst van Solidair Nederland.

Bouchtaoui (momenteel trajectbegeleidster voor arbeidsongeschikten) woont sinds acht jaar in Den Haag, groeide op in Rotterdam en werd geboren in het Marokkaanse Nador. Ze wordt het eerste Haagse raadslid met een hoofddoek; ze is praktiserend moslima. Ze zegt zich ’de komende drie jaar volledig te willen inzetten voor de partij en om het verleden te doen vergeten’. Ze heeft geen politieke ervaring.

Er zijn 16 reacties

  1. marjana
    05 januari 2007 om 01:04 uur.

    ik vind het wel leuk om te horen
    een moslima met hoofddoek in de raadslid
    dat maak je niet gauw mee.

  2. studente
    05 januari 2007 om 11:09 uur.

    Hoofddoek of niet.. ze horen naar haar kwalificaties e.d. te kijken.. vind ik logisch.. Maar ik vind het wel goed, you go girl!

  3. Henk
    05 januari 2007 om 02:05 uur.

    Het gaat om de kwaliteiten en capaciteiten en de rest is niet van belang,maar door, dit als “nieuws “te beschouwen geven we wederom blijk van het feit dat de samenleving nog ver verwijderd is van een gemeenschappelijke samenleving.
    Het is te zot voor woorden en triest dat het anno 2007 in de krant moet dat er een raadslid is met een hoofddoek.
    Waardering voor het raadslid,zonder meer, maar wat is toch de nieuwswaarde ervan dat zij een hoofddoek draagt?

  4. Maghrebie
    05 januari 2007 om 03:52 uur.

    Eenmaal een allochtoon altijd een allochtoon. Het lijkt net of zij nu uit Mars komt en geen volwaardige Nederlandse is, oftwel volksvertegenwoordigster……….het is een schande voor de (NL) burgers die op haar gestemd hebben en die zij nu vertegenwoordigt.

  5. skery
    05 januari 2007 om 04:25 uur.

    henk-rotterdam??? geen rotterdam ??

  6. mhamed
    05 januari 2007 om 04:42 uur.

    nou en!!!!!!!
    nederland is toch een muticultuele samenleving of niet?
    zo zie je weer, de onderwerp is dus hoofdoek en geen inhoud van die dame!!!!!
    wat een onzin zeg.

  7. Henk-Rotterdam
    05 januari 2007 om 07:46 uur.

    Skerry
    sorry ,was mijn stad even vergeten

  8. Nadir
    05 januari 2007 om 08:34 uur.

    Dit is niet alleen landelijk nieuws dit had wereldnieuws moeten zijn. Sterker nog het had in alle geschiedenis boeken moeten worden opgenomen als de eerste vrouw met hoofddoek die………

    Hoe gekker kan het nog worden?

    Ik zeg altijd…. nou en?

    Maar eerlijk ik vind het toch mooi, masha’Allah 🙂

  9. samir B
    05 januari 2007 om 08:45 uur.

    dom, die hoofd doek moet ze dragen van haar familie want als ze die niet draagt dan wordt ze uitgestoten haar familie. want als je geen hoofd doe draag dan ben je een hoer.

  10. rachid
    06 januari 2007 om 12:40 uur.

    Hahahahha

    Zogenaamd Samir B.
    Ga toch lekker knikkeren of zo. En bemoei lekker met je eigen broodje-kaas-zaken.

    Deze meid is praktiserende Moslima, dat kunnen vele Nederlanders, niet allemaal natuurlijk, niet hebben. Ze worden dan angstig helaas en daar kunnen we niks aan doen. Bevalt het hun niet dat een mevrouw bij de gemeente werkt die een Moslima is, dan moeten ze er voor zorgen dat ze de wet aanpassen en zich niet meer democratisch noemen. Doen ze het niet vertrekken ze toch lekker. Ze kunnen overal terecht.

  11. khalid
    06 januari 2007 om 12:52 uur.

    samir B nee ik ben niet me jou eens

  12. Nadir
    06 januari 2007 om 04:06 uur.

    Samir B… of moet ik zeggen kaaskop B?

    Jij hoort in een psychiatrische inrichting thuis!

    gr,

  13. mhamed
    06 januari 2007 om 04:09 uur.

    samir a,
    jou manier van denken over bepaalde dingen zegt mij genoeg over jou denk vermogen!!!!

  14. skery
    06 januari 2007 om 08:52 uur.

    samir b is gewoon …….nep nederlander 3% zijn echte nederlanders in nl 97%is nep en noemt zich ja wij nederlanders

  15. ali
    10 januari 2007 om 09:46 uur.

    ik begrijp niet waarom er zoveel ophef gemaakt wordt over een vrouw die een functie ij de gemeenten betreed. Zij is gekozen en gaat zich inzetten om hun belangen te vertegenwoordigen. Mag ik melden dat iedereen ongeacht ervaring zich kandidaat stellen, als ook huisvrouw, moeder zijnde. Maar deze discussie geeft weer dat het een ongeacepteerde item is. Ik denk dat het juist stimulerend en motiverend moet uitpakken voor vrouwen in het algemeen.

  16. Mustapha
    10 april 2007 om 04:33 uur.

    Je wordt nooit geaacepteed zolang je nog moslim(a) bent, dat is heel duidelijk