MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Betoging in Rabat tegen executie Saddam

06 januari 2007 | in Maatschappij, Marokko | 11 Reacties

SaddamOngeveer vijfhonderd Marokkanen hebben vrijdag voor de Amerikaanse ambassade in Rabat gedemonstreerd tegen de executie van de Iraakse ex-president Saddam Hussein. Kort nadat hij bij Bagdad was opgehangen, betoogden ook al Marokkanen in Rabat tegen de tenuitvoerlegging van de doodstraf in Irak. Die executie op 30 december werd door de demonstrerende Marokkanen een politieke moord genoemd, aldus De Telegeraaf.

Saddam Hussein kreeg de doodstraf wegens de massamoord in een sjiitisch dorp in 1982. De executie van twee medebeklaagden en tevens ter dood veroordeelde ex-medewerkers van Saddam is uitgesteld na internationale verontrusting over de doodstraf in Irak en over de wijze waarop Saddam werd opgehangen.

Er zijn 11 reacties

  1. khalid
    06 januari 2007 om 12:41 uur.

    doodstraf heb jij ook in Marokko

  2. skery
    06 januari 2007 om 12:34 uur.

    khalid denk na niet op offerfeest !!!!!!!!!!

  3. mhamed
    06 januari 2007 om 04:05 uur.

    ik vraag me wel eens waarom worden de andere ex leiders niet opgehangen en hij wel!!!!!!!!!
    is dat wat amerika wil of wat tegen party wil!!!!!

  4. Marouan26
    06 januari 2007 om 07:09 uur.

    Deze man heeft shahada gedaan voor hij stierf, dus is dat juist een verdienste voor de islam.
    Voor ons is het zaak om ons hoofd bij ons geloof te houden en niet te veel op wereldse zaken te letten. Immers ons doel is verder dan de dood.

    Asalaam wa aleikom

  5. skery
    06 januari 2007 om 08:50 uur.

    Marouan26 juist jij ben nuchter marokkaan

  6. who
    07 januari 2007 om 06:34 uur.

    Sunni website “proves” al-Sadr was at Saddam’s execution

    http://www.iraqirabita.org/index3.php?do=article&id=6782

  7. kano
    07 januari 2007 om 07:13 uur.

    veel leiders in de arabische wereld moeten opgehangen worden, maar wanneer deze de belangen van de grote satan amerika behartigen dan worden deze met rust gelaten en zelfs gestimuleerd.

  8. Houda
    07 januari 2007 om 08:02 uur.

    Saddam Hossein werd op de dag van het slachtfeest opgehangen alleen om moslims te treiteren.Amerika doet nu net alsof zij het een wrede manier van doodgaan vinden maar dat de iraakse rechtbank dit heeft besloten.Dit alles heeft Amerika gepland en de irakezen volgen ze als hondjes. Als het een joods iemand was geweest dan zou hij de doodstraf niet krijgen maar misschien een gevangenisstraf in een comfortabel celletje met mooi uitzicht en koosjer eten elke dag.

    Gr.

  9. mhamed
    08 januari 2007 om 11:54 uur.

    ik hoop echt dat heel veel mensen van deze siteen elders wakker worden.
    amerika bepaald alles wat gedaan moet worden en niemand anders.
    mensen die dat niet geloven zeg ik een ding lees en zoek meer info en gebruik je hoofd.

  10. Hichamx
    08 januari 2007 om 12:16 uur.

    Wat een onzin weer hier. Ten eerste ik ben tegen de doodstraf, iedere maatschappij die moord bestraft met moord zal nooit geweldloos zijn. Niemand heeft het recht om over iemands leven te beslissen, noch de moordenaar noch de bestraffer.

    Ten tweede moeten we Saddam niet heilig gaan verklaren hier, en hem als een held bestempelen die tegen het machtige Amerika durfde te strijden. Heeft ook maar iemand van die betogers zich verdiept in de geschiedenis van Saddam? Saddam is door Amerika aan de macht gekomen, Saddam was dikke vriendjes met Amerika. Saddam kreeg informatie van de CIA over zijn communistische vijanden, die Saddam weer heel efficiënt uit de weg ruimde. De chemische aanval op Iran en de koerden is gedaan met medeweten van Amerika en met wapens van Amerika. Saddam was gewoon een vuile moordenaar met Amerika aan zijn zijde. Saddam is niet door het internationaal gerechtshof berecht omdat dan deze info zou uitlekken. Ook om deze reden is hij snel berecht zodat hij deze info mee neemt in zijn graf. Saddam is niets anders dan een corrupte moordadige pion die te machtig werd.

    Laten we niet rauwen om deze lafaard, hij is geen held van de islamitische wereld, ook geen martelaar. Laten we rauwen om onschuldige mensen die geen bloed aan hun handen hebben, laten we rauwen om de onschuldige doden in Irak, Afghanistan, Palestina en Afrika.

  11. dsdsd
    26 januari 2007 om 09:27 uur.

    ja wel ook op offerfeest in marokko hadden ze zelf 3 gedoot in de offerfeest