MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko arresteert terreurverdachten

06 januari 2007 | in Marokko | 10 Reacties

amn lwatanieDe Marokkaanse politie heeft tientallen personen opgepakt, die worden verdacht van betrokkenheid bij een terreurnetwerk. De verdachten zouden jonge moslims naar Irak hebben gestuurd om zelfmoordaanslagen tegen Amerikanen te plegen, aldus zaterdag de Spaanse krant El País.

Een woordvoerder van de Marokkaanse regering zei dat 26 personen zijn aangehouden. Bronnen bij Marokkaanse justitie repten van meer arrestaties. Ze lieten weten dat in de afgelopen dagen alleen al in de noordelijke plaatsen Tetouan en Castillejos bij de Spaanse enclave Ceuta veertig terreurverdachten zijn gearresteerd.

Er zijn 10 reacties

  1. mhamed
    06 januari 2007 om 04:18 uur.

    wat marokko moet doen is werk bieden aan de arme mensen zodat zij een goed leven kunnen bieden aan hun kinderen.
    tereur onstaat uit verveling en haat tegen de staat.
    en dat wordt wel door marokko veroorzaakt.
    het is nou wel een feit ……als amerika zegt pak wat mensen en bestempel ze als tereurverdachten!!!!!zegt marokko natuurlijk amerika….
    coruptie als de tering is marokko natuurlijk wel.
    laat mensen met rust en bied de mogelijkheiden voor de mensen in plaats van zo een houding te nemen of marokko de beste in de wereld als het om tereur bestreiden!!!!!!!

  2. mhamed
    06 januari 2007 om 04:53 uur.

    gaat.

  3. samir B
    06 januari 2007 om 09:35 uur.

    mhamed

    ja natuurlijk altijd de schuld aan amerika geven. maar vergeet niet dat sadam en binladen figuren een produkt is van amerika en trouwens ook de imams. en mensen met hoofdoeken

    gr.

  4. samadie
    06 januari 2007 om 10:57 uur.

    @mhamed

    Je hebt het over haat tegen de staat, tot nu toe treffen de terroristen enkel burgers
    Wat heeft armoede met terrorisme te maken? Je word er niet rijk van.
    Het heeft meer met haat te maken.

  5. khalid
    07 januari 2007 om 01:25 uur.

    armoede maak mensen gek ziek alles heeft te maken met armoede geloof me

  6. hassanhasson
    07 januari 2007 om 09:09 uur.

    Voor een vrij individu zijn ze verzetstrijders en avonturiers met lef en voor monsters zijn ze terreuerverdachten.
    belachelijk! een reis naar een land (Irak) maakt van jou gelijk een terreurverdachte gek gek gek gek gek!!!
    de wereld gaat naar de klote

  7. Magrabi
    07 januari 2007 om 10:29 uur.

    mhamed

    wat bedoel je met ………………..mhamed

    ja natuurlijk altijd de schuld aan amerika geven. maar vergeet niet dat sadam en binladen figuren een produkt is van amerika en trouwens ook de imams. en mensen met hoofdoeken

    gr.

    Deze zin slaat helemaal nergens op……………………….trouwens ook de imams. en mensen met hoofdoeken

    groet

  8. marokkino
    07 januari 2007 om 08:25 uur.

    Marokko is met een r

  9. mhamed
    08 januari 2007 om 11:46 uur.

    SAMIR A
    ik geef niet de schuld aan amerika,sterker nog amerika is schuldig aan alles wat verkeerd gaat op deze aarde.

    SAMADIE
    ik keur elke vorm van geweld af of ze nou schuldige of onschuldig mensen treffen of niet.
    armoede is wel een feit en het staat centraal in het onderwerp.
    de haat onstaat uit ontvreden zijn over iets.

    MAGRABIE
    wat is bedoel met…………
    dat marokko een kleine kindje is van amerika.

  10. Mo
    08 januari 2007 om 07:31 uur.

    hier speelt armoede geen grote role!
    want het algemeen is het financieele situatie van mensen uit Tetouan en omgeving 10 keer beter dan die van Zuiden is.

    miesschien de invloed van Salafisme/Wahabisme een belangrijke Factor is!