MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Meiden van Halal’ zijn moslim van het jaar

12 januari 2007 | in Geloof, Maatschappij | 17 Reacties

De Meiden van HalalDe Meiden van Halal, van het gelijknamige NPS-televisieprogramma, zijn de winnaars geworden van de online verkiezing ‘Moslim van het jaar 2006’. Dit jaar werd deze verkiezing voor de tweede keer georganiseerd door de islamitische weblog wijblijvenhier.nl. Nieuw dit jaar was de categorie ‘Organisatie van het Jaar’, waarin Islamic Relief als favoriet werd gekozen. De winnaars kregen een ‘echte Hollandse boerenklomp’.

Ruim 6000 bezoekers brachten hun stem uit. Er kon een keuze worden gemaakt uit 11 vooraanstaande moslims en 7 Islamitische organisaties, die elk op hun eigen manier een positieve bijdrage hebben geleverd in de Nederlandse samenleving.

De Marokkaanse Rapper Ali B, de Amsterdamse wethouder Aboutaleb, de Haagse imam Fawaz, cabaretier Najib Amhali en PSV-speler Ibrahim Afellay waren onder de genomineerden. Ibrahim Afellay kreeg vorig jaar de meeste stemmen en werd uitgeroepen tot ‘Moslim van het jaar 2005’.

Er zijn 17 reacties

  1. Wijze Mocro
    12 januari 2007 om 02:05 uur.

    GEFELICITEERD DAMES!

  2. mostafa
    12 januari 2007 om 03:33 uur.

    Wat is dit voor onzin: Moslim van het jaar!!.. klinkt als een programma van Talpa. Mis alleen de idol jury.
    Islam is een persoonlijke belevenis. Je gaat er niet mee te koop.
    Stop gewoon met die bullshit.

  3. Ayman
    12 januari 2007 om 04:43 uur.

    whuahahauwwwwwwwww, wat is dit nou weer voor hersenspinnerij?
    Het is nou zeker wachten op de christen, hindoe, jood ,atheist,zoroist,kaballist,satanist,racist,communist,pyromaan,moordenaar,pedofiel sodomist,melkboer,groenteman,…………. en zo kan ik wel effe door gaan van het jaar

  4. skery
    12 januari 2007 om 05:28 uur.

    HALA MEIDEN?? ZE BEDOELEN HARAM MEIDEN

  5. maghrabi
    12 januari 2007 om 05:53 uur.

    Meiden van haram

    slaat nergens op.

  6. lady
    12 januari 2007 om 10:14 uur.

    ja dat slaat echt nergens op dat je zegt dat de meiden van haram zijn.
    ik vindt dat ze goed bezig zijn .en ze zijn heel eerlijk en open van dat soort meiden moet je hebben .
    ik zou zeggen zo dor meiden.

  7. lady
    12 januari 2007 om 10:16 uur.

    ik bedoel door foutje.

  8. skery
    14 januari 2007 om 03:16 uur.

    LADY@ ze doen alles wat haram voor nl zijn het halal meiden van jaar in werkelijk zijn het haram meiden van de eeuw

  9. Youssef Ain Asserdoune
    15 januari 2007 om 02:28 uur.

    Weten ze nou eens het verschil tussen halal en haram??

  10. ferry
    18 januari 2007 om 05:15 uur.

    Ik ben ook niet weg van de naam Meiden van Halal, maar dat is net zo onnozel als de meiden van haram roepen.
    Overigens, ben het helemaal met Mostafa eens, moslim zijn is een persoonlijke belevenis.

  11. ilham
    19 januari 2007 om 08:41 uur.

    wat vinden jullie van meisjes die voor hun huwelijk ontmaagd zijn, zijn ze dan nog een moslim of niet?

  12. ilham
    19 januari 2007 om 08:44 uur.

    is een relatie haram ? en is een relatie haram voor je huwelijk?

  13. baron
    19 januari 2007 om 10:39 uur.

    ilham VRAAG JE JE VADER

    WAT IS DAT VOOR OZIN VRAAG IK HOOP DAT JE VADER PAAR HOEKE GEEFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. Moslima18
    11 februari 2007 om 04:32 uur.

    hoi hoi..

    Ik vindt ze goed de meiden van hallal
    Doen niks verkeerd, ze maken juist de problemen bekend voor t moslim zijn,. en die zijn er genoeg dus ja
    Ga zo door
    Beslema

  15. warda
    11 mei 2008 om 09:23 uur.

    wolah ik vind ze echt goede meiden hoor
    ze zijn gewoon goede moslims klaar mensen die zeggen dat het een
    een boelshit is zijn gewoon jaloers klaar

  16. Rachid
    01 februari 2009 om 05:25 uur.

    salam o3leikom dames,het ontbreekt jullie aan verlegenheid vind ik,dat is iets wat een vrouw zou moeten hebben.wees als jullie lieve moeder.verder wens ik jullie veel succes in jullie leven,en groetjes aan jullie lieve broers.

  17. naf
    02 februari 2009 om 03:16 uur.

    Echte onzin allemaal..Als je zo halal bent kom je niet op TV en sta je niet overal in de picture..dat is tegen de soetra dus ook tegen het geloof. En daarnaast waarom ze zich de meiden van halal noemen het zijn absoluut geen domme meiden maar het lijkt wel of ze in de picture willen staan omdat het tijd wordt dat ze gaan trouwen en zich daarom de meiden van halal noemen zehma wij zijn halal..zehma ze willen trouwen begrijpen jullie de hint niet. Ze zijn zo gelovig en weten alles over de islam en halal en haram nou het is te zien..ze worden met alles geconfronteerd en dat in deze nederlandse maatschappij waar je overal uitleg voor moet geven..Jezus dat je daar uberhaupt je tijd insteekt vind ik al heel triestig..iedereen weet dat jullie maagd zijn iedereen weet dat jullie islamieten zijn ja en dan wat willen jullie er eigelijk mee bereiken..een man aan de haak slaan zehma of wat..triets als je dat zelf niet kan en de hele maatschappij erbij moet betrekken..Ik denk dat 9 van de 10 mannen helemaal geen vrouw wilt die zich elke week op tv komt..maar goed ieder zijn ding..maar voor meiden die nog wel met een hoofddoek lopen vind ik het maar vreemd..en zielig eigelijk om zo in de picture te staan..en dat voor de meiden van halal die best slim zijn..maar goed ik vind het niet goed van ze dat ze zich zo vertonen op tv maar dat is mijn persoonlijke mening.