MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Anti-moslim politicus laat ware gezicht zien

13 januari 2007 | in Politiek | 17 Reacties

Geert Wilders en z'n ijsjeDe anti-moslim partij van Geert Wilders(PVV), heeft voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen afgelopen november steun gezocht op extreem rechtse en radicale internetfora. Dat heeft NRC Handelsblad zaterdag gemeld op basis van eigen onderzoek.

De partij deed voor het eerst mee aan de verkiezingen. Het had daarom in elk van de negentien kiesdistricten minimaal dertig ondersteuningsverklaringen van kiezers nodig. Volgens NRC Handelsblad heeft een medewerker van Wilders een oproep voor het inleveren van deze verklaringen op extreem-rechtse sites geplaatst.

Volgens de antifascistische onderzoeksgroep Kafka hebben verschillende mensen gehoor gegeven aan de oproep van de PVV op extreem-rechtse websites. De organisatie trof in totaal van 34 rechts-extremisten ondersteuningsverklaringen aan, meldt NRC Handelsblad.

Het zou onder andere gaan om verklaringen van Hielke Tadema van de wegens discriminatie verboden partij CP’86, Charles Lansbergen en Hennie Dekkers van de Centrum Democraten en Hans Lindenburg, oprichter van het Nederlands Blok. De oproepen op de internetfora zijn opmerkelijk omdat Wilders zelf zich publiekelijk altijd heeft gedistantieerd van extreem-rechts.

Er zijn 17 reacties

  1. Henk-Rotterdam
    13 januari 2007 om 02:08 uur.

    Er staat toch niemand vreemd te kijken van de praktijken van dit stuk uitschot van de samenleving,als er mensen nu verwonderd doen of staan te kijken en zeggen dat ze dit niet achter hem hadden gezocht dan zijn deze mensen wereldvreemd en zo hypocriet als de tering,het is en blijft en rascist en fascist zonder fatsoensnormen,die zijn pijlen continu richt tegen de Marokanen,maar hij zal door zijn eigen pijlen weer vergaan

  2. kllion
    13 januari 2007 om 04:08 uur.

    Geachte lezers,

    We zijn gewoon gek dat we hier nog zijn. we hebben geen trots meer daarom blijven alles maar slikken wat ze over ons zeggen.

  3. inayat
    13 januari 2007 om 04:15 uur.

    Hij geeft de schuld aan een ‘stagiair’:

    “Een stagiair bij de PVV, die op dat moment enkele dagen in dienst was, heeft wel drie regels gestuurd met een dankwoord. Hij zou niet van het extreem rechtse karakter van de site op de hoogte zijn geweest. De PVV laat weten ‘deze onbezonnen daad van de stagiair’ te betreuren.”

  4. ahmed
    13 januari 2007 om 05:39 uur.

    Geen zand gooien in de ogen van de mensen.Wilders deed en doet nog steeds oproep op rechts-extremisten, zonder hun heeft PVV geen bestaan.
    elk partij heeft zijn achterban.

  5. hassanhasson
    13 januari 2007 om 05:44 uur.

    Gekke Geert is een vuile rechts-extremist…
    Extreem rechts staan niet zo rooskleurig jegens JODEN en dit betekent zijn eigen ondergang!!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes vande door jou gecriminaliseerd slachtoffer,

  6. Toth
    13 januari 2007 om 06:11 uur.

    Ja da’s erg gemakkelijk en ook erg ongeloofwaardig. Wat nog ongeloofwaardiger is, is de claim dat de “stagiaire” nicht gewusst zou hebben dat polinco een vuilnisbelt voor extreem-rechtse rotzooi was. Dezelfde stagiaire, ernstige geplaagd door slechtziendheid, geheugenverlies en vergevorderde verstandsvermissing, plaatste ook een bericht op een andere verzameling permanent verstandsverbijsterde neofascistische bazelaars.

    Verder zegt NRC in hetzelfde artikel dat medewerker van Wilders M. Jansen, alhoewel partijen dat niet verplicht zijn, toch extreem-rechtse namen hebben uitgesorteerd. Waarom zou men dat doen als men niet extreem-rechts zegt te zijn en zogenaamd ook niet wist dat men op extreem-rechtse fora, krabbeltjes van neonazi’s aan het collecteren was.

    Hoe je het ook wendt of keert en met hoeveel slijm Wilders hier ook denkt door te kunnen glibberen, feit is en blijft dat extreem-rechts zich heeft gevoegd bij de actieve achterban van Wilders en dat dus Wilders spreekt voor extreem-rechts.

    Maar goed, dat wisten we al veel eerder.

  7. peter
    13 januari 2007 om 10:57 uur.

    Ik heb nooit die Wilders vetrouwd.
    Hij rijdt in een dikke en dure auto van o.m. mijn belastingcenten.
    Hij zoekt thema’,s waamee hij lekker en over de rug van anderen goedkoop kan swcoren.
    Een aantal politici trapt erin door hem bescherming aan te bieden (ook weer betaald van mijn belastingcenten).
    Veel mensen hebben het spel van wilders nl macht en zelfverrijking niet door en gaan op hem stemmen alsof hij met echte oplossingen voor echte problemen komt.
    Die man is een populist puur sang en maalkt misbruik van het goede vertrouwen van veel burgers die niet racistisch zijn maar die echte oplossingen willen zien.
    een ding wist ik zeker en het wordt hiermee nogmaals bevestigd: wilders is onbetrouwbaar, onberekenbaar (hij noemt een stel extremisten nl een stelletje gekken). Dezelfde groep zou hij al gevaarlijke terroristen genoemd hebben voor nederland als het om Moslims zou gaan, want hij weet dat hij die rechtse extrimisten die echt een gevaar vormen toch te vriend moet houden vwant het zijn witte christelijke mensen.
    die wilders die denkt dat er in NL veel domme mensen zijn van wie hij een stem kan verwachten, maar langzaam maar zeker zal ook wilders diep in het moeras zakken.

    Mensen trap niet in de retoriek van Wilders die zijn verantwoordelijkheid niet serieus wil nemen en die zich wil verrrijken ten kostte van onrust in de samenleving.
    Natuurlijk moeten de problemen worden erkend en serieus worden aangepakt, maar niet op de manier van Wilders, want dat is niet serieus, niet haalbaar en niet geloofwaardig en het tast het imago van nederland enorm aan in het buitenland (wilders denkt nog altijd dat de grenzen bij Breda en Maastricht ophouden
    ik zou het verleden en het heden (Heeft wilders misschien zelf dingen die hij verzwijgt of heeft verzwegen voor de aivd onderzocht willen hebben.
    Misschien heeft hij bezttingen in Hongarije die de fiscus helemal niet weet.

  8. inayat
    14 januari 2007 om 12:39 uur.

    De \’stagiair\’ in kwestie is Matthijs Jansen.

    Maar: Jansen heeft tot eind november zijn studie neergelegd om als medewerker van Wilders de Partij voor de Vrijheid (PVV) voor te bereiden op de verkiezingen. Hij is het hoofd van de kieskring Groningen, verantwoordelijk voor de verkiezingscampagne in het noorden. Verder doet hij voor de PVV wat nodig is: “Van het ophalen van de post tot het opstellen van Kamervragen”. BRON

    Iemand die z\’n studie neerlegd om een partij te helpen is geen stagiair. Een stage loop je als onderdeel van je studie met medeweten en goedkeuren van je onderwijsinstelling.

    Wilders is dus gewoon een vuile leugenaar..

  9. goodfellow
    14 januari 2007 om 04:30 uur.

    Huh? wat bedoelen jullie met ware gezicht… Het was toch duidelijk wat voor een persoon hij is..

  10. marokkino
    14 januari 2007 om 05:19 uur.

    Er was zelfs een iemand van zijn partij die een zwangere vrouw mishandeld heeft.

    En dan hoor je Wilders natuurlijk niet.

  11. skery
    14 januari 2007 om 08:43 uur.

    kllion

    ik ben het met je eens. wat doen we nog hier? ik ben bezig met een plan. om iets in marokko te beginnen. ik heb al huis en auto in marokko alleen nog eigen bedrijf dan WEGWEZEN hier uit nl

  12. Abdel
    16 januari 2007 om 11:09 uur.

    selam

    dit is nog maar het begin.
    mensen als wilders zullen meer populariteit krijgen wanneer er steeds meer nederlanders dit land wegzakken in de armoede.
    zij zien omhen heen dat de buitenlander een auto rijdt,snel een huis krijgt, en zelfs paar weken op vakantie gaat , en van hen heelveel niet werken.
    terwijl dit het land is van hen voorouders , en de buitenlander hier komt en de kaas van hen brood eet.

  13. mostafa
    16 januari 2007 om 02:07 uur.

    Met “Captain Geert” krijgen wij tenminste de Militaire Parades terug ipv de Gay Parades. Leuk toch.

  14. mhamed
    16 januari 2007 om 05:05 uur.

    hij is een vieze zielige racist.
    ik mag niet vloekken maar hij vraagt er om.

  15. Samra
    16 januari 2007 om 10:07 uur.

    Hij is niet eens de moeite waard!!!!!!!!

  16. Maghreb Magazine » PVV wil marokko.nl vervolgen
    27 januari 2007 om 12:34 uur.

    […] Door zich negatief tegenover moslims en niet-westerse allochtonen op te stellen, is de partij van Geert Wilders vaak in het nieuws. In januari kwam aan het licht dat de partij steun heeft gezocht voor de Tweede Kamerverkiezingen van afgelopen november op extreemrechtse en radicale internetfora. […]

  17. margreet eisses
    18 januari 2008 om 09:06 uur.

    waarom die haat van wilders naar andersdenkenden wat betreft het geloof,
    wat hebben moslims hem misdaan , ik snap het nog steeds niet .
    het begrip respect is bij de heer wilders nog ver te zoeken .
    de bijbel is een mooi boek maar ik geloof dat de koran ook een mooi boek is,
    maar de hr wilders heeft hem van a tot z gelezen en weet precies wat er instaat,
    nu ik geloof er niets van ,dit prachtige boek is zo complex om te lezen netzo als de bijbel .waarom hebben sommige mensen zoveel haat in zich…….
    ELK MENS IS GELIJK EN UNIEK ONDANKS GELOOF , POLITIEKE OVERTUIGING ,RAS ,ETCETERA…….
    wie haat zaait zal haat ontvangen ,wie liefde geeft ,geestelijke liefde bedoel ik
    ontvangt liefde.