MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Amnesty wil actie tegen Marokko

14 januari 2007 | in Maatschappij, Marokko | 20 Reacties

Afrikaanse migrantenAmnesty International vraagt de Europese Unie (EU) om de steun aan Marokko te herzien, omdat het land eind december migranten zou hebben verjaagd naar Algerije. Daarbij zouden agenten de vluchtelingen en asielzoekers hebben beroofd en seksueel misbruikt.

Sinds de actie van de Marokkaanse politie zijn honderd mensen vermist, aldus directeur Dick Oosting van het EU-bureau van Amnesty International in een brief aan de ministers van Justitie van de Europese Unie.

Oosting noemt de Marokkaanse handelswijze onaanvaardbaar. De EU is volgens hem medeverantwoordelijk omdat het Marokko in 2006 heeft gevraagd om de toestroom van vluchtelingen naar Europa te helpen tegenhouden, aldus De Telegraaf.

Er zijn 20 reacties

  1. khalid
    14 januari 2007 om 02:41 uur.

    Morokko moet geen politie worden van EU eerlijk deelen dan zijn we allemaal van deze probleem

  2. khalid
    14 januari 2007 om 02:41 uur.

    af

  3. skery
    14 januari 2007 om 03:13 uur.

    marokko heeft het niet gedaam allemaal leugens

  4. skery
    14 januari 2007 om 02:31 uur.

    Algerije verjaagd oook vluchtelingen en asielzoekers richting grens van marokko bij oujda dat hoor je europa of Amnesty International klagen ze kunnen alleen klagen marokko dit marokko dat pffffffffffff marokko moet gewoon harder optreden tegen europa worden van zelf rustig

  5. nam
    14 januari 2007 om 03:37 uur.

    Amnesty international is een boeven club met een dubbel agenda.
    De zwarte Afrikanen wordt geweerd door de Europeaan deze eisen op hun beurt van Marokko
    dat allemaal voor hun oplost.
    Ik hoorde nooit Amnesty International om acties, boycotten of verdragen opzeggen tegen de VS als om de rechten van de mens. Kennelijk zal daar weinig gehoor aangegeven worden.
    Dat soort onzin vraagt om actie
    Ik heb mijn lidmaatschap onmiddellijk opgezegd en mijn donaties voor 2006 door mijn bank terug laten boeken

  6. Nadir
    14 januari 2007 om 03:51 uur.

    Ik vind dat Marokko geen politieagent mag sprelen. Die mensen zoeken gewoon een beter bestaan. Geef ze gewoon doorgang en laat je niet misleiden door Europees geld om mensen te mishandelen. Hoe laag kan je zakken!

  7. marokkino
    14 januari 2007 om 05:17 uur.

    Weer die Algerijnen. Ik snap die lui niet.
    Stokers nummer een zijn dat. Ze begonnen in die tijd met extremisten richting Marokko toe sturen. Toen ging die president van hun bemoeien met Polisario.
    Wat willen ze nou.

    Marokko moet idd keihard optreden tegen die klote EU. Of geld of ze zoeken het maar uit. Vooral die klote spanjaarden.

  8. skery
    14 januari 2007 om 08:34 uur.

    algerij is jaloers op marokko omdat marokko geen 1 drupel olie heeft en toch rijker is in marokko krijg je gratis water bij de koffie in algerij moet je voor betalen

  9. skery
    14 januari 2007 om 11:15 uur.

    Nadir

    ieder1 mag moet eigenlijk voor politie spelen in marokko marokko moet harder optreden tegen die lui die stelen bervroven marokkaanse vrouwen dupe geworden door die lui die zijn verkra…… vind je dat goed ik niet hoor hoe harder hoe beter optreden tegen die lui bah

  10. Nadir
    15 januari 2007 om 11:39 uur.

    Skery,

    Natuurlijk mag je criminelen harder aanpakken. Daar hebben we de Sharia wetgeving voor vriend. Wel dient men de zaak per geval te bekijken en naar getuigen te luisteren. Pas als de zaak hard wordt gemaakt kan en mag worden gestraft. Maar waar ik tegen ben is iedereen over een kam scheren terwijl ze weten dat de Sharia daar tegen is. En ik geloof niet zo in grenzen! Iedereen die ergens wil vestigen moet dat mogelijk zijn. Dus laat ze de EU binnen komen… en laat je niet misleiden door Europees geld.

    mvg,

  11. Ariffie
    15 januari 2007 om 01:50 uur.

    marokkanse overheid heeft een grote buik,dus wat amnesty zegt is waar.kijk alleen maar als je naar marokko op vakantie gaat hoe ze je behandelen bij de douane,ze vragen allemaal geld wat is dit voor bullshit,ik heb zelf gezien hoe ze die afrikkanen behandelen.ik heb zelf in marokko geleefd.de regering doet geen moer voor je,als je ziek bent en je hebt geen geld dan heb je pech,alles gaat om geld daar,dus ze willen die afrikanen weg hebben omdat ze niks aan ze willen geven,GROTE BUIK dus. ik vind de Algerijse regering beter dan Marokkanse regering.want die hebben lef,en Marokko is kontje likker van Amerika.kijk wat allemaal in Marokko gebeurd.je hebt drugs,hoeren,homos, je hoort van ze overal.maar berbers zijn niet zo in marokko.de meeste houden aan hun islamitische regels.mohim dat was me mening. assalamo alaykom

  12. Henk -Rotterdam
    15 januari 2007 om 02:46 uur.

    De bron is de Telegraaf dus dat zegt toch genoeg over het waarheidsgehalte van dit bericht .

  13. skery
    15 januari 2007 om 04:37 uur.

    ik wil die afrikanen niet in mijn land hebben plus wat heb je aan die afrikanen niks ze kunnen alleen stelen vrouwen verkra…..wij blanken zijn slimmer en hebben meer geld ik ben voor grens

  14. Nadir
    16 januari 2007 om 01:00 uur.

    Juist vriend “we” zijn veel slimmer daarom hebben we “ons” land verlaten hé? Hoe zou jij het vinden als (stel) dat Marokko alle mensen die niet in Marokko geboren zijn zou verbieden om Marokko binnen te komen, behalve met een visa??? Zou je nog steeds voor grenzen zijn?

  15. Abdel
    16 januari 2007 om 10:58 uur.

    selam

    er is maar 1 persoon die de spijker op zijn kop geslagen heeft , en dat is nummer 11.

  16. Ariffie
    16 januari 2007 om 12:24 uur.

    blanken of zwarten er is geen verschil bij allah,jullie moeten geen mensen haten en iedereen mag gaan waar die wilt,als een afrikaan iets fout heeft gedaan in marokko dan wordt ie bestraft en niet zomaar beoordelen.geld is niet alles.El iman in je hart dat is belangrijk.

  17. Abdel
    16 januari 2007 om 02:48 uur.

    selam

    niet overal allah bij halen aub .
    het is de mens die verrot is.
    met name de arabieren hebben maling aan allah, zij zijn de eerste die hen broeders martelen , corrupt zijn etc,etc,etc en de europeaan heeft het gedrag overgenomen.

  18. mhamed
    16 januari 2007 om 04:51 uur.

    laten we nou eens eerlijk tegen elkaar praten.
    wie marokko goed kent weet ook dat het geen lieverdje is al het om eerlijkheid gaat.
    natuurlijk is europa schuldig aan wat is in december gebeurd,marokko heeft net zo hard mee gewerkt aan dat feit samen met algerije.
    wij moeten ook niet zo zielig gaan doen ,iedereen weet dat marokko ook een land wat een hoop moet veranderen met die dwaze politie en hoog leidend functie’s hebben.
    MENSEN DIE HUN GELUK ZOEKNEN DAT HEET HIZRA EN DAAR IS DE ISLAM MEE BEGONNEN.

  19. Nadir
    16 januari 2007 om 04:55 uur.

    Spijtig om te zien dat de Nederlandse ziekte (lees racisme) veel van onze landgenoten heeft aangestoken. En Abdel waarom wil je Allah niet bijhalen? zodat je door kan gaan met zondigen en onderscheid tussen mensen maken?

    Allah heeft racisten niet lief.

  20. Ariffie
    17 januari 2007 om 06:34 uur.

    allah moet je altijd er bij halen
    want hij heeft je gemaakt, en laat de duivels niet met je spelen!!!
    leven is kort,doe aardig tegen iedereen, ook tegen afrikkanen