MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaan sleept premier voor rechter

15 januari 2007 | in Maatschappij, Overheid | 28 Reacties

Guy VerhofstadtDe Belgische premier Guy Verhofstadt (foto) is door een 27-jarige Marokkaanse Belg uit Gent voor de rechter gedaagd omdat hij zou hebben nagelaten een antidiscriminatiewet uit 2003 met een koninklijk besluit vast te leggen. Dat meldt de Telegraaf vandaag.

De Gentenaar mocht eind 2003 twee keer niet naar binnen in een discotheek in zijn woonplaats, terwijl er voor zijn autochtone vriendin geen probleem was. Met de antidiscriminatiewet zou hij met behulp van een gerechtsdeurwaarder de discriminatie hebben kunnen bewijzen.

Er zijn 28 reacties

  1. Choukri
    15 januari 2007 om 01:30 uur.

    Je moet het zien als een zegen dat je niet wordt toegelaten in een discotheek. je hebt daar niks te zoeken gewoon

  2. Olie_sheikh
    15 januari 2007 om 02:13 uur.

    Eindelijk een marokkaan die wakker wordt en iets tegen onrecht doet.

  3. mo
    15 januari 2007 om 02:15 uur.

    ik denk niet dat de premier komt

  4. skery
    15 januari 2007 om 04:29 uur.

    Choukri

    je hebt helemaal gelijk je gaat alleen je geld verspillen en pluas waar drank is ook iblies

  5. moslima
    15 januari 2007 om 04:55 uur.

    Wollahila, raar dat niemand de overheid heeft lastiggevallen omdat ze gediscrimineerd werden voor een JOB.. dansen is spijtig genoeg voor sommigen belangrijker dan werken ..

  6. said
    15 januari 2007 om 06:40 uur.

    Als dit echt serieus is moet ik alle overheidsorganen van Nederland aanklagen voor discriminatie.
    dat wordt een beetje lastig denk ik.

  7. Fatima
    15 januari 2007 om 07:49 uur.

    Moslima I totally agree!!!! Gare mensen zeg!!

  8. Karim
    15 januari 2007 om 10:58 uur.

    ik snap het niet, hoezo de premier, zou hij niet eerst de discotheek voor de rechter moeten slepen. en trouwens, 1 persoon die iets begint tegen een politicus (in dit geval een premier) die door de meerderheid van de bevolking is gekozen. zal niet veel mee bereiken.

  9. samir B
    15 januari 2007 om 11:11 uur.

    ik zal even sommige mensen hier wakker maken. het gaat hier niet om de discotheek maar om het Principe, dit keer is het discotheek de volgende keer is het een winkel enz. enz.
    kapitch ?

  10. Nadir
    16 januari 2007 om 01:08 uur.

    Shoubhana Allah.. ik persoonlijk zie het ook als een zegen om af gewezen te worden in een discotheek. Maar vind de zaak tegen die stijfburgerlijk Beligische Harry Potter goed.

    gr,

  11. mostafa
    16 januari 2007 om 01:47 uur.

    Wat een denknivo van sommigen!!!. Alles terugbrengen naar Hallal/Haram.\
    De vraag is niet of Disco goed of niet goed (haramof halal) is.
    Het gaat hier om discriminatie.
    Zoals Samir B zei. Het gaat om het principe. Hij is geweigerd omdat hij geen blank is ..En dat is onrecht. Hij heeft recht om dat te bestrijden…

  12. skery
    16 januari 2007 om 04:48 uur.

    ik ga al jaren niet meer uit die geld normaal zou opmaken stuur ik naar mijn bankrekkening in marokko eigenhuis en auto heb ik al alleen nu nog eigen bedrijf wegwezen uit nl JULLIE MOETEN GOED OPLETEN ASL JE BV IET KOOPT IN DE HALLO MET GLIMLACH ACHTER JE RUG VIEZE MAROKKAAN OJA WEL 2 PERSONEN 1TJE GAAT AFREKKEN ANDERE ERGENS IN DE HOEK STAAN KIJKEN TOT ANDER DE DEUR UITLOOPT JE ZULT HET ZIEN

  13. moslima
    16 januari 2007 om 05:10 uur.

    dat jullie dat nog maar durven goed te spreken… probeer dat maar eens goed te praten wanneer Allah soubhanah wa tahala jullie vraagt naar jullie daden .. ‘euhm wij wilden enkel maar opkomen voor onze rechten…’
    Ik herhaal, er zijn in het verleden en nu nog steeds honderden die gediscrimineerd worden op de werkvloer, arbeiders die niet toegelaten worden omdat ze Marokkaan zijn, vrouwelijke bedienden of leerkrachten die niet mogen werken omdat ze een hoofddoek aanhebben… Ga voor zulke zaken jullie beklag doen ipv voor een gore tent vol alcohol en drugs en gebruik dat excuus niet van “het gaat om het principe’, principe is hier totaal niet aan de orde het gaat hier om een plaats waar fitna gebeurt, hoe kun je dat, islamitisch gezien, linken met ‘principe’??

  14. Samra
    16 januari 2007 om 10:01 uur.

    Ben het helemaal eens met MOSLIMA. We praten tegenwoordig alles goed door te zeggen dat het om het principe gaat. Waarom wordt er geen primier aangeklaagd als iemand om geloof en of afkomst bij elk bedrijf wordt afgezet. Nee, dan gaan we zielig zitten doen en een uitkering aanvragen want je wordt toch niet aangenomen. ewa doe dat ook met het uitgaan als je niet wordt toegelaten moet je maar lekker thuiszitten heb je nergens last van…..

  15. samir B
    16 januari 2007 om 11:34 uur.

    aan moslima en aan Samra

    teezzzzzzzzz. wat zijn jullie voor moslims . ik denk nep moslims hahahahah

  16. moslima
    17 januari 2007 om 12:05 uur.

    @ samir b, aan jouw taaltje bewijs jij dat jij een échte vrome moslim bent… Allah iehdiek..

  17. moslima
    17 januari 2007 om 12:07 uur.

    aan = met

  18. mostafa
    17 januari 2007 om 12:41 uur.

    Moslima..
    Stop met die valse moraliteit van je.
    Waarom woon je dan in het land van “Fitna”??

  19. mhamed
    17 januari 2007 om 05:03 uur.

    ho ho ho ho………………
    SAMIR B jij bewijst wat voor iemand jij bent!!!!!!!
    MUSTAPHA mensen wonen op aarde van allah en dat wordt ook door ALLAH bepaald en niet door jou!!!!!!

    MOSLIMA ik ben met je eens als het om je rechetn gaat…..en zeker wanneer het om islam gaat.
    disco moet je niet zo druk om maken!!!!!

  20. moslima
    17 januari 2007 om 06:39 uur.

    Land van fitna?? waar bestaat er dan geen fitna misschien? In marokko is het sowieso minstens even erg als hier. Ik heb op die fitna plaatsen (discos en dergelijke) niets te zoeken hoor hamdoullah.. En wees aub volwassen en stop met zulke veroordelingen over iemand die je niet eens kent wil je? Waarom zou ik ‘vals’ spelen op een medium als deze? Zo anoniem dat we hier zijn (heb zelfs expres geen bestaande naam opgegeven) kunnen we toch zeggen wat we willen?? Waarom vals doen? Er zit hier niemand achter mij te lezen wat ik typ alleen Allah ziet alles, een reden te minder dus om ‘vals’ te zijn..
    Allah iehdiek jij ook.. (je weet toch wat dat betekent, het is niets negatiefs hoor, integendeel)

    Mhamed, dzajak Allah gheiren voor je positieve bijdrage.

  21. LalaMariam
    17 januari 2007 om 06:53 uur.

    Salaam

    Marokkaan staat niet gelijk aan moslim. Ik denk dat een echte moslima/moslima niet naar discotheken gaan en dus dat probleem niet zullen voorhebben.

    Dus Moslima, volledig akkoord, maar je moet weten dat er veel ongelovige, christelijke en joodse Marokkanen bestaan die naar de discotheek DURVEN gaan en zelden of nooit naar de moskee.

    Ik maak me om zulke verboden helemaal niet druk!

    Ma3a salama

  22. LalaMariam
    17 januari 2007 om 06:54 uur.

    @MOSTAFA

    Dit is misschien een land van fitna maar wil dat zeggen dat we verplicht zijn om aan die fitna DEEL TE NEMEN? Niet dus. Ik heb het RECHT om hier te wonen en het RECHT om NIET naar de discotheek te gaan en nog vele dingen.
    Niet akkoord? Klaag me aan 😉

  23. samir B
    17 januari 2007 om 11:26 uur.

    moslims worden onderdrukt door vundalisten …..jamer. het is toch zo,n mooi geloof alleen wordt het totaal verkeerd begrepen omdat de meeste moslims niet open staan voor nieuwe tijden en ontwikelingen

  24. samir B
    17 januari 2007 om 11:28 uur.

    ik bedoel fundamentalisten

  25. moslima
    18 januari 2007 om 07:02 uur.

    Lalamariam, in dat geval zou ik er totaal geen probleem mee hebben, maar ik vrees dat de meeste marokkaanse discogangers wel ‘moslim’ zijn..

    Samir B, de Islam is inderdaad iets heel moois, daarom ook dat men het mooi moet behouden door het te respecteren door op z’n minst de basisnormen te handhaven, vind jij het normaal dat een moslim alchohol drinkt bijvoorbeeld? Of drugs neemt? Dan kan hij al sowieso niet 5 keer per dag bidden… Of voorhuwelijkse relaties heeft en dan heb ik het niet over handjes houden..? Hiervoor hoef je geen fundamentalist te zijn om zoiets te zeggen, dit zijn allemaal simpele basisregels in de Islam..

  26. mostafa
    18 januari 2007 om 12:00 uur.

    De discussie gaat niet over DE DISCO.!!!!!!! Vervang disco in Hamman of stadio of whatever en teruggaan naar de kern van het issue: DISCRIMINATIE.

  27. Abdel
    18 januari 2007 om 12:56 uur.

    selam

    goed gezegd moslima , jy bent slim

  28. beest