MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Twee miljoen kijkers voor Najib Amhali

15 januari 2007 | in Amusement, TV | 21 Reacties

Najib AmhaliDe show van de Marokkaanse cabaretier Najib Amhali heeft afgelopen zaterdag ruim twee miljoen kijkers getrokken. Het was daarmee het best bekeken programma van de avond. Dat blijkt gisteren uit cijfers van de stichting KijkOnderzoek.

De talentenjacht X Factor trok anderhalf miljoen kijkers, terwijl voor de ijsdansprogramma’s van RTL 4 en SBS 6 respectievelijk negenhonderdduizend en 1,2 miljoen mensen thuisbleven.

De voorstelling ‘Najib Amhali most wanted’ uit 2004 werd zaterdag uitgezonden op Nederland 1. De populaire Amhali, die bekendstaat onder de bijnaam De Marokkaan uit de Jordaan, won in 1993 de Pall Mall Export Prijs met de Comedytrain. In 1998 opende hij het Leids cabaretfestival, waar hij de publieks- en de juryprijs kreeg. De 35-jarige komiek maakte verder cabaretshows als ‘Freefight’, ‘Veni vidi vici’ en ‘Vol is vol’. Momenteel staat hij in de theaters met ‘Zorg dat je erbij komt’.

Er zijn 21 reacties

  1. Youssef Ain Asserdoune
    15 januari 2007 om 02:29 uur.

    Leuk voor hem

  2. Anoniempje
    15 januari 2007 om 02:50 uur.

    Tbarkelah Hliek!

    Om trots op te zijn!

  3. Nadir
    15 januari 2007 om 11:40 uur.

    Ik was er één van die twee miljoen……. 🙂

  4. Nihad
    15 januari 2007 om 01:25 uur.

    Tss, ik heb gewoon de DVD. 😉

  5. khalid
    15 januari 2007 om 05:06 uur.

    mooi voor jou najib maar doe iets voor arme kinden bouw voor ze een toneelschool in arif die hebben ze niet daar

  6. Mo
    16 januari 2007 om 01:13 uur.

    Khalid: je wilt van najib dat ie toneelschool in rif gaat bouwen!

    hahahahhahahahahahhahahhahahahahhahaha]
    hahahahahhahahhahahhahahahah
    hahahahahhahahahhahah
    hahahahahha
    ahhahahah

  7. Saida
    16 januari 2007 om 11:35 uur.

    Heel leuk voor hem maar zijn grappen worden oud.
    Niet voor zijn Nederlandse publiek want die vinden het geweldig om te horen dat ze niet discrimineren want’ hij zegt het zelluf’
    Maar op deze manier zal hij nooit het niveau halen van een Nederlandse caberetier of een Marokkaanse. Hij mag de uitzondering zijn die de regel bevestigd: goed genoeg voor een ‘Marokkaan’.

  8. Ariffie
    16 januari 2007 om 12:31 uur.

    jullie gaan kaartjes halen om naar hem te luisteren,en hij maakt grappen over jullie,en die hollanders lachen jullie uit,jullie zitten allemaal fout

  9. Henk-Rotterdam
    16 januari 2007 om 01:06 uur.

    Het gaat erom dat er eindelijk ruimte wordt geboden voor cultuur en opvattingen van anderen in en op de media,het zou zelfs mogelijk moeten zijn om eigen tv en radio zendtijd te krijgen met een zelfde status als vele andere zenders.
    Want wat is daar mis mee?
    Het zou de positieve beelvorming volgens mij ten goede komen en een positieve bijdrage kunnen leveren aan het doorbreken van de door de media en bepaalde politiek groeperingen in stand gehouden negatieve beeldvorming.

  10. mhamed
    16 januari 2007 om 04:41 uur.

    er zijn weer wat mensen hier die gelijk gaan roepen hij moet dit en hij moet dat!!!!!!!!!
    laat hem nou zijn eigen dingen doen en doe jullie eigen dingen……
    om nou trots op te zijn wat hij doet zeg ik nou nee.!!!!!

  11. Saida
    16 januari 2007 om 08:25 uur.

    Ach ja ik verstaat Marokkaans dus ik luister liever naar Marokkaanse caberetiers.

  12. skery
    16 januari 2007 om 10:32 uur.

    Ariffie

    je hebt gelijk plus hij is met hollandse vrouw getrouwd dat zegt oook voldoende

  13. Saida
    17 januari 2007 om 10:04 uur.

    Nee zijn vrouw is Marokkaans(dat had zijn moeder zo gewild)

  14. Yasmine
    17 januari 2007 om 04:10 uur.

    Blijf me verbazen over sommige gasten hier op deze site! Wat willen jullie nou?? Het is ook nooit goed!

    Nu moet Najib Amhali het vergelden! Zijn grappen zouden te oud zijn, hij moet maar voor een toneelschool in de rif zorgen, hij is met een Nederlandse vrouw getrouwd bla bla bla bla.

    Als zijn grappen te oud zouden zijn dan waren niet elke keer de kaartjes voor al zijn shows binnen no time uitverkocht!

    Waarom moet hij in god’s naam een toneelschool bouwen in de rif?? Een TONEELSCHOOL nog wel! Alsof die kinderen daar zitten te wachten op een toneelschool!! Die kinderen gaan niet eens naar een normale school!

    En wat betreft die Nederlandse vrouw waar hij mee getrouwd zou zijn; Hij is gewoon met een Marokkaanse getrouwd en besides…………….al was het een Nederlandse……WHO CARES??? Wat heeft dat hiermee te maken??

    Anyway, ik heb mijn zegje weer gedaan.

    Toedeloe,
    Yasmine

  15. ROTTERDAM
    21 januari 2007 om 02:44 uur.

    YOU GO GIRL (yasmine)

  16. skery
    22 januari 2007 om 07:18 uur.

    yasmin maakt degelijk uit ik zou nooit met nl vrouw trouwen laat staan marokkaanse vrouw bah bah

  17. nabiluitutrecht