MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wordt Aboutaleb de 1e allochtone minister?

18 januari 2007 | in Overheid, Politiek | 28 Reacties

Ahmed AboutalebGisteren zijn de formatie-onderhandelingen hervat in Hilversum. Volgens de onderhandelaars Bos, Balkenende en Rouvoet wordt nog niet gesproken over de ministersposten. Desondanks zijn het spannende tijden voor wethouder Aboutaleb, want Wouter Bos zag in de Marokkaan de nieuwe minister van Onderwijs of Sociale zaken.

Dat schreef Bos in zijn boekje ‘Wat Wouter wil’, dat hij voor de verkiezingen presenteerde in Amsterdam. Aboutaleb wilde toen nog niet zeggen of hij in is voor een ministerspost.

De komende tijd zullen we het weten: wie komt in aanmerking voor een ministerspost in kabinet Balkenende-IV? Blijft Wouter Bos in de Kamer zitten of wordt hij minister van Financiën? En wordt Aboutaleb dan echt de eerste allochtone minister?

Er zijn 28 reacties

  1. mhamed
    18 januari 2007 om 12:18 uur.

    ja wat moet ik daar op wel zeggen!!!!!
    hij is een marokkaan met nederlandes hart,dat mag maar wel blijven denkend dat je een marokkaan blijft.
    voor de marokkaanen kan hij niets betekennen, sterker nog hij zal een last worden wanner hij minister wordt.

  2. hammie
    18 januari 2007 om 01:27 uur.

    inderdaad , hij is eigenlijk geen marokkaan meer , en krijgt hooguit de post minister van onbelangrijke zaken

  3. Maghrebie
    18 januari 2007 om 01:28 uur.

    Dat is wel een hele simplistische redenering. Waarom zou hij specifiek voor de Marokkanen apart wat moeten betekenen? ik weet niet wat jij voor werk doet. Maar als je in een supermarkt werkt, dan ga je toch niet alleen maar Marokkaanse klanten helpen.
    Zijn taak is/zal er op gericht zijn om alle Nederlanders van dienst te zijn. En zijn ministerpost naar behoren uit te oefenen.
    Maar wat Marokkanen willen is dat iedereen die een belangrijke post bekleedt, een zak geld over de Marokkanen moet gaan verdelen. En als er Marokkanen zijn die met uitkeringen frauderen dan moet hij ze ook hun gang laten gaan. Alleen dan ben je in de ogen van Marokkanen een goed persoon.
    De vraag is wie eigenlijk echt goed is?

  4. Abdel
    18 januari 2007 om 02:05 uur.

    selam

    goed gezegd mhamed

  5. skery
    18 januari 2007 om 02:41 uur.

    laat me niet lachen aub ik heb vandaag zoveel gelachen

  6. soufian
    18 januari 2007 om 03:04 uur.

    wat een onzin kraam jij uit mhamed? ik heb hem vorig jaar gesproken op een partij van de pvda en die man is intelligent, hij is op en top marokkaan, hij zal zeker wat betekenen voor de marokanen of hij nu minister wordt van sociale zaken of onderwijs. alleen omdat hij marokkaanse criminelen harder wil aanpakken ziet iedereen hem als een land verrader tzzzzz ik ben in ieder geval trots op wat hij als marokkaan en als buitenlander bereikt heeft in nederland , wat heb jij tot nu toe bereikt mhamed? ?????????????????

  7. hammie
    18 januari 2007 om 03:28 uur.

    daar heeft ie wel een goed punt, het veel harder aan pakken van marokkaandse criminelen

  8. trab
    18 januari 2007 om 04:48 uur.

    Jongens lees het verhaal van Maghrebie goed en trek daar lering/lessen uit voor nu en later!!! Daar doe je goed aan. Dank je wel Maghrebie…jij weet tenminste hoe de vork in de steel zit.!!!

  9. Realist
    18 januari 2007 om 05:53 uur.

    Nou liever niet!

    Niets aan die gozer hebben wij. Hij maakt de Marokkanen belachelijk en ziet zichzelf als een klasieke arabier. Onzin weg met dat troepzooi

  10. marokkino
    18 januari 2007 om 05:56 uur.

    Precies!
    Wij mogen juist trots zijn dat hij zo’n positie kan bereiken.
    Doe dat maar in Frankrijk of Spanje.

    Wij als Marokkanen worden snel jaloers op onze land genoten wanneer ze bekend raken of een hoge positie bekleden.

    Het zou juist mooi zijn dat hij als eerste allochtoon en eerste Marokkaan in Nederland minister kan worden.

  11. mustafa
    18 januari 2007 om 06:25 uur.

    Amaai
    Het gaat echt slecht met Nederland en de nederlandse politiek.
    Maar ja , hypocrieten en meelopers worden altijd naar voren geschoven.
    Men moet gewoon ja knikken en zeggen wat de autochtone nederlanders willen horen.
    Men moet zijn relegie en traditie en trots opgeven voor een ministerportofuille die ze gewoon hebben uitgevonden zoals de ministerie van binnenlandse binnenpaadjes . maar ja marionetten hebt je ook nodig.

  12. Maghrebie
    18 januari 2007 om 10:39 uur.

    Heel opmerkelijk, geen een tussen jullie heeft onderbouwend kunnen aangeven waarom Aboutaleb niet geschikt zou zijn voor een minsterpost. Het zijn meer de jaloerse en misgunnende gevoelens die bij de meesten op dit forum doen spreken.

  13. Karim
    19 januari 2007 om 12:05 uur.

    Abu taleb, zegt gewoon wat waar is. natuurlijk zullen mensen van ons soort zeggen dat abu taleb een marokkaan is met een hart van een hollander. als ik eerlijk ben, dan zeg ik ook gewoon dat van mij part de marokkanen die dit land komen verzieken er uit geschopt moeten worden

  14. Mohamed
    19 januari 2007 om 12:38 uur.

    Ahmed Aboutaleb mag van mij minister van justitie worden.
    En dan niet onze Nederlandse agenten naar Marokko sturen maar andersom.
    Laat eens een paar van die Renault-busjes met die groen-rode letters vol met marokkaanse Agenten hierheen komen.
    Wedden dat het probleem met die zwervers binnen een jaar is opgelost?

    Ik word hier echt strond ziek van! Wil je wat van je leven maken, kan het haast niet omdat deze debielen het voor de wel willenden verpesten.

    De grootste debiel aller tijden Mohamed B.
    Draagt potverdorie net de naam die de meeste Marokkaanse jongens hebben.
    Ga je op sollicitatiegesprek dan word je er steeds mee geconfronteerd.

    Het is dat ik de naam van onze profeet Mohammed (SWT) draag, anders had ik deze allang ingeruild!

    Bedankt Mo! Nu pas ben je een vent! Schapenzak!

  15. samson
    19 januari 2007 om 10:03 uur.

    dus: hij komt uit rif wij zijn zeer trots irifieen als hij minister wordt z\’on kans hebben we nooit in marokko gekregen .
    leve nederlandse democratie.
    leve konigin beatrix.
    **

  16. Abdel
    19 januari 2007 om 12:27 uur.

    selam

    klopt het dat aboutaleb de volgende uitspraak gedaan heeft :

    mijn dochter komt niet thuis met een moslim!

  17. khalid
    19 januari 2007 om 02:42 uur.

    ja leuk voor jullie

  18. Norlaila
    19 januari 2007 om 05:04 uur.

    Echt typische reacties van jaloerse mensen.
    Is er eindelijk iemand ver gekomen. WOrdt hij meteen als verrader gezien.

    Waar ik helemaal van walg is dat hij meteen wordt gezien voor er niet moslim.

  19. karim
    19 januari 2007 om 05:20 uur.

    ten eerste ziet aboutaleb zichzelf helemaal niet als klasieke arabier, sterker nog, hij ziet zichzelf helemaal niet als arabier…en hij is ook geen arabier, hij heeft altijd gezegd ik ben marokkaanse nederlander, met amazigh wortels uit noordmarokko…en ik ben bereid keihard te werken om van amsterdam een voorbeeld stad voor nederland te maken………..DUS GEEN ONZIN REALIST.
    en voor mij is aboutaleb een voorbeeld, als meerdere marokkanen nou zijn voorbeeld volgen en hoge politieke functies bemachtigen zoals de joden. stonden we sterk in de politiek. hoeven we niet steeds te slijmen bij partijen om een plaats op de kies lijst te krijgen. aboutaleb is wat dat betreft de sterkste marokkaanse politicus in nederland….en niet vergeten hij is wethouder in nederland niet in marokko dus hij moet voor iedereen in amsterdam werken…EN ALS HIJ ZEGT DAT MAROKKANEN OP MOETEN ROTTEN STA IK OOK ACHTER HEM, MAROKKANEN MOETEN OOK OPROTTEN. waarom zou hij voor jou moeten werken…hij moet voor zijn gezin en zijn familie werken..marokkanen bezorgen hem alleen lastige situaties…als alle marokkaanen nou een ambitie hadden en daarvoor gingen werken, hadden jullie het goede woordje van aboutaleb helemaal niet nodig…omdat aboutaleb een van de velen zou zijn geweest…..

  20. mhamed
    19 januari 2007 om 06:31 uur.

    SOUFIAN………
    intelligent wil niet zeggen dat je naar behoren presteerd.
    jij SOUFIAN noemt hem top marokkaan,dat is ook wel zo, maar wel in een hollandse jasje.
    criminelen hard aanpakken dat wil iedereen, ze hoeven ook niet alleen marokkaans te zijn SOUFIAN.
    ik zie hem ook niet als land verader, sterker nog wel iemand zoals JIJ die blind is gemaakt door nederlandse menteliteit.
    dat hij een buiterlander is met marokkaanse bloed aan de to in een hollandse jasje daar kan ik niet omheen!!!!!!
    wat ik bereikt heb is dat jij nu wel weet hoe het zit!!!!!!!!

  21. iliass
    19 januari 2007 om 07:05 uur.

    SAMAD

    Ik zou trots zijn als ahmed aboutaleb minister is,of najib amhali een prijs wint of of . ik kwam aboutaleb persoonlijk tegen paar jaar geleden in de luchthaven van oujda ,heb ik vijf minuten met hem gesproken .hij is goed .

  22. mhamed
    19 januari 2007 om 08:20 uur.

    iliass…..
    hij heeft jou is 5 minuten zijn tanden laten zien en je was zo we van hem waardoor jij nu zegt dat hij goed is….laat me niet lachen mens!!!!

  23. bas
    19 januari 2007 om 08:57 uur.

    aboutaleb ! ik hoop dat je de minister post zal vervullen, als je gevraagd word
    en doe je best vooral. zodat er meer volgelingen komen in de toekomst

    gaat je goed

  24. Maghrebie
    19 januari 2007 om 10:33 uur.

    Goed gesproken Karim, ik sluit me aan.

  25. mustafa
    20 januari 2007 om 11:10 uur.

    HAHAHA

    IN DER LAND DER BLINDEN IS EEN OOG KONING.
    Voor diegenen die deze gezegde niet begrijpen ( als ik deze reacties hier lees zullen het er hier heel veel zijn ) wil ik het gerust toelichten.
    Die man is niet geschikt voor deze functie omdat hij een ja knikker is en een is die niet durft op te komen voor zijn eigen mening.Hij was er als eerste bij om zijn verontschuldiging aan verdonk te geven want anders komt zijn zogezegde politieke carriere in het gedrang.
    Hij is en blijft een verbasterde hollander en dat vind ik spijtig.
    Heb de lef om voor u idieen en u gedachte uit te komen.
    Ik zie persoonlijk geen enkele allochtone ( dat horen ze natuurlijk niet graag) politici echt werken waardoor ze respect krijgen.
    En dan moet ik nog zwijgen over de zogezegde allochtone acteurs en cabarateers.

    Zo doei blinden.

  26. Henk-Rotterdam
    20 januari 2007 om 02:33 uur.

    Misschien is het mogelijk om het ook positief te benaderen,het zou een grote ommekeer en verandering betekenen als hij daadwerkelijk Minister wordt.
    Dat kan voor velen een gote bijdrage beteken aan een veranderende samenleving en hem bij voorbaat afbreken zonder dat hij de kans heeft gehad om het waar te maken werkt alleen de ultra rechtse klieken in dit land met hun stemmningmakerij in de hand.
    IK zeg als Nederlander “wees verdomme trots dat het misschien nu gaat gebeuren” .
    En Mohammed als ik bij een baas gaat solliciteren en hij had het lef om een dergelije vergelijking te maken trok ik mij jas en en verdween want voor zo’n klootzak wil ik niet eens werken, zo’n stuk rascistisch onbenul,mijn trots zou groter zijn dan mijn honger,laat je nooit door wie dan ook op een dergelijke manier behandelen,blijf wie je bent en dat is alles waard.

  27. Maghrebie
    20 januari 2007 om 08:46 uur.

    Mustafa, en dan durf jij het over blinden te hebben. Voor het geval je het niet weet, maar Aboutaleb geniet heel veel respect. Dat respect die de meesten hier nooit zullen genieten, zowel niet bij de Nederlanders als bij de Marokkanen.

    Aboutaleb is zeker geen ja knikker en hij durft altijd zijn mening te geven. Maar in de politiek moet je nou eenmaal tactisch handelen en praten.
    Zelfs Bos, Balkenende en de stalen Rita hebben hun mening en standpunten verschiedene malen bij moeten stellen om samen door een deur te kunnen. Maar politiek is zeker niet gelegd voor mensen die zwart wit denken.

  28. sara
    03 maart 2007 om 04:56 uur.

    goed dag,i
    ik ben erg blij dat we eindleijk dezae potitie hebben kunnen bereiken. Ik ben juist erg trots. zo laat we ook zien dat wij allochtonen ook wat te kunnen betekenen in deze land en hopelijk gaat in toekomst wat beter tussen deze twee verschillende colturen. en geen discriminatie meer. groetje