MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Choukoud zet goede prestatie neer

21 januari 2007 | in Sport | 22 Reacties

Khalid ChoukoudNederlands kampioen 10 kilometer op de baan, Khalid Choukoud, heeft zondag zijn visitekaartje afgegeven op de 38ste Internationale Campanile Sprintcross Breda 2007. De 20-jarige atleet uit Den Haag eindigde in het Mastbos bij Breda als vijfde in de elitewedstrijd.

Hij moest vier Afrikanen voor zich dulden, van wie de Oegandees Simon Ayeko de snelste was. De winnaar liep de 8800 meter lange veldloop in 25.29. Choukoud zat daar 15 seconden achter.

De van geboorte Marokkaanse atleet, Khalid Choukoud, werd binnen zeven maanden van een anonieme thai-bokser een getalenteerd atleet. Op dertien-jarige leeftijd kwam hij uit Marokko (Teza) naar Nederland. Choukoud verbaasde iedereen door vanuit het niets in 2005 nationaal junioren kampioen cross te worden. In datzelfde jaar volgde een zo mogelijk nog grotere verassing door ook het NK 10.000 mtr voor senioren op zijn naam te schrijven.

Er zijn 22 reacties

  1. skery
    21 januari 2007 om 11:50 uur.

    afrikanen ze moeten wel hele dag rennen achter kippen daarom zijn ze snel

  2. khalid
    22 januari 2007 om 03:48 uur.

    je bent eker de lukste thuis skery

  3. mhamed
    22 januari 2007 om 05:30 uur.

    goed gedaan jongen ga lekker zo door.

  4. Magribi
    22 januari 2007 om 05:51 uur.

    het ga ke goed KHALID WE Duimen voor je! inshallah je word de beste

  5. ainzora
    22 januari 2007 om 08:12 uur.

    ga zo door khalid het komt helemaal goed met je

    veel groeten en veel geluk vanuit ceursif ////////////////////////////////

  6. Ex Kickbokser
    22 januari 2007 om 10:12 uur.

    Deze jongen kwam bij ons thaiboksen, waar hij het talent niet voor had. het kwam niet uit.
    Zoals gewoonlijk stonden we ieder zaterdag ochted aan de zee, in de duinen, hard te lopen.
    Van de sportschool kenden we hem als niet sterke kwa conditie. Maar zaterdags op de duinen liet hij ons ver achter, ook een aantal kampioenen kickboksers waaronder een europese kampioen en wat nederlandse kampioenen, bij de finish kwam hij hardlopend terug en ging weer met ons hard lopen. We keken altijd onze ogen uit voor deze jongen, wat hij op de duinen presteerde was ongelooflijk terwijl de Kampioenen die dat al jaren dag in dag uit deden kwamen veel te kort tegen deze Choukoud waarvan zijn neven allemaal kickboksers zijn en allemaal het talent hebben wat betreft kickboksen.
    Ik heb deze jongen meer malen geadviseerd om aan atletiek te beginnen omdat kickboksen niet voor hem was. Hij luisterde niet.
    Hij deed een keer mee met een wedstrijd atletiek voor de gein en werd hij eerste en een Marokkaanse scout nodigde hem uit om een keer te komen trainen. En dit is het resultaat. Binnen een paar jaar is hij gegroeid tot bekende Atletiek loper.
    Gewicht, geen 60 Kg.

  7. mostafa
    23 januari 2007 om 10:51 uur.

    Skery:
    Afrikanen?? Zijn de Marokkanen aziaten??

  8. skery
    23 januari 2007 om 04:54 uur.

    mostafa lees eerst goed

    Hij moest vier Afrikanen voor zich dulden, van wie de Oegandees Simon Ayeko de snelste was

    dus marokkanen zijn geen afrikanen marokkanen (meeste) zijn blank leest eerst geschiedins !!!!!!!!!!!!!!!

  9. mostafa
    24 januari 2007 om 02:21 uur.

    Skery
    Voor jou is blank geen afrikaan……Als ik jouw logica volg zijn de Pakistani’s en Nepalezen ook geen Aziaten want de aziaten moeten geel zijn als de chinezen ….
    Welke geschiedenisboeken heb je gelezen? Heb je namen voor mij ? Ik ben benieuwd.

  10. skery
    24 januari 2007 om 02:46 uur.

    is weinig verschil of ze geel zijn wat ik al zei blank en donker is groot verschil tussen blanka vla chocolade vla daarom zijn marokkanen geen afrikanen heel vroeger was marokko en algerij tunsie egypte libie een wereld deel……..de naam was ……… ..!!!! ga maar eerst geschiedenisboek lezen of google dan wil van jou horen

  11. kano
    24 januari 2007 om 04:22 uur.

    marokko ligt in afrika dus marokkanen zijn afrikanen, alleen ze zijn blank in zuidafrika heb je ook blanken die zijn ook zuid-afrikanen.

  12. DeMarokkaan
    24 januari 2007 om 04:47 uur.

    Hey skerry, jongen jij kraamt nu onzin uit uit je kont, dus houd aub je kont dicht.

  13. mostafa
    25 januari 2007 om 10:49 uur.

    Skery
    Nogmaals , in Welke geschiedenisboeken staat dat Marokkanen geen Afrikanen zijn? Ik wil namen.
    Google! Geef mij dan een link. Je schijnt zeker te zijn van je zaak. Ik ben onwetend en Ik vraag je dus om hulp….

  14. Abdel
    25 januari 2007 om 11:42 uur.

    selam

    Kleine kinderen en dronken mensen spreken de waarheid zeggen ze .
    Dit betekent niet dat, wat skery zegt altijd voor waarheid moet gezien worden.
    Maar als je het hebt over lichtbruin en donker, dan is er maar 1 verklaring .
    Het mengen van mensen!
    Mensen zijn altijd op zoek naar beter dus gaan zij zich ook verplaatsen.
    Bijvoorbeeld de Marokkanen van nu, hen ouders waren mooi getint en bijna donker zie nu het gezicht van hen kinderen, bijna bleek.
    Als die Marokkanen zich gaan mengen met Nederlanders dan worden hen kinderen bleek
    En inderdaad, men zegt dat de mens komt uit Afrika, en door omstandigheden men zich verplaats heeft en gemengd met nieuwsgierige blanken die op safaritocht waren

  15. KARIM
    25 januari 2007 om 03:36 uur.

    SKERY ziet zichzelf als arabier, dus hij vindt zichzelf bij de arabieren van het middenoosten horen……nee skery..je bent gewoon een stinkafrikaan….maar dan zonder talent…hahahahahaah

  16. hello
    25 januari 2007 om 03:39 uur.

    EX KICKBOXER, aangezien jij choukoud ken weet jij volgens mij ook waar hij vandaan komt uit marokko…

  17. skery
    25 januari 2007 om 05:03 uur.

    gelukkig ben ik geen arabier

  18. mostafa
    26 januari 2007 om 10:46 uur.

    Skery >>>> SCARY. .Gezien je denknivo ben ik ook blij dat je geen Arabier bent….

  19. karim
    27 januari 2007 om 03:58 uur.

    nee arabieren hebben een hoog denkniveau!!!!!!!!!!!

  20. omar
    31 januari 2007 om 10:48 uur.

    wat is er allemaal andehand afrikaan,arabier blank geel zwart zal ik een ding zegen marokaanen zin niet zward of blank maarzin normaal en nog wat arabieren leefen niet in marokko maar in het midenoosten we spreken wel arabies of berbers maar dan inhet dariza dat is heel wat anders dan het arabies in het midden oosten

  21. Jan
    06 januari 2008 om 06:14 uur.

    Khalid,
    Ik heb het stuk in het Leidsch dagblad gelezen en heb groot respekt voor jou. Ik geloof ook in het feit dat de doping niet bewust door jou is gebruikt en hoop
    dat alles goed afloopt en dat je uiteindelijk zult volhouden en voor jou en je vaderland(en) een trotse top-atleet zult blijven. Het gaat toch vooral om de prestaties die jij zelf wilt leveren voor jezelf en je familie…doe het daarvoor . Dat is genoeg.

    Jan

  22. Anoniempje
    03 juni 2009 om 12:28 uur.

    Beste Khalid,

    Je bent een top-atleet! En met jouw doorzettingsvermogen zul je goed blijven presteren inscha Allah. Eindelijk een Marokkaan uit Den Haag waar we trots op kunnen zijn! Hoop dat al je dromen in vervulling zullen gaan.

    Liefs Anoniempje