MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

In serie ‘24′ zijn moslims weer slechteriken

21 januari 2007 | in Maatschappij | 16 Reacties

24Verschillende moslimorganisaties zijn kwaad op de makers van de Amerikaanse hitserie ’24’, die dit seizoen de moslims opnieuw neerzetten als de slechteriken. Dat meldden verscheidene Amerikaanse media vrijdag. Een van deze organisaties, de Council on American-Islamic Relations, had twee jaar geleden ook al protest aangetekend tegen de verhaallijn van de serie en vervolgens gesproken met de makers. Na dat gesprek in 2005 werden in verschillende tv-commercials kijkers op het hart gedrukt dat niet alle moslims hetzelfde waren als de islamitische terroristen in de serie.

Vorig jaar draaide het plot om Russische separatisten, maar nu, na een jaar afwezigheid, zijn de moslims weer terug als de grote boosdoeners, aldus Elsevier.

‘De indruk die je krijgt [van de afleveringen], is angst en haat voor moslims. Na het zien van de eerste aflevering van het nieuwe seizoen, was ik bang om naar de supermarkt te gaan, omdat ik niet zeker wist of de persoon naast mij in staat zou zijn fictie van realiteit te onderscheiden,’ zei Rabiah Ahmed, woordvoerder van de Council on American-Islamic Relations.

Er zijn 16 reacties

  1. samadie
    21 januari 2007 om 01:44 uur.

    als nou de islamitsche film makers gewoon voortaan joden en christenen als slechtrikken neerzet in films staan we quit.

  2. skery
    21 januari 2007 om 08:33 uur.

    samadie

    dat moeten we zeker doen ik heb al nederlands slechte naam gegeven in marokko over pedopartij wiet apotheek ect

  3. Maghrebie
    21 januari 2007 om 08:40 uur.

    Moustafa el Aqad, heeft jaren lang geprobeerd om financiers te vinden om een hollywood films te maken over oa. Salahdin. Maar dit was hem niet gelukt ondanks dat Arabieren over miljarden beschikken en overal hun investeringen doen. Het probleem ligt hem uiteindelijk bij ons.

  4. skery
    21 januari 2007 om 11:40 uur.

    klopt ze willen liever mee gokken vieze mensen

  5. mhamed
    22 januari 2007 om 10:18 uur.

    wij moslims mogen geen film’s maken en zien vooral als het niet over de ISLAM gaat…….
    de moslims organisatie’s van de hele wereld moeten opstaan en protesteeren tegen dat soort films die inderdaard moslims zwarte probeeren te maken..
    wat wij moslims doen is juist dat soort films kijken!!!!!!!!!!

  6. Saida
    22 januari 2007 om 01:28 uur.

    3
    @Maghrebie

    Inderdaad. De moslims hebben ook geld en de creativiteit. Alleen zijn de mensen met geld ook degene met creativiteit.
    De Turken hadden wel een rambofilm gemaakt waar het westen de slechterik was. Verontwaardiging
    http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=26581400

  7. Toth
    22 januari 2007 om 05:28 uur.

    Ja, bedankt ik was het bijna vergeten. Ik had hem nog niet gezien en dat terwijl Stoiber zo zijn best deed om ons allemaal naar de bioscoop te jagen. Awel, vanaf morgen moet hij in de videotheek liggen.

    Zou het in plaats van Saladin, die heus wel bekend en ook populair is (niet in de laatste plaats vanwege zijn roekeloze en destructieve, misschien zelfs arrogant te noemen grootmoedigheid na overwinningen) niet veel interessanter zijn zowel vanuit historisch oogpunt als met het oog op de huidige tijd om het leven van Nur al-Din Mahmud te verfilmen?

  8. Ariffie
    22 januari 2007 om 06:51 uur.

    ze doen het expres om mensen ons te haten,maar dan hebben ze het mis,want alleen de islam blijft groeien in de wereld.en die volk zijn meestal hhomos en lesbies ze krijgen geen kinderen.alleen de islam blijft groeien.

    EN DAT IS ONZE GEHEIM WAPEN.we blijven maar groeien sprijden door de hele wereld.we gebruiken geen geweld.we verdedige onszelf

  9. tommy
    23 januari 2007 om 06:26 uur.

    islam groeien in de wereld. dat is wat jullie blijven geloven maar dat is niet zo!

    heb je ooit de series in iran gezien over hoe ze het westen neerzetten en de joden!

    wees maar gerust islam maakt zich zelf ten einde, zo is het al door de jaren heen gegaan met religie!

    en heb je gehoord weer van die fatwa in nederland tegen een komiek. zekr weer de vreedsame religie islam.

  10. tommy
    23 januari 2007 om 06:28 uur.

    achjee, serie 24 heeft bijna alle slechteriken gehad of het nauw een amerikaan was of een indiaan. dus niet zeiken als het nu een keer over moslims gaat.

    en jullie bijven de realiteit ontkennen dat ilsma een relgie van vrede is terwijl elke dag aanslagen worden gepeegd uit naam van islam.

  11. Toth
    23 januari 2007 om 08:40 uur.

    Het soort propaganda dat Hollywood stopt in series als 24 en actiefilms heeft niet in de eerste plaats tot doel om haat te zaaien Ariffie. Haat zaaien in propaganda doet men in de eerste plaats door (het veel herhalen van) de suggestie van persoonlijk gevaar afkomstig van de te haten doelgroep.

    Het eerste doel van zulke series is om moslims te dehumanizeren tot subhumane wezens die ofwel onmenselijk dom (en dus dierlijk) zijn ofwel onmenselijk doortrapt (en dus satanisch.)

    Onhandig door elkaar heen rennende hulp-psychotici met PLO shawltjes op hun hoofd worden bij bosjes neergemaaid, en de superslimme opperboef met foute lakschoentjes doet de huiselijk ingestelde gladgeschoren held groot onrecht aan en die neemt dan met gepaste tegenzin pas op het allerlaatst wraak en redt daarbij de wereld.

    Deze objectief belachelijke variatiebreedte is om de waarde van het leven van een willekeurige moslim (met uiteraard semitische uiterlijke kenmerken) te devalueren tot praktisch nul. Dehumanizatie synchroniseert, verdiept en focust haat. Het geeft een mens het excuus dat hij nodig heeft om alle ethische normen te laten varen en met volkomen rein geweten en zonder aantasting van innerlijke beschaving de meest onvoorstelbare groteske misdaden te plegen.

    Dat is de diepere betekenis van de functie van Hollywood propaganda. Goebbels experimenteerde er al mee, met films en tekenfilms. Maar de technieken en de psychologische wetenschap erachter zijn inmiddels in een veel verder gevorderd stadium.

  12. skery
    24 januari 2007 om 11:52 uur.

    tommy sukkerl heb je keertje elsevier gelezen???jij koopt geen tijdschrift alleen metro en spits lees je wel omdat gratis

    elsevier islam de essentiel gids bij de snelst groeiende religie ter wereld kost €7.50 te duur voor jou zeker elsevier is geen moslims tijdschrift !!!!!

    http://www.elsevier.nl/magazine/bestellen13/asp/index.html

    kan je bestellen

  13. Toth
    25 januari 2007 om 07:02 uur.

    Scary, kerel je moet je cover niet weggeven door reclame te gaan maken voor Elsevier. En een tip voor je. Je moet het niet aldoor zo overdrijven.

  14. skery
    25 januari 2007 om 05:02 uur.

    die sukkel van tommy zegt

    islam groeien in de wereld. dat is wat jullie blijven geloven maar dat is niet zo!

  15. Henk-Rotterdam
    25 januari 2007 om 06:33 uur.

    Skery,
    Volgens mij heb jij meer intelligentie dan Tommy dus verlaag je niet door die zak en dat stuk onbenul antwoordt te geven.
    Hij is waarschijnlijk weer een paar dagen met verlof uit de kliniek waarhij behandelt wordt,hoewel dat zinloos is.
    Laat zien dat je beter en meer bent dan hij en zwijg hem dood dat kan hij niet hebben en gaat hij weer hulp halen bij zij psychiater die hem helaas ook niet kan helpen.

  16. skery
    25 januari 2007 om 10:36 uur.

    henk-rotterdam

    tja andere kan heb je gelijk komt door omdat ik geen rasict ben

    (Het bloed van iedereen heeft dezelfde kleur)