MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Yes-R: “Ik ben directeur van mezelf”

22 januari 2007 | in Muziek | 9 Reacties

Yes-RVoor rapper Yes-R is zijn acteerloopbaan net begonnen in bioscoophit ’n Beetje Verliefd, een nieuwe tak van zijn persoonlijke zakenimperium. Dat terwijl hij net 20 jaar is. Naar een doorsnee puberleven verlangt hij allang niet meer. “Ik rook niet, drink nooit en ga het liefst meteen na een optreden naar huis. Nieuwe nummers schrijven. Saai leven? Ik noem het liever gefocust’’, aldus Yes-R (Yesser Roshdy).

Zijn bewuste keuze voor een volwassen bestaan, legt hij uit. Want in de Nederlandse hiphop is af en toe keihard zaken doen vereist. “Gedraag ik me als een 20-jarige, dan loop ik veel mis. Zo werkt het nu eenmaal: ik moet zakelijk zijn. Zelfs ten aanzien van mijn familie. Nee, dat vind ik niet moeilijk. De markt in Nederland is zo klein, dat het niet anders kan. Luister: je kunt Yes-R gewoon zien als zakenman. En iedere goede zakenman kijkt verder dan de business waarin hij is begonnen. Altijd op zoek naar nieuwe kansen,” aldus Yes-R. “Hiphop was m’n hobby, nu is het een product dat ik verkoop. Ik ben directeur van mezelf.”

“Als ik over tien jaar niet meer de hotste rapper ben, moet ik ergens op terugvallen”, zegt Yes-R in een interview met het Algemeen Dagblad. Daarom sluit hij meer filmrollen zeker niet uit en wijst hij op zijn radioshow op Juize FM en op tv-commercials.

Er zijn 9 reacties

  1. Maghrebie
    22 januari 2007 om 09:37 uur.

    Dat is heel goed Yess-R….vooral dat je je niet mee laat sleuren in de wereld van drugs en alcohol…………..want daarmee raak je pas de echte kansen helemaal kwijt……..ga zo door…….

  2. Ariffie
    22 januari 2007 om 06:36 uur.

    de wereld van drugs en alcohol en zit nog op hem te wachten, wie die weg neemt. wat Yes-R nu neemt,is moeilijk om terug te keren.tenzij zijn ouders hem op deze manier opgevoed,dan is het alleemaal MRAWEN.voordat je het weet ben je niet meer op the world en die geld zou je niet meenemen en die zaken van jou zullen je niet helpen.maar een ding wel…zoek het maar zelf uit

  3. marocci
    24 januari 2007 om 07:47 uur.

    zoek het maar zelf uit ik heb schijt aan eerst mij toekomst maken. yes-r jaa heeft wel wat mooie nummers maare dat ik zijn leven ga volgen ik heb wel wat beters te doen ! ewaa ciao

  4. eL MORO
    30 januari 2007 om 01:04 uur.

    Ik heb nix tegen die man, maar hiphop is geen pop. en pop is geen hiphop en zeker geen product. Maarjah hij is niet de enige die de ware essentie van hiphop niet begrijpt. Dankzij tmf mtv hebben bejaarden volwassennen kinderen een verdraaid beeld. Wanneer ze aan hiphop denken denken ze aan gasten met petten op en zoveel mogelijk bling bling. Maar waar het omdraait Yes R is dat Hiphop een vorm van protest is. Ik hoor in jouw nummers geen boodschap geen protest geen mening. Meeste nummers gaan over meisjes. Daarom noem ik het liever Pop Muziek maarjah jij bent niet de enigste kijk maar naar je neef Ali B die deze sneeuwbal effect heeft gecreerd. Ik spreek misschien voor vele onzin maar ga maar eerst de geschiedenis van hiphop bestuderen met haar elementen. Maar ik wel blij mee ben is dat Yes R een goeie voorbeeld geeft naar de jeugd dat hij niet drinkt en rookt. Hiphop is geen product nogmaals maar een middel om te voorkomen dat broerders hun broeders om leggen met wapens drank en drugs. Inplaats daarvan kwamen ze met breakdancers mc’s inplaats van te vechten vechten ze met kunsten en woorden. Maarjah vrouwen kopen bladen en lezen de nieuwe trends en jongens die vrouwen liefhebben gaan ernaar gedragen wat de vrouwen lezen. (Denk het)

  5. amazigh
    31 januari 2007 om 10:17 uur.

    ey yes-r jongen trek je gwoon nix van mensen aan die slecht over je denken jongen.
    kies je eigen pad en doe wat het beste voor je is.
    trouwens wrm zou jij gaan drinken en/of roken.
    je bent een van ons bro!!!!!!!!!!

    ey houden jullie je hoofden taai.
    thalla

  6. manal
    06 maart 2007 om 05:21 uur.

    hallo ik ben je grootste van ga niet met slechten jonges mee wij staan achter je laters groetjes manal

  7. salah
    11 maart 2007 om 06:37 uur.

    slm yes-r ik ben een jonge uit belgie en ik luister veel naar u muziek en das goed voor mij en ook voor andere mensen die graag naar jouw muziek luiteren ma sommige mensne zijn ook jaloes daar dat ze nie hebben wa jij hebt ma ja ik ben zelf een marokkaan en ik ben heel blij als ik iets hoor over marokkaanen die het goed doen want meestal hoor je alleen ma ja marokkaan heeft da berooft of iemand neer gestokken en als ge iets hoort dat een marokkaan heeft gedaan dan zijn ze no nie blij (sommig mensen op het site) weet ge doe gewoon zo verder gij geeft het voorbeeld hoe het moet ja dat ge niet moet drinken of roken om in iets goed te zijn respect brother alah ji 3awnek

  8. Marokkaan-girl
    01 april 2007 om 04:13 uur.

    Dat je niet drinkt en niet rookt heeft dat niet te maken met da je een Marokkaan bent(denk ik tog)??? benn et zelf tog maar je gaat toch de goeie weg op!!!
    ik steun je

    GRTZ Ouafae(Wafa een Marokkaan)

  9. edona
    02 juni 2009 om 05:51 uur.

    yes-r of je rookt of je drinkt maakt ni uit ale jha eiglijk wel doe zo veel mogelijk halal
    maar ik heb je toch zo graag !!
    hoe jij ook bent
    msn missedona2008@hotmail.com
    netlog edonatjuh