MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Molotovcocktail door raam gegooid

24 januari 2007 | in Maatschappij | 11 Reacties

MolotovcocktailEen molotovcocktail is maandagavond door een raam van een van de lokalen van de voormalige Coornhert-mavo aan de Matthijs Tinxgracht gegooid. Dat gebeurde kort voor elf uur. Het gaat om een ruimte die in gebruik is bij de Marokkaanse gemeenschap te Edam. In het lokaal was niemand aanwezig, maar ernaast wel.

In de gang van het gebouw ontstond brand. Enkele Edammers in het pand wisten met een brandblusser het vuur te doven. Er waren acht mensen bijeen. Hevig geschrokken verlieten zij even later het pand door een raam. Zowel de brandweer als de politie heeft een onderzoek ingesteld.

De politie noemt de molotovcocktail ‘een vervelend dingetje’, maar is er niet van overtuigd dat het hier om een echte aanslag gaat. Wel wordt over brandstichting gesproken.

Er zijn 11 reacties

  1. Mo ali maroc
    24 januari 2007 om 04:31 uur.

    Alleen Marokkanen en moslims kunnen aanslagen plegen en Nederlanders niet……………….

  2. skery
    24 januari 2007 om 06:23 uur.

    mo ali maroc

    jazeker

    De politie noemt de molotovcocktail ‘een vervelend dingetje’, maar is er niet van overtuigd dat het hier om een echte aanslag gaat. Wel wordt over brandstichting gesproken.

    als marokkaan of moslim heeft gedaan dan stond op voor pagina van telegraaf

  3. !!!!!
    24 januari 2007 om 07:01 uur.

    heb dit bericht niet gelezen op telegraaf. alleen dat er een caberatier is “bedreigd”.

  4. samadie
    24 januari 2007 om 08:39 uur.

    als ik het zou doen bij een kerk of iets dergelijks. dan zou ik een terorist zijn.
    maar omdat het nu waarschijnlijk door een niet moslim is gedaan. is het vervelend.
    misschien moeten wij maar ook vervelende dingetjes gaan doen.

  5. Saida
    25 januari 2007 om 09:29 uur.

    Als er geen moslims bij betrokken zijn is het geen aanslag maar een vervelend dingetje.

  6. Abdel
    25 januari 2007 om 11:46 uur.

    selam

    het is toch veel leuker om de ander belachelijk te maken

  7. mhamed
    25 januari 2007 om 01:46 uur.

    dat soort dingentjes”””””” geven ons aan in wat voor soort klimaat we leven, vooral als de politie de aanslag afkeurd in naam.
    het is schandalig dat nederland zo iets niet vergelijkt met wat teroristen ook doen.
    ik hoop niet dat we een klimaat gaan opzoeken die ons het recht geeft om het zelf aan te pakken.

  8. Abdel
    25 januari 2007 om 02:18 uur.

    selam

    als een marokkaan wordt aangehouden met een pistool , dan is hij volgens de officier van justitie een terorrist en op zoek naar politici om op hen een aanslag te plegen !!!!!
    als een nederlander wordt aangehouden en blijkt hij thuis een arsenaal aan wapens te hebben dan zegt dezelfde officier , het was een uitgelopen hobby !!!!!!

    wordt wakker maroc’s wees geen rasicist want dan wordt je net als hen, maar wees niet naief , en denk niet dat we welkom zijn , ja alleen de dames zonder hoofddoek , want dan maken ze kans om te snoepen van dat gene wat tussen hen benen zit , en daarna is het de volgende patient.

  9. momo
    26 januari 2007 om 01:02 uur.

    abdel je hebt het goed gezegd

  10. Hanan
    26 januari 2007 om 09:37 uur.

    Mijn vorige reactie is niet geplaatst zal wel te maken hebben met dat ik iets te grof was. Wat de redactie kennelijk niet vind van de uitspraken van ABDEL. Nogmaals en in iets nettere bewoording. Meisjes met hoofddoeken zijn veelal nog makkelijker dan een meisje zonder hoofddoek. Ik zie ze zoenend staan in hoekjes op stations dus je opmerking slaat weer helemaal nergens op!

  11. Abdel
    26 januari 2007 om 12:45 uur.

    selam

    hanan allah is getuige van mijn uitspraak .
    ik heb dit niet gedaan om marokkaanse meisjes met of zonder hoofddoek te beledigen.
    ik ben geleerd en realistisch en breed georienteerd en democratisch!
    ik zeg alleen dat de nederlander wil dat de maroc meisjes makkelyk te versieren zijn , en wij mannen hen niet intereseren , ja alleen de homo’s mogen ons!
    en wat betreft jou mening , geef ik je gelyk , maar aub niet iedereen over 1 kam scheren , elhamdoelilah ken ik veel marokkaanse meisjes die het veel beter doen dan de gemiddelde nederlandse vrouw , en dat zorgt ervoor dat ik trots ben op mijn landgenoten

    groeten.