MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Fakhir maakt 23-koppige selectie bekend

25 januari 2007 | in Sport | 31 Reacties

Het marokkaans elftalDe Marokkaanse bondscoach Mohamed Fakhir heeft de 23-koppige selectie voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Tunesië op 7 februari 2007 bekendgemaakt. Hij selecteert 6 spelers uit Marokko, 13 uit Europa en 4 uit het Golfgebied. De wedstrijd is bedoeld als warming up voor de Africa Cup-kwalificatiewedstrijden. De eerste echte wedstrijd staat gepland op 24 maart tegen Zimbabwe.

Tunesië is in de vorige ontmoetingen een ware plaag geweest. Zo schakelde dat land Marokko uit in de finale van Africa Cup 2004 en door Tunesië heeft Marokko niet meegedaan aan het WK.

De selectie is als volgt:
Keepers:
1- Tarik El Jarmouni (FAR Rabat/ Marokko).
2- Nadir Lamyaghri (Wydad Casablanca/Marokko).
3- Mustpaha Chadli (Moghreb Tétouan/Marokko).
4- Karim Fegrouch (Moghreb Fes/ Marokko).
Verdedigers:
5- Badr El Kadouri (Dynamo Kiev/Oekraïne).
6- Michael Basser (As Nancy/Frankrijk).
7- Talal El Karkouri (Charlton Athletic /Engeland).
8- Aziz Benaskar (Umm Salal/Qatar).
9- Amin Erbati (Nadi Qatari/Qatar).
10- Hicham Mahdoufi (Olympique Khouribga/Marokko).
11- Mourad Falah (Wydad Casablanca/Marokko).
Middenvelders:
12- Mohammed El Yaagoubi (Espanyol/Spanje).
13- Youssef Safri (Norwich City/Engeland).
14- Zakaria Aboub (FC Istres/Frankrijk).
15- Youssef Hadji (AS Nancy/Frankrijk).
16- Yacine Abdessadki (RC Strasbourg/Frankrijk).
17- Faouzi El Brazi (FC Istres/Frankrijk).
18- Othman El Assas (Gharrafa/Qatar).
Aanvallers:
19- Bouchaib El Moubarki (Al Rayyane/Qatar).
20- M’bark Boussoufa (RSC Anderlecht/België).
21- Hassan Souari (FC Istres/Frankrijk).
22- Noureddine Boukhari (FC Nantes/Frankrijk).
23- Marouane Chamakh (Bordeaux/Frankrijk).

bron: mountakhab.net

Er zijn 31 reacties

  1. rach
    25 januari 2007 om 02:23 uur.

    het bljift echt een raar trainer , hij moet oprotten, alleen maar spelers uit de franse tweede divisie die alleen op de bank zitten.

  2. Youssef Ain Asserdoune
    25 januari 2007 om 04:02 uur.

    Rot op Fakhir, altijd onderuit met je selectie. Wat voor selectie is dit?? waarom wordt Abboub altijd geroepen??? ik snap het even niet, iedereen zegt dat het een matige selctie is behalve hem die anders ziet !!!!

  3. iliass
    25 januari 2007 om 04:12 uur.

    Inderdaad met deze trainer wordt helemaal niets, waar zijn de spelers uit nederland .Marokko moet een buitenlandse trainer hebben om mee te doen aan wk kwalificaties,met zulke spelers halen ze nooit prijs ,terwijl in marokko en in europa heel goede spelers met name Nederland zijn.

  4. maghrabi
    25 januari 2007 om 04:57 uur.

    ewa safiiiii..wat krijgen we nou..wat is dat voor een selectie..waar is diba..boussabon..zairi..ouaddo..kharja..dreries het wordt weer niks dit jaar dus neem aub geen moeite om naar maroc te kijken want die komen toch niet ver thalla fraskom

  5. mhamed
    25 januari 2007 om 05:12 uur.

    curoptie is de baas bij marokkaanse voetbalbond.
    zolang dat aan de orde blijft zullen wij mensen die van voetbal houden blijven dromen van een goede marokkaanse eleftal.
    die trainer is en blijft een boer die geen verstand van voetbal heeft maar van tomaaten ploeken.

  6. Rif--Style
    26 januari 2007 om 11:15 uur.

    Mensen we moeten afwachten wat marokko gaat doen tegen tunis ik hoop dat we voor de afrika kwalificatie het goed gaan doen en dat aissati en affaly nog bij worden gevoegd hiermee zal het voetbal meer worden gespeeld en de spelers van frankrijk thuis laten ik snap niet ik ben een vaste waarde waarbij ik voetbal GJS ( Gorichem ) 1ste klasse waarom roept hij mij nie op hahahahhahahah

  7. abdelilah
    26 januari 2007 om 01:39 uur.

    wat is dit voor klote selectie man waar zijn de grote namen boussaboun kharja enzovoort egt een idioot is deze trainer slecteer dan aissati en affelay ook klootzak voor dat die voor nederland agaan spelen wta hebben wij dadn nietss kk klottzak ga tomaten plukken ofso van hanegem als bondscoach die weeet wat hij moet selecteren

  8. abdelilah
    26 januari 2007 om 02:33 uur.

    ooh trouwens lees net dat affelay voor nederland heeft gekozen landveraddder die affelay

  9. abdel
    26 januari 2007 om 03:28 uur.

    ewa fahir waar heb je de beste spelers gelaaten die is geen goeie team met deze team kom je geen eens der eerste ronde woor bij .kom op fakir roep de beste spelers op .

  10. tarik
    26 januari 2007 om 03:59 uur.

    die fakir kan beter ergens in marokko op de markt hoefijzers
    voor paarden vervangen want van voetbal heeft die geen verstand

    (wat vinden jullie)

  11. antwerpboy
    26 januari 2007 om 06:47 uur.

    waarom spelers uit de franse 2de divisie die Aboub heeft er zelfs geen basisplaats. De enige die goed speelt bij Marokko is Boukari. Veel succes bij AZ

  12. tanger
    27 januari 2007 om 12:10 uur.

    FUCKHIR is de naam tefoe yeah man!! hij is echt slecht wat een paarde hoofd zeg
    woeallah affelay heeft gewoon gelijk fuck die marokkaanse voetbal!!!!!
    2e franse divisie spelers, spelers uit middenoosten en olympic zebi spelers selcteren tefoeee verschrikkelijk!!!!! en haatelijk gewoon

  13. Moghreb Tetouani Mo B
    27 januari 2007 om 04:37 uur.

    Had el Fakir be3da tabon de jemeh 3andou el kemera de zeb, schande dat hij zich nog kan vertonen, zo’n creatieve speler als Diba niet oproepen, Afellay die voor Nederland kiest, ewa waar bestaat ons middenveld dan uit, wie gaat spel verdelen.. zeb da Aboub! meshi Abous ZEBoub, lai n3el kahba de jemeh.. En waar is Regragui, en de lange belangrijke sterke Ouaddou! Kom op man spelers van Fc Istres.. lewa ISTRESS , STRESS van die kutkop van Fakir, tfoe 3la bnedem

  14. abdelilah
    27 januari 2007 om 05:13 uur.

    jullie hebben allemaal eglijk ik zeg nieuwe bondscach aantrekken wat vinden jullie

  15. SOUSSY
    27 januari 2007 om 06:56 uur.

    jullie kunnen het beter zo te zien hahaha
    misschien hebben die jongens die jullie willen wel te veek capsones en nodigt die ze daarom niet uit, wie van deze mensen hier heeft de cursus betaald voetbal 1 gedaan?? niemand ok dus heb je ook geen recht om te zeggen wie erin moet hoogstens het recht om POSITIEVE FEEDBACK te leveren DAT HOUD IN kritiek leveren waar die wat aan heeft!!!!

  16. marocc
    28 januari 2007 om 11:45 uur.

    Oudadoee waar is die
    regraui waar is die :S
    tfoeee
    ye bondschoach
    hopelijk verliezen ze hard van tunesie dat die trainer denkt dat er verandering moet komen kijk wat voor keeper word geselecteerd
    Marokko wees eens wakker :S

  17. marocc
    28 januari 2007 om 11:48 uur.

    Marokko heeft een goeie keeper nodig
    net als nederland van der sar
    als marokko zo keeper heeft
    dan word het het gouden wk:P

  18. samadie
    29 januari 2007 om 02:52 uur.

    nou weet ik waarom affelay toch maar voor NL heeft gekozen.

  19. maghrabi
    30 januari 2007 om 06:21 uur.

    hahaha..hahahahahahahahahahahahahaa ..hahhaahahha wallah het slaat nu nergens op gek..istress hahahaahahhaha ik snap een ding niet waar zijn al onze goeie spelers gebleven(kan ze wel effe opnoemen..zairi bida ouaddou kharja regruigi..bousaboun en nog veel meer waar zijn ze nou..chamahk zal egt niet goed gaan spelen zonder deze jongens wallah

  20. omar
    31 januari 2007 om 10:36 uur.

    waar zin de spits dan marokko ga niet speelen je zet veel marokkanen voor schut

  21. trab
    01 februari 2007 om 07:26 uur.

    Jongens kalm aan. Wees eens realistisch. Ik heb dit vaak genoeg gezegd. Marokko heeft niet zoveel goede spelers en die bij goede clubs voetballen, dus is het logisch dat je slechte selecteert. Wij denken dat Marokko een groot voetballand is. Nou dan kunt je lang blijven dromen hahahahaha!!!!!

  22. TariQ
    02 februari 2007 om 07:09 uur.

    ik zal eens wat zeggen en dat is dat fakri echt moet oprotten. en de koning moet de hele marokaanse bond ontslaan,zodat er echt mensen komen werken die verstand hebben van voetbal.want met marokko gaat het echt slecht en niemand die aktie onderneemt.en van affelai vindt ik het echt jammer.je moet voor je hart spelen en niet voor GEERT WILDERS.

  23. Moghreb Tetouani Mo B
    03 februari 2007 om 02:16 uur.

    A sahbi, eerst roept ie diba en ouaddou wel op, nu zitten ze er niet bij.. wollahila ik weet niet eens meer wie nu wel of niet bij het marokkaans elftal hoort..elke keer andere opstelling… Zijn geen hoertjes die je zomaar aan de kant zet en ze weer oproept wanneer je weer zin hebt.. Fakir in geen geschikte trainer en elke domme boere Marokkaan heeft dit nu onderhand wel door, en daar heb je echt geen cursus betaald voetbal 1 voor nodig..

    Kijk a broeders, dit is de geschikte basisopstelling…. mee eens of niet?

    – Mohamed Bourkadi in de goal (denk aan 1/4 finale tegen Italie, ayemma 3la keeper)!

    verdedigers: Regragui, Ouaddou, Karkouri, Ben Shrifa ( atletico tetouan)
    middenveld: Y. Hadji, Diba, Boutahar en Safri
    aanval: Boussoufa, Chamakh

  24. achmed
    06 februari 2007 om 09:37 uur.

    yeah dooie trainer whes hebben ze die trainer van een boom geplukt hij speelt met de Marokkaanse elftal hij denkt hij speelt met maradona yeag lgraa dit keer ga ik niet een naar marokko kijken tot er een verandering in die selectie komt ( bedoel maar fc nog wat uit de 2e diviesie van frankrijk wollah meh ik heb er ooit van gehoord taz man) .Maarja ik hoop dat ze pakslaag krijgen van tunesie dan kan hij voelen wat pijn is en dan mag hij ze brood maar in de markt verdienen

  25. nordin
    07 februari 2007 om 10:58 uur.

    tzzzzzzzzz Boukhari heeft het vandaag afgezegt tegen Tunesie schande
    Nu verliest Marokko zeker

  26. allal-bobatata
    07 februari 2007 om 02:41 uur.

    HEEJ hoelaat beginnen ze met spelen ik wil wel weten hoe deze batataverkopers gaan verliezen

  27. achmed
    08 februari 2007 om 09:37 uur.

    gaan ze 1-1 spelen taz ze konden makkelijk winnen

  28. appie
    08 februari 2007 om 03:01 uur.

    kk man wat een kk keeper heeft marokko man dat is een terrorist met z,n kk baard hij kan egt niet keepen en die fakhir moet oprotte allemaal domme spelerss uit marokko en franse 2e divisiee hij moet goed kijken in nederland en belgie en duitsland waar kk veel talenten rondlopen niet alleen maar mongolen uit de 2 divisie selecteren

  29. Nordin
    08 februari 2007 om 04:52 uur.

    godverdomme zeg, dat de marokkaanse voetbalbond dit nog pikt . 2de divisie Frankrijk en soms wel 3 uit dezelfde team. Wat een drama zeg terwijl alle jonge Marokkaanse talenten overstappen naar hun Europese moederland. Deze trainer maakt ons echt kapot

  30. mocro>>girl
    25 januari 2008 om 06:15 uur.

    de beste spelers van marokko zijn marwan chamahk en youssef hadji
    en de keeper die moet echt weg zo slecht
    ik ben zeker voor marwan chamahk

  31. mocro>>girl
    25 januari 2008 om 06:16 uur.

    marwan chamahk i love you(K)