MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Maryam Hassouni gaat niet naar Amerika

25 januari 2007 | in Film, TV | 24 Reacties

Maryam Hassouni Shouf Shouf Habibi was zo’n succes dat de VARA de film als uitgangspunt nam voor een serie. Deze week (26 januari 21:55 uur, Ned 3) begint het tweede seizoen, waarin ook Emmy-winnares Maryam Hassouni weer te zien is.

De prijs heeft haar goed gedaan, vertelt ze aan TVGids.nl: “Soms twijfelde ik of ik wel door moest gaan met acteren, want het is toch een onzeker leven dat je leidt. Zo’n prijs geeft je meer zekerheid, het betekent dat je vooral door moet gaan. Maar ik krijg niet in één keer allerlei grote internationale rollen aangeboden en ik ga dus niet naar Amerika.”

De internationale erkenning betekent niet dat Nederland te klein is voor Hassouni. De komende tijd is ze volop op tv en in de bios te zien. Niet alleen als pittige Marokkaanse, maar ook in een Telefilm waarin ze ‘Lotte’, een blank Nederlands meisje speelt.

Er zijn 24 reacties

  1. Nihad
    25 januari 2007 om 07:20 uur.

    “te groot voor Nederland…”

    Wat kan men overdrijven zeg. Carice van Houten die waarschijnlijk meer aandacht en erkenning heeft gekregen met Zwartboek, acteert voorlopig ook gewoon in Nederland.

    Ze krijgt voorlopig over het algemeen alleen maar Marokkanen rollen (telefilm Anna is een uitzondering).

  2. brother
    25 januari 2007 om 09:46 uur.

    Jammer dat deze meid de verkeerde kant opgaat. Of ze nu in Nederland acteert of in Amerika. Zou het zeer goed vinden als niemand haar als actrice wil hebben, zodat ze verder kan met haar studie.

  3. ariffie
    26 januari 2007 om 12:36 uur.

    jammer dat deze meid deze pad opgaat.want wie deze weg neemt je weet zelfs waar die beland komt.oh het is tijd om naar moskee te gaan het is vrijdag
    mohim beslama a broeders en zustersss.

  4. Abdel
    26 januari 2007 om 01:01 uur.

    Selam

    Dat zij acteren wil is haar keuze, en die mag zij hebben, en ik wens haar het beste.
    Jammer genoeg is het in de westerse wereld zo dat je moet gaan netwerken om er bij te mogen horen, en om een rol te bemachtigen.
    Om een kans te maken moet je soms je trots en fatsoen aan de kant zetten, doe je dat niet dan is het acteren verleden tijd.

    Dat betekent dat je een keuze moet maken, accepteer ik als allochtoonse moslima nu een leven van plezier, geld, aandacht, en op 50 jarige leeftijd hangend aan de bar te wachten op een man die met mij de nacht door wil brengen , of zoek ik een baan en trouw en leef volgens het heilige boek en zijn mijn ouders trots.

    Ja, het is moeilijk keuzes maken

  5. skery_van_uit_marokko
    27 januari 2007 om 01:10 uur.

    abdel

    heel goed gezegd laaste stukje

    en op 50 jarige leeftijd hangend aan de bar te wachten op een man die met mij de nacht door wil brengen , of zoek ik een baan en trouw en leef volgens het heilige boek en zijn mijn ouders trots

  6. marijnt
    27 januari 2007 om 02:24 uur.

    Ik vind het een goede stap dat ze ontwikkelt. Je leeft niet voor je ouders. Je moet soms ook voor jezelf kiezen. Als je alleen leeft om je ouders gelukkig te maken. Maak je jezelf ongelukkig en wordt je depressief

  7. SOUSSY
    27 januari 2007 om 06:51 uur.

    tazz gewoon respect voor die meid. zij laat zien wat vele HOLLANDSE acteurs en actrices NIET lukt, check die hollanders die daar heen zijn gegaan voor hun carriere haha die zijn hier in NL zogenaamde top acteurs en krijgen alleen bijrollen daar, deze mocro meisje speelt in een nederlandse film en krijgt er een emmy voor dat is gewoon moeilijk. en trouwens voor al die JONGENS EN MEISJES die zogenaamd zeggen dat zij in de hel belandt geloof me jullie komen er naast te liggen want zij is niet zo STRENG gelovig en doet dingen die niet mogen MAAR JULLIE die commentaar hebben en zogenaamd STRENG gelovig zijn doen het zelfde alleen jullie verbergen het. MIJN PUNT IS praat slecht over anderen dat is goed joh in plaats van haar een mailtje of aanspreken en de goede weg laten zien, hypocriete zabs en trouwens mag je internetten???? of msnen???? of forums checken????? hahaha respect voor haar acteer talenten en jullie die het nakijken hebben

  8. ariffie
    28 januari 2007 om 01:33 uur.

    ga a nerd sossy
    wat weet jij over het leven a verkaasde sossy

  9. Nihad
    28 januari 2007 om 05:58 uur.

    De enige die oordeelt is Allah (swt).

    Niemand anders.

  10. skery_vanuit_marocco
    28 januari 2007 om 08:29 uur.

    nihad wat heb jij hier te zoeken wegwezen hier

  11. Sihem
    28 januari 2007 om 09:05 uur.

    Top van haar! Ze kiest voorlopig haar rollen zorgvuldig en hara ouders steunen haar.

    @ Soussy, je hebt helemaal gelijk!

    @ Ariffie: Jongen, dat is pas een attitude waar Allah (SWT) op zit te wachten! Wij kunnen en mogen (Alhamdoellilah) niet oordelen over ons medemens.

    Het enige recht dat wij hebben is iemand op een vriendelijke wijze attenderen dat hij/zij niet de weg volgt die Allah (swt) wilt!

  12. ariffie
    28 januari 2007 om 11:05 uur.

    acteren op zón manier is haram.ewa ik geef jullie advies om haar niet te volgen. ze geeft slecht voorbeeld.meiden van tegenwoordig worden snel verleid.en je hebt gelijk.alleen allah kan oordelen daarom heeft ons geleerd wat fout en wat goed is (koran).want we leven in een moeilijke sitautie het is niet meer 13de eeuw.het is 21eeuw mensen lopen nu naakt buiten.en je weet als mensen naakt buiten lopen wat dat betekent.allah ihfad waha.niemand is perfect.en het leven hier is moeilijk maar het hangt aan je zelf wat je wilt volgen.mensen denken nu heel veel wat doe ik foutt wat doe ik goed hoe moet ik leven elke dag krijg je andere gedachten.duivels zijn overal ze laten je niet met rust.maar als je de weg van allah neemt.wordt je beschermt tegen kwaad en beschermt tegen onreinige mensen,beschermt tegen je eigen vrienden ,bescherm tegen je famillie. en voel je gelukkig.

    ik hou ook van acteren maar niet op zo manier wat die meriam doet.
    acteren dat je mensen goeie voorbeeld geeft.
    verhalen over de islam.en over de helden van de islam.
    over de zwaard van de islam.en hoe we leven en hoe we kinderen opvoeden en hoe we eten we en enzv

    dat is mijn mening over het leven van nu
    assalam walikom

  13. skery_vanuit_marocco
    29 januari 2007 om 12:16 uur.

    ariffie

    jij hebt hersens en jij gebruikt ze teminste Maryam Hassouni niet die wil dat moslims verkeerde weg kiezen en vooral marokkaanse vrouwen

    net als die marokkaanse vrouw die beeld heeft gewonnen ofzo niet omdat ze goed is alleen maar om moslims verkeerde gedachten te brengen dat is christelijk joods ect gedachten

  14. naima
    29 januari 2007 om 03:58 uur.

    ik heb net een lange reactie verzonden maar die zie ik niet terug.misschien iets verkeerd gedaan?

  15. brother
    29 januari 2007 om 11:18 uur.

    Heel goed van jou Arifie.

    Hoe kun je de Islam kapot maken. Dat is nu de issue wat er speelt op deze wereld. 1 van de manieren is een moslim schaap nemen en bekend maken zodat hopelijk meer schapen volgen.

    Een beetje weldenkend moslim weet dat een vrouw behalve haar gezicht en handen verder niets van haar lichaam mag laten zien aan vreemden. Als men dit zegt wordt er hartelijk om gelachen en als ouderwets voorgedaan. Maar weet dat we nu kunnen doen en laten wat we willen maar later ons hiervoor moeten verantwoorden en de straf zal zwaar en voor eeuwig zal zijn. En voor degene die graag lacht zou ik zeggen “wie het laatst lacht, lacht het best”.

  16. marijnt
    29 januari 2007 om 02:02 uur.

    Ik vind het goed wat ze doet. Ze moet haar rollen wel goed uitkiezen. En geen rollen gaan kiezen waar ze haar principes voor overhoop moet gooien. And last but not least. Ik vind dat hier veel te veel de nadruk wordt gelegd op bedekking etc. Jullie maken er een te groot issue van. Het gaat om het totaal plaatje. Islam is niet alleen bedekken Islam is nog veel meer. Denk erom wanneer je op dag des oordeels moet verantwoorden. Geldt het hele totaalplaatje. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zo is dat iemand die geen hoofdoek draagt of zich niet bedekt geen goede moslima is en geen normen en waarden heeft. Ik zie weleens bedekte dames die gewoon zitten te roken dan denk bij mezelf dan ben je niet geloofwaardig en kun je beter die hoofddoek afdoen.

  17. ariffie
    29 januari 2007 om 06:52 uur.

    ik heb het nu over wat ik zie
    en niet wat ik hoor van mensen je kan veel dingen horen van mensen.dat meiden met hoofddoek roken,dat kan.alles kan.maar dat vind ik minder erg dan op tv komen slechte voorbeeld voor onze cultuur.en probleem is dat ze ook marokkaans is.daar gaat het om,

    en we leven niet net als jij Marijnt.we zijn islamitche opgevoed en als moslim dood gaan inshallah.

    assalam walikomk

  18. marijnt
    29 januari 2007 om 09:09 uur.

    Je bent hypocriet arrifie.

  19. Abdel
    30 januari 2007 om 01:03 uur.

    selam

    marijnt en jy bent egoist , dat is het ergste wat je kunt zijn in dit leven , jy ziet een vrouw als een lustobject .

    je opvoeding is mislukt!

  20. Boeklaloe
    02 februari 2007 om 12:13 uur.

    Eeehm, wie is Mariam Hassouni?

  21. Konaki
    28 februari 2007 om 03:28 uur.

    Allah zij net dat Maryam Hassouni goed acteert. Dus…………………..Lekker doorgaan zou ik zeggen.

    Groeten van Konaki

  22. rob
    15 maart 2007 om 02:45 uur.

    laat dat meisje gaan joh ze speelt tog serieuze rollen en geen vieze? respect voor deze meid en degene die zei dat het zo in de christelijke wereld eraan toe gaat is ook niet goed wijs. dat is gwoon de westerse wereld waaraan ik ook sommige dingen nie goed keur. maar een goede christen is niet meer of minder dan een goede moslim ieder goeie gelovige is goed. vergeet niet dat de meeste voor-voor-voorouders van moslims ook christenen waren dus de geloven lijken in sommige dingen ook op elkaar. gwoon iedereen respect voor mekaar en laat die maryam lekker met rust.

  23. xxxgroningen@hotmail.com
    14 juni 2007 om 05:34 uur.

    go maryam!

    Klasse dat je tijdens het volgen van een academische opleiding zo’n prestatie op het doek kan opbrengen!

    Ik begrijp eigenlijk niet, waarom de Islam hier te maken mee heeft….Maryam is niet de Islam, ze is een PERSOON….die LEEFT en wat van haar leven MAAKT….

    zelf doe ik ook een academische opleiding…..er een acteercarriere naast hebben….knap hoor!

    Jij bent een rolmodel voor vele jonge meiden in Nederland die alle kansen willen grijpen….

    Wel jammer dat het altijd hetzelfde volk is, die een TOPPER naar beneden moet halen…(zwart maken)….

  24. Persiana
    30 maart 2008 om 10:05 uur.

    Laat dat meid lekker acteren jongensss. En ja, wat heeft de islam hier mee te maken?? Zijn er geen actrices in Noord – Afrika..

    Persian girl