MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Geen excuses voor cabaretier Jansen

30 januari 2007 | in Amusement, Geloof | 19 Reacties

Ewout JansenDe Amsterdamse cabaretier Ewout Jansen, die vorige week door een tolk van een moskee in Amsterdam werd doodgewenst wegens zijn grappen over de islam, is bij de bewuste moskee op de thee geweest. Daar had hij een gesprek met de bestuurders van de As-soenah moskee.

Ook de vice-voorzitter van de Unie van Marokkaanse Moslimorganisaties in Nederland, Driss el-Boujoufi, was aanwezig. Volgens hem betreurt het bestuur de uitspraken van de man. Maar van excuses kan geen sprake zijn, omdat de man ‘een bezoeker’ is, schrijft Elsevier.NL.

‘Wij zijn niet verantwoordelijk voor iedereen die de moskee bezoekt. Daarom kunnen we ook geen excuses aanbieden, want wij hebben niks gedaan.’ Wel zei hij dat ‘volgens de islam niemand het recht in eigen hand mag nemen.’

Er zijn 19 reacties

  1. hassanhasson
    30 januari 2007 om 11:15 uur.

    Het onvolgroeid embryo wil excuses van de hele gemeenschap!
    nou wat mij betreft ; zak diep in je eigen stront tot het niet bewustzijn opvolgt.

  2. trab
    30 januari 2007 om 11:51 uur.

    Terechte opmerking!

  3. SAMADIE
    30 januari 2007 om 01:47 uur.

    de man wou gewoon wat media aandacht. het was gewoon uitloking.

  4. Henk -Rotterdam
    30 januari 2007 om 02:23 uur.

    Als een ieder die in dit land dagelijks een ander de dood toewenst zijn verontschuldigingen moet aanbieden krijgen we het nog knap druk .
    Niks verontschuldigingen maar gewoon zijn vervelende muil dicht houden over het geloof,ongeacht wie dit beleid.
    Men schijnt het nooit te leren.

  5. ariffie
    30 januari 2007 om 03:27 uur.

    dat is zijn mening,dat hij die man een dood toegewenst.hij heeft hem niet bedrijgt.hij vroeg het netjes aan allah.
    want hij beledigd ons.percies wat die andere deed en nu is ie dood.
    het kan onze niett schelen wat mensen van vinden in dit land,we nemen maar een pad.en dat is de pad van de islam

  6. piet
    30 januari 2007 om 04:38 uur.

    gelukkig zit de recherche op deze zaak, zoals de Elsevier net heeft geschreven en hopelijk wordt de verantwoordelijke persoon eens aangepakt

  7. momo
    30 januari 2007 om 05:59 uur.

    die imam heeft geen recht om iemand dood te wensen

  8. Toth
    30 januari 2007 om 06:02 uur.

    Die tolk is niet goed bij zijn hoofd en het bestuur had als vanzelfsprekend verantwoording moeten nemen voor de misdraging van deze clown.

  9. mhamed
    30 januari 2007 om 07:23 uur.

    mensen laten we nou niet overal meeslepen door zielige mensen die juist door ISLAM belachelijk te maken bekendheid te krijgen,want dat is nou niet wat de ISLAM van ons vraagt !!!!!!!!
    bekend zijn door een ander !!!!!!!
    dat is juist onze kracht wij moslims.

  10. souhaila
    30 januari 2007 om 07:31 uur.

    heel mooi gezegd

  11. Noname
    30 januari 2007 om 10:06 uur.

    Ariffie ik kan me niet voorstellen dat Allah hier antwoordop heeft gegeven en dit sowieso goedkeurd. Een belediging is je omschrijving Allah zal dit naar mijn mening niet goedkeuren.

  12. trab
    30 januari 2007 om 10:13 uur.

    Prachtig Mhamed!!! Laat dat een les zijn voor ons allen insAllah!!!

  13. Abdel Kelaa Mgouna
    31 januari 2007 om 01:21 uur.

    moet je de Islam maar niet beledigen, eigen schuld !!!!!!!!!!

  14. Abdel Kelaa Mgouna
    31 januari 2007 om 01:24 uur.

    ik zou hem niet de dood willen wensen, maar wel een VLOEK!!!

  15. ariffie
    31 januari 2007 om 03:31 uur.

    omdat jij niks weet over de islam.die man beledigd Allah.en allah zal hem straffen.
    en de tolk wens hem de dood,het komt uit de hart met veel liefde voor allah/

  16. skery_vanuit_marocco
    31 januari 2007 om 09:51 uur.

    mensen maak je niet druk om kom ook terug naar marocco om eigen bedrijfje te beginenn net als ik ben nu bezig ik kom net terug van casablanca pfffffffffffff lange reis

  17. momo
    01 februari 2007 om 01:02 uur.

    hey skery hoe is daar met curroptie??

  18. riffia
    09 februari 2007 om 10:29 uur.

    En waar zijn de excuses van Jansen naar De Moslims/Islam toe… Komt daar nog iemand voor op.. Of is het pas kwalijk/radicaal als de moslimgemeenschap iets roept en vanuit de andere kant “vrijheid van meningsuiting”

  19. sayma