MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Belgisch talent kiest België boven Marokko

31 januari 2007 | in Sport | 25 Reacties

Belgisch talent Marouane FellainiMarouane Fellaini kiest voor de Rode Duivels en niet voor de Marokkaanse nationale ploeg. De 18-jarige verdedigende middenvelder van Standard, die zowel de Belgische als de Marokkaanse nationaliteit heeft, is opgeroepen door bondscoach René Vandereycken. Hij is in de Belgische voorselectie voor de oefeninterland tegen Tsjechië opgenomen.

“Ik kan zowel voor België als voor Marokko uitkomen, maar als ik een oproepingsbrief voor de Rode Duivels krijg, zeg ik niet neen. Voor mij staat het 99% vast dat ik voor België kies”, aldus Fellaini. Hij kwam al voor de Belgische beloften uit.

Fellaini geldt als één van de grootste talenten uit het Belgisch voetbal. Hij maakte zijn debuut bij Standard in de voorrondewedstrijd van de Champions League tegen Steau Boekarest. Inmiddels is hij uitgegroeid tot basisspeler bij Standard, waar hij ondanks buitenlandse belangstelling een tijdje wil blijven. Hij droomt er wel van om te mogen spelen in de Premier League, aldus belgiumsoccer.be.

(foto correctie)

Er zijn 25 reacties

  1. appie
    31 januari 2007 om 11:58 uur.

    echte een nerd , waarom belgie als je nederland zegt zeg ik ke die zijn wel goed maar belgie steelt niks voor marokko is beter dun hun vuile land verrader tfoeeeeeee magherba

  2. R Love
    31 januari 2007 om 12:22 uur.

    WAT NOU LAND VERRADER?
    IK VIND DAT HIJ EEN JUISTE KEUZE GEMAAKT HEEFT, NET ALS AFELLAY TROUWENS…

  3. Nihad
    31 januari 2007 om 01:06 uur.

    Het is voor Marokkanen nog steeds erg moeiljk om iemands keuze te respecteren….

  4. Abdel Kelaa Mgouna
    31 januari 2007 om 01:17 uur.

    Echt zonde!!! ik zou voor Marokko kiezen. deze man volgt zn hart niet, hij koos alleen om sportieve redenen.

  5. Abdel
    31 januari 2007 om 02:17 uur.

    selam

    whaa nihad wil je zeggen dat de integratie mislukt is ?
    nee de maroc’s hebben de mentaliteit over genomen van de hollander , klagen en maar klagen.

  6. mourad
    31 januari 2007 om 05:32 uur.

    war nou voor marokko kiesen.
    heb je de selectie niet gezien dan er ziet geen een speler uit Nederland of Belgie.
    En het marokkaanse voetbal is een al politieke spelletje.
    Als ej verstand volgt en je hart kies je voor een land dat eerlijk is.
    en waar ej teminste wel prijzen mee kunt verdienen.
    \hoop dat aissati het zelfde doet als Affely *alleen is aissati betr dan affely

  7. mhamed
    31 januari 2007 om 05:53 uur.

    zeg nou eerlijk wat kan marokko nou doen met de hele nep en corupte leiding voor dat soort spelers doen!!!!!!!!
    marokko zal marokko blijven zolang de coruptie niet de kop ingedrukt hebben.
    dat soort spelers die hier zijn geboren en opgegoeid zoals afelley,aissatie,enz enz hebben niks met marokkaanse voetbal .
    vooral omdat marokko ook niks extra’s doet voor dat soort spelers.
    ik ken een paar spelers die door marokko uitgenodigd waren voor een oefenwedstrijd, die volledig aan hun lot lieten!!!!
    en dat is ook marokko,dat soort spelers zijn dat niet gewend.
    hier is alles goed geregeld voor ze zelfs hun huizen ingerichten.
    laten we nou eerlijk zijn, zal marokko nou dat soort dingen den voor hun spelers .ik heb daar mijn twijfels over !!!!!
    een speler van marokkaanse orige die juist voor een andere land wil uitkomen zeg ik doe het gewoon en pak je kanst want marokko moet eerst afrekennen met hoog leidende coruptie en dat kunnen we tmet rots onze kleuren dragen.
    kijk maar naar brazil een hoop spelers spelen ook ergens anders.
    laten jullie niet gek maken door een paar mensen hier die niks weten hoe het zit.

  8. aziz
    31 januari 2007 om 05:57 uur.

    ik denk dat hij de goede keuze heeft gemaakt , ik zou het zelfde doen , ik hou heel veel van marokko , maar niet van de coruppte manier van aanpak , en dat zien die jongens ook , en ik denk dat er nog heel veel hun voorbeeld gaan volgen

    de foto die bij dit artikel staat is niet van fellaini,maar wel van hakim bouchouari .

  9. weer een talent weg
    31 januari 2007 om 06:03 uur.

    eg zonde man weer een talent weg maar goeie keuze felainni met die bondscaoch wordt het tog niets met maroc misgien over 10 jaar wel kan niet dan niet ik kijk liever naar barca dan naar het marokkaans elftal hun zijn gaar en dat zal zo blijven zolang die bondcoach fakhir van marokko is dus jah goeie keuze fellaini en affelay nu volgt aissatti nog dan is het mooi

  10. mo
    31 januari 2007 om 06:19 uur.

    juiste keuzes!
    wat heeft Marokko voor ons gedaan?
    dat wij hier zitten in andermans land !!
    oh!! ze hebben ons een paspoort gegeven!!! oké , dat is hem!!

    Marokko zal nooit serieus genomen worden
    vakantie land!!! lang leven de lol !!!! oké!
    maar serieuze zaken zoals voetbal of carrière??
    nee!!!!
    misschien over 100 jaar als het daar beter geregeld is!!!

    Gr.

  11. souhaila
    31 januari 2007 om 06:39 uur.

    ik vind het raar dat je voor belgie kiest boven marokko omdat het niveau van de belgen erg laag is , zelfs lager dan die van de marokkanen
    maar in marokko heb je geen zekerheid dat je mag spelen kijk maar naar: diba enz enz enz
    en als hij in belgie meer zekerheid heeft dan kan ik het eigenlijk tog wel begrijpen

  12. mohamedinho
    31 januari 2007 om 07:23 uur.

    IS GOED ZO

  13. mo
    31 januari 2007 om 09:20 uur.

    aa asouhaila!
    heb je nou eigenlijk verstand van voetbal????

  14. marokkaan2
    31 januari 2007 om 10:01 uur.

    mense mense mense
    wanneer gaan jullie het nou begrijpen.
    een marokkaan is een marokkaan en geen nl.
    in een elftal zitten 11 spelers denken jullie nou echt dat die belgen of die nls 11 marokkanen in hun elftal willen?? Nu is t aissati en affelay stel boussoufa kwam erbij en nog een paar super talenten in de toekomst En ja tuuurrlijk laat gelijk t land omdopen tot marokko. Jullie zullen het nooit begrijpen he met jullie corupt ga jullie schamen zo over je eigen land praten. T is de realiteit tich landen zijn 10x erger dan marokko nou en er word niet alles voor je geregeld word wakker beetje op je eigen benen staan is ook niet verkeerd.
    En als straks die dijk doorbreekt en dit kikker landje onderwater ligt kijken hoe hard jullie dan naar jullie corrupt landje rennen.
    ezels die nls zullen jullie nooit accepteren ook al bezorgen jullie ze 1000 bekers
    ze zullen jullie altijd zien als die marokkaanse buurman die nooit een betere auto mag hebben dan ik de rijke wilders stemmer.

    dus wake up speel voor je land net als de grootheden drogba, maradona, romario, enz… dan weet je zeker dat van jong tot oud in heel dat landje marokko er van je gehouden word wat zeg ik op handen en voeten gedragen word wat wil je nog meer
    en die affelay en deze stommebelg die krijgt nog spijt ze gaan over een paar jaar naar buitenland en leven daar leren de taal en denken over 10 jaar heey? ik heb eigenlijk niks meer met dat zielige kikkerlandje want ik ben toch marokkaan en dan gaat ie naar marokko word ie uitgekotst op elke hoek van de straat lekker voor je ezels.

  15. omar
    31 januari 2007 om 10:32 uur.

    wat kunen we doen om bondcoach fakhir van marokko weg te krijgen help dan wie heeft een idee met veel kunen we meer help het voetbalin marokko we gaan ons weer voor schut zeten

  16. weer een talent weg
    31 januari 2007 om 11:08 uur.

    eeeh marokkaan 2 goed gezegd jij weet teminste wat eer is voor je land uiteindelijk zullen we deze kutland moeten verlaten je weet maar nooit hoe het kan lopen en die felinni laat hem maar hij krijgt spijt je zult nog zien dat hij dat gaat zeggen in een intervieuw en maroufi krijgt ook spijt en affelay is een klootzak vind ik en die marokkaanse coach mag ej gaan stikken van mij

  17. hamzahamza
    31 januari 2007 om 11:41 uur.

    we gaan zien wat gaat afellay bereiken.marokko is niet eerlijk en nederland wel. we gaan zien. wat ik niet begrijpt dat marokkanen zijn blij dat afellay nl heeft gekozen. kontjes likkers, jullie blijven marokkanen . ga jullie solliciteren en gaa jullie zien of nederlanders eerlijk zijn. weet jullie wat ik hoop. ik hoop dat afellay blijft goed voetballen en in dezelfde tijd een andere nederlande speler dezelfde niveau van afellay heeft. wie gaat van basten kiezen? ( als van basten moet kiezen).

  18. Youssef Ain Asserdoune
    01 februari 2007 om 05:44 uur.

    Valt niks meer erover te zeggen alleen a hawla wala houata illa billah

  19. karimalhoceima
    01 februari 2007 om 05:53 uur.

    en er gaan nog veel meer talenten volgen, iedere voetballer die postitieve aandacht krijgt van nl of belgie zal daarvoor kiezen, zolang marokko haar vieze politiek in de voetbal mengt zullen alle voetballers ook politiek denken en voor europese landen kiezen…….

  20. hamzahamza
    02 februari 2007 om 09:13 uur.

    gelukkig wij hebben nog rabeh, boussoufa, benjiboy, chamakh, hadji, chreatian baser. wij hebben die nep marokkanen niet nodig. met afellay of fellani niet werld kampion.

  21. berkani
    06 februari 2007 om 07:07 uur.

    de foto is niet van fellaini maar wel van zijn landgenoot hakim bouchouari die is vertroken naar brussel club….

  22. saiid..
    27 april 2007 om 10:26 uur.

    als al die spelers voor marokko hadden gekozen …was marokko vet goed man
    …warm man

  23. taoufiq
    28 oktober 2007 om 10:58 uur.

    azone agjoor die fellaini ik zou voor marokko kiezen . wie isda belgie ? azone domme ploeg die staan zeker 125 in de werledranglijst marokko ongeveer in de 50. ik als ik later een profvoetballer word ik kies 100 procent voor marokko . azone wotakna die fellaini. boussoufa is pas een slimme die kiest teminste voor marokko.

  24. mo
    10 september 2008 om 07:11 uur.

    HIJ HEEFT GEEN UITNODIGING VAN MAROKKO GEKREGEN, DUS ALS IK ZOU KIEZEN TUSSEN BELGIE OF NIETS ZOU IK OOK VOOR BELGIE KIEZEN

  25. achmet