MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Buschauffeur beboet voor discriminatie

02 februari 2007 | in Maatschappij | 10 Reacties

GVU busIn juni 2006 kon je op MaghrebMagazine het artikel lezen van de toen 19-jarige Marokkaanse Fatiha Bellaghmouch die het slachtoffer werd van een BBA-buschauffeur die ‘door het lint ging’. Volgens BN/DeStem is de 56-jarige chauffeur eergisteren veroordeeld voor discriminatie van de jonge Marokkaanse vrouw.

De politierechter in Breda legde hem 400 euro boete op, waarvan 200 euro voorwaardelijk. Zijn proeftijd is twee jaar. Daarbij moet hij 250 euro smartengeld betalen aan het slachtoffer. Dat is 50 euro meer dan de officier had geëist. De chauffeur hield eergisteren vol dat hij alleen had gezegd ‘dat ze haar smoel moest houden’. Maar de verklaring van een getuige, die notabene door de verdediging van de BBA-buschauffeur was opgeroepen, gaf de doorslag.

Hoewel de getuige zich niet precies meer alles kon herinneren, wist hij wel dat het woord ‘kutmarokkaan’ was gevallen en dat de chauffeur had geroepen ‘dat ze op moest rotten naar haar eigen land’. Juist de toevoeging van die laatste zin, leidt tot discriminatie, meende officier van justitie W. Gijbels.

Er zijn 10 reacties

  1. !!!!!
    02 februari 2007 om 05:39 uur.

    goede zaak alleen had de boete wat hoger gemogen of rijontzegging

  2. karim
    02 februari 2007 om 05:55 uur.

    lekker voor hem

  3. skery_vanuit_marocco
    02 februari 2007 om 07:43 uur.

    zien jullie het

    maak geld en wegwezen uit nl

  4. samir B
    03 februari 2007 om 03:07 uur.

    hee skery

    pak je koffers dan maar alvast. ga dan naar marokko om je daar je rechten te halen.

  5. jamal
    03 februari 2007 om 08:49 uur.

    sommige nederlanders laten zich echt kennen ik zou me schamen als ik n nederlander was alsof nederlanders het recht hebben om te discrimineren ze zijn zelf door de duitsers als honden behandelt en toen waren de buitenlanders wel welkom om hen te helpen ,tydens en na de oorlog ,gelukkig zijn het meestal de domme nederlanders die n heel bekrompem hartje hebben die zulke dingen zeggen en trouwens wordt eens wakker racistjes van nl de wereld is gekleurd dat is n feit dus wen er maar aan anders zullenjullie het nog heel moeilijk krijgen in deze gekleurde wereld er komen steeds meer kleurlingen op de wereld dus begin maar vriuendjes te maken met ons en laten we samen leven het leven is te kort om te luisteren naar racisten als deze buschauffeur

  6. skery_vanuit_marocco
    03 februari 2007 om 10:36 uur.

    samir b

    ik ben al in marocco wat heb ik te zoeken in nl niks

  7. ariffie
    04 februari 2007 om 02:36 uur.

    mensen denken alleen aan geld en roddels over mensen en ze zijn zichzelfs vergeten wat ze allemaal fout doen,denk een beetje aan je gezondheid en je geloof.ik vindt het niet meer leuk hier over de artikels.er moeten beter artikels komen over de islam en geschedenis,en het leven van onze profeet mohamed (sallalaho 3alayhi wasalam).om mensen te helpen bij het goede pad te komen, want er zijn hier veel marokkanen die te veel agrassief gebruiken,en ze denken dat het goed is, zo geef je alleen maar slecht voorbeeld, denk een beetje diep. onze doel is mensen helpen bij het juiste pad te brengen.en ikhoop in de toekomst dat we beter elkaar begrijpen en het kwaadaardige van onze kant kunnen verslaan.

    assalam o3alaykom

  8. Houda
    04 februari 2007 om 04:06 uur.

    Ze moeten die buschauffeur in een kamer met alleen maar agressiefe marokkanen zetten, eens kijken of ie dan nog een grote bek heeft!

  9. fatiha B
    18 februari 2007 om 10:20 uur.

    Salaam allemaal,

    Teneerst leuk om allemaal jullie meningen te horen. Een tip als je gediscrimineerd worden zonder aarzelen gewoon melden ………………. Het is een multiculturele samenleving en zo word je gewoon niet behandeld. Dat wens ik niemand toe. Dan wil ik nog reageren op ariffie. Je hebt het allemaal over artikelen enzo dat er wat beters moet komen….. Elke artikel is wel goed om te lezen en bij stil te staan.

    Groetjes fatiha

  10. rachida
    30 augustus 2008 om 02:09 uur.

    die busschaufer is nog zelfs politie agent geweest, en dit was de tweede aangifte over discrimantie..Hij had eerder iemand in de bus opgesloten en gediscrimneerd..ze hadden toen niks gedaan, en daarnaast had ook nog strafblad..Dit stond niet in de artikel..