MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Groei toerisme in Marokko

05 februari 2007 | in Marokko, Toerisme | 14 Reacties

Toerisme in MarokkoDe inkomsten uit toerisme in Marokko zijn in 2006 met bijna 30 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. Dat schrijft Afrika Nieuws. Volgens de site werd door toeristen 4,8 milard euro uitgegeven. Daarmee haalt het toerisme de andere inkomstenbron van Marokko, namelijk overboekingen van Marokkaanse migranten, definitief in.

Deze bedroegen 3,8 miljard euro in 2006. Dat was wel 17,2 procent meer dan 2005. In dat jaar waren de inkomsten uit toerisme voor het eerst groter dan de bijdragen van migranten. Dit blijkt uit de cijfers van het Office des Changes, een aan het Marokkaanse ministerie van Financiën verbonden orgaan, is te lezen op Afrika Nieuws.

Er zijn 14 reacties

  1. bas
    05 februari 2007 om 06:12 uur.

    en dus????

    worden de marokkanen dan door die inkmosten wijzer van??
    oh ja ze worden wijzer want er is voldoende geld om de politie te betalen
    en de leger

    dan

  2. Said
    05 februari 2007 om 09:35 uur.

    Al dat geld gaat naar de elite daar.

  3. trab
    05 februari 2007 om 11:10 uur.

    Ja Bas, dit betekent namelijk dat Marokko op korte en lange termijn een interessante investeringsoptie is (dus niet alleen afhankelijk van NL)!!!!! Politie en Leger hoeven niet betaald te worden, want NL knapt het voor Marokko op als het gaat om het leveren van troepen aan de illegale oorlogen in Afganistan en Irak!

  4. karim
    06 februari 2007 om 09:40 uur.

    dachten jullie ook dat er stond terrorisme groeit in marokko?
    tfoe die terrorisme woord zit er goed ingeplant bij mij kut media

  5. Abdel
    06 februari 2007 om 02:58 uur.

    selam

    je leest niet dat de prostitutie is toegenomen , en de armoede en dat pedofielen hen vuile hobby’s daar uitvoeren.

  6. tzzzz
    06 februari 2007 om 05:43 uur.

    sinds dat nieuws van al die sex schandalen wil nu iedere europese hoerenloper naar marokko op vakantie….

  7. mhamed
    06 februari 2007 om 05:59 uur.

    trap,
    ga het niet goed praten meneer,marokko is en blijf een land van de coruptie,toerisme of geen toerisme het zal de armen nooit goed doen zolang de zakken niet vol zijn van de hoog leidende koppen!!!!!

  8. trab
    06 februari 2007 om 07:42 uur.

    Nee Mhamed je hebt gelijk. Maar dit was meer om die stomme reactie van Bas te weerleggen dan nog meer naar de achtergrond te kijken. Tenslotte, Marokko is een Derde Wereldland/ontwikkelingsland. Dus dan gaan die zaken die je hierboven opnoemde mee hand in hand in Marokko!

  9. tfoe
    06 februari 2007 om 09:08 uur.

    wat wil je zeggen dan
    bas heeft gelijk
    er komt geld binnen niet om de arme te helpen of het land helpen te ontwikkelen of werkgelegenheid te creeeren

    maar meer het leger en de politie in stand te houden en is de belangrijkste investereng om het koningshuis en de naaste goed te beschremen
    en de volk verder te onderdrukken
    en hun smoel dicht timmeren

    oke

    want ik heb niks aan die toeristen die het land verder naar de klote helpen
    en trouwens
    kunne ze soms niet in hun eigen inkomsten voorzien, zijn ze zo dom dat ze wachten op die ene europeean met zak geld
    triest en schandalig
    zo een lan met 2 zeen 15 keer zo groot als nederlnd
    zo veel delfstoffen ondrgronds
    zoveel bergen die schatten verbergen
    sahar die vol zit met allerlije stoffen
    zo veel arbeidskrachten
    en noem maar op
    nee ze wacht op die zak geld uit europa en die komt niet zo maar want ze hebben toch hekel aan moslims nee die komen om huin behoeftes te doen bevredigen zo wel homs als pedos en andere hoeren lopers

    tfoe tfoe tfoe…….

  10. redbull
    07 februari 2007 om 12:24 uur.

    het zn vieze pedofielen die weer op zoek zn naar nog meer slachtofetje
    want in aziateche landen zn ze verjacht door tsunami
    en land zoals marokko door armode kunnen ze makelijk hun gang gaan

  11. mosta
    07 februari 2007 om 04:01 uur.

    Te veel gefrusteerde reacties.
    Heel veel families leven van het toerisme. Werkloze Jongeren hebben werk in hotels, cafe’s , restaurants…etc
    Trouwens De grote meerderheid van de toeristen gaat naar Marokko niet voor SEX.
    Dit jaar bezochten 6 miljoenen toeristen marokko waarvan meer dan 2 miljoen gewoon marokkaanse migranten. (die gaan dus ook voor sex naar Marokko).
    Stop met gezeik als jullie niets zinnigs te bieden hebben…… Luie honden blaffen het hardst.

  12. soussi
    13 februari 2007 om 04:34 uur.

    In 2006 kwamen bijna zes miljoen toeristen naar Marokko, waaronder zeker 267.000 Nederlanders. De Marokkaanse overheid streeft naar tien miljoen toeristen per jaar in 2010. Marrakech blijft de populairste bestemming, gevolgd door Agadir. Voor 2007 verwacht het ministerie van Financiën een toename van 7 procent aan inkomsten uit toerisme en 8,8 procent aan overboekingen door Marokkanen in het buitenland.

    Marrakech en Agadir maken Maroc rijk!

  13. Mourados
    16 februari 2007 om 02:47 uur.

    Beste mosta,

    Dank jewel voor jouw reactie. Eindelijk iets zinnigs. Ik word er niet goed van deze onzinnige ”Telegraaf” opmerkingen.

  14. Ben Zakri
    23 april 2007 om 09:47 uur.

    Nee hoor, waren geen 6 miljoen, Marokkanen zijn namelijk natives en tellen niet zo zeer als externe toeristen naar mijn mening.