MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Utrecht wil vechtsporten tegen radicalisering

05 februari 2007 | in Overheid, Sport | 10 Reacties

BoksenOm allochtone jongeren op het rechte pad te houden, gaat Utrecht meedoen met het project Tijd voor Vechtsport van krachtsportbond KNKF. Dat project moet allochtone jongeren interesseren voor vechtsporten schrijft het Algemeen Dagblad.

,,Veel jongens zijn ontzettend gevoelig voor de negatieve aandacht van de media,’’ zegt Chaib el Maach van de krachtsportbond. Als ze worden afgeschilderd als rot-Marokkanen, dan gedragen ze zich volgens hem ook zo. ,,Met dit project hopen we dat ze die negatieve energie in het hun sport stoppen, in plaats van in vernielingen, criminaliteit of radicalisering.

Er zijn 10 reacties

  1. momo
    05 februari 2007 om 12:24 uur.

    werk helpt tegen radicalisering accptatie helept tegen radicalisering erkening helpt tegen radicalisering niet vecht sport

  2. gekke utrechter
    05 februari 2007 om 01:51 uur.

    en dat moet helpen ze3ma?

    volgens mij heeft het egt geen nut

  3. bas
    05 februari 2007 om 06:20 uur.

    ioa !! iest beter dan niks

    het is toch een grote puinhoop hier in nederland

  4. mhamed
    06 februari 2007 om 05:53 uur.

    ik zal zeggen wat moeten extreeme rechts jongeren doen om hun gedrag te dammen!!!!!!!!!

  5. tzzzz
    06 februari 2007 om 05:53 uur.

    je moet kijken wat vechtsport mentaal met een persoon doet….de persoon veranderd totaal van mentaliteit waardoor hij veel sterker in zijn schoenen staat positiever in de maatschappij staat….dit kan leiden tot een betere ambitie voor de toekomst waardoor hij zelf initiatief toont ter verbetering van zn financiele situatie….in plaats van te gaan bedelen voor werk, zoals jullie dat voorstellen…

    het wordt tijd dat jullie die luiers eens afdoen, en de broek gaat aanpassen.
    stelletje bedelaars!!!!!

  6. yassin
    07 februari 2007 om 08:57 uur.

    elkaar inrammen dat is precies Wat we nodig. Hebben vechtsport is haram in de islam 2 mensen die op elkaar rammen wat voor nut heeft dat ga iets anders doen met je leven en weetje wat blijf niet je hele leven slachtoffer zijn maar sla terug met woorden met kennis die allah aan ons heeft gegeven en allah zal je uit je slecht situatie helpen niet mensen die zehma een sportschool hebben op gezet om ons niet meer op staart te zien.

  7. TZZZ
    09 februari 2007 om 05:56 uur.

    oooh ooh wat zijn marokkanen toch gelovig, we zijn allemaal zooooo islamitisch….dat bijna iedere bar, coffeeschop en hoerenhuis( zowel hoeren als hoerenlopers)wordt bewoond door marokkanen.

  8. ariffie
    09 februari 2007 om 09:13 uur.

    meschien jij tezzz die naare schoppa gaat en naar de bar enzvo…
    maar stel voor dat veel marokkanen naar schoppa gaan enzv.. is dat dan halal?
    want je krijgt nu duivels gedachten en vechtsport is goed maar met elkaar vechten is haram. én we moeten altijd de islamitische regels erbij halen,en het maakt niet uit of je alcohol drinkt of je joitnje rookt, of wil je zo blijven jointje roken en alcohol drinken tot je dood? nee toch en daarom moet je altijd positief denken.en probeer je leven te veranderen voordat het te laat is.
    stap voor stap.

  9. ariffie
    09 februari 2007 om 09:15 uur.

    en voor die mensen die te veel agressief zijn. moskee die zal je helpen.en niet vechtsport

  10. Chipie
    13 februari 2007 om 10:55 uur.

    Sallaam,
    Mensen toch !! wat een ophef en onwetendheid lees ik in de reacties over iets wat nog niet eens opgestart is. Als ervaren vechtsporter weet ik wel dat vele zaken ( niet alles) die ik bereikt heb in mijn carrierepad, geloof, onderwijs, gezondheid en zelfs communicatie te danken heb aan de vechtkunst.

    Doel van inzetten van oosterse vechtkunst is het disciplineren van het menselijke karakter ( allochtoon en autochtoon) wat uiteindelijk zal resulteren in:
    1) ontwikkeling van persoonlijke integriteit ( doe wat je zegt en doe wat je gelooft ).
    2) ontwikkeling van doorzettingsvermogen en vastberadenheid.
    3) verebeteren van je eigen technische kunde.
    4) ontwikkeling en behoud van beleefdheid en eer.
    5) ontwikkeling en behoud van interesse in en en respect voor de medemens (autochtoon / allochtoon).