MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Roekeloze huiszoeking bij familie

08 februari 2007 | in Maatschappij | 12 Reacties

Politie invalDe Belgische politie aan het Coxplein in Borgerhout hebben maandagmorgen een Belgisch-Marokkaanse familie met een wel erg agressieve huiszoeking uit bed gezet. Gemaskerd en gewapend viel de politie het pand binnen op zoek naar een verdachte. De familieleden, waaronder vijf kinderen, werden allemaal geboeid en moesten in de woonkamer op de grond gaan liggen. De politie was volgens de familie op zoek naar iemand met dezelfde familienaam, die hen totaal onbekend is.

De gemaskerde en gewapende agenten die de inval deden, waren van de lokale Politie van Hasselt. Het Parket van Hasselt wenste niet te reageren.

De video is hier te bekijken.

Er zijn 12 reacties

  1. chichaoua
    08 februari 2007 om 09:41 uur.

    rot belgen ze kunnen geen eens lezen dom boeren naar de hel

  2. hammie
    08 februari 2007 om 02:04 uur.

    marokkanen zijn dom, maar van die politie mavo klanten word je ook niet blij

  3. chichaoua
    08 februari 2007 om 02:28 uur.

    hammie, jij bent nog erg dom ga ga nederlandse leren voor dat je gaat reageren

  4. mhamed
    08 februari 2007 om 03:37 uur.

    kijk vandaag is het bij familie in belgie morgen is het bij jou thuis!!!!!!
    wat ik wil zeggen is dat wij moslims wakker moeten worden en dat soort argessie van de belgen of van wie dan ook nooit zullen accepteren.
    geloof me als wij denken dat niet bij ons ook gebeurdt.gebeurd het juist wel!!!!

  5. said
    08 februari 2007 om 10:26 uur.

    vieze belgen het zijn gewoon racisten en hammie jij bent te dom voor woorden
    moslims zijn de best

  6. Jalid
    09 februari 2007 om 02:01 uur.

    Salaam… Je hebt gelijk Said, en jij Hammie of dommie, jij kunt beter zwijgen! Wij marokanen of moslims of afrikanen of op welke manier ze ons ook bekijken, ze zullen ons altijd als minderwaardige bergers behandelen zoals het hun goed uitkomt. Laat ze maar, (bij wijze van spreken) hun politiek en aanpak zullen uiteindelijk in hun nadeel werken, zoals jullie al min of meer hebben opgemerkt! Allah zegt in de Koran; Degene die een list beramen zijn zij die erin verstrikt geraken!!! De ongelovigen zullen NOOIT slagen mijn broeders. Wees geduldig, en doe wat jullie moeten doen, ook al lijkt het vaak zo moeilijk. Maar wees vriendelijk tegen iedereen ongeacht hun relegie,afkomst,nationaliteit of wat dan ook. Zijn wij dan geen Moslims?! Wij moeten het voorbeeld geven mensen toch! Moge Allah elke moslims (vredestichter) of degene die ernaar streeft hem of /haar gemakkelijk maken. (Amin!) Ma’a El Salaam.

  7. Jalid
    09 februari 2007 om 02:09 uur.

    Sorry voor enkele foutjes. ter corrigatie; Het is “burgers” en niet bergers. En (Vredestichters) “meervoud” en niet vredestichter. Ma’a El Salaam 🙂

  8. Studente
    09 februari 2007 om 11:26 uur.

    Dit vind ik wel erg zeg. Ik zou onmiddelijk een aanklacht indien tegen deze zogenoemde politie inval…

  9. ariffie
    09 februari 2007 om 02:17 uur.

    wij marokkanen zijn allemaal hongerige(azaman),waarom denk je dat je hier bent,je bent hier om geld punt uit. waarom zouden we niet in onze land leven als jullie zeggen wij marokkanen wij moslims.je weet dat in deze tijd het moeilijk is. het begin van 3de wereld oorlog.ik zeg je eerlijk ik ben nog nooit gediscrimeneerd.als je het zelfs zoekt dan pas wordt je gediscrimeneerd.ik geef jullie maar een advies ga je rechten zoeken in je eigen land. ga je eigen land beschermen want je weet maar nooit want ze zijn al voorbereid.het geld kan barsten. je leven voor allah is belangrijskste.daar wordt je slaaf zoner gediscrimineer te worden. daar wordt je ziek van hun adem.wees een man ga voor je islam.

    asalam o3alaykom uit el maghreb in de bergen van rif

  10. Mia
    13 februari 2007 om 02:25 uur.

    Buiten het feit dat het een buitengewoon slechte, en blijkbaar onvoorbereidde, actie van de Belgische politie is… Waarom moet er nou weer vanuit worden gegaan dat dit expres tegen Marokkanen/Moslims is gericht? Had dit niet net zo goed bij een (autochtoon) Belgisch gezin kunnen gebeuren? Sommigen zullen wel denken van niet, maar met zo’n denkwijze blijf je jezelf in een verdomhoekje plaatsen.

  11. KuntaKinte
    16 februari 2007 om 04:42 uur.

    MIA, ik denk echter dat ze gewoon een wijkagent erop zouden uitsturen om de zaak te gaan uittezoeken, mocht het een belg zijn.
    Rustig een kopje koffie drinken en dan vragen of deze persoon zich de volgende weken KAN aanmelden bij de lokale politie.

  12. Mia
    17 maart 2007 om 02:06 uur.

    Ja, je hebt gelijk. Er zit bijna geen verschil tussen een AT en wijkagent. Dat ik dat nou vergeten was. Dom zeg…
    Ik was ook vergeten dat Belgen totaal ongevaarlijk zijn. En dat alle Moslims terroristen zijn. Duizendmaal excuses voor mijn naiviteit!!!!