MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko speelt 1-1 gelijk tegen Tunesië

09 februari 2007 | in Sport | 33 Reacties

Het marokkaans elftalOnder leiding van bondscoach Mohamed Fakhir heeft de Marokkaanse ploeg 1-1 gelijk gespeeld tegen Tunesië. De Marokkanen begonnen overtuigend aan de wedstrijd en creëerden kans na kans. In de 19de minuut was Youssef Hadji nog dicht bij een doelpunt. De middenvelder had het vizier echter niet op scherp. Tien minuten later was het dan toch raak. In de 29ste minuut zorgde Marouane Chamakh voor de 1-0.

De 1-1 bleef lang uit. Maar na een fout van de Marokkaanse keeper in de 62ste minuut scoorde de Tunesische aanvaller Issam Joma gemakkelijk. De Marokkaanse bondscoach ziet de wedstrijd als een goede voorbereiding op de wedstrijd tegen Zimbabwe op 24 maart, aldus mountakhab.net.

De Marokkaanse olympische ploeg wist in tegenstelling tot de ploeg van Fakhir wel te winnen. De Mannen van Fathi Jamal hebben in hun eerste wedstrijd tegen Rwanda in het kader van de kwalificaties voor Peking 2008 met 3-0 gewonnen. De doelpunten werden onder andere gescoord door Yajour en Chihi.

Er zijn 33 reacties

  1. Nihad
    09 februari 2007 om 01:37 uur.

    Buurland Tunesië?

    Euhm, volgens mij zit Algerije nog er tussen. 😉

  2. Abdilah Akzaz
    09 februari 2007 om 08:29 uur.

    weg met die fahir, hij vergeet veel goeie spelers

  3. khalid
    09 februari 2007 om 10:17 uur.

    fuck heel die team. zij bakken er helemaal niks van

  4. redbull
    09 februari 2007 om 02:38 uur.

    wat hadden jullie verwacht met zo een coach hij is toch een ramp
    zaki had toekomst van the atlas lions kunnen reden maar helaas
    ik vind zonde van die talantjes die in euro spelen

  5. iliass
    09 februari 2007 om 03:07 uur.

    Het wordt echt niets met deze trainer , echt waar alleen spelers uit tweede divisie van Frankrijk .Ik vraag de marokkaanse bond om juiste trainer te nemen b.v nederlandse of franse trainers die veel ervaring hebben en alle bevoegheden te geven .ze hadden een hele goeie ,maar na vier weken is weg, komt doordat hij geen bevoegheden had( de bond besliste wie moet spelen zoals de meeste afrikkaanse landen) Ik vind het jammer Marokko beschikt over hele mooie produkt = voetballers die alles kunnen ontbreekt alleen een trainer die hun samensteld.

  6. abdel
    09 februari 2007 om 04:07 uur.

    ZE SPEELDE GOED MAAR ZE KONDEN WINNEN EN DAT IS NIET GELUKT EN DAT IS JAMMER

  7. mourad
    09 februari 2007 om 05:49 uur.

    marokko heeft goed gespeelt maar tunesie is ook goed

  8. tanger
    09 februari 2007 om 06:10 uur.

    Zebi speelden ze goed, die trainer kan beter paarde lulen pijpen met die paarde bek van hem!!!!

    Wat een mafketel!!! ik hoop dat ze verliezen van zimbabwe dan gelijk geen afrika cup, en inshallah nieuwe trainer maar dan een buitelandse aub

    een argetijn of frans of nederlands het liefst

  9. bouzitoune
    09 februari 2007 om 08:30 uur.

    ik ben blij dat affelay voor Nederland heeft gekozen. kijk dit is nu wat ik bedoel : ze hebben nog steeds niks geleerd van de afgelopen jaren . nog steeds van die apen op doel die geen bal kunnen vangen. ik zou zeggen wordt eens wakker en ivesteer in het opleiden van een fatsoenloijk keeper zou ik zeggen .En fakhir kan de pot op ,hij is en blijft een shit trainer die internationaal niets heeft voorgesteld zowel als speler en als coach niet . Wie selecteert er nu spelers uit het midden oosten. Dat is potverdomme het bejaarden centrum voor oud spelers. geen niveau dus.

  10. tarik
    09 februari 2007 om 08:33 uur.

    die fakhir moet weg hij neemt alleen spelers van van zijn vorige ploeg. natuurlijk gaat de bond niets zeggen omdat hij goedkoop is taazzzz

  11. trab
    09 februari 2007 om 08:45 uur.

    Ik lach de mensen keihard in hun gezicht uit die vinden dat Marokko goed heeft gespeeld. Deze Marokkanen zijn vaak ook de Marokkanen die vol lof zijn over het Marokkaanse elftal en Marokkaanse voetballers op diverse forums (maar dan ook overal ter wereld, alsof Marokko een groot voetballand is). Wat ze dan vergeten is dat Marokko van geluk mag spreken dat ze in Afrika tegen slechte tegenstanders spelen. Zou Marokko tegen Europese of Zuid-Amerikaanse tegenstanders spelen dan mogen we alvast een korfbaluitslag noteren en dan wel in het voordeel van de tegenstanders van Marokko. HAHAHAHAHAHA…….

    Egypte is een ander verhaal natuurlijk, die kan zich als enige land uit Noord-Afrika zich meten met de Europese (sub)top. De rest zijn natuurlijk lachertjes!
    Getuige de 2-0 overwinning van Egypte op Zweden.

    En nee ik ben géén Egyptenaar, maar een Marokkaan die Marokko altijd aanmoedigt. Echter heb ik na die wedstrijd een vreselijk hoofdpijn gekregen van wat Marokko tentoonspreidde tegen een zwakke tegenstander als Tunesie !!!

    Dus jongens, nogmaals wees eens realistich, Marokko is niets meer dan een zwak voetballand momenteel. 1986 is een tijdje geleden helaas!!!!!

  12. said
    09 februari 2007 om 08:56 uur.

    die trainer moet echt weg zinds hij er is verliest marokko alleen

  13. abdes
    09 februari 2007 om 09:06 uur.

    marokko heeft heel veel goede spelers wij missen aleen een trainer die een team van moet maken dus broers helemaal mee eens het land uit gooien die trainer……………………

  14. abdes
    09 februari 2007 om 09:15 uur.

    marokko heeft heel veel goede spelers alleen een trainer die een team van moet maken die hebben we niet dus gewoon die trainer het land uitgooien. een een nederlannds trainer in dienst nemen……………….kloooooootzaaaak…….

  15. vedetes
    09 februari 2007 om 11:15 uur.

    Deze trainer kan aan een grote schoonmaak beginnen door de volgende spelers te lozen…….

    — Maroufi > linksback met een sikje besteed meer aandacht aan zijn sikje dan zijn voetbal

    —Talal el karkouri > speelt altijd onbesuist deze wanabe leader en pseudo vedette neemt vrijetrappen vanaf de middellijn en denkt te kunnen scoren.

    —El brazi mislukt bij twente
    —Aboub speelt 2e divisie bij istress zegt toch genoeg
    —El assas en Rbati zijn twee uitgerangeerde voetballers uit ene flut competitie uit het midden oosten

    etc…………………kortom een hele waslijst aan 2e rangs spelers

  16. omar
    10 februari 2007 om 11:18 uur.

    waar is zaire de spits kijk is op internet hoe hij speelt

  17. mocrozairi
    10 februari 2007 om 12:43 uur.

    HET KOMT NOG WEL GOED MET DIE FAKHIR LET MAAR OP HIJ IS BEZIG OM GOEDE SPELERS TE HALEN EN HET IS EEN VS WEDSTRIJD HIJ WOU SPELERS UITPROBEREN TOT NU TOE STAAN WE WEL EERSTE MET KWALIFACTIE VOOR CAN 2008 DUS HIJ DOE HET NIET ZO FOUT ALLE WEDSTRIJDEN VAN FAKHIR AL COACH

    MAROKKO-CONGO 3-0
    MAROKKO-ANGOLA 2-2
    MAROKKO-IVOORKUST-0-1 *PENALTY*
    MAROKKO-EGYPTE 0-0
    MAROKKO-LIBIE 0-0
    MAROKKO-USA 1-0 IN USA
    MAROKKO-MALI 0-1
    MAROKKO-COLOMBIA 0-2
    MAROKKO-MALAWI 2-0 VOOR DE CAN 2008
    MAROKKO-FC UTRECHT 3-2 MET RAMADAN
    MAROKKO-LUXEMBURG 6-1 WAAR NL MAAR 1-O VAN KAN WINNEN.
    MAROKKO-TUNISIE 1-1

    IETS TEGEN MAIL ME MAAR faouaz800@msn.com

  18. weer een talent weg
    10 februari 2007 om 12:44 uur.

    maroufi hahahaha je bedoelt zeker mahdoufi hahahahhahahhahah maroufi

  19. TITWANI
    10 februari 2007 om 12:47 uur.

    TZZZZZZZZZZZ hebbe jullie moeite genome om naar marokko1 te kijken?

    ik zou geeneens deze fckin topic eraan verspillen ik ben marokko allang vergten als ik jullie was zou ik dat ook doen.Ik ken marokko al sinds mn geboorte vriend en ik kan je alles over marokoo.MAROKKO=NOOIT PRESTERN.vraag mij allles ik kan op alles weeerwoord geven.uitzonderin was 1986 toen marokko 8ste-finalist werd op wk.alle landen gaan vooruit en spelen beter voetbal zelfs in australie en oman en singapore.marok gaat juist agetruit.dat heb je met schapeherders,nep-marokkean en zwamel in jeteam.

    doe me een lol sluit alle topics over marokko1 en latn we concetrern opEGTE moccros:olympiche elftal die gwonnen heeft van rwanda ik kijk naar pekin 2008 uit

  20. marokkino
    10 februari 2007 om 01:05 uur.

    Het was een chaotische wedstrijd. Je gaat toch niet met 5 verdedigers spelen.
    Je zag meteen dat de hele organisatie weg was geen middenveld niks.
    En dan heb je ook nog Boussoufa in het team.

    Wat een trainer zeg. Als ik de opstelling had gemaakt hadden we gewonnen.

    En hij was dit keer zama in het pak en geschoren en naar de kapper geweest hahaha

  21. fakhir kawad a zamel
    10 februari 2007 om 03:31 uur.

    alles door die kk bondscoach als hij nou felainni aisatti maroufi enzo als hij nou ze opneemt in ze team dan kunnen ze makelijk het halen maar jah egt weer die coach speel zo
    Lamyagri
    basser Elkadouri Rabeh Elkarkouri
    Kharja Hadji Ramzi Boussouffa
    Iajour Chamakh
    en als wissels zairi enzo deze bondcoach heeft geen verstand van voetbal en zker niet van het marokkaans elftal

  22. tanger
    10 februari 2007 om 06:23 uur.

    HEY MOCROZAIRI

    JIJ ziet ze vliegen!!!!

    het komt nooit geod met deze paarde kop fukhir als trainer,

    en oja jij weet niets van voetbal als jij deze uitslegen redelijk goed vind,

    vind jij dat de uitslagen redelijk zijn?

    angola gelijk 2e elftal van tunesie gelijk
    libie gelijk
    fc utrecht verloren DEZE TRAINER MOET PAARDEN GAAN VERZORGEN
    mali verloren

    hij heeft totaal geen verstand van voetbal!!!!

  23. trab
    10 februari 2007 om 08:56 uur.

    Jongens oh jongens!!! Nog 1 keer en dit is echt de laatste keer!!! Ik wil niet dat jullie voor schut staan als jullie een keer jullie mening mogen geven voor de camera’s van bijv. het NOS Journaal of in diverse forums!!! MAROKKO IS GEEN GROOT VOETBALLAND. Wanneer dringt dit tot jullie door? Als jullie minstens 11 voetballers kunnen opnoemen die bij de (sub)top van Europa spelen en die voor Marokko kunnen EN willen uitkomen dan trek ik mijn woorden terug!!! Ofwel je kunt ze op 2 handen tellen!@! Helaas zijn sommige Marokkanen te trots en zien hun zwakheden liever dan hun sterke punten!!!

  24. mocrozairi
    10 februari 2007 om 09:34 uur.

    HEY TANGER WEET IK NIKS OVER VOETBALL JE WEET NIET WAT FAKHIR ALLEEMAAL HEEFT GEDAAN MET FAR OP EEN DAG KOMT HET DAT FAKHIR ZIJN BEST GAAT DOEN EN MENSEN PRAAT PAS ALS DE CAN 2008 IS GWEEST ALS HIJ DAN SLECHT DOET DAN MOGEN JULLIE PAS PRATENBEHDA HIJ NOG EEN JAAR VOOR CAN EN NOG 3 JAAR WK MAAR WE GAAN ZIEN OP CAN 2008 HET WORDT EEN TEAM WACHT MAAR BEETJUH GEDULD EN HET KOMT GOED INCHALLAH KOMT HET GOED FAKHIR ZAL ER ALLES AAN DOEN OM EEN GEKKE TEAM TE ZETTEN VOOR MAROKKO EN HET LICHT NIET ALLEEN AAN DE TRAINER MAAR OOK AAN DE SPELERS DE vi iS ZELF EEN INTERVIEW MET HEM GEGAAN HIJ HEEFT ZLF GEZEGT IK PROBEER ZO VEEL SPELERS IN DE CAN 2008 UIT DUITSLAND EN NEDERLAND EN FRANKRIJK TE HALEN DAAR IS HIJ OOK MEE BEZIG

  25. efwef
    11 februari 2007 om 02:07 uur.

    kk trainer begrijp het niet slapen ze in marokko doe beter helemaal niet mee is beter voor ons zet ons niet verlul in deze wereld met zo’n team taz
    amateur trainer is beter hier dan die trainer

  26. ziko
    11 februari 2007 om 02:48 uur.

    fakhir moet naar zijn kamillen terug beter voor hem denk ik

  27. hadji
    11 februari 2007 om 07:21 uur.

    het komt allemaal goed jongens maak je geen zorgen safi ?

  28. KHALID_METALSA
    12 februari 2007 om 10:00 uur.

    MOCROZAIRI, JE BENT EEN SUKKEL. mAROKKO HEEFT MET 3-2 VERLOREN VAN FC UTRECHT. ZE BAKTEN ER NIKS VAN.

  29. mhamed
    12 februari 2007 om 11:58 uur.

    ik hoop dat mensen die marokko goed vinden mij bellen of mailen zodat ik hun een bril kan kopen of lenen om een marokkaanse elftal te zien voetballen!!!!!!!!!

  30. mocrozairi
    12 februari 2007 om 02:14 uur.

    tegen fc-utrecht jah en dan het is tog een vriendschapellijk wedsrtijd dus maak niks uit in de oficiele doet hij het behda goed hij staat wel eerste in de poul ah khalid_metalsa

  31. maghrabi
    12 februari 2007 om 09:36 uur.

    ben een trotse atlasleeuw voor altijd

  32. Tanger
    13 februari 2007 om 04:46 uur.

    mocrozairi

    JIJ ZIET ZE VLIEGEN JONGE,

    HIJ MOET TERUG NAAR DAT ENE RABAT CLUB DAAR HOORT HIJ NIET BIJ DE MAROKKAANSE ELFTAL!!!!!!!!!

    EN OJA HIJ HAALT MISSCHIEN WEL CAN 2008
    MAAR EERSTE RONDE LIGGEN ZE ER GELIJK UIT!

    TROUWENS BADR ELKADOURI SPEELT NU OOK NIET MEER VOOR HET MAROKKAANSE ELFTAL ZOLANG HIJ TRAINER IS!!!!

    WEER EEN GOEIE SPELER WEG KHARJA WIL OOK NIET OUADDOU OOK NIET.

    2 JAAR COACH EN IEDERE KEER VRAGEN ZE HEM WANNEER KOMT ER EEN VERANDERING,

    ZIJN ANTW: IK BEN PAS BEGONNEN!!! ( ZOALS WAT JIJ ZEGTJ!!!!!!

    spelers uit de 2e divisie selecteren oefffff wat een hoofdpijn

  33. boussoufa
    27 maart 2007 om 04:03 uur.

    WE HEBBEn gelijk gespeelt tegen zimbauwe slecht fakhir moets echt iemand er uit halen marokko speelde veel beter iemand voor een opelige doel mist die hem thth slecht maak niet uit