MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wilders probeert islam weer zwart te maken

14 februari 2007 | in Geloof, Politiek | 34 Reacties

Geert Wilders en z'n ijsjeVolgens de lijsttrekker van de Islam- Democraten, Hasan Kucur, krijgt de anti-islam politicus Geert Wilders de laatste tijd te weinig aandacht, en doet hij daarom weer een jammerlijke poging om de islam zwart te maken. Kucer zei dit in het radioprogramma van de Nederlandse Islamitische Omroep, in een reactie op uitspraken die Wilders gisteren deed over de Koran en de profeet Mohammed.

“Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam” zei de fractieleider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

In een ander interview noemt de PVV-voorman de aangekondigde staatssecretariaat van PvdA’er Ahmed Aboutaleb ‘verschrikkelijk voor Nederland’. Het feit dat Aboutaleb moslim en van Marokkaanse afkomst is, zou volgens Wilders geen rol hebben gespeeld in zijn oordeel.

‘Niemand neemt Wilders serieus, daarom zit hij ook niet in het kabinet. Daarom heeft hij dit soort kunstgrepen nodig in de hoop weer even de aandacht te trekken’, aldus Kucur. Wilders is voor de verkiezingen nog gevraagd om in discussie te gaan met de Islam – Democraten, maar de leider van PVV is daar nooit op ingegaan.

Er zijn 34 reacties

  1. chichaoua
    14 februari 2007 om 09:19 uur.

    wij moslims moeten geen aandacht besteden voor deze zwerver varkenskop
    hoe vaak hebben wij hem brood en pizza gegeven toen hij nog in kanaleneiland utrecht heeft gewond.

  2. gekke utrechter
    14 februari 2007 om 10:46 uur.

    precies hij heeft zolang tussen alleenmaar marokkanen gewoon in utrecht (kanaleneiland) en nu?

    vieze klootzak !

  3. Henk -Rotterdam
    14 februari 2007 om 11:35 uur.

    Het is wetenschappelijk bewezen dat het bleken van haren met waterstofperoxide de hersenen aantast en dit is het bewijs er van.
    Hij en zijn “volgelingen”zouden beter eens het oud testament kunnen lezen en dan kunnen ontdekken dat als er een boek is wat dood en verderf en onderdrukking predikt het dit testament wel is.
    Ook zijn opmerking over de wethouder bewijst zijn irritante en onpasselijke denkwijze over een medemens.
    Dat men Aboutaleb niet heeft verkozen tot Minister is jammer en een gemiste kans voor dit land,men koos voor een atheist en dit alleen maar om tegenwicht te kunnen bieden aan de CU die zelf in hun geloofsuitingen tot de radicale werkelijkheid behoren.
    De recentelijke bedreiging die tegen de hersenloze Wilders zouden zijn gedaan zullen wel uit een bepaalde hoek koemen die hij graag gebruikt om hem de nodige publiciteit te bezorgeng.
    Het wordt tijd dat hij zelf de kosten voor de bescheming gaat betalen want hij roept dit zelf en opzettelijk over zich af.
    Laten we laten zien dat we Wilders zat zijn en ga stemmen voor de Provinciale Staten op 7 maart en zodoende voldoende wicht te verkrijfen in de 1e kamer en daarmede dit kabinet zijn werk te laten doen,het lijken onbelangrijke verkiezingen maar de werkelijkheid is dat er geen rechtse 1e kamer moet komen want dan wordt regeren heel moeilijk.

  4. mhamed
    14 februari 2007 om 12:04 uur.

    geen ophef er over doen,maar wel scherp blijven mensen ,want hij is nou zo een zielige wezen op deze aarde.

  5. marijnt
    14 februari 2007 om 12:39 uur.

    Ik doe een beroep aan iedereen die zich moslim om deze man compleet te negeren. Wat hij wil bereiken is een soort strijd tussen moslims en niet moslims. De man leeft in zijn eigen waanzin. Hij ziet dingen die er gewoon niet zijn. De islamisering van de nederland. Misschien moet hij eens zich realiseren dat mensen zich bekeren tot de islam omdat ze zich daar het prettigst bij voelen. Hij zal nooit de strijd met de islam kunnen winnen. Dat is tot nu toe niemand gelukt. en het zal mensen ook niet lukken.

  6. Khalied
    14 februari 2007 om 12:42 uur.

    Dit is gewoon te gek worden

  7. hassanhasson
    14 februari 2007 om 12:44 uur.

    chichaoua:
    volgende keer moet je hem scheuren en weggeooien.

  8. Mo
    14 februari 2007 om 12:45 uur.

    Elke discussie die Geert wilders aangaat verliest die en dan nog dom praten en denken dat hij slim is. In een woord hij is misbruikt in zijn jongere jaren en daarom wilt ie wraak. TE schandalig gewoon

  9. gekke utrechter
    14 februari 2007 om 02:07 uur.

    jullie hebben allemaal gelijk
    negeren gewoon zolang de andere politieke partijen er niks van aantrekken!

    geven ze hem zijn zin dan gaan wij beginnen !

  10. redbull
    14 februari 2007 om 02:29 uur.

    dus geen aandachtttttttttttttttttttttttttt aan die woestijn schaap besteden
    er gaan ook geruchten dat hij een stuk uit onze heilege koran heeft gescheurd
    dit puur om aandacht .

  11. geertje
    14 februari 2007 om 02:33 uur.

    geert zegt niks nieuws. de koran is door de jaren al,verandert, herscheven, uitgenikpt, terug geplakt.

    eerst waren er 10 korans en hdiths. 9 hebben ze verbrand en zeggen nu de deze 1ne koran de engiste is en nooit is verandert. wie zegt dat moslim geleerden zelf. hadith..etc. en blijven beweren dat het niet zo is.,tegen alle feiten in.

    mohammed was een blanke persoon. staat in de hadith. en blijven eweren dat het niet zo is.

    we respecteren religie, maar we heben geen respect voor stomheid. en islam die nu beoefend wordt is stomheid om zen best.

  12. ziko
    14 februari 2007 om 04:55 uur.

    Welders is een mislukte politicus mijn advies is iets anders gaan doen in de plaats van haat zaaien in Nederlandse samenleving

  13. Berkani
    14 februari 2007 om 06:25 uur.

    Volgens mij die Wilders wil ’n grote Nazi worden tegen de islam. Maar die strijd zou die nooit winnen.

  14. mhamed
    14 februari 2007 om 06:26 uur.

    GEERTJE,
    als ik jou was zal echt moeite doen om er achter te komen waarom jij nou geertje heet en niet mohammed?
    wat jij nou zegt dat is nou wat wij moslims stom noemen!!!!!!
    gelukkig hoor jij bij die ene groep wat wij nou moslims noemen KAFIEROEN.
    en wij moslims bidden voor dat soort dwalenden mensen zoals jij GEERTJE!!!!
    WIE DOOR DWALING LAAT LEIDEN KENT GEEN LEIDING

  15. lemo
    14 februari 2007 om 07:51 uur.

    beste mensen deze wilders moeten jullie niet serieus nemen het is n zielig type iemand die vroeger door oom werd misbruikt en door zn klasgenootjes werd gepest nu wil hij iemand de schuld geven .en hij is jaloers op de islam omdat wij zoveel houden van de islam en dat zal ook zo blijven daar kan deze wildertje niks aan doen ik begrijp wel dat hij zulke domme uitspraken doet want hij is nou eenmaal dom ? en hoe meer er zulke mensen als wilders zijn en zulke uitspraken doen hoe meer ik waarde ga hechten aan de islam hoe meer kritiek over de islam hoe meer ik ervan zal houden want niemand kan ons deze gezegende waarheid afpakken de KORAN i love it.and i shall die for it .ik kan wilders wel n tip geven kijk uit voor vogels in de buurt straks denken de vogels dat je kopje n lege nest is zit ook niet veel in dat koppie dat wel ,die haren dat houdt de vogeltjes wel warm ik hoop dat ze op m schijten dat verdient ie wel

  16. samadie
    14 februari 2007 om 09:07 uur.

    geertje ?

    net als je naam genoot zit jij nu te ijlen.

    bleek jij ook je haar ?

  17. Samra
    14 februari 2007 om 09:48 uur.

    “”””Het is wetenschappelijk bewezen dat het bleken van haren met waterstofperoxide de hersenen aantast en dit is het bewijs er van”””” harde feiten dus….het is niet meer dan een varken dat omring is door vuil en viezigheid en daarom wil hij de mensen die alleen noer in hun gezicht hebben zoals hem laten leven!!!!
    Maar ja mijn neef van 7 is interessanter dan hem!!!!

  18. hassanhasson
    14 februari 2007 om 10:56 uur.

    Gekke Geert is gek en bleek als een doek.

  19. Said
    15 februari 2007 om 10:35 uur.

    Geert Wilders vertelt steeds dezelfde. Geen nieuws en geen waardevolle toevoegingen aan zijn uitspraken. Met zijn uitspraken wist hij zoveel stemmen te krijgen, vandaar dat hij zo doorgaat. Opeens zullen zijn uitspraken hem niets opleveren.

    Telkens weer als Geert het heeft over Islam noemt hij de naam Marokkanen. Hij heeft volgens mij wat tegen de Marokkanen dan tegen de Islam. Ik vraag me af of hij ooit door de Marokkanen is lastig gevallen. Er moet echt iets zijn.

  20. nardjis
    15 februari 2007 om 12:33 uur.

    hoe meer van deze uitspraken hoe groter islam wordt

  21. iliass
    15 februari 2007 om 05:39 uur.

    Hij heeft vorige week geklaagd over marokko .nl,terwijl hij de eerste die begonnen met plaatsen van cartoons van deenseblad op zijn site en heeft geroepen het is vrijmening iedere mag zeggen wat hij wil dus anders om niet .de goede medicijnen tegen hem is negeren tot hij zelf kwijnt(weg)

  22. Henk-Rotterdam
    15 februari 2007 om 05:51 uur.

    Said,
    Marokkanen zijn slimmer en handiger als hij,was al gehandicapt bij zijn geboorte en dat was en is niet te verhelpen,moet zich nu behelpen als mislukkeling in deze maatschappij door een bepaalde bevolkingsgroep op de korrel te nemem.
    Aan inzicht,hersens en maatschappelijke vorming en opvoeding ontbreekt het hem en zijn zooitje maatschappelijk mislukte aanhangers en dat komt nooit meer goed.
    Dat is wat hij tegen Marokkanen heeft en verder komt er niets uit zijn strot.

  23. samir B
    16 februari 2007 om 12:12 uur.

    ik denk dat deze figuur een handlanger is van moslim extremisten
    als je begrijpt wat ik bedoel

  24. Mia
    16 februari 2007 om 01:40 uur.

    Beste Henk-Rotterdam,

    Wat ik van jouw hele betoog niet begrijp, is dat je nu ineens het Christelijke geloof erbij moet halen. Wat heeft dat met Wilders te maken?!?
    Je zegt dat de CU een radicale boodschap uitdraagt, maar volgens mij weet jij dan niet echt wat het woord “radicaal” inhoudt.
    Ieder boek dat voor 1900 geschreven is, barst van het geweld en het bloedvergieten. Zowel de Bijbel, als de Koran komen uit een tijd waarin geweld normaler was en plastischer werd beschreven als nu. Het gaat om de interpetatie van het boek. Feit is dat de Nederlandse samenleving van oudsher gestoeld is op het Christendom, door de jaren heen mee gemoderniseerd is en in Nederland waarschijnlijk losser wordt beleidt als de Islam. Laten we in de discussie om Wilders alsjeblieft niet het Christendom besmeuren, dat is hij niet waard.

    Trouwens, Henk-Rotterdam, als je zo politiek betrokken bent als je je wilt doen voorkomen, waarom roep je dan op om 7 maart geen Wilders te stemmen?!?

    Iedereen die een beetje het nieuws volgt weet dat Wilders helemaal niet mee doet aan de PS verkiezing!!!!….sufferd….

  25. Henk -Rotterdam
    16 februari 2007 om 12:19 uur.

    Mia,
    Ik denk dat je even goed met lezen wat ik zeg want ik roep op om op 7 maart te gaan stemmen en heb ik het in het geheel niet gehad over het meedoen van Wilders aan deze verkiezingen.
    Wel stemmen op bepaalde partijen voorkomt dat de 1e kamer vol komt te zitten met figuren die het gedachtengoed van Wilders aanhangen en dat was de strekking van mijn oproep.
    En geen steun in de 1e kamer betekent machteloosheid in de 2e kamer.
    Wat te denken als de 1e kamer voor 60% uit VVDers komt te bestaan ?
    Wat de gevolgen dan zijn?
    Of als Verdonk ineens besluit in de 1e kamer haar wanbeleid voort te zetten
    Sufferd ?
    Of leren lezen?
    En waarom zwijgen over het verleden en nog soms steeds geprogandeerde houding van bepaalde christelijke geloofsovertuigingen,het verleden vergeten is een typisch Nederlands trekje,maar ik ben het wel met je eens dat elk woord aan dat stuk tuig eigenlijk te veel is,maar wie zwijgt stemt toe

  26. Henk -Rotterdam
    16 februari 2007 om 12:21 uur.

    moet zijn “gepropagandeerde” sorry

  27. trab
    19 februari 2007 om 06:33 uur.

    @ Mia,

    Henk-Rotterdam heeft groot gelijk. Bovendien zijn het juist de Christenen onder leiding van Bush en sterke Joodse lobby die allerlei moslimlanden ( overigens voor een groot deel aan hen zelf te danken) plunderen. Wat eigenlijk nog erger is, is dat zij hier in NL nog een schepje bovenop willen doen door te stellen dat vrijheid van meningsuiting=vrijheid van belediging….totdat er iets gezegd wordt over het ontkennen van de holocaust….dan is het strafvervolging!!! Helaas moeten alle mensen op deze wereld doen wat de Joden willen. Zij zijn de baas en spelen voor God op de wereld, totdat…………………..

    de generalisatieproblematiek sinds 11 september => Alle moslims over 1 kam scheren!

  28. klaas
    20 februari 2007 om 03:05 uur.

    we moeten geert negeren!!

    Vandaar het grote aantal reacties, zal wel moslim logica zijn.

  29. Lars
    22 februari 2007 om 05:24 uur.

    he TRAB,
    echt waar jonge ik heb liever dat mijn leven bepaald wordt door de joden dan door de islam. nu kan ik temiste doen waar ik zin in heb en kan ik naar mooie meiden kijken enzo.
    het kan me echt geen ruk schelen hoeveel doden er zijn gevallen door de joden, moslims of christen. geloven in een boekje dat ooit eens iemand heeft geschreven brengt altijd problemen.
    de bijbel, de koran en ‘jood zijn voor dummies’ zijn allemaal op het zelfde gebaseerd: hoe je een “goed” leven moet leiden en als je je bagger voelt moet je iemand van een ander geloof pesten. echt waar, gewoon dat boekje weg leggen en je zult zien dat het bevrijdend werkt
    🙂

  30. trab
    24 februari 2007 om 12:11 uur.

    Allicht wilt jij liever dat je leven bepaald wordt door Joden. Moslims hebben natuurlijk alle ellende in de wereld veroorzaakt van het jaar 0 tot nu. Kijk maar Hitler was een moslim, Bush ook, emmm al die NSB-ers waren moslims……Ga zo verder. Komt allemaal door moslims. Moslims zijn begonnen met Saoudie-Arabië, Irak, Afganistan….Wacht ff Moslims hebben ook de Joden uit Spanje weggejaagd naar Marokko…………Ik weet niet welk geschiedenisboek jij leest ofzo….Maar het zal i.i.g. niet door een onafhankelijke historicus geschreven zijn. Ik denk eerder door je held Wilders! Leugens en leugens, maar jammer voor jou dat de Islam alsmaar groeit! Laten we voor de rest een vredige samenleving van maken!!!

  31. Wendy
    27 februari 2007 om 12:45 uur.

    MENSEN ZIJN JARLOERS OP DE ISLAM

    EN DIE GEERTJE OOK

  32. marko
    02 maart 2007 om 06:00 uur.

    de islam is een geloof ,van vrede .en niet om mensen te doden.en willen niet net als 1945 nadoen he met die joden en alhttp://www.youtube.com/watch?v=mrpNU3kX2lQ&mode=related&search=

  33. Fatima
    12 maart 2007 om 07:58 uur.

    “Helaas moeten alle mensen op deze wereld doen wat de Joden willen. Zij zijn de baas en spelen voor God op de wereld, totdat…………………..”

    Waar je deze onzin vandaan haalt is me een raadsel. En als ik het probeer te begrijpen, neem ik hieruit op dat je suggereert naar een tweede holocaust ? Uitroeiing van de Joden ? Typisch weer een uitspraak van een…

  34. andy
    27 maart 2007 om 07:43 uur.

    hahaha lars jonge als je denkt dat je leven bepaald wordt door de joden dan door de islam dat het dan beter is dan heb je et mis!! want joden hebeen ook regels en leven ook volgens een ‘boekje’ . zoek ze op zou ik zegge.

    dat je dat niet weet, en je argument (nu kan ik temiste doen waar ik zin in heb en kan ik naar mooie meiden kijken enzo.
    het kan me echt geen ruk schelen hoeveel doden er zijn gevallen door de joden, moslims of christen ) dat je een debiel en een hatrloze varken bent met gebrek aan kennis