MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Vragen over dubbele nationaliteit Aboutaleb

15 februari 2007 | in Overheid, Politiek | 32 Reacties

Geert Wilders en z'n ijsjeZolang de beoogd PvdA-staatssecretaris Ahmed Aboutaleb een dubbele nationaliteit heeft, mag hij niet toetreden tot het nieuwe kabinet. Dat vindt de anti-islam politicus Geert Wilders. ‘Een minister of staatssecretaris kan geen twee petten op hebben’ zegt hij tegen Elsevier.

Hetzelfde geldt volgens wilders ook PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak. Zij heeft, volgens Wilders, naast de Nederlandse ook de Turkse nationaliteit en wordt als staatssecretaris van Justitie verantwoordelijk voor het Vreemdelingenbeleid.

De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb is van Marokkaanse afkomst en heeft daarom een Nederlands en een Marokkaans paspoort. Hij wordt staatssecretaris van Sociale Zaken. Argumenten dat Marokko alle Marokkanen automatisch de Marokkaanse nationaliteit geeft, waar ze ook worden geboren, en dat Aboutaleb dus eigenlijk niet zoveel kan doen aan zijn dubbele nationaliteit, snijden volgens Wilders geen hout. ‘Dan moeten ze er maar voor gaan lobbyen in Marokko.’

Kamerleden mogen nu twee nationaliteiten hebben. Voor kabinetsleden bestaan daarover helemaal geen regels. De Partij voor de Vrijheid dient vandaag een motie in tijdens het debat met minister Verdonk over de Rijkswet op het Nederlanderschap. De motie roept op tot een wet die de dubbele nationaliteit voor bewindslieden en Kamerleden verbiedt en vraagt de regering om vooruitlopend op die regeling, geen bewindslieden met een dubbele nationaliteit te benoemen.

Er zijn 32 reacties

  1. samad
    15 februari 2007 om 12:38 uur.

    meskien

    wat jaloersie alemaal kan doen. deze arme man is wel met een campange bezig. laatste dagen.

    geertje maak je maar zorgen er komen alleen maar meer hogeropgeleiden allo`s moslims die op hoge posities zullen werken.

  2. comite rif nador
    15 februari 2007 om 01:51 uur.

    wilders is ook geen nederlander ,zijn vader is een gastarbeider uit polen
    pas geleden was hij op de opspringverzocht op zoek naar zijn vader.
    dus hij moet zijn bek houden over turken en marokkanen en moslims .
    yelmaz.
    tilburg

  3. samadie
    15 februari 2007 om 02:29 uur.
  4. klaas
    15 februari 2007 om 03:45 uur.

    Het niveau van het Nederlands is wederom erbarmelijk van onze Marokkaanse medemens op deze site! Verder is ook de haatdragendheid en het gescheld weer van “hoog” niveau. Dat heeft onze Grote Profeet (mhlbidh) toch niet zo bedoeld! Hij wilde toch vrede en verdraagzaamheid!!

  5. brother
    15 februari 2007 om 03:49 uur.

    Geertje voelt de hete adem van de 2 allochtonen in zijn nek hijgen. Straks steken zijn haren hoger in de lucht. Geweldig!

  6. iliass
    15 februari 2007 om 05:28 uur.

    Wilders wil alleen aandacht, doordat hij dat krijgt wordt hij alleen bekender de einige oplossing is hem negeren ook de media dan is over met hem .ik vind alleen zijn uiterlijk zegt alles

  7. ataseven
    15 februari 2007 om 07:25 uur.

    het gaat niet om de dubbele nationaliteit van de genoemde personen. maar het werk die ze verichten, dus oordeel niet op een stuk papier/paspoort maar de werk wat hij/zij verichten daar zijn ze voor aangesteld.dus wens ik deze personen veel succes toe.respect/petje af voor mensen die open denken en die ook voor deze personen gekozen hebben. groeten de intelectuele (braboturk=brabantse turk)

  8. hassanhasson
    15 februari 2007 om 08:33 uur.

    is het echt zo dat zijn vader uit Polen komt?

  9. kano
    15 februari 2007 om 08:48 uur.

    wilders kan het niet hebben dat een marokkaan en moslim een staatssecretaris is geworden, wilders is gewoon een vieze zionist die de islam en de moslims een slechte naam wilt geven.

  10. rachid
    15 februari 2007 om 09:08 uur.

    Ik liep vandaag in de binnenhof en wie zag ik daar lopen zonder beveiliging niks, Ahmed Aboutaleb. met zijn te grote pak. Hij lijkt overigens niet echt op een Marokkaan.
    Ik heb niks met Aboutaleb maar ik vind het knap wat hij bereikt heeft.

  11. Goodfellow
    16 februari 2007 om 09:46 uur.

    Ik hoorde die gast nooit klagen over de voetballers die een dubbel nationaliteit bezitten, en voor het Nederlandse elftal spelen.. Boularouz, Aisatti, Yildrim Affelay Bousatta… etc…

  12. Abdel
    16 februari 2007 om 10:19 uur.

    selam

    de vader van wilders was indo

  13. mens
    16 februari 2007 om 04:31 uur.

    ze hebben nooit over dubbele nationaliteit gehad nu Ahmed Aboutaleb in denhaag zit wel he wat zijn ze viezerike en wilders word als maar erger met zijn uitlatingen hij heeft een te grote mond gekreegen het lijkt dat hij iedereen maar aanvald hij komt een keer wel ze zelf tegen kijken wat hij daar op te zegen heeft hij moet nu in gaan dat hij een keer eght slim moet zijn en niet zo dom wand wat hij ook doet je wind het hiet tegen de mensen die geen haat tegen mekaar zet

  14. daba
    16 februari 2007 om 04:54 uur.

    hij is voor schut gezet in de 2e de kamer
    ziellige pootje met zijn 9 ziellige na aapetjes
    maar goed ik vind het wel jammer van mijn belasting centen.

  15. adil
    18 februari 2007 om 12:45 uur.

    abdel je hebt gelijk! kijk maar naar zijn ogen!!1

  16. Samra
    18 februari 2007 om 01:41 uur.

    AAAAh….zoals ik in het stuk van Ali Eddaoudi (pubilict) heb gelezen die geert is niet eens mijn scheetje waard!!! ah joh zelfs in de kamer nemen ze hem niet serieus….hij provoceert zoals zijn grote vriendin ook deed hirshi….Of zijn vader nou indo of pools is…ik heb medelijden met zijn familie…zo’n gek in de familie hebben valt niet mee…helemaal als het iemand is die zijn mond niet dicht kan houden!!!
    Geertje zal dezelfde pas belopen als die hirshi….vroeg of laat komt hij zichzelf inderdaad tegen.!

  17. Kleurenblind
    08 maart 2007 om 03:05 uur.

    Het maakt niet uit van wat voor afkomst je ben ook al ben je spanjaard of turk of amerikaans als je in nederland woont en blijft moet je gewoon een nederlands paspoort aanvragen …… of je nou een vuilnisman bent of koning allemaal het zelfde….. je komt toch hier heen om te wonen en werken zoals wij dat allemaal doen dan moet iedereen het zelfde worden behandeld als nederlander en als je het daar niet mee eens ben dan blijf je maar in je land van herkomst je kan hier niet alleen komen profiteren je moet daarvoor ook iets inleveren

  18. abdel
    08 maart 2007 om 03:56 uur.

    selam

    kleurenblind

    in Israel staat een muur , ga daar maar klagen!
    wij zijn hier omdat jou vader te lui was om te werken in de jaren 70 .

    en jou praatjes ga je maar in canada vertellen.

  19. Remco
    08 maart 2007 om 08:21 uur.

    Hij heeft 100% gelijk! Dubbel paspoort niet in de politiek!!!!!

    Je bent nederlander of je bent buitelander en niks niet anders!!
    Heb je een dubbel paspoort dan mag je niet in de politiek klaar uit!!!

    En dat vindt ik ook eigelijk gelden voor alle buitelanders je hebt een dubbel paspoort dan is het kiezen tussen een buitelands paspoort of een nederlands pas poort kies je voor een nederlands paspoort kun je blijven zo niet dan ga je maar lekker terug NIKS NIET ANDERS!!!!

    Mvg. Remco ***********

  20. wim
    09 maart 2007 om 05:18 uur.

    Beste heren en dames,

    Hoeveel kost een Marrokaans paspoort ? ook 35 euro ?
    Moet je het paspoort aanvragen , hoe werkt dat .Ik wil graag
    antwoord op deze vragen !

    Wim

  21. skery_vanuit_marocco
    09 maart 2007 om 09:17 uur.

    wim ga rechtse kranten lezen je haat marokkanen wat doe j eop marokkaanse site???

  22. Naaznien
    13 maart 2007 om 01:10 uur.

    ey ten eerste, ik ben gen mocro en heb ook gen dubbele nationaliteit.

    maar wat loopt iederreen hier dom te lullen? als je wat tegn marokkanen of buitelanders hebt, moet je maar weggaan uit nederland, want w8 maar, over jaar of 20 zijn wij hier aan de m8! kijk maar het begint nu al, met 2 allochtonen in de politiek. en strax wordt nog meer en meer. dus iedereen bek houwen, en haha als je wat te klagen hebt, ga dan maar naar israel. daar staat speciaal en muur voor jullie. mesgien zegt ie wel wat terug, wie weet :S

    tazz wat zijn jullie dom.

  23. 42
    21 maart 2007 om 06:30 uur.

    Verdonk wil door middel van een van mijn paspoorten af te pakken mij een nationaliteit opdrukken dat ik niet bezit. Ik ben geen Nederlandse Nederlander en ik wil dit ook niet zijn. IK BEN IK.

  24. Achmed
    28 maart 2007 om 03:41 uur.

    Jullie moeten niet zeur ik ben ook Marokaan. Maar ik heb alleen NL paspoort. Jullie lekker terug naar turkey of maroc als jullie niet wille inlever. Jullie geve marokane als mij slecht naam. DUs of NL of wat anders niet allebei. En profiteer van mens hier. Mens werke hard wij allemaal uitkering heb ! ! ! . Heb respect. Yeahhhhhhhh wilders en scheur de helft van koran ik helemaal mee eens want ik homo
    Wilders ! ! i

  25. Piet
    29 maart 2007 om 09:37 uur.

    Als jullie geen NL willen zijn wat doen jullie hier dan?? Jullie geven de marokanen die het wel willen een slechte naam. Is er oorlog in turkye of marocco nee toch dus wat is het probleem wordt NL of ga terug. Ik ben geen racist want jullie mogen blijven maar wordt wel NLder en ga niet zeggen wat denken ze wel niet.

  26. Piet
    29 maart 2007 om 09:40 uur.

    Ey Abdel
    k weet niet of je het weet maar het meerendeel van de Allochtonen dan zeg ik niet allemaal, leven van een uitkering. En de oudjes uit de jaren 70 en later van dat geld worden die uitkeringen nog steeds betaald.

  27. abdel
    29 maart 2007 om 11:20 uur.

    Selam

    Hey pietje, heb je weleens van het volgende spreekwoord gehoord:
    Wie niet steelt of erft, zal werken tot hij sterft.

  28. L1mburg
    25 april 2007 om 03:30 uur.

    Beste Marokkaantjes,

    Ten eerste raad ik jullie aan om de Nederlandse taal eens goed te bestuderen zodat er hier eens op een fatsoenlijke manier gediscussieerd kan worden.

    Het is gebleken dat >50% van de Marokkaanse stemmen naar de SP zijn gegaan. Jan Marijnissen heeft laatst aangegeven dat ook híj vindt dat Nehamat Albayrak en Ahmed Aboutaleb hun dubbele nationaliteit inleveren moeten.

    Wat willen jullie nu eigenlijk? Ik weet een oplossing: JULLIE GAAN ALLEMAAL LEKKER TERUG NAAR MAROKKO IN PLAATS VAN HEEL NEDERLAND AF TE ZEIKEN. ALS HET IN MAROKKO BETER IS, GA DAN DAAR HEEN MAAR LOOP HIER NIET ALS EEN STELLETJE PARASIETEN TE PROFITEREN!

    Victoria or Walhalla

  29. LeOgAhEr
    23 juni 2007 om 10:37 uur.

    I Love you girls

    Bay

  30. Appie
    13 augustus 2007 om 08:12 uur.

    beste dames en heren
    wat een haat
    en weet je hoe dat komt ,, nou dat zal ik je s ff uitleggen ,
    tenminste ik zal me best doen
    want racisme maakt blind!
    enige tijd geleden was er een imam die vond dat homo zijn een ziekte is ..
    die imam moest terug naar marokko
    omdat ie hier niet hoorde (haatzaaier)
    en nu onze grote vriendje geert van alles over de islam zegt
    worden de marokanen en mede moslims gefrustreerd
    en dat is niet zozeer over de manier hoe meneertje over de islam speculeert nee
    het is de manier hoe remee wordt omgegaan
    (niet dus ) vindt je het logische dat we n hekel krijgen aan de nederlandse samenleving ik niet
    en dan kan je zeggen dan ga je maar terug na je eigen land ( wat trouwens bewijst hoe dom diegene is )maar zo makkelijk is dat niet
    dus pas op wat de nederlandsche samenleving allemaal zegt
    zal de echte bom af laten gaan en ik sta er 100% achter
    dit is trouwens een van de weinige dingen die n mens frustreren
    ciao

  31. Ciccio
    13 augustus 2007 om 11:16 uur.

    Het is schrijnend (kent de gemiddelde Marokkaan dit woord?) om het gebrek aan taalbeheersing te zien hier. Als ik naar Marokko ga, pas ik me aan aan de cultuur, de taal en de omgangsvormen. Wat vreemd toch dat Wilders al 20 zetels heeft in de peiling, want de heersende opinie onder Marokkanen is, semi-intellectueel of niet: “wat hebben ze nou tegen ons?”.
    Moet ik dit nog uitleggen? Respect hebben jullie verloren bij mij.
    En het zijn niet alleen grote groepen Nederlanders. Mijn familie bijvoorbeeld is niet van Nederlandse komaf (mijn zoon en vrouw), ze komen uit Brazilië, en als er één bevolkingsgroep is waar ze zich verbaasd over afvragen hoe het toch komt dat ze zich als wilde honden gedragen, dan zijn het wéér de Marokkanen.
    Krab jezelf maar eens achter de oren. Dit gaat niet voorbij voordat het misselijke respectloze gedrag van grote aantallen jonge Marokkanen uitgebannen is. Ga er maar mee om. Dit gaat niet meer over de stereotypering van Marokkanen, jammer maar helaas voor de ontwikkelden en intelligentsia.

  32. Arie
    29 oktober 2008 om 10:21 uur.

    Wat zeiken julie allemaal om een klein boekje dat paspoort heet.Het gaat erom dat hij zijn werk maar goed doet.
    We zijn allemaal mensen. Belangerijkste is dat we allemaal een goed voorbeeld geven aan onze kinderen. Wij zijn degene die ons zelf kapot maken met alle geouwehoer om ons heen.
    Wie weet kan Abutaleb de Marokkaanse jongeren in bedwang houden.
    What the fuck dat hij mocro is, nou en hij is ook mens!!!
    Onder ons huid zit vlees en bloed dus maak niet uit of je blank,zwart of geel bent van binnen zijn we allen hetzelfde.
    *** over aantal jaren zijn we allen buitenlanders want we blijven mengen en krijgen halfbloed kindtjes ***** EN DAN??????????? EN DAN ????????