MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Beslag op lichaam Marokkaanse agente

20 februari 2007 | in Maatschappij | 18 Reacties

PolitieDe politie Rotterdam-Rijnmond heeft gisteren op het laatste moment beslag gelegd op het lichaam van een Marokkaanse hoofdagente uit het district Waterweg-Noord. De crematieplechtigheid van de agente nam een bizarre wending toen het stoffelijk overschot op het laatste moment werd opgeëist in verband met nader onderzoek naar de doodsoorzaak.

Volgens de nabestaanden is de vrouw overleden door een hersenbloeding, maar volgens het Openbaar Ministerie in Rotterdam kwam er gisteren informatie binnen die doet twijfelen aan de doodsoorzaak.

Volgens het Algemeen Dagblad had de familie van de 34-jarige Marokkaanse politievrouw eerder uit geloofsovertuiging de crematie aangevochten bij de rechter, maar het kort geding verloren. De vrouw had zelf in haar testament bepaald gecremeerd te willen worden.

Er zijn 18 reacties

  1. brother
    20 februari 2007 om 11:40 uur.

    Ik geloof mijn ogen niet dat deze Marokkaanse vrouw gecremeerd wilde worden. Al heeft ze de joodse godsdienst. Hier klopt iets niet en moet tot op de bodem onderzocht worden.

  2. Sofia
    20 februari 2007 om 12:33 uur.

    La Ilaha ilallah.

  3. hajar
    20 februari 2007 om 12:49 uur.

    het is haar zaak of ze gecremeerd wou worden of niet iedereen gaat naar zijn eigen graf in haar geval denkt ze dat ze dood wordt gecremeerd maar in feite wordt ze levend gecremeerd.

  4. samad
    20 februari 2007 om 02:29 uur.

    misschien dar zij dacht als ik niet begraven wordt. krijg ik niet met engel des doods te maken.

    hihih

  5. Said
    20 februari 2007 om 03:47 uur.

    Het is haar recht om te bepalen of ze gecremeerd wilt worden. Of ze een zonde heeft begaan, bepaalt God. Iedereen is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn daden.

  6. hassanhasson
    20 februari 2007 om 04:17 uur.

    Je dient respect te hebben voor haar keuze. dta het voor de meeste moslims haram is, is weer een ander discussie

  7. Marrakchia
    20 februari 2007 om 07:12 uur.

    Je dient inderdaad respect te hebben voor ieders keuze maar dit is werkelijk ongelovelijk!!! Een moslima die gecremeerd wil worden… ?! Het is niet voor de meeste moslims haram maar voor allemaal… Hoe kan je nou je lichaam zomaar verbranden?? Maar ja, zij wordt door Allah(swt) gestraft niet wij!!! Maar door erover te praten kun je mensen die het niet weten, weer laten weten dat het absoluut haram is…

  8. Marrakchia
    20 februari 2007 om 07:17 uur.

    Foutje, lees nu pas dat ze Joods is… Dat is al heel anders natuurlijk…. In het Jodendom mag je toch gewoon gecremeerd worden? Dus ook al is ze Marokkaans… Ze heeft vanuit haar haar geloof een beslissing genomen, dat is toch logisch…. Als wij bijv. in India zouden wonen… Daar is het de gewoonte om mensen te verbranden… Dat zullen wij toch ook niet doen???

  9. Youssef Ain Asserdoune
    20 februari 2007 om 09:00 uur.

    Waarom wordt mijn reactie nou weer verwijderd?!??!?! mag ik mijn mening niet meer kunnen uiten ofzo??!

    [als je normaal reageert, dan wordt niets verwijderd. Beledigen doe je maar ergens anders ja]

  10. brother
    21 februari 2007 om 09:34 uur.

    Marrakchia, ook in het jodendom is cremeeren niet toegestaan, overigens waar heb je gelezen dat ze joods is? Zou je de link erop kunnen zetten?

  11. moslima
    21 februari 2007 om 10:23 uur.

    Dat van het joods zijn heb ik ook nergens gelezen hoor. Ik denk dat ze een beetje ‘misleid’ is geweest door het eerste bericht waarin staat “Al heeft ze de joodse godsdienst”..

    Ik hoop van harte voor haar ouders en voor haar dat ze toch niet gecremeerd wordt..

  12. trab
    21 februari 2007 om 10:32 uur.

    hahahaha brother…ze zag jouw eerste reactie. DAT IS HAAR LINK! Jammer dat ze niet zo goed kan lezen. Ok on topic: IK begrijp haar familie wel, en die Fortuynisten of Wildersen op het forum van het AD mogen door het strond zakken. Alleen maar bezighouden met anti-Islam preken wordt je ook niet vrolijk van. Was beter geweest als ze eens hun eigen leventje onder loep zouden nemen!!!!

  13. brother
    21 februari 2007 om 12:34 uur.
  14. Abdel
    21 februari 2007 om 02:04 uur.

    selam

    maak je niet druk om haar , laat haar branden als ze dat wil.en trouwens dat is haar gegund.

  15. Mohand
    21 februari 2007 om 11:57 uur.

    Moet ze helemaal zelf weten, als zij graag gecremeerd wil worden is dat haar zaak. Is er een soort van sociale controle op anderen? en wie zegd dat deze mevrouw moslim is? en ook al was zij dat moeten jullie dan oordelen over haar, NEE. Dat is tussen haar en God en jullie moeten jullie lompe meningen voor jullie rotkoppen houden. Boeie bemoei met je eigen zaken internetmoslimpjes! Als jullie echte moslims waren deden jullie meer aan vrijwillegerswerk en zaten jullie niet de hele tijd op andere soortgenoten te letten en te oordelen.

  16. Mia
    22 februari 2007 om 01:35 uur.

    Zij was Marokkaanse, maar geen Moslim. Haar familie wel, en die wil haar uit HUN overtuiging niet laten cremeren. Maar wat haar laatste wil was, was duidelijk, of die moslimfamilie dat nou leuk vind of niet!!! Totaal respectloos om nu zogenaamd aan de doodsoorzaak te gaan twijfelen om zo maar de crematie uit te stellen. Zij zal door God niet gestraft worden, maar die familie, die letterlijk over lijken gaat, wel. Dat is mijn overtuiging.

  17. mhamed
    22 februari 2007 om 03:47 uur.

    wat een reacties van sommige geesten zeg!!!!!
    ten eerst was zij moslima?……..zo nee ,dan heeft ze goede keus gemaakt om met niet moslim te trouwen……..zo ja kan ik niet voorstellen dat zij gecremeerd wil; worden………….en trouwens wie zijn wij om te oordellen over haar laatste wens!!!!!!! die ouders van haar hadden in het begin haar op een goede spoor moeten zetten wat betreft religie……
    natuurlijk zijn dat zaken tussen GOD en mens.

    LEES DE REACTIE VAN HAAR VRIEND!!!!!!!!!!!!!!

  18. mostapha
    22 februari 2007 om 08:07 uur.

    Wat nu belangrijk is, is het uitzoeken hoe de vrouw aan haar einde gekomen
    is en dat doen de agenten wel.maak a.u.b hier geen grappen over want dood
    gaan we allemaal!