MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse jongeren bioscoop uitgezet

26 februari 2007 | in Film, Overheid | 32 Reacties

KICKSZo’n twintig à dertig jongeren van met name Marokkaanse afkomst zijn dit weekend door de politie uit de Pathé bioscoop in Eindhoven gezet. Dit gebeurde volgens ooggetuigen op een volkomen willekeurige manier, meldt het Eindhovens Dagblad.

Circa zes jongeren misdroegen zich tijdens de film Kicks. Ze schreeuwden gedurende de film en gooiden met popcorn en andere snacks. Enkele mensen hadden om die reden de zaal verlaten en hun kaartje teruggevraagd. Ongeveer halverwege de film, toen de jongeren naar verluidt eindelijk rustig waren geworden, kwam de politie de zaal binnen. Volgens ooggetuigen stuurde de politie op een willekeurige manier mensen de zaal uit.

Zo ook een groep van tien Marokkaanse meiden van vijftien, zestien jaar die samen de verjaardag van een vriendin vierde. “Er zaten inderdaad jongens te klieren, maar ik vind het volkomen onterecht dat wij, zonder enige uitleg, ook buiten zijn gezet. De verjaardag is nu wel verpest. Het geld voor de kaartjes hebben we van Pathé niet teruggekregen“, aldus een van hen in de krant.

Een aanwezige manager van Pathé mocht geen commentaar geven op de zaak. De politie kon er vrijdagavond laat nog niets over zeggen.

Er zijn 32 reacties

  1. brother
    26 februari 2007 om 08:36 uur.

    Ja, de politie kiest nu eenmaal voor de makkelijkste weg. Donker haar? Dan zijn dat automatisch de slechterikken. Hoe kan het ook anders, agenten zijn meestal laag opgeleid die niet graag nadenken voor ze iets doen laat staan een conversatie met de beschuldigden.

  2. mohammed
    26 februari 2007 om 11:47 uur.

    nou ja zeg ze moeten zich gewoon gedragen associale

  3. marijnt
    26 februari 2007 om 01:07 uur.

    Terecht dat deze klootzakken de bioscoop eruit zijn gezet. Zelf in de zaal zijn deze smeerlappen niet te handhaven

  4. boschenaar
    26 februari 2007 om 02:27 uur.

    slaat nergens op om die meiden eruit te sturen hebben ze nog hun geld terug gehad dat vraag ik me af

  5. jussuf
    26 februari 2007 om 03:13 uur.

    Je hebt gelijk Marijnt, het zijn altijd dezelfde zeikerds die het voor de anderen verpesten! Fatsoen is ver te zoeken bij onze Marokkaanse vrienden…….

  6. comite rif nador
    26 februari 2007 om 03:33 uur.

    terecht criminelen horen nergens
    oproten

  7. mando
    26 februari 2007 om 03:53 uur.

    Heel goed klassiekaal straffen.

  8. tzzzz
    26 februari 2007 om 04:49 uur.

    kontelikkers

  9. tzzzz
    26 februari 2007 om 04:50 uur.

    jullie hebben totaal geen idee wat er gebeurt is, dus hou aub de commentaar voor je zelf. Lees goed hoe de artikel is opgeschreven…!!!!!!! voor de slimmemensen dan he…

  10. rachid
    26 februari 2007 om 05:08 uur.

    Subhana Allah.
    Mensen zijn echt ontspoord. meer kan ik niet zeggen.
    En de makers van deze film, ‘de Moslims” zijn verantwoordelijk voor deze fitnah. wanneer hoor je die drie marokkaanse Moslims iets zeggen over de islam. Wanneer hebben ze geprobeerd om onze jeugd naar het rechte pad te brengen. Zij zijn immeers voorbeeld zeggen ze.

  11. Studente
    26 februari 2007 om 05:22 uur.

    Niet normaal.. dat ze zich misdroegen..
    Maar wat ik raar vind is dat er nooit wat staat over NL jongeren bijvoorbeeld die zich misdragen in de bios.. dat zie ik vaak genoeg tijdens de film..

  12. Khalid
    26 februari 2007 om 05:26 uur.

    Goh wat klinken deze dames weer onschuldig. Ik zat heel toevallig in de zaal en deze dames zijn inderdaad verwijderd, maar volkomen terecht. Zij waren net zo hard mee aan het schreeuwen als die andere pubers, en het waren er geen 6 maar zeker 20 personen. Zwaar voor schut, allemaal genoten ze van de aandacht die ze thuis helaas niet ontvangen! Zo willekeurig werd er ook niet geselecteerd, de medewerker (die er ook allochtoons uitzag) had van tevoren gezien welke rijen lastig waren en deze zijn ook verwijderd. Wel triest dat een enkeling van deze apen hun vrienden in de steek liet, in plaats van moedig mee te gaan. Dat deze apen weer vrij zijn gelaten zonder enkele boete of straf vind ik helemaal een ramp, praten werkt niet bij hen, marokkaanse politie aanpak wel!

  13. ainzora
    26 februari 2007 om 09:26 uur.

    ze hebben het weer geflikt die mocros , ze hebben allemaal een knuppel nodig.
    en dan kijken of ze het de volgende keer weer doen.

  14. hayatii
    26 februari 2007 om 10:18 uur.

    Zeer tercht dat dat ze eruit gegooid zijn.. meen ik serieus. Behalve dan voor die 10 meiden.. De vorige keer zat ik ook in de bios.. En voor mij zaten weer marokkanen te gillen en te blerren.. niet normaal… Dus gewoon eruit die handel en dan niet weer gaan klagen van jaaaa discriminatie dit en dat.. Ze doen het allemaal zelf

  15. leipertje
    26 februari 2007 om 10:21 uur.

    RWINA IN THAAAAAAAA HOUSE!!! haha m0cro’s zijn gewoon helemaal LEIP!

  16. mhamed
    27 februari 2007 om 03:36 uur.

    wij geven de stok om geslagen te worden!!!!!!
    jammer genoeg voor de mensen die totaal niet van dat soort gedrag willen bij horen.
    en triest voor de politie dat ze niet konden scheiden wie nou de boos geesten waren.

  17. abdel K
    28 februari 2007 om 01:36 uur.

    waar wij komen kunnen wij ons niet gedragen tfou echt een groep zooitje

    je bent zahmaa pas echt een marokkaan als je rwina zet en andere mensen lastig valt jeh onzin. ga daar als een groep marokkanen maak er een leuke tijd van gezellig lachen maar met mate en niet als stelletjes sukkels sfeer verzieken en dan de helden uithangen van we hebben rwina gezet shit zeg probeer maar eens in marokko zoiets te zetten AHMOEDD JEMEKOEM

  18. chahida
    28 februari 2007 om 06:06 uur.

    salaam ahleykoem….

    ewa jah hmdl mensen wij kunnen daar niet over oordelen we waren er tenslotten niet bij.. en daarbij wie zijn wij om daar over te oordelen??het is gemmakelijk te zeggen laat ze terug gaan he daar krijgen ze tenminste “ahamoed” die jongeren zijn hier verziekt en moeten hier worden geholpen!!!!!!! integratie integratie roepen ze wel maar hebben ze naar een marokaan omgekekenen??hem werk gegeven???hem begeleid?? gesteund?? opgeleid?? weet je als je ergens voelt dat je niet welkom bent ga je niet en dat is maar normaal ook!!!!!!!

    dus oordeel niet over die gasten als je ze niet kent ik ken ze ook niet dus allah ihawn wahha thalla

  19. Suzanne
    01 maart 2007 om 11:12 uur.

    hem werk gegeven???hem begeleid?? gesteund?? opgeleid??

    Sinds wanneer word er werk gegeven!!! Je word echt wel opgeleid maar daar moet je wel ZELF iets voor doen. Pas als je je inzet en je opleiding met goed resultaat afsluit(met hard studeren)kun je SOLLICITEREN en dan word je misschien aangenomen, je KRIJGT geen baan daar moet je zelf achteraan, dat geld voor iedereen van alle nationaliteiten. Stap af van alle vooroordelen waarvan je denkt dat iedereen ze heeft, je bent wat je denkt dat je bent dus creeer zelf kansen in je leven dat geld voor iedereen op hele wereld
    groetjes Suzanne

  20. xander
    01 maart 2007 om 07:50 uur.

    Deze jongeren maken alles kapot voor alle Marokkanen die hier proberen een fijn bestaan op te bouwen. Schaam je, als je ouders Moslim zijn, om je zo te gedragen! En geef vooral de Nederlanders nog meer stof voor hun afkeer van alles wat Islam is. Wilders lacht in zijn vuistje: stomme Marokkanen!

  21. joesoeff
    24 september 2007 om 05:45 uur.

    (Je word echt wel opgeleid maar daar moet je wel ZELF iets voor doen. Pas als je je inzet en je opleiding met goed resultaat afsluit)
    hoe moet jij inzet tonen als je zelf door leraars slecht woord bekeken
    vooroordelen op school schandalig
    vertell mij aan wie je kan zien wie het verpest en wie zicht gedragen
    door dat jij een vooroordeel trekt tussen marokaanen
    en daarom ben ik onspoord en een marokaanse poltie agent helpt totaal niet
    dus ga niet praten als je niet weet abdel K en al die andere landveraders
    jullie kommen onzin praaten om dat jij mischien een goede baan hebt en goede opleiding tfooeee schaam je

  22. Fred Ferwerda
    21 september 2009 om 02:54 uur.

    Wanneer wordt dit soort moslimnazi’s nu eindelijk eens het land uitgezet?
    Waarom worden mijn joodse vrienden constant bedreigd en uitgescholden in Amsterdam.
    Waarom worden mijn joodse vrienden geweigerd bij een taxi omdat ze jood zijn.bij amsterdam centraal?
    Waarom doet meldpunt discriminatie hier niks mee??????

  23. mor@
    21 september 2009 om 05:37 uur.

    Fred, of hoe je ook mag heten, Waarom vraag je je niet af wat jou duivelse zionisten met onze broeders in Israel doen?? Waarom onderdruk je mijn broeders in Palastina en pakt hun land af?? Waarom onderdrukt je broeder Kohen de islam in Amsterdam?? Waarom zijn de bananen krom en ga zo door……………..Jullie zionisten zijn de oorzaak van uitroeien en haat zaaien in de hele wereld, maar ooit komt jullie ondergang!

  24. Henk el Makhloufi
    21 september 2009 om 08:24 uur.

    @ Fred Ferwerda
    Wanneer wordt dit soort moslimnazi’s nu eindelijk eens het land uitgezet?

    Waarom doet meldpunt discriminatie hier niks mee??????

    Inderdaad,lijkt me een duidelijke zaak!!!!!
    Verder geen bewijsvoering nodig!!!!!

  25. Henk el Makhloufi
    22 september 2009 om 10:49 uur.

    @MOR
    Voor alle duidelijkheid,het woord “moslimsnazi’s” is gewoon strafbaar!!!!!
    Het is wachten tot iemand het meldpunt inschakelt en aan de hand van zijn IPS kan men hem opsporen.
    Hij is gewoon te ver gegaan met deze uitlatingen!!!
    Er zijn grenzen!!!!!

  26. peter = de naam
    22 september 2009 om 11:41 uur.

    @Henk. Wat let je. Doe aangifte dan. Doe je dan tevens ook aangifte van de opmerkingen van Mor ?
    “Jullie zionisten zijn de oorzaak van uitroeien en haat zaaien in de hele wereld, maar ooit komt jullie ondergang”

    En van Naf? de joden zijn een en al zieke volk met een ziek geloof etc.

    Niet blijven janken als een Henk el maklouffie isla – mietje, maar aangifte doen.

  27. Henk el Makhloufi
    23 september 2009 om 08:00 uur.

    Sprak de LAFAARD.
    BEWIJZEN,BEWIJZEN BEWIJZEN

  28. Charif
    23 september 2009 om 09:57 uur.

    peter=de naam

    Moslimnazi`s is het beledigen en discrimineren van een geloofsovertuiging. DISCRIMINATIE dus.

    ik citeer:

    “Jullie zionisten zijn de oorzaak van uitroeien en haat zaaien in de hele wereld, maar ooit komt jullie ondergang”

    Dit is een feit, kan aangetoond worden en hier zijn bewijzen voor, dit is dus geen belediging maar nogmaals zo liggen de feiten. Nu alleen nog accepteren, ik weet dat het moeilijk is maar leg je er bij neer………sjaaloom

    Charif

  29. Henk el Makhloufi
    23 september 2009 om 12:30 uur.

    Helaas weten sommige nog steeds niet het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en een beschuldiging.
    Naf en Mor stellen hun opvatting/mening ter discussie.
    Of men het daar mee eens is of niet is niet van belang
    Fred daar tegen noemt een gedeelte van een bevolkingsgroep “Moslimnazi’s”.
    De uitlating “Moslimsnazi’s “is echter een regelrechte beschuldiging om dat deze gerelateerd kan worden aan misdrijven uit de 2e WO. en derhalve bij wet is verboden.
    Het staat Fred echter zelf ook geheel vrij om aangifte te doen als hij of wie dan ook zich gekwetst acht.

  30. peter = de naam
    24 september 2009 om 11:19 uur.

    Hendrik. Je blijft je gedragen als een jankert die waan en werkelijkheid door elkaar haalt. Wellicht een optredend Dementia praecox bij jou?

  31. Henk el Makhloufi
    24 september 2009 om 12:38 uur.

    Je bent en blijft gewoon een lafbek,gewoon een stuk uitschot!!!!

  32. Al Mahladi
    17 november 2012 om 05:44 uur.

    Snebby was daar ook bij jongen. Niemand durft hem wat te zeggen. Snebby is geeeeekkkkkkkk!!