MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wilders: Kamerlid moet uit adviesraad

04 maart 2007 | in Maatschappij, Marokko | 9 Reacties

Geert Wilders en z'n ijsjeHet donderdag beëdigde PvdA-kamerlid Khadija Arib moet stoppen met haar advieswerk aan de Marokkaanse koning Mohamed VI. Als ze dat niet doet, moet zij haar Kamerlidmaatschap opgeven. Dat vindt fractievoorzitter van de PVV Geert Wilders.

“Het moet niet veel gekker worden. Dat een Nederlands Kamerlid ook de Marokkaanse nationaliteit heeft vind ik al erg, maar dat ze dan ook nog eens gaat optreden als adviseur van een buitenlands staatshoofd die bovendien de religieus leider van zijn land is, vind ik volstrekt ontoelaatbaar,” zegt Geert tegen elsevier.nl.

Volgens de PVV-leider gaat dit een stapje verder dan bij Aboutaleb. “Het gaat, anders dan bij Ahmed Aboutaleb, niet eens meer om de schijn van een dubbele loyaliteit, het is bij Arib gewoon zo,” zegt Wilders. De kwestie zal hij donderdag tijdens het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer aan de orde stellen bij CDA-premier Jan Peter Balkenende.

Er zijn 9 reacties

  1. Henk-Rotterdam
    04 maart 2007 om 01:00 uur.

    Even terzijde of we het er mee eens zijn of niet maar ik krijg toch sterk,zo niet heel sterk de indruk dat Wilders alleen nog maar 24 uur per dag bezig is om te kijken wat de Marokkanen in Nederland doen,dit begint op een regelrechte hetze te lijken,dit begint te lijken op vervolging van een bepaalde groepering.
    Hij kan beter is gaan beginnen met de Nederlandse grondwet en de wetten te leren en zich te bekeren tot een geloof in plaats van vervolgingen in te stellen. Zelfs Nederlanderrs beginnen hem aardig zat te worden met zijn opruierij.
    Hij wordt vervelend en geen inhoud van zijn betogen en heeft al helemaal geen kunde of kennis in deze zaken en lult gewoon uit zijn nek.

  2. Fatima
    04 maart 2007 om 03:36 uur.

    Wat een raarhoofd is die Wilders toch…Ik denk dat hij het gewoon te warm heeft gekregen met al die allochtonen om hem heen. Zolang haar werk als kamerlid niet verstoord word door haar andere functie, vind ik dat zij gewoon haar werk als kamerlid moet kunnen doen.

  3. oualid
    04 maart 2007 om 04:50 uur.

    Die Wilders wilt gewoon haat zaaien, hij wilt gewoon dat Ahmed Aboutaleb gaat aarzelen tussen de nederlandse en de Marokkaanse paspoort.
    Zodat Marokkanen hem verader gaan noemen. En trouwens het is toch allang bekend dat hij moslims zwart wilt maken in de Nederlandse maatschappij.

  4. adil
    04 maart 2007 om 06:09 uur.

    zelfs ik als marokkaan ben ik het mee eens!
    eerlijk is eerlijk dit kan niet!

  5. kok
    04 maart 2007 om 07:41 uur.

    kijk ik mag die vent niet (wilders) maar hier geef ik hem helaas gelijk
    het ene of andere en niet van twee walletjse eten !! mijn schat arib

  6. Toth
    04 maart 2007 om 09:24 uur.

    Is er één persoon hier (of elders) die denkt dat als mevr. Arib nu wordt beschuldigd van “dubbele loyaliteit” wat dat ook moge inhouden, dat dan als mevr. Arib haar functie opgeeft of haar kamerlidmaatschap of beide en desnoods al haar pasppoorten erachter aan gooit dat dan haar “dubbele loyaliteit” daarmee plotseling ook in de lucht oplost?

    Welnee, als je daarvan wordt beschuldigd dan blijft dat aan je kleven zoals, de beschuldiging van “maffiamaatje” aan een advocaat.

    Het is meer dan een kwestie van parlementair onfatsoen. Het lijkt me een geval van laster en smaad. Dit soort dingen kan echt niet worden getolereerd.

  7. mhamed
    05 maart 2007 om 12:51 uur.

    wat willen jullie nou eigelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    het is zo ver dat we nu ook buitenlanders in het kabinet hebben die juist de probleemen kunnen helpen waar nederlanders al jaren mee bezig zijn, en dat is ook niet goed.groepje jongens op straat. dat mag niet,dubbelel paspoort dat mag niet.moskee bouwen dat mag niet,trouwen met je aanstaande vrouw uit buiteland ,dat mag niet,bepaalde kleiding dragen op straat ,dat mag niet,turkije wil ook europa ,dat mag niet,hoofdoekje dragen op school. dat mag niet,…….enz enz enz enz

    volgens mij weet ik waarom!!!!!
    ohhhhhhhhhhhh ja tusanami is ons bereikt in het kabinet….hahahahahahahaha.

    ik hoop dat verf op zal zijn waardoor hij kan zien dat zijn haar kleur zwart of bruin die hij heeft en beseft dat hij zijn verf geen wonderen kan verichten behalve ALLAH en de ISLAM die hij haat.

  8. xander
    05 maart 2007 om 07:10 uur.

    Toth: Zoals gebruikelijk kenmerkt je posting hier zich door : veel geschreeuw, weinig wol. Het gaat zover, dat vriend noch vijand weet, wat je nu eigenlijk bedoelt. Ik niet i.i.g. Maar weet je het zelf eigenlijk wel?

  9. amazigh rif
    05 december 2012 om 07:15 uur.

    wilder krijgt ook geld van de rechte joden uit amerika als iemand niet eerlijk is en nederland in de malling neemt is wilders het wel ,vuil kut racist en oplichter van onze belasting geld rot toch op hij moet oprotten uit de politiek hij is gekocht voor geld om lekker rechts te zijn en om moslims te haten ik haat die man weg uit de parlement daar hoort hij niet thuis!! facisten