MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Voetbalster weggestuurd om hoofddoek

08 maart 2007 | in Geloof, Sport | 26 Reacties

Asmahan MansourEen 11-jarig Canadese voetbalster werd tijdens een voetbaltoernooi uit het veld gestuurd omdat ze haar hoofddoek niet afdeed. De 11-jarige Asmahan Mansour had toen al drie wedstrijden gespeeld met haar hoofddoek op. Echter, aan het begin van de vierde wedstrijd werd ze gevraagd haar hoofddoek af te doen. Asmahan weigerde dat en moest het veld verlaten.

Canadese moslims zijn hier boos om en gaan tot de hoogste instantie klagen. Volgens de moslims heeft de Fifa zelf foto’s van moslimmeisjes met hoofddoeken op hun site staan. “Moslima’s willen voetballen en niet vervolgd worden vanwege hun geloof”, is hun reactie.

Een Fifa-woordvoerder zegt dat de regionale voetbalbond zelf regels mag opstellen, alleen mag een voetballer niets aan hebben dat haarzelf of een ander in ‘gevaar kan brengen’. Gezichtsmaskers en knie- en armbanden van zacht materiaal zijn wel toegestaan.

Volgens De Telegraaf werd de11-jarige Asmahan Mansour door een Islamitische scheidsrechter van het veld gestuurd.

Er zijn 26 reacties

  1. studente
    08 maart 2007 om 08:10 uur.

    Oke dit slaat nergens op.. Alsof de hoofdoek een belemmering zal vormen bij het voetballen.. Juist goed dat ze voetbalt..!!!!!!

  2. abdel
    08 maart 2007 om 11:18 uur.

    selam

    het gaat er om wat je draagt en niet om wie je bent kennelijk

  3. karima
    08 maart 2007 om 12:10 uur.

    ja ze moet maar bij borka elftal gaan inschrijven

  4. brother
    08 maart 2007 om 12:33 uur.

    Ben het op zekere hoogte eens met de scheidsrechter. Deze persoon weet dat een praktiserende Moslima niet op het veld hoort. Toch zou ik hem aanraden Islamitische meisjes met een leeftijd vanaf 13 a 14jaar niet toe te laten.

  5. maghrabi
    08 maart 2007 om 01:08 uur.

    ewa safi als je in een sportvereniging komt of zit gewoon aan hun regels houden en niet met een hoofddoek gaan voetballen oke tijdens gymen jah dat begrijp ik wel maar niet tijdens voetballen strax komen mannen ook met een sluier voetballen la walo maar tog respect voor asmahan ze blijft maar vast houden aan haar geloof en dat is ook een mooi om te zien

  6. 2 meisjes
    08 maart 2007 om 01:41 uur.

    naja slaat echt nergens op net als of een hoofddoek een gevaar is voor het spel. En als een islamitische scheidsrechter dit verbiedt dan betekent het niet
    dat hij gelijk heeft. WAarom wordt er niet gewoon verder gekeken?laat haar gewoon voetballen! het gaat toch over haar kwaliteiten en niet over haar uiterlijk vreselijk dit!

  7. @ trab
    08 maart 2007 om 02:58 uur.

    hij heeft gelijk die scheidsrechter klaar ik heb nog nooit een meisje gezien die voetbalt met een hoeffddoek haar probleem dus en waarom plaatsen ze ze zulke domme nieuws eigenlijk wat gaat het mij aan dit nieuws is egt sgandalig moeten ze hier egt niet opzetten

  8. le marocain
    08 maart 2007 om 03:51 uur.

    Is dit nieuws….typisch Telegraaf…

  9. marock
    08 maart 2007 om 03:53 uur.

    Zijn kan op doel…keepers dragen ook petjes…

  10. marokkino
    08 maart 2007 om 07:35 uur.

    tjonge jonge….als nou een hoofddoek draagt wat doe je dan daar tussen al die mannen?????

    ik word er stront ziek van altijd…wil je een hoofddoek dragen best…maar weet dat je je leven anders moet gaan inrichten.

    Kijk als je aan het sporten bent moet je dat niet dragen en als je dat heel graag wilt tja dan maar niet sporten.

  11. MO
    08 maart 2007 om 08:30 uur.

    Maghrabi wordt eens wakker zeg?

    Meisjes mogen ook wel voetballen en die zogenaamde moslimscheid is een idioot zeg en ga maar door.

    HUP HUP MOSLIMAS

  12. Rachid
    08 maart 2007 om 09:26 uur.

    Hierop moest ik gewoon reageren.

    Sommige mensen hier, lijken niet na te kunnen denken.

    Zoals Brother die zegt : \”Ben het op zekere hoogte eens met de scheidsrechter. Deze persoon weet dat een praktiserende Moslima niet op het veld hoort.\”

    zoals maghrabi die zegt: \” ewa safi als je in een sportvereniging komt of zit gewoon aan hun regels houden en niet met een hoofddoek gaan voetballen \”

    zoals @ Trab die zegt \”hij heeft gelijk die scheidsrechter klaar ik heb nog nooit een meisje gezien die voetbalt met een hoeffddoek haar probleem dus\”

    zoals marokkino die zegt: \”tjonge jonge….als nou een hoofddoek draagt wat doe je dan daar tussen al die mannen?????\”

    Stuk voor stuk zijn het allemaal oerdomme reacties die nergens opslaan.
    Ten eerste gaat het hier om een meisje van maar 11 jaar!!!!! die zelf besluit om nu al een hoofddoek te dragen. Dat is haar keuze en dat terwijl ze nog zo jong is. Zij verdiend alle respect om dat te doen.
    Ten tweede gaat het hier om meisjesvoetbal, dus een reactie als \”tjonge jonge….als nou een hoofddoek draagt wat doe je dan daar tussen al die mannen?????\”\” van Morikkino geeft dan aan dat de persoon niet weet waar hij het over heeft.

    Mijn mening is dat een 11 jarig meisje die aan meisjes voetbal doet en een hoofddoek draagt, alle recht heeft om haar sport te beoefenen en tegelijkertijd een hele goede moslima te zijn. Daarom zou die scheidsrechter die haar het veld uitstuurde ontslagen te worden.
    Zij verdient echt alle respect, echt goed van haar.
    succes en groetjes

  13. Riffia
    09 maart 2007 om 10:16 uur.

    Rachid, ik ben zo blij met jou reactie.. eindelijk iemand die zegt wat ik dacht op het moment dat ik de reacties las … Niet te geloven gewoon…

  14. Studente
    09 maart 2007 om 01:02 uur.

    Mijn complimenten rachid.. zeker domme reacties van de mannen hier.. Alsof meisjesvoetbal gelijk staat aan dansen in een bar of zo..

  15. karima
    09 maart 2007 om 09:27 uur.

    rachid moet je ook met jelaba gaan voeltballen

  16. Rachid
    10 maart 2007 om 12:48 uur.

    Karima. Laat de serieuze discussies over aan de volwassenen onder ons. Hou jij je maar bezig met de roddels over Amerikaanse sterren.

    hey, heb je het gehoord…wejjaawww… Acteur Lane Garrison van Prison Break is meskien aangeklaagd voor doodslag. echt erggggg.

    Moet je de link..hier.. http://www.telegraaf.nl/prive/60050241/Prison_Break-acteur_aangeklaagd_voor_doodslag.html?p=7,1

    veel leesplezier en nogmaals laat de serieuze discussies over aan de volwassenen onder ons.

    groetjes,
    ps. riffia en studente, bedankt en groetjes

  17. maroko op naar wk 2010
    10 maart 2007 om 10:44 uur.

    sorry het hoort er mss niet bij maar het moest effe 1 – Tiberkanine Rachid (Bayer Leverkusen)
    2 – El Zhar Nabil (FC Liverpool)
    3 – Sbai Salaheddine (FC Tubize)
    4 – Benjelloun Abdessalam (FC Hibernian)
    5 – Benzouien Sofian (Racing Santander)
    6 – El Bounadi Hakim (FC Sochaux)
    7 – Hermach Adil (RC Lens)
    8 – Hamdani Rachid (AS Nancy)
    9 – El Ahmadi Karim (FC Twente)
    10 – Iajour Mohssine (Raja de Casablanca)
    11 – El Bahri Brahim (FAR de Rabat)
    12 – Sbai Khalid (Raja de Casablanca)
    13 – Atta Mourad (WAC de Casablanca)
    14 – Zniti Anas (MAS de Fes)
    15 – Chaksi Abdelwahed (Raja de Casablanca)
    16 – Berrabeh Mohamed (MC Oujda)
    17 – Rabeh Youssef (FAR de Rabat)
    18 – Mssassi Abderrahmane (MAS de Fes)
    19 – El Amrani Hicham (KAC Marrakech)
    20 – Bourkadi Med Amine (MAS Maroc)
    21 – Benzoukane Chakib (KAC Marrakech)
    22 – Najdi Omar (HUS Agadir)

    deze team gaat het opnemen tegen rwanda in rwanda het is om 15GM en we gaan door met een winst en gelijkspel maar als het 4-0 voor rwanda wordt dan zijn we eruit

  18. hamzahamza
    12 maart 2007 om 12:56 uur.

    ik vind wel onzin. zeker een hoofddoek en kort broek. wallah ik heb een keer op tv gezien een vader van een meisje ging praten over zijn dochter die ook voetbal speelt. hij zei mijn dochter gaat nooit hoofddoek uit doen maar zij had wel een kort broekje. ik vraag me af begrijp mensen wat is de bedoeling van hoofddoek?. de bedoeling van hoofddoek is om je heel lichaam te dekken. niet alleen jou haar.
    ik denk dat jullie allemaal gezien op straat marokkaans meisjes met hoefdoek en strak kleding. dat is toch niet de bedoeling?

  19. Marokkie
    12 maart 2007 om 08:01 uur.

    Tzzz wat een onzin… doen Moslima’s niet aan sport dan zouden ze in hun thuissituatie worden belemmert. Doe je wel aan een sport dan worden je de mogelijkheden ontnomen.

    Salaam

  20. moslima
    12 maart 2007 om 09:22 uur.

    Asalamoe3alaikom

    wolahila jij hebt gelijk, maar ik vind dat hamzahamza gelijk heeft over meisjes met strakke broeken, ik zelf vinst dit nergens op slaan ik bedoel is die scheidsrechter wel lekker in zijn hoodje stel je eens voor dat in plaats van een moslima meisje een joodse meisje stond te voetballen met dat kleine hooddeksel of hoe je het mag noemen speelde zou hij het zelfde doen dacht van niet!!

    Maar ja ze moeten altijd de islamiten hebben!! geen leven laj7sen3awen!!!

    Ma3asalama

  21. hamzahamza
    14 maart 2007 om 03:23 uur.

    het beter dat zij iets anders gaat leren. tajin wala marmita. kom op man voetballen met hoefdoek. als een overtreden tegen haar wordt gedaan dan zie je haar onderbroekje hhhhhhhhhhhhh. ik vind dat voetbal mannen sport. of het is beter voor zwemen met een hoofdoek hhhhhhhhhhhhhhh

  22. Miss_N
    15 maart 2007 om 03:47 uur.

    het moet toch niet gekker worden met ons marokkanen…

  23. Naaznien
    17 maart 2007 om 03:45 uur.

    ik snap niet wat het probleem is weet je. als die meisje lekker wilt voetballen met haar hoofddoek op, laat haar dan. die hoofddoek zit toch niet in de weg ofzo? ik heb alleen maar respect voor haar dat ze dat doet.

    Naaznien

  24. achmed
    19 maart 2007 om 07:57 uur.

    Waarom doet ze dr hoofddoekje gewoon niet even af om het na de wedstrijd gewoon weer op te doen. Is het zo’n probeem dat mensen je haar even zien? Ik heb nog nooit meisjes in een voetbal wedstrijd zien voetballemet een hoofddoekje op, waarom zij wel? Moet ze zich perse onderscheiden van de anderen? Als iemand je vraagt het evne af te doen is dat geen probleem volgens mij!

  25. laila
    23 maart 2007 om 07:09 uur.

    slaat nergens opp wat somige denken over dat meisjee!! ook al draagt ze hoofdoek !! en het is niet haram op sport te gaan is juist goed voor je ! duss en datmeisje had nog wel iets eronder haar broekje aan duss wat maakt het uit heaa!

  26. Alfred
    25 april 2007 om 01:26 uur.

    Deze maatregel is zeer waarschijnlijk om 2 redenen uitgevoerd.
    1 Eenheid in het veld, zelfs als je je kniekousen niet netjes opgetrokken hebt kun je al commentaar krijgen van de scheids.
    2 Bij dergelijke evenementen wil men niet geconfronteerd worden met religieuze symbolen, ongeacht welke religie.
    Religie beleven doe je maar thuis of in de moskee / kerk / synagoge of tempel