MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Uniek Amazigh-Andalusisch muziek project

12 maart 2007 | in Muziek | 12 Reacties

ImetlaaOp 24 maart, om 20:30 in het Korzo Theater te Den Haag, zullen Imetlaa en NL Mundo hun nieuwe cd presenteren. Na een zeer geslaagde reeks concerten in het kader van een Amazigh-Andalusisch project, dat zowel plaatsvond in België als in Nederland, komen Imetlaâ en de flamencogroep NL Mundo nu samen met een live-cd. Een cd die oeroude Izran, het hart van de orale Amazigh (Berber)cultuur in de Rif, laat samensmelten met de indrukwekkende klank en zang van de Flamenco. Vandaar de titel: Izran & Flamenco.

Dit unieke Amazigh-Andalusisch project is een muzikale zoektocht van twee harmonieuze stijlen, vol schitterende lyrische melodieën en vurige passies, speurend naar raakvlaken die leiden naar de roots van Moors Spanje. Een zoektocht naar de muzikale cultuur ten tijde van Andalusië: een bloeiende periode waaraan diverse volkeren en culturen een bijdrage hebben geleverd, met name de Imazighen.

Het unieke van de cd, en het project als geheel, is dat Flamenco en Izran als Noord-Afrikaans muziekgenre samengebracht worden.

Er zijn 12 reacties

  1. studente
    12 maart 2007 om 07:14 uur.

    Wel orgineel.. lijkt me wel interessant.. ook al luister ik nooit naar marokkaanse muziek..

  2. abdel
    14 maart 2007 om 01:38 uur.

    selam
    waarom geen marokkaans muziek ?
    schaam je,je daarvoor ?

  3. studente
    15 maart 2007 om 09:03 uur.

    Ik schaam me daar niet voor of zo.. alleen een andere muziek smaak.. wat is daar mis mee..??????

  4. faraha
    21 maart 2007 om 04:27 uur.

    song

  5. zekrmocro
    27 maart 2007 om 12:55 uur.

    tazzzz,

    niet van marokansmuziek houden ?

    het gaat niet om het muziek maar om jou stijl, je schrijft vaker en nje schrijft poep luister naar mij ik praat de waarheid.
    als het je pa niet was die je naar dit bederfelijke land heeft gebracht dan was je tekchitas gaan wassen van je tantes in marokko en water gaan halen met een ezel.

    Enigste wat iki kan zeggen is allahsn3aouan zoek hulp !

    en n als je me niet gelooft moet je het navragen bij wijze mensen zoals een broeder in het geloof die het gezonde verstand gebruikt. begrijp je !

    en weet je !

    ik nben zelf egt geen heilig boontje of zo ,

    maar ergens in mn agterhoofd weet ik goed waar ik beland en wie me gaat oordelen,en ben zekr insallah niet verdwald in deze wereld

    zoek hulp en miscchien zullen mensen ooit d.m.v van jou hulp gan zoeken,
    want nu willen ze d.m.v jou alleen 50 cent luisteren \

    allahi3aouan

  6. studente
    27 maart 2007 om 10:16 uur.

    Snap niet zo goed waar dit op slaat maar goed.. anywayzz en wie zegt dat ik naar 50 cent luister..????????????

    Mensen weer en hun vooroordelen.. ben je anders.. dan ben je raar????

  7. abdel
    28 maart 2007 om 12:16 uur.

    Selam

    Studente, Ik ben er van overtuigd dat je slim bent, alleen je komt onzeker over.
    Je reactie kwam over alsof je iets had tegen Marokkaans muziek.

    Groeten

  8. Studente
    28 maart 2007 om 02:29 uur.

    Ik heb niets tegen marokkaanse muziek.. alleen niet mijn smaak.
    Een ieder heeft zo zijn eigen muziek smaak toch..

  9. abdel
    28 maart 2007 om 08:06 uur.

    selam

    Jammer studente dat je geen smaak hebt.

    groeten

  10. studente
    29 maart 2007 om 01:57 uur.

    Geen smaak..?????? uhmm oke..

  11. abdel
    29 maart 2007 om 04:46 uur.

    Selam

    Wat studeer je studente?

  12. Monster
    02 april 2007 om 01:21 uur.

    aaaaaaaaaaa gaa a fatoe student