MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen niet welkom bij sportschool

18 maart 2007 | in Maatschappij, Sport | 35 Reacties

Health Club Goldâ��s Gym NieuwegeinDe sportschool Health Club Gold’s Gym uit Nieuwegein weert Marokkanen. Dat stelt oud-medewerker Don Konijnenberg van de 24-uurs sportschool. Konijnenberg heeft aangifte gedaan van discriminatie en de politie is een onderzoek gestart, schrijft het Algemeen Dagblad.

Volgens Konijnenberg willen de eigenaren niet dat Marokkanen de overhand krijgen in de zeer populaire zaak. Hij stelt dat tegen Marokkanen uit Kanaleneiland en Overvecht wordt gezegd dat er een wachtlijst is.

Nieuwegeinse allochtonen zouden ook meer inschrijfgeld moeten betalen dan autochtone sportliefhebbers.

Er zijn 35 reacties

  1. Youssef Ain Asserdoune
    18 maart 2007 om 03:10 uur.

    Integratie he?!?!?

  2. samadie
    18 maart 2007 om 10:30 uur.

    als ik dit zo alemaal lees, dan blijf ik toch maar liever in friesland.
    wordt nooit geweiged.

  3. Naaznien
    18 maart 2007 om 02:21 uur.

    DISCRIMINATIE!!!!!!!!!!!!!! wat is dit voor gezeik man! hajwan

  4. khalil
    18 maart 2007 om 05:22 uur.

    helmond is wel lekker rustig geen discriminatie

  5. studente
    18 maart 2007 om 06:15 uur.

    zo oke.. mijn god! niet normaal zeg..

  6. kano
    18 maart 2007 om 08:34 uur.

    sommige marokkanen verpesten het voor de rest logisch dat ze geweigerd worden kijk bijvoorbeeld in de discotheken wie verzikt dat alleen maar marokkanen en we gaan nog klachen.

  7. MO
    18 maart 2007 om 08:39 uur.

    En dan zeggen ze dat we moeten integreren zeg?

    Ik spuug op die school, ze zijn gewoon bang voor de allochtonen gewoon.

    WE ARE THE BEST…….

  8. mo
    18 maart 2007 om 10:20 uur.

    Aan de ene kant is het discriminatie maar aan de andere kant is het een vooroordeel kwestie.
    Want de Marokkaanse jeugd heeft niets gedaan waar men trost op kan zijn,
    Althans een grote deel van het Marokkaanse jeugd.
    Ik weet uit ervaring dat er heel veel overlast direct en indirect is veroorzaakt op sportscholen ect…
    daarom kan ik de standpunten van een aantal ondernemers juist begrijpen
    anders zou het betekenen het ondergang van zijn onderneming (dat denken ze!)
    Dus wij moeten het niet maar van 1 kant bekijken
    Want ik denk niet dat een chinees (net zo allochtoon) geweigerd wordt
    Tot slot het is aan ons te danken dat het zo ver is gekomen en dat wij continu als zwarte schaap worden getypeerd of neergezet.
    En niet steeds weer het slachtoffers hoek zoeken
    Ik denk niet dat een Marokkaan geweigerd wordt op de hoge school en denk ook niet dat hij geweigerd word op de universiteiten, dus ik zal maar mijn best doen dit te bereiken zodat onze vooroordelen een beetje gereduceerd worden.

    Misschien kunnen onze talenten een voorbeeld nemen om zo een goede sporten school te beginnen en streven naar monopolie.
    En vechten tegen het onrecht kan alleen maar bereikt worden door om zelf eerlijk en rechtvaardig te zijn en realistischer

  9. mo
    18 maart 2007 om 10:21 uur.

    ik ben niet de eerste mo maar mo 2

  10. Choukri
    19 maart 2007 om 12:57 uur.

    KANO dombo dat je bent
    Waar het hier omgaat is puur dicriminatie en niks anders.
    een soortgenoot weigeren omdat een landgenoot van je eerder misdragen heeft is dus onzin omdat je de dupe wordt van iemand anders misdragingen. Iedereen moet gelijke kansen krijgen.
    Dit probleem kan je dus oplossen door bijvoorbeeld eruit te gooien uit de club als ie zich misdraagt, maar om nou al bij de poort te zeggen je komt er niet vind ik wel vergaan.

    Ik heb hier in Den Haag geen last van zulke problemen, omdat de meerderheid allochtoon is (tenminste zo lijkt het).

  11. Choukri
    19 maart 2007 om 01:02 uur.

    Mo het is niet aan ons te danken dat het zo ver is gekomen. Het probleem is dat ik last heb van iets waar ik niks mee te maken heb. zo moet je het zien. als een nederlander iets verkeerds doet, dan krijgen de nederlanders niet de schuld.
    Ik wil gewoon afgerekend worden op mijn daden en niet die van een andere. Dus ga aub niet roepen dat het de schuld is van de hele marokkaanse gemeenschap dat het zo ver is gekomen.

  12. een mens
    19 maart 2007 om 03:21 uur.

    Mensen die beweren dat de sportschool eigenlijk wel gelijk heeft, moeten eens goed nadenken voor dat er conclusies worden getrokken. Voor dat je hier wat uitkraamt moet je je zelf de vraag stellen (wie ben ik en wat doe ik hier in deze wereld). Ik weet niet of sommigen hier wel hebben opgelet in de klas, tijdens het vak geschiedennis. Als je had opgelet dan had je geweten dat Hitler ook begonnen was, met praktijken zoals die nu voorkomen bij die sportschool, namelijk joden weigeren in zwembaden en andere openbare voorzinningen. Door dit soort gelijke discriminatie is het Hitler gelukt om veel mensen achter zich te krijgen. En er ontstond hier door een groot Wereld Oorlog. Die veel slachtoffers heeft gekent. Hij gaf namelijk een bepaalde groep mensen overal de schuld van, hij liet mensen denken dat alles wat slecht ging in dat land plus in de hele wereld, door die groep mensen kwam. Vergeet niet dat de geschiedennis zich altijd kan herhalen,al behoort het tot de geschiedennis. Door zulke maatregelen die nu voorkomen bij die sportschool, zou je kunnen denken van…ja… ze hebben gelijk. Maar dan komt de vraag, het begint nu al bij de sportschool, en waar eindig het ? Tja dat kan ik je natuurlijk niet zeggen. Een waarom niet? Omdat ik niet in de toekomst kan kijken. Ik kan je wel vertellen, leer van wat er geweest is. En zo kan je je toekomst in de goede richting sturen. We zijn allemaal op de zelfde manier ter wereld gebracht, en we zijn als mens zijnde allemaal verschillend, jij bent jij ik ben ik. Ik geloof niet dat ALLAH elk levend wezen heeft geschapen op een manier van, deze maak ik een goed wezen en die maak ik een slechte wezen. We hebben allemaal een goede start gekregen. De start verandert pas als we kunnen denken praten en onthouden etc. Dan kun je zeggen ik leef op die manier zoals ik wil, van ik doe dit ik doe dat en ik denk sus ik denk so. Zelf de satan is als goed wezen geschapen, maar omdat ie zich anders ging gedragen is het een slechte wezen geworden. Je bent wie je als mens bent. Je bent alleen geboren en je gaat alleen dood, dus ga niet uit kramen die is Marokkaan en marokanen zijn slecht zo moet je ze aanpakken. Als je zo denk, vraag ik me dan af, doe je hypocriet of denk je dat je beter bent dan anderen. En beter MILIEU begint bij je zelf. Vergeet de geschidennis niet, maar verlang naar een goed toekomst als mens zijnde. Peace

  13. Studente
    19 maart 2007 om 09:13 uur.

    Een mens ind!!!!!!!! 🙂

  14. bbggh
    19 maart 2007 om 09:24 uur.

    ik vind het onzin dat ze die mensen niet binnenlaten dat doen ze toch ook niet met nederlanders

  15. gekke utrechter
    19 maart 2007 om 10:04 uur.

    omdat wij marokkanmen hier in Utrecht in de meerderheid zijn zijn ze bang dat we alles gaan bezetten zelfs hun sprotscholen

    wat een vieze actie gewoon

  16. amazigh
    19 maart 2007 om 02:17 uur.

    de mocros uit die stad moeten die tent in brand steken zonder doden aub

  17. amazigh
    19 maart 2007 om 02:39 uur.

    mo jij bent een nep mocro .wij mocros krijgen geen stage plaatsen.onze kinderen worden voor de gek gehouden met die fucking sito toets.wij mogen nergens meer binnen.mijn dochter is ook gediscrimeneert bij een sport vereniging.voor die pedos blijf je altijd een KUT mocro.en jullie kinderen blijven ook kut mocros voor hun .en hun hebben 9000 moslim mannen laten afslachten in serbrinica. 6000000 negers verkocht als slaven.hun wisten ook dat de joden naar de gas kamers gingen in 1944 maar hun hebben er niks aan gedaan niemand is er voor vervolgd of gestraft.maar hun straffen wel de turken voor wat hun opas 100 jaar hebben gedaan. ik stop ik kan nog uren door gaan.wie is een zieke volk.wij mocros of die gasten wat hun eigen kinderen neuken en vermoorden.mo jij bent nep.

  18. Henk-Rotterdam
    19 maart 2007 om 03:21 uur.

    EEN MENS,
    100 % steun voor jou mailing,goed en deze komt heel goed in overeenstemming met wat zich op dit moment ONS land aan het ontwikkelen is,laten we waakzaam en hen met zijn allen blijven vlogen en hun wansmakelijke gedachten en uitspraken telkens weer bestrijden en ontrafelen met de waarheid.
    En voor de mensen die het persoonlijk aangaat:
    Zoek een sportruimte en begin je eigen sportschool met elkaar.
    Laat zien dat je de capaciteiten die jullie hebben ook benutten en versla ze met een succes van een goed lopend sportbedrijf.
    Datr kan en is heel goed mogelijk want waar een wil is ,is een weg.

  19. kano
    19 maart 2007 om 05:10 uur.

    CHOUKRI ik wil je wat zeggen er zijn een aantal horeca gelegenheden gesloten (hier in mijn woonplaats) de oorzaak waren de marokkaanen punt uit en dat moeten we toegeven

  20. kano
    19 maart 2007 om 05:11 uur.

    MO ik ben helemaal met je eens

  21. ikram
    19 maart 2007 om 06:00 uur.

    “een mens” je hebt groot gelijk

    mo en kano ga eens na hoe het is als jij geen stage plek kunt vinden als jij word geweigerd alleen vanwege jou marokkaan zijn
    dan moet je nog eens heel goed na gaan denken en dan kom je er 8er dat jij dit niet hebt verdient omdat jij niet de gene bent die alles verziekt

    en dan moet je pas praten dus begin te lullen dat het aan ons zelf ligt

  22. Chill
    19 maart 2007 om 11:10 uur.

    KANO,
    dus marokko moet geen europese vrachtwagenchauffeurs meer toelaten omdat dat allemaal drugssmokkelaars zijn? dus thailand moet geen westerse toeristen meer toelaten omdat dat allemaal kinderverkrachters zijn? dus nederland moet geen polen meer toelaten omdat dat allemaal criminelen zijn?
    belachelijke vragen ja! net zo belachelijk als wat jij beweert. Choukri is right and you’re wrong! Discriminatie is verwerpelijk en mensen die het goedkeuren hebben toch echt iets gemist in de (Nederlandse) schoolbanken, tenzij ze daar nooit hebben gezeten, dan raad ik ze aan wat kennis op te gaan (ook een tip voor die sportschoolhouder)!

  23. amsterdammer
    20 maart 2007 om 12:08 uur.

    Laten we de situatie anders bekijken misschien komen we tot een andere conclusie.
    Stel je voor je bent een eigenaar van een bepaalde club elke keer worden de dames van de club lastig gevallen en wordt er grof tegen de overige bezoekers gedaan door een groep jongeren uit pluto. Je vind het vervelend en je zegt er iets van. En elke keer krijg je een grote mond terug. Alsof het niet erger kan, lopen je klanten ook weg nog!. Je bent natuurlijk geen xenofoob en scheert niet iedereen over een kam, maar meestal als er iemand met een pluto uiterlijk aanwezig is wordt er herrie geschopt in de tent.

    Hoe zal jij handelen in een dergelijke situatie. Zal je dan (om je tent open te houden) niet de eerst volgende plutonaar weigeren? Of zal je denken neen die mag ook binnenkomen en binnen de korte keer kan je de tent sluiten.

    Het is wel leuk om te roepen neen dit kan niet, dit is racisme en ga zo maar door. Maar zoals Mo al zij hebben we het ook niet zelf een beetje in de hand? En ja misschien moet men uit onze gemeenschap wel optreden tegen klierende jongeren die mensen lastig vallen. En ja daarin hebben wij ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid in plaats van te doen alsof er niets aan de hand is.

  24. Choukri
    20 maart 2007 om 01:16 uur.

    Beste amsterdammer

    Je moet alleen diegene aanpakken die misdragen heeft en niet iedereen die erop lijkt. waarom hebben ze van die vette uitsmijters bij de deur. die kunnen toch iemand wel herkennen die iets fouts heeft gedaan. moeilijk is het niet.
    Wij lijken niet allemaal op elkaar, dus die onderscheid kan je wel maken

  25. kano
    20 maart 2007 om 03:05 uur.

    CHILL ik wil je een ding zeggen waarom worden de andere minderheden niet geweigerd en marokkanen wel? een ding is zeker omdat veel van ons spoort niet punt uit. ze hebben het verpest voor de rest.

  26. abdel
    20 maart 2007 om 11:21 uur.

    Selam

    De sportschool eigenaar heeft groot gelijk
    De sportschool eigenaar is de toko begonnen om zijn haard te laten branden en tegelijkertijd een voorziening voor hen die willen trainen in een ontspannen sfeer.

    De sportschool houder is niet verplicht om een ieder in te schrijven die dat maar wil, zolang hij de toko subsidieert uit eigen middelen, en niet gemeenschapsgeld ( subsidie van de gemeente ).

    In een bovenstaand verhaal is al duidelijk gekomen dat Marokkanen, soms de sfeer verpesten, en dat vooral vrouwen zich voelen bekeken, en soms worden lastiggevallen.
    Als de Nederlandse klanten hen lidmaatschap opzeggen dan voelt de eigenaar dit in zijn portemonnee, en kan dit consequentie hebben bijvoorbeeld voor zijn personeel(werk) of voor zijn hypotheek.

    Als de eigenaar failliet dreigt te raken zal er geen 1 Marokkaan opstaan en hem financieel bijstaan.
    Het is nou een maal een feit dat Marokkanen negatief (helaas) aanwezig zijn, waar zij zich ook bevinden.

  27. EEN MENS
    20 maart 2007 om 10:26 uur.

    abdel….het gaat hier niet om of de sportschool houder gelijk heeft maar de manier van zijn handelen, weiger iemand op feiten en niet op grond van afkomst..de sportschool houder houd zich niet aan artikel 1 van de grondwet en dat is ook strafbaar, maar er is geen haai die er naar kraait..ze hebben je gehersen spoelt..ik hoop niet, dat jij die tijd meemaakt, dat ze jouw onderschot houden samen met je hele famillie omdat ze je hier niet meer moeten hebben..omdat ze jouw toch als marokkaan zien goed of slecht in hun ogen 1 pot nat..leer eens voor je zelf op te komen..of je het wendt of keert je zult er ooit achter komen wie je werkelijk bent…als 1 racistische schaap over de dam is volgen er meer (bv geert wilders)…ik zou zeggen laat dit tot de geschidennis behoren en blijf de toekomst beschermen. peace

  28. magic
    20 maart 2007 om 11:17 uur.

    ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben, het is net vannuit welke perspectief je kijkt en vanuit welke opvoeding die je genoten hebt kijkt.
    Mijn mening is wel dat we objectief moeten blijven en het niet persoonlijk moeten opvatten, ik denk dat als je alleen of samen naar de sportschool gaat netjes en gewoon gaat sporten dat dat gewoon kan. Ze gaan echt niet aan de deur om je paspoort of nationaliteit vragen dit wordt gedaan alleen wanneer je hier aanleiding voor geeft. Dit is mijn mening.

  29. abdel
    21 maart 2007 om 12:02 uur.

    selam

    Een mens , hahaha ik blijf er bij Wat ik geschreven heb.
    Ik weet donders goed waar ik ben, en wie de mensen zijn waar ik te gast ben!
    Ja, inderdaad ik ben hier te gast, en op een dag ben ik weg zoals mijn familie al gedaan heeft.
    Jij bent vastgeketend aan dit land, omdat jij je hier thuis voelt en er alles aan wil doen om geaccepteerd te worden.
    Wordt wakker er is meer in de wereld.

    Artikel 1 van de grondwet kan de pot op!
    Wij kunnen wel overlast veroorzaken, en als we worden aangesproken dan gaan we ons verschuilen achter Artikel 1.
    Het wordt tijd dat het kaf van het koren gescheiden gaat worden!

  30. karimutrecht
    21 maart 2007 om 05:03 uur.

    ER ZIJN WEL VEEL MENINGEN VAAK ONZIN MAAR GOED, GOED LEZEN WAT DAAR STAAT….”DE EIGENAREN ZIJN BANG DAT MAROKKAANEN DE OVERHAND KRIJGEN IN DE SPORTCLUB”…. NIET OVERLAST VEROORZAKEN DAT IS WEER EEN ANDER ONDERWERP..kano, en al die andere ooh zo slimme marokkanen op deze website MAAR VOOROORDELEN OVER EIGEN MENSEN IS VAAK OOK EEN FEIT.

  31. aisatti kiest voor marokko
    22 maart 2007 om 06:05 uur.

    (www.AtlasLions.eu) FC Twente midfielder Ismail Aissati, who won the Euro U21 with young Holland last summer, expressed today that he will not play for the first team of Holland and will opt instead for Morocco.

    Aissati (18), who is born in Utrecht from Moroccan parents, says he will follow his heart.

    “With the Moroccan anthem I feel more than with the Wilhelmus (Dutch anthem)”,

    “My feeling for the country (Morocco) is very strong. I go there every year.”

    Although Aissati plays at the moment for Young Holland, he still can switch to Morocco before the age of 21.

    “Just when one of the two countries calls me up for the first team, I will truly make my choice. When the invitation is there, I will know”

    “Yes. some boys look at the sport aspect, to how many Euro and World Cups they could play for example. Or to other practical advantages. I would never do that.”

    His choice for Young Holland is more pratical than final.

    “I am still young, then it is better If you would not have to travel a lot. It is also good for me to develope among good players of my age, there I learn a lot from it.”

    His buddy Ibrahim Afellay has recently opted for Holland. Both players spoke about their choice several times.

    “I have told Ibrahim that I will always keep supporting him, no matter what his choice is. As friends you don’t always need to agree with each other, I believe.”

    Aissati just confirmed what earlier was reported by Moroccan media.

  32. rabat*west
    24 maart 2007 om 03:19 uur.

    ”eens mens” jeetje je spelt geschiedenis met één N broer.. met je spelfouten, en marokkanen met dubbel K. leer dat nou es eerst voordat je een discussie aangaat wat je niet aankan.
    Ik kan me aansluiten ben De Heer Amazigh, ze probreren ons gewoon te dollen broer. Iedereen weet dat de uitslagen van de cito toets niet deugen (van de allochtonen).. Mijn mening: de fik erin

  33. hammie
    26 maart 2007 om 02:26 uur.

    logisch, het zijn ontzettend irritante schreeuwers en herrieschoppers.

  34. Abdel C
    26 april 2007 om 04:33 uur.

    Een mens , wat je hier hebt getypt is gewoon een FEIT!
    Echt respect ,

    Mensen die beweren dat de sportschool eigenlijk wel gelijk heeft, moeten eens goed nadenken voor dat er conclusies worden getrokken. Voor dat je hier wat uitkraamt moet je je zelf de vraag stellen (wie ben ik en wat doe ik hier in deze wereld). Ik weet niet of sommigen hier wel hebben opgelet in de klas, tijdens het vak geschiedennis. Als je had opgelet dan had je geweten dat Hitler ook begonnen was, met praktijken zoals die nu voorkomen bij die sportschool, namelijk joden weigeren in zwembaden en andere openbare voorzinningen. Door dit soort gelijke discriminatie is het Hitler gelukt om veel mensen achter zich te krijgen. En er ontstond hier door een groot Wereld Oorlog. Die veel slachtoffers heeft gekent. Hij gaf namelijk een bepaalde groep mensen overal de schuld van, hij liet mensen denken dat alles wat slecht ging in dat land plus in de hele wereld, door die groep mensen kwam. Vergeet niet dat de geschiedennis zich altijd kan herhalen,al behoort het tot de geschiedennis. Door zulke maatregelen die nu voorkomen bij die sportschool, zou je kunnen denken van…ja… ze hebben gelijk. Maar dan komt de vraag, het begint nu al bij de sportschool, en waar eindig het ? Tja dat kan ik je natuurlijk niet zeggen. Een waarom niet? Omdat ik niet in de toekomst kan kijken. Ik kan je wel vertellen, leer van wat er geweest is. En zo kan je je toekomst in de goede richting sturen. We zijn allemaal op de zelfde manier ter wereld gebracht, en we zijn als mens zijnde allemaal verschillend, jij bent jij ik ben ik. Ik geloof niet dat ALLAH elk levend wezen heeft geschapen op een manier van, deze maak ik een goed wezen en die maak ik een slechte wezen. We hebben allemaal een goede start gekregen. De start verandert pas als we kunnen denken praten en onthouden etc. Dan kun je zeggen ik leef op die manier zoals ik wil, van ik doe dit ik doe dat en ik denk sus ik denk so. Zelf de satan is als goed wezen geschapen, maar omdat ie zich anders ging gedragen is het een slechte wezen geworden. Je bent wie je als mens bent. Je bent alleen geboren en je gaat alleen dood, dus ga niet uit kramen die is Marokkaan en marokanen zijn slecht zo moet je ze aanpakken. Als je zo denk, vraag ik me dan af, doe je hypocriet of denk je dat je beter bent dan anderen. En beter MILIEU begint bij je zelf. Vergeet de geschidennis niet, maar verlang naar een goed toekomst als mens zijnde. Peace

  35. Anoniem
    30 april 2007 om 11:53 uur.

    Mensen moeten altijd vooroordelen
    ja 1 marokaan is gemeeen alle marokanen zijn gemeeen
    ik ken veel marokanen die rustig zijn dus waarom zouden hun niet mogen
    ik noem dit wel rasistisch en autochtonen ofzoiets:S
    mogen wel hun kunnen oook voor problemen zorgen ik weet niet hoor maar hun gaan geen geld verdienen
    ………. /´¯/)…… ……(\¯`\
    …………/….//……………\\….\
    ………../….//……………..\\….\
    …../´¯/…./´¯\…………/¯`\….\¯`\
    .././…/…./…./.|_……._|.\….\….\…\.\..
    (.(….(….(…./.)..)…(..(.\….)….)….).)
    .\…………….\/…/…..\…\/……………./
    ..\…………….. /………\………………/
    ….\…………..(………….)…………../