MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Meisje jaar lang verkracht door broers

24 maart 2007 | in Maatschappij | 26 Reacties

TazmamartDrie minderjarige broers uit het Belgische Middelkerke hebben een jaar lang een meisje herhaaldelijk verkracht. De moslimbroers van Marokkaanse afkomst verklaarden, volgens diverse Belgische media, dat ze dat niet zouden hebben gedaan als het meisje ook islamitisch zou zijn geweest.

Volgens Carl Bergen van het parket in Brugge kwam het misbruik in de Belgische badplaats aan het licht doordat het slachtoffer er met een vriendje over praatte en daarna met haar moeder.

De broers van 15, 16 en 17 jaar vergrepen zich aan een 13-jarig meisje uit hun buurt. De oudste jongen is naar een jeugdgevangenis gebracht, de twee andere broers naar een jeugdinstelling, aldus het NRC Handelsblad.

Er zijn 26 reacties

  1. Magrabi
    24 maart 2007 om 09:06 uur.

    tfoe tfoe tfoe 3la had lehmieeeeeer,als het bericht klopt.

  2. samadie
    24 maart 2007 om 11:44 uur.

    deze mensen zijn echt ziek, als ze denken dat je een misdaad mag begaan. tegen een niet moslim.

  3. khadija
    24 maart 2007 om 02:50 uur.

    Waar gaat dit toch heen.. echt triest voor woorden!

  4. maastricht
    24 maart 2007 om 02:58 uur.

    ik denk dat de jongens erbij zijn gelapt.
    naar mijn mening is dat meisje gewoon een lokale huis sletje.
    en had ze een sexrelatie met hun.. en heeft ze hun uiteindelijk geflest.

  5. CrzyCMder
    24 maart 2007 om 03:23 uur.

    TOen ik het las in de krant was ik zo woedend,
    Ik wil alleen duidelijk maken aan iedereen, dat dit absoluut niet de
    mentaliteit is van een moslim, en moslim mag geen zina plegen(sex voor het huwelijk) of het nou een moslima of
    een ongelovig is etc.
    Het leuke van de islam is dat we iedereen moeten respecteren
    of je nou donker/blank Jood/ongelovig maak niks uit
    onze geloof benadrukt het respect gericht naar andere geloven/rassen etc

    maar aangezien het nog kinderen zijn moet het aan de ouders gelegen zijn de ouders hebben een te kort geschoten
    met info naar de kinderen, dus de kinderen kwalijk nemen kan je niet 100% doen.
    het is voor een hoge percentage te danken aan de ouders,
    die hun kinderen niet duidelijk hadden gemaakt wat de islam precies inhoudt.

  6. leila
    24 maart 2007 om 04:58 uur.

    Ze zouden gecastreerd moeten worden. Wat een apen zeg, en het ook nog eens in naam van het geloof doen. Stelletje veraders…. Met één woord: ZIEK!!
    En inderdaad Maghrabi als het klopt!!!

  7. monador
    24 maart 2007 om 05:06 uur.

    tfoe deze jongens verdienen de doodestraf hle schande voor hun familie

  8. Karim
    24 maart 2007 om 06:47 uur.

    sex voor t huwelijk, harem

  9. ali baba en de 40 schapen
    24 maart 2007 om 07:44 uur.

    waaarom moslim broers waarommm, waarom nie gewoon marokaanse broers tfoe waarom persee moslim

  10. tahar
    24 maart 2007 om 09:51 uur.

    awel die hebben het goed geleerd. vroeg gedaan vroeg klaar. gatar tbarkelah die jongens. wat is er daar erg aan. da’s natuurlijk

  11. arab
    25 maart 2007 om 10:23 uur.

    Tot ongwenste onder ontwikkelde berbaarse vreemdelingen verklaren,
    on way ticket terug naar de bergen en de grotten. (ook al zijn ze hier geboren en de belgissche nationaliteit hebben, irrelevant.
    Weg ermee, opgeruimd staat netjes

  12. studente
    25 maart 2007 om 09:14 uur.

    Walgelijk!

    Pardon, MAASTRICHT.. hoe kun je dat nou zeggen????
    praat je dit goed soms of zo..???

  13. ismail
    26 maart 2007 om 12:39 uur.

    hoe durft de media zon soort jongens nog moslims te noemen, wanneer deze praktijk volledig verboden is in de islaam.!! ongelooflijk,

  14. kano
    26 maart 2007 om 03:07 uur.

    15, 16,en 17 jaar moeilijke tijd pubbertijd en minderjarigen, ze zijn geen pedoefielen, ze hebben wel een foutje gedaan en ieder mens kan dit overkomen INA ALLAHOE GHAFOEROEN RAHIM. als ze maar op de juiste pad terug gaan.

  15. Studente
    26 maart 2007 om 09:48 uur.

    nou nee.. 15,16 en 17 jaar is al oud genoeg.. Dit is ronduit ziekelijk!
    Dit kan ieder mens overkomen..???????????? ze denken gewoon met hun…. en lopen die achterna.. moet echt kotsen van zulke figuren..

    Dat arme meisje is nu echt getraumatiseerd.

  16. ikram
    26 maart 2007 om 06:53 uur.

    begrijp niet hoe je een jaar lang elke keer verkracht kan worden ??????????????????
    als het nou 1 keer was maar zij gaat dus elke keer terug naar de broers
    nou ik zet er vraagtekens achter
    ??????????????

  17. brayan
    26 maart 2007 om 07:19 uur.

    allah akbas Waar gaat dit toch heen.. echt triest voor woorden!

  18. Henk-Rotterdam
    26 maart 2007 om 07:29 uur.

    Wat zich hier heeft afgespeeld is op geen enkele wijze te begrijpen en nog minder zijn er woorden om te pogen er enig begrip voor te kunnen hebben.
    Maar zullen we eerst even het onderzoek afwachten en dan pas een een mening hebben?
    Dit soort verderfelijke en walgelijke zaken komt meer voor en heeft absoluut niets met de moslims of Marokkanen te maken.
    Ja , ze waren van Marokkaanse afkomst,maar het komt voor onder alle groeperingen.
    Kijk nog maar even terug naar 2006 toen er in Rotterdam alleen al 4/5 groepen zijn opgepakt voor soortgelijke zaken.
    Ook het probleem bij de ouders neerleggen is te gemakkelijk,want hoeveel kinderen zijn er wel niet die tegen hun ouders zeggen dat ze bijvoorbeeld aan het trainen zijn op de club en in werkelijkheid heel iets anders aan het doen zijn.
    Dit soort zaken komt meestal alleen uit als er gesproken wordt door het slachtoffer of door stoerpraterij van de daders en dan pas komen ook de ouders iets te weten van de werkelijkheid.

  19. kano
    26 maart 2007 om 08:52 uur.

    je hebt volkomen gelijk IKRAM. ( dat meisje moest na een paar keer aan de bel trekken) en de ouders en politie waarschuwen

  20. ikram
    27 maart 2007 om 04:11 uur.

    precies

  21. Abderrahim
    27 maart 2007 om 04:42 uur.

    @Ali baba en de 40 schapen

    Hey ali, zal ik je zeggen waarom de kop luidt: moslimbroers verkrachten meisje, en niet anders zoals jij gewild zou hebben.
    Dat komt omdat zij deze verkrachting uitvoerden,omdat dat meisje geen moslim was en zij dat wel waren. Dus het geloof speelde hierbij een belangrijke rol, vandaar de titel.

  22. studente
    27 maart 2007 om 10:11 uur.

    Jullie hebben makkelijk praten..
    Volgens mij was dat erg moeilijk voor dat meisje.. zij is het slachtoffer en niet hen!

  23. nab
    07 april 2007 om 08:54 uur.

    jullie allen praten hier in maar jullie moet kijken daar in morokko de sexland
    voor arabich rijk landen

  24. nab
    07 april 2007 om 09:07 uur.

    ik kan eimand morokans afkomst hij verkracht him dochter dat is tradtie
    voor de morokans gemenschap maar niks te maaker met islam en hun allemaal ver van islam maar dicht bij Aldrhim en dienaar

  25. Trust
    22 april 2007 om 12:14 uur.

    @studente, welkom in de wereld van de Marokkaanse Moslims. Als je de reacties van ikram en kano leest begrijp je hoe dat soort broers komen tot wat ze gedaan hebben. Het buiten zichzelf leggen en van een slachtoffer dader maken is veelal het excuus dat men gebruikt om vooral door te gaan. Zoals je kunt lezen maken sommigen zich meer druk dat ze sex voor het huwelijk hebben gehad, tja, dat is ook iets om je druk over te maken als het gaat over verkrachting door drie broers die dat NIET zouden hebben gedaan als ze Islamitisch ware geweest. Welk een heil staat ons in de toekomst te wachten.

  26. Trust
    22 april 2007 om 12:20 uur.

    @CrzyCMder, met alle respect. Je zegt dat Moslims een ieder moeten respecteren, maar het tegenovergestelde is wat er zichtbaar is. Ik geloof liever wat zichtbaar is. Helaas strookt jou utopia niet met wat er in de wereld te zien is, met jou vrijdenkende geest zou ik oppassen. Want ook Moslims als jij zijn vaak die als huichelaar en verraders gezien worden. Islam staat voor geweld en verdeeldheid, ik lees, zie en hoor niets maar dan ook niets anders dan dat Islam enkel geweld predikt. Die Islam mag je van me houden, daarmee keur ik de religie af maar ik blijf geloof houden in de mensen. Hoewel het wel erg moeilijk begint te worden als je alleen al de goedkeuring en verdediging van verkrachting in deze topic ziet staan