MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Van Basten: “Afellay heeft goed gespeeld”

29 maart 2007 | in Sport | 26 Reacties

afellayDe Nederlandse bondscoach Marco van Basten had na afloop van het duel met Slovenië gisteren, mooie woorden over voor debutant Ibrahim Afellay. De Marokkaanse voetballer kan volgens de bondscoach terugkijken op een uitstekend debuut.

“Hij heeft heel goed gespeeld” aldus de bondscoach over de middenvelder van PSV voor de camera’s van Tien. “Ibrahim heeft heel veel controle over de bal. Bovendien wist hij met een aantal fraaie openingen het spel van links naar rechts te verleggen,” schrijft ook VoetbalPrimeur.

Volgens de site was Ibrahim Afellay lang in dubio over de keuze voor zijn interlandcarrière. Tegen de Slovenen speelde de Marokkaan, geboren in Utrecht, voor het eerst voor Oranje.

Er zijn 26 reacties

  1. maroko op naar wk 2010
    29 maart 2007 om 03:53 uur.

    TAZZ BOEIT ONS DAT

  2. Youssef Ain Asserdoune
    29 maart 2007 om 04:23 uur.

    Maak niet uit, die blijft gewoon een Marokkaan waar wij als Marokkanen trots op moeten zijn. Hij gaf aan in Aljazeera Sport dat hij Marokkaan is en dat Marokko “sterk” al zonder hem. Ik vind het jammer dat hij niet voor Marokko had gekozen, maar ik wens hem een alle succes in zijn veredere carriere.

  3. Abdelhafid
    29 maart 2007 om 04:42 uur.

    Vind het super om te horen dat ie het goed doet!

    Hij zal als een rolmodel dienen voor heel veel jonge landgenoten. Of ie nu wil of niet! Hij heeft geen keus en daar is ie zich, denk ik, ook heel erg van bewust.
    Vele Mohammeds en Ali’s op voetbalpleintjes kijken op tegen een persoon als Ibrahim en willen zich optrekken aan zijn persoon. Hij zal dan ook veel meer bereiken dan vele ambtenaren met hun zogenaamde integratiebeleid.

    Ibrahim, moge Allah je bijstaan en je doen floreren.
    Eén ding: blijf vooral jezelf!

  4. Choukri
    29 maart 2007 om 06:09 uur.

    waarom reageer je dan als het je niks boeit.
    Je zou precies dezelfde keuze hebben gemaakt. Maar die keuze zal je nooit maken, omdat je geen bal van voetbal begrijpt.

  5. aisatti kiest voor marokko
    29 maart 2007 om 06:10 uur.

    OF NIET BOEIT ME NIKS LEUK VOOR HEM MAAR DIE IDIOOT EINDIGT TOG ALS YILDRIM DUS WAT KAN HET MIJ SGELEN

  6. efwef
    29 maart 2007 om 06:22 uur.

    ga jij maar dromen dat marokko naar de wk gaat met deze speler kan je lang w8ten wees blij dat hij bij nl speelt kunnen we tenmiste beetje naar marokko kijken

  7. Fatima
    29 maart 2007 om 07:22 uur.

    WAlahillaa……laat die man z’n snotneus vegen en opdonderen met hem

  8. samir B
    29 maart 2007 om 08:44 uur.

    mij wel, ga zo door Afellay

  9. hamzahamza
    30 maart 2007 om 01:27 uur.

    ik vind niet erg dat hij voor oranje had gekozen. hij is gewoon normale speler. marokko zal hem nooit missen. tuurlijk was hij één van de beste van oranje tegen slovinia. wallah oranje is nog slechter dan marokko. laat wij hopen dat aissati voor marokko kiest. hem vind ik veel beter dan afellay.

  10. Maghrebie
    30 maart 2007 om 08:23 uur.

    De meeste reacties hier zijn typerend voor onze Marokkaanse gemeenschap in Nederland.Een gemeenschap die niemand iets gunt en altijd klaar staat om de ander onderuit te halen. Degene die aangeeft dat Ibrahim voor Marokko moet kiezen, zou ik willen vragen om zelf zijn koffers te pakken en hard in Marokko maar moet gaan werken. Terwijl de meeste Marokkanen in Marokko trots zijn op zo’n Marokkaanse speler in de Nederlandse elftal, lopen jullie hier als aasdieren te kankeren.
    Ik ben trots op Affelay, ik ben trots op Zinedine Zidane. Respecteer ieders zijn keuze en laat iedereen in zijn waarde.
    Affelay, ik ben zelf geen voetbal fan…..maar door jou heb ik de hele voetbalwedstrijd gekeken. Je was fantastisch. En let niet op deze loosers hier, want het zijn niets meer dan loosers.

  11. abdel
    30 maart 2007 om 02:43 uur.

    ja ja affelay je had goed gespeelt tegen slovenie ik had gennnooten van je spel je speelde de heelle wedstrijd goed ik ben je dank baar ga zo door affelay

  12. ili
    30 maart 2007 om 05:33 uur.

    afellay is een goede speler hij kiest voor nederland omdat hij denkt dat tie hogerop komt door zich in de kijkers te spelen ik hoop dat hij het goed heeft geschat want misschien heeft van basten hem maar voor 1 keer gebruikt ik hoop t neit

    Maar we hebben nogsteeds hoop aisatti kiest wel voor marokko!!!!!!!!!tenminste nog een goede speler erbij behalve chamakh

  13. aisatti kiest voor marokko
    30 maart 2007 om 05:59 uur.

    lang leve de marokkaanse talenten die voor marokkko kiezen fuck iedereen die niet voor marokko kiest zoals affelay felainni en kaboul die klootzakken mogen van mij weg geblesseerd raken en nooit meer spelen vieze vuile verraders hoe durf je jezelf marokkaann te noemen

  14. UTRECHTER
    30 maart 2007 om 07:15 uur.

    ik voel me beledigt als marokkaanse utrechter afellay woont bij mij om de hoek en elke keer wanneer ik hem zie denk ik layen3el shitan hoe kan je voor nederland hebben gekozen!!!!!
    En zo blijf ik erover denken dat veranderd nooit

  15. Marokkaanse
    30 maart 2007 om 09:59 uur.

    EEN MAROKKAAN DIE HET HEEFT GEMAAKT IK BEN TROTS OP HEM

  16. kano
    31 maart 2007 om 02:27 uur.

    Maghrebie jij hebt volkomen gelijk ik ben helemaal met je eens

  17. maroko op naar wk 2010
    31 maart 2007 om 01:31 uur.

    aisatti kiest voor marokko
    helemaal gelijk in

    en wat is dat voor wedstrijd tegen slovenie 72 op de ranglijst ga maar tegen romiene spelen ze maken hun dood vooral die afeley

  18. maghrabi
    31 maart 2007 om 07:07 uur.

    a zwemmers waarom likken jullie de kont van een schaap wat ‘ik vidn het super om te horen dat hij het goed doet bij oranje’tazzzz juist andersom zodat meer voetballers van een marokkaanse komaf vor marokko zullen zieken en niet voo oranje 3la mensen tfoe 3liekom a naaiers a verraders jallah zid wat doe jij in marokko als je je eigen meer holands voelt yalah kowed naar de kaas fabriek zid als je de weg nie weet er zijn tegen woorden een tomtom aanwezig die wijst wel de weg wel!!

  19. karim
    31 maart 2007 om 11:38 uur.

    Ik hoop voor hem dat ie een goede speler wordt een soort zidane van algerijnse afkomst speelt voor frankrijk en affelay marokkaans speelt voor Nederland. succes

  20. Fertoutie
    01 april 2007 om 12:50 uur.

    Goed gedaan affelay je heb de juiste keuze gemaakt, zou ik ook doen.
    blijf alert, dan kom het goed

  21. ikram
    01 april 2007 om 02:37 uur.

    mensen het marokkaanse elftal is emkoewed
    tegen zimbabwe 1-1
    hij heeft geluk dat hij voor nederland heeft gekozen anders zou hij net als boussaboune eindigen en al die andere marokkaanse spelers die voor marokko hebben gekozen

  22. kano
    02 april 2007 om 08:42 uur.

    ja IKRAM je hebt volkomen gelijk als je wilt falen dan kies je voor de marokkaanse elftal

  23. Mounir
    19 april 2008 om 07:15 uur.

    Affalay Is eeen zeer goeie speler man geen wonder hij is marokaan!!!

    C.Ronaldo is niks vergeleken met I.Affalay
    Go Ibrahim en nog veel succes in je carriére

  24. peter = de naam
    20 april 2008 om 11:09 uur.

    @mounir ff lachen

    affelay heeft nog geen fractie bereikt van wat c ronaldo heeft bereikt nog geen basisspeler in nationaal team c ronaldo wel

    spelen bij een grote club championsleage c ronaldo wel

    affelay zijn tijd komt wel als ie zijn best blijft doen

  25. berberia