MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Arib krijgt kritiek van Marokkanen

31 maart 2007 | in Politiek | 20 Reacties

Khadija AribProminente Marokkanen in Nederland vinden dat het Tweede Kamerlid Khadija Arib (PvdA) haar advieswerk voor Marokko moet staken. Zij vinden haar werk als Nederlands volksvertegenwoordiger onverenigbaar met haar lidmaatschap van een migrantenwerkgroep die de Marokkaanse koning direct of indirect adviseert. Dat schrijft het NRC Handelsblad.

Mohamed Majdoubi, raadslid van GroenLinks in het stadsdeel Amsterdam-Osdorp: „Ik wil Wilders niet de munitie aanreiken om iemand in de Kamer af te slachten, laat staan Khadija Arib, maar rationeel heeft hij gelijk.” Mustapha Mejjati, voorzitter van de Nederlandse afdeling van de wereldwijde organisatie Amome van Marokkanen in het buitenland, denkt er ook zo over. „Ik ben het nooit met Wilders eens, maar wat dit betreft heeft hij een punt. Een Nederlands parlementariër moet zich niet met dit soort werk inlaten.”

Ook in de PvdA klinkt kritiek van Marokkanen. Mohamed Dahmani, PvdA-lid en consulent bij FNV Bondgenoten: „Arib moet zich bij haar leest houden. Deze twee werkzaamheden zijn niet te combineren.’’

Er zijn 20 reacties

  1. Mo0tjuh
    31 maart 2007 om 12:04 uur.

    soo die heeft koppijn , echt een bouwer hoor

    slijmbal kontelikkers tfoe , zehma ik ben de goede marokkaan rot toch op

  2. hassanhasson
    31 maart 2007 om 01:18 uur.

    respect voor deze mevrouw!
    Ze doet haar werk goed en niet op de ruggen van ander

  3. Astitou Events
    31 maart 2007 om 03:37 uur.

    Domme Marokkanen! Ze steunen hun eigen landgenoten niet eens. We kunnen nog veel leren van de Turken.

  4. RED-ONE
    31 maart 2007 om 04:27 uur.

    Waarom moeten marokkanen mekaar toch altijd weer afkraken, Khadija Arib doet goed werk en helpt ons marokkanen juist, begrijp dat dan.

  5. ***
    31 maart 2007 om 05:15 uur.

    Donder op, joh. Stelletje hielenlikkers, ik walg van zulke Marokkanen die denken dat als ze bij Hollanders gaan slijmen ze meteen een schouderklopje gaan krijgen, Rot op ga nou maar een voorbeeld nemen aan Turken dat zijn pas mensen die hun oorsprong nooit zullen vergeten. Zulke reacties van marokanen daar wordt ik echt ziek van en het maakt mij echt woedend dat als ik zo een nepmarokkaan tegen zou komen ik hem helemaal verrot zou slaan totdat hij het voortaan uit zijn hoofd zal laten om voortaan de eigen soort te bekritiseren ten gunste van die vuile racist Wilders

  6. AchmedTupac
    31 maart 2007 om 05:46 uur.

    Twoe konttelikkers Marokazen,

    Wilders rationeel? Ga fietsen jatten, zahma raadslid. Je hebt gelijk jongen zelf die turken steunen hun mensen meer. Mocropower forever BITCHES!

  7. Toth
    31 maart 2007 om 06:09 uur.

    Arib in de rug steken neemt de wind niet uit de zeilen van Wilders.

    Het enige wat deze feestneuzen ermee bereiken is een verdere verscherping van de tegenstellingen en Wilders die nieuwe eisen verzint.

    Backstabbers worden universeel veracht, door alle partijen en terecht ook.

  8. Choukri
    01 april 2007 om 01:13 uur.

    Ik sta vierkant achter mevr. Arib. Die mensen die kritiek hebben, hadden dat advieswerk liever zelf gedaan.
    Als ze de nevenactiviteiten van alle kamerleden gaan verbieden dan vind ik het goed, maar om nou te zeggen: voor marokkanen verbieden we en voor de rest niet gaat mij een beetje te ver.
    Kijk naar van Baalen(VVD) die deed ook wat advieswerk voor een andere land en niemand die daar wat van zei. Het wordt ons gwoon niet gegund.

    Bereikt iemand eindelijk iets, dan is het weer niet goed. het is gwoon puuur jaloezie en discriminatie. iets anders kan ik niet van maken

  9. samadie
    01 april 2007 om 02:54 uur.

    wat moet ik zeggen, misschien zijn zij gewoon jarloes.

  10. marijnt
    01 april 2007 om 03:48 uur.

    Erg he is het he ********** als marokanen elkaar inhoudelijk bekritiseren. Dat is natuurlijk in jouw ogen hartstikke verboden he. Ze zijn dan in jouw ogen geen echte marokanen het zijn hielenlikkers en weet ik veel wat. Ik ben er zo’n een hielenlikker tussen aahalingstekens. Ook ik vind dat arib niet in die werkgroep moet gaan zitten. Dit heeft niks met mijn marokaan zijn te maken. IK hoef jou helemaal niks te bewijzen. Als ik het niet eens ben met iemand zal het mij een worst wezen of die persoon marokaan is of niet. Ik zeg het gewoon punt uit. Deze raadsleden hebben inhoudelijke kritiek op haar. Zij mogen dat we leven in een vrij land. Het zijn geen loyaliteitsmaniaken die elkaar blindelings steunen puur omdat ze van zelfde afkomst zijn. Zij kijken puur naar de inhoud. En je hoeft zo iemand ook niet te bedreigen. Het heeft geen enkele nut. Dat is voor mij een taken van zwakte.

    P.S. Ik ben op veel punten het ook harstochtelijk eens met Geert Wilders. Neem dat ook maar van mij aan. Ik walg van loyaliteitsmaniakken zoals jou. In mijn ogen horen dat soort gasten hier niet

    Ik zou zeggen neem voorbeeld aan de rest van dit forum die

  11. marijnt
    01 april 2007 om 03:50 uur.

    Nog een toevoeging aan de laatste zin. Die dient buiten beschouwing gelaten te worden

  12. Fatima
    01 april 2007 om 04:48 uur.

    Wat een stelletje idioten zeg! Ik denk dat het gewoon jalousy is. Het is gewoon heel goed van haar wat ze doet, sterker nog, zij is teminste geen kontelikker van die Hollanders. En in haar werk kun je percies zien wat ze is, zowel Marokkaanse als (Nederlandse). Niet zoals sommige zieligerds die zich voordoen als Nederlanders, maar eigelijk niet geaccepteerd zijn.

  13. samir B
    01 april 2007 om 09:59 uur.

    ik ben ook een Marokkaan en ik sta ook vierkant achter mevrouw Arib. wat de leugenachtige media ook over rodelt

  14. marijnt
    02 april 2007 om 10:28 uur.

    Fatima,

    Wat bedoel je eigenlijk met kontenlikker. Is voor jou een marokaan die kritiek heeft op een landgenoot meteen een kontelikker. Ik zou zeggen beoordeel hun kritiek inhoudelijk en ga niet meteen emotioneel roepen dat het kontelikkers zijn. Ik ben namelijk ook een persoon die gewoon kritiek levert op mensen ook zijn zij van dezelfde afkomst. Dit staat los van mijn marokaan zijn. Ik oordeel namelijk rationeel net als deze criticasters

  15. Rust
    02 april 2007 om 01:24 uur.

    Typisch weer zo’n mediastunt. Een paar Marokkanen aan het woord laten die het niet eens zijn met Arib en vervolgens aangeven dat het onderling tussen Marokkanen helemaal niet zo goed zit. Dat flikken de media vaker als ze stuiten op dit soort nieuws. Natuurlijk is niet iedereen het eens met Arib dat is logisch. Maar wat ze willen is dit soort discussies namelijk dat er onderling wordt gepraat over kontenlikkers, hielenlikkers, nagemaakten enzovoort. Verdeel en heers, dat is het. Khadija doet haar werk net zoals alle andere tweede kamerleden nevenfuncties hebben. Dat kan haar niet verboden worden, ze is naast kamerlid ook gewoon mens en wereldburger. Als zij zich wil inzetten voor armoede in Marokko, doet ze dat. Daar is niks mee en kan heel erg goed gepaard gaan met haar functie als volksvertegenwoordiger in Nederland. En geloof me, 95% van de Nederlands-Marokkaanse gemeenschap heeft daar totaal geen moeite mee integendeel, ze wordt aangemoedigd. En dat geldt gelukkig ook voor de meeste Nederlanders die hier ook totaal geen punt van maken.

  16. moos
    02 april 2007 om 01:28 uur.

    Tsjah, wat kan ik hier nog aan deze reacties toevoegen?

    Typisch gedrag van ‘onze’ mannen en vrouwen. Zodra de één iets bereikt, komen de Haters in actie. Ik verwijs graag naar de aflevering met de ‘Haters’ van Dave Chapelle Show.

  17. Henk-Rotterdam
    02 april 2007 om 02:04 uur.

    En “Rechts” maar lachen om de onderlinge verdeeldheid.

  18. asmae
    02 april 2007 om 07:42 uur.

    HEB RESPECT VOOR ELKAAR MAROKKanen ,.de hollanders gaan ons echt niet steunen geloof me..

  19. Anwar
    04 april 2007 om 12:54 uur.

    Rot op naar marokko bij je broers en zussen zou ik tegen Khadija zeggen.
    90% van de Marokkanen die in europa wonen zijn berbers en ga vragen wat de samenstelling van die werkgroep is, alleen maar arabieren, wij worden in Marokko al flink onderdrukt de die tuig en nu willen zij dat ook in europa doen.
    waar zijn de berbers? of houden jullie nog van de onderdrukking.

  20. Marokaane
    13 april 2007 om 11:51 uur.

    Alles gelenzde te heben vindt dat een aantal mensen gelijke hebeen een een aantal onzien kleten! ik denk dat het niet met jaloesie of iets derlijke temakken hebben.! ik stle mijn vraag naa de marokkanen die achter khadija scharen? wat heeft zijn voor de markkannen gedaan?? niets nada nietje Walou. khdiaj is een opurunist die een baantje zoekt bij de zognaame (hollanders) toen zijn niet meeer in de kamer zat is zij in ees marokkaanse geworden!!! zij moet zich schamen en veelen met haar ook op deze web-side.
    die genen die kritike ophaar leveren verdinnen wat mijn betreft steune. die hebben teminste lef en ze zijn niet schijnheilig.