MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Sørensen trekt stellige beweringen in

31 maart 2007 | in Politiek | 9 Reacties

SørensenRonald Sørensen van Leefbaar Rotterdam heeft zijn stellige beweringen over de deelnemers van de Marokaanse ’vlinderreis’ ingetrokken. ,,Ik ben te kort door de bocht geweest,’’ schrijft hij op zijn weblog.

Eerder noemde hij het belachelijk dat ’hangjongeren’ en ’criminelen’ op gemeenschapskosten vlinders mochten bestuderen in Marokko. De PvdA was furieus en eiste excuses van Sørensen, omdat het juist ging om ’enthousiate en geïnteresseeerde jongeren’ uit de wijk Feijenoord die meededen aan het uitwisselingsproject van het Milieucentrum.

De uitzending van Pauw Witteman, waar enkele jongeren hun verhaal mochten vertellen, bracht Sørensen tot zijn excuses: ,,Het zijn geen hangjongeren en het gros is niet met justitie in aanraking geweest.’’

Er zijn 9 reacties

  1. samir B
    31 maart 2007 om 07:41 uur.

    Ronald Sørensen is een duidelijke voorbeeld van hoe dom een slecht geinformeerde holander kan zijn.

  2. Henk -Rotterdam
    31 maart 2007 om 07:54 uur.

    Ik weet niet wanneer hij dat heeft gedaanof nog moet doen maar op zijn weblog is niets te vinden
    Wel staat nog steeds de foto van Samir A naast het item in deze zaak.
    En voor wie wil weten hoe ze in de fractie denken over de Marokkanen in Nederland die raad ik aan even de site http://www.leefbaarrotterdam.nl op te zetten en de meningen van deze leden over verschillende onderwerpen even te lezen.

  3. ***
    31 maart 2007 om 05:27 uur.

    Nederlanders zijn een stel hypocriete racisten die iedere gebeutenis aangrijpen om ONS zwart te maken. Vergeet dat nooit al doet een hollander nog zo aardig tegen je.

  4. Henk -Rotterdam
    01 april 2007 om 08:22 uur.

    HIj bied helemaal geen verontschuldigingen aan.
    Hij zegt alleen dat hij te kort door de bocht is geweest en verder blijft hij gewoon bij zijn beweringen en stellingen,ik lees geen woord van verontschuldiging over de vermeende hangjongeren en criminelen.
    Nee, meneer vind nog steeds dat het aantal criminele Marokkane heel hoog is en dat jongeren werkers zich laten inpalmen door Marokkaanse jongeren.
    Oud spreekwoord zegt:
    “Een vos verliest wel zijn haren,maar niet zijn streken”.

  5. ikram
    01 april 2007 om 02:31 uur.

    ik kan geen excuse vinden op zijn site en het artikel staat er nog steeds

  6. Administrator
    01 april 2007 om 07:17 uur.

    Ik zag zonet de uitzending van Paul en Witteman en realiseerde me dat ik te kort door de bocht ben geweest. Ik vind E 3700,- voor een reis naar Marokko een waanzinnig hoog bedrag, ik vind de motivatie om op reis uitgerekend Marokko te gaan geforceerd, ik vind het niet de taak van een milieuorganisatie om reizen te organiseren, ik vind dat het aantal Marokkanen dat met justitie in aanraking komt gruwelijk hoog is, ik vind dat welzijnswerkers en “sociaal” Nederland zich door Marokkaanse jongeren laten chanteren en hen daarom voortrekken, ik wil dat criminele Marokkanen net als de Atalanta’s zo snel mogelijk terug gaan naar hun geboorteland, maar de jongeren, die ik bij P & W zag, zijn geen hangjongeren en het gros is niet met justitie in aanraking geweest. Ik had de krant van wakker Nederland in dit geval niet 100% moeten geloven. Sorry dus.

  7. Henk-Rotterdam
    02 april 2007 om 01:09 uur.

    Administrator,
    Compliment voor de vernieuwde uitvoering van de pagina,en bedankt voor het publiceren van het stukje van Sorensen.
    Misschien nog even ter verduidelijking:
    Het gewraakte stukje staat heden 2 april nog steeds op de site van
    Leefbaar Rotterdam,inclusief de foto van Samir A waarvan niemand kan uitleggen wat deze te maken heeft met het onderhavige geval.
    Het stukje waarin hij zogenaamd zijn stelling intrekt staat op zijn weblog onder een andere item geschreven als afsluiting zodat velen het niet zullen lezen.
    Niemand kan zeggen dat hij zijn uitspraken heeft ingetrokken of daadwerkelijk zijn excuses aanbied voor zijn op minst ongenuanceerde uitlatingen.
    Nee,meneer trapt eerst nog even verder de Marokkaanse jongeren in het algemeen de grond in en stelt dan dat zijn uitspraken zijn ingegeven door de Telegraaf.
    In de gemeenteraadsvergadering van donderdag van 22 maart heeft deze “meneer “nog de nodige stampij genmaakt over dit onderwerp en heeft zelfs gesteld dat de antwoorden van het college op een dusdanig ondoorzichtig niveau waren dat hij zich afvroeg of hij nog wel in de vergaderingen moest verschijnen.
    Hij belazerd dan de boel opnieuw want hij is verkozen in de provinciale staten en gaat dus Rotterdam grotendeels verlaten maar blijft wel fractie voorzitter en lid van de gemeenteraad,dus dubbel inkomen naast zijn uitkering die hij heeft als voormalig onderwijzer van het Wolfert van Borselle college.
    Ook is deze “meneer ” betrokken geweest van een “dienstreis” naar New York en Baltimore om te onderzoeken hoe daar de problemen met graffiti van de muren halen wordt gedaan.
    Kosten van deze 3 daagse reis waren 80.000 euro voor 3 personen van de fractie van LR onder leidng van “meneer”Sorensen.
    Ik had gewoon verwacht dat hij zonder verder commentaar zijn excuses had of andere wijze heeft aangeboden aan allen die hij op een of andere wijze heeft gekwetst of beledigd,gewoon als een echte Rotterdamse vent die fout zit en dat dat gewoon zegt ,en dan zijn stinkende best gaat doen om de schade aangericht te herstellen,maar niets daarvan.
    Maar dat komt omdat ik nog steeds geloof in het goede van de mensen, en geleerd heb respect te hebben voor een ander.
    Ja,misschien leef ik wel in een droomwereld

  8. moos
    02 april 2007 om 01:36 uur.

    Marco Pastors, Geert Wilders en consorten zijn zo populistisch als het maar zijn kan, en ze hebben maar 1 doel voor ogen: Er zelf beter van worden.

    Ons probleem is niet deze lui, maar dat wij een bijdrage leveren aan de populariteit van deze heren en dames.

    Spreken is zilver, zwijgen …….

  9. Henk -Rotterdam
    03 april 2007 om 02:17 uur.

    Moos,
    Het spreeekwoord is ook;
    “wie zwijgt,stemt toe”.