MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ali B naar Palestina en Israël

03 april 2007 | in Marokko, Muziek | 41 Reacties

Ali B.Ali B is maandag naar Palestina en Israël vertrokken. De Marokkaanse rapper verblijft daar tot 10 april namens United Civilians for Peace, zo maakte deze vredesorganisatie maandag bekend. Ali B ontmoet tijdens zijn reis diverse Palestijnse en Israëlische mensenrechten- en vredesorganisaties. Ook geeft hij twee concerten met Palestijnse en Israëlische rappers.

Er zijn 41 reacties

  1. studente
    03 april 2007 om 07:41 uur.

    Zo zo.. 🙂

  2. Norlaila
    03 april 2007 om 06:39 uur.

    bla bla bla

  3. ikram
    03 april 2007 om 06:50 uur.

    zoekt hij weer aandacht

  4. monador
    03 april 2007 om 07:48 uur.

    tzzz hij moest alleen naar palastine gaan wat moet ie bij die kkkkkk joden doen

  5. Ayse
    03 april 2007 om 11:05 uur.

    Leuk man heb familie in Turkije die 6 jaar in Israel hebben gewoond en die ook wel is naar de palestijnse gebieden zijn geweest!

    Owja Monador hoe wil je dat die rechtstreeks naar palestina gaat, ze hebben daar niet eens geld om te eten dus laat staan asvalt waar een vliegtuig op kan landen!

  6. Nihad
    04 april 2007 om 01:14 uur.

    Israel? Wat is dat?

  7. brother
    04 april 2007 om 03:05 uur.

    Ja Ayse. Dat wordt hier jodenstreken genoemd. Belasting innen van de Palestijnen maar niets teruggeven. Hoe wil je dan dat ze asvalt gaan aanleggen?

  8. kano
    04 april 2007 om 08:53 uur.

    wie zegt dat de palestijnen niet over een vliegveld beschikken? dat staat in de gazastrook.

  9. Ayse
    04 april 2007 om 09:33 uur.

    Ja daar hebben jullie wel gelijk in palestijnen worden niet regtvaardig behandelt maar de palestijnen zijn een dom volk zij hebben groten deels des tijds voor geld hun land verkocht aan de joden en nu moeten hun de tol betalen!!

    Maar ja arrabische olie landen kunnen de palestijnen toch wel helpen!!!
    Turkije doet ook alles voor Noord Cyprus!!!!!!

  10. brother
    05 april 2007 om 01:36 uur.

    Palestijnen hebben hun land helemaal niet verkocht aan de joden. Palestina was door Engeland gekoloniseerd, de Arabieren hebben dit toen toegelaten door hun naiefiteit. Later werden ze in hun rug met de “dolk” gestoken en het aan de Europese joden gegeven omdat niemand ze wilde hebben. Je bent niet goed ingelicht Ayse! duik in de geschiedenis en laat CNN achterwege.

    Een citaat:
    1917 is een belangrijk jaar. De Britten, die Palestina besturen als een mandaatgebied, engageren zich in een officiële verklaring, de Balfour Declaration, om de zionisten bij te staan in de uitbouw van een “joods nationaal tehuis” in Palestina. Vanaf 1920 zullen de joden Palestina koloniseren.

  11. maghrabi
    05 april 2007 om 01:50 uur.

    dat is nou een persoon probeer twee volken weer samen te brengen maar weet dat die kk joden het weer gaan vepesten

  12. GRIJZEWOLF
    05 april 2007 om 08:53 uur.

    hoe moeten arabieren nou me kaar helpen die mafkeesen kunnen niet eens vechten met hun zwake leger macht

  13. Ahmed
    06 april 2007 om 12:05 uur.

    Ik vind het heel goed van Ali B. dat hij Palestina bezoekt en met eigen ogen kan zie hoe Israel de Palestina bezet en de Palestijnse volk onderdrukt , gevangen houdt en inmiddels hun ook aan de bedelstaf heeft geholpen.
    Ongelofelijk dat de zgn. slachtoffers van WOII (joden) nu de wrede bezetters en beulen zijn van een Arabisch volk , de Palestijnen.

    Het is nog ongeloofelijker dat Israel al 40 jaar lang ongestraft zijn misdadige praktijken voortzet tegen de Palestijnen en Palestina bezet houdt en alsmaar verder laat verjoodsen ten koste van de rechtmatige eigenaars, de Palestijnen!.

  14. Ahmed
    06 april 2007 om 12:23 uur.

    Oh ja nog even dit..
    Israel = slechts een kustmatige staat zonder eigen land
    Het Land waarop Israel is gevestigd is Palestina.

    De Palestijnen hebben hun land NIET verkocht dat is een misvatting of tewel een leugen.
    Palestina is onder druk en met geweld door millitante joodse terreurgroepen als de STERN en IRGOEN van haar inwoners afgepakt . Het Palestijnse dorp Deir Yassin was voor de uitroeping van de staat Israel op 14 mei 1948 volledig uitgemoord en moest als voorbeeld gelden voor de arabische inwoners van Palestina om hun biezen te pakken en te vluchten anders zou hun hetzelfde lot overkomen. Israel heeft meer dan 450 Palestijnse dorpen van de kaart geveegd en hun inwoners verjaagd . miljoenen Palestijnen zijn vluchteling en mogen van Israel nog steeds niet terugkeren naar hun huizen den hun vaderland.

  15. Marco
    07 april 2007 om 10:03 uur.

    Palestina en israel zijn tot elkaar veroordeeld. In dit land wonen veel verschillende volkeren. Er is echt maar een oplossing. Jawel het fraaie multiculturele model dat wij hier toch hebben !! Soms zijn oplossingen erg simpel. Even elkaar in de ogen kijken en besluiten wat het beste is voor de toekomstige generaties.

  16. ikram
    07 april 2007 om 02:09 uur.

    alsof het hier zo goed is voor de buitenlanders

  17. ayse
    07 april 2007 om 05:35 uur.

    Okj ik wist niet dat het een leugen was dat palestijnen hun land hebben verkocht maar dat had ik trouwens op turkse tv gehoord en niet op cnn.. maar dat betekent niet dat ik jouw arabische versie van het verhaal geloof…

    Israel gaat niet weg en de palestijnen ook niet.. Ze kunnen beter met elkaar goed leven dan elkaar naar het leven staren..
    Want geloof mij geen enkele arabische land kan het van de joden winnen dus beter samen met hun leven dan ieder keer VERNEDERD door hun worden!!

  18. Ayse
    09 april 2007 om 10:18 uur.

    hahahaha grijzewof je hebt gelijk man…. 😉

  19. brother
    10 april 2007 om 08:39 uur.

    @ Ayse en grijze wolf,

    Er is geen vrede mogelijk in Israel. Zie het als iemand die je huis afneemt. Israel zal vroeg of laat van de kaart verdwijnen. Israel heeft nu alleen een grote bek omdat Amerika haar met alle middelen steunt. Amerika begint af te brokkelen, hierdoor is het einde van Israel nabij. Ook al zal Israel alle Palastijnen afslachten, er zijn nog genoeg Arabische landen om Israel heelhuids op te eten, het is gewoon de juiste tijdstip afwachten….

    Wat betreft de turken, afgelopen weekend zag ik een reportage hoe een turkse bedrijf KOMBASSEN genaamd en nog een andere xxx, zijn eigen turkse mensen financieel bankroet heeft gemaakt. Deze firma’s hebben 1 miljoen turkse migranten (eigen broers en zusters) 10 miljard euro lichter gemaakt. Een 70 jarige turkse man was zo wanhopig dat hij de sociale dienst de hemel in prees omdat hij nog alleen de 800 euro per maand krijgt en nog bezit.

    Nou? Genoeg stof om te kijken of mijn verhalen kloppen of niet.

  20. Ayse
    10 april 2007 om 10:03 uur.

    Lieve Brother

    Je moet turken hier niet bij betrekken..
    Ik merk dat je op je pik getrapt ben 😛

    Ik vind het triest voor mensen die onrecht word aangedaan..
    Israel zal niet van wereld kaart verdwijnen de arbische landen zijn een lachertje helaas maar waar!

    Turken hebben onafgebroken over de arabische wereld van algerije tot s-arabie tot aan de Balkan 500 jaar lang geregeerd tot het jaar 1910.
    Daarna de Engelsen en Fransen tot ongveer 1960 en nu worden de Palestijnen/arabieren overheerst door de JODEN ….

    Ik zou zeggen wen er aan het is jullie lot om overheersd te worden…
    Jullie zijn er niet aan toe om zelfstandig te worden vandaar dat geen 1 arabische land wat voorstelt zonde olie…

    KUS
    & liefs
    Ayse

  21. brother
    11 april 2007 om 08:38 uur.

    Beste Ayse, Je hebt me kennelijk verkeerd begrepen. Wat ik je duidelijk wil maken is dat geen 1 land of volk op deze aardbol het goed doet.

    Wat het Othomaanse volk (moslim broeders) betreft: de huidige turken hebben er niets van geerfd, algemene kennis noch dapperheid. De huidige turken zijn Amerikaanse slaven in blanke vorm en gesminkt naar Europees model.

    Het word tijd dat jullie de koerden de macht afstaan, misschien dat zij een betere koers kunnen varen.

  22. brother
    11 april 2007 om 08:58 uur.

    Ayse, ben vergeten te vermelden dat wij Arabieren jullie moslims hebben gemaakt tijdens de bezetting (uiteraard met Allahs genade) toen de Turken nog in koeienmest hutten leefden.

  23. Niels
    11 april 2007 om 11:25 uur.

    wat nou kk joden – Monador

    ik weet niet wat je lult maar die palestijnen zorgen voor alle problemen elke sec – Bomaanslag en wat denk je dan dat Israel Niet terug doet Natuurlijk doen ze iets terug ze pakken ze gewoon dubbelzo hard aan zodat ze het niet meer doen maar die gekken gaan maar door die mongolen moeten gewoon een naar ander land gaan kk Palestijnen!!!

    Niels

  24. Ayse
    11 april 2007 om 01:43 uur.

    Hey lieve brother

    Moet eest ff op die sun of a bitch Niels reageren,
    Niels als je zoveel van die kk joden houd dan sta je toch Nederland aan hun af kunnen ze hier lekker wonen..

    En nu jij Brother,
    Begrijp me niet verkeerd en als ikje heb beledigd sorry,
    De Koerden de macht afstaan nouw nee..
    De koerden zijn onze broeders maar wel onze domme broeders als ze een aparte land willen en Turkije willen opdelen dan maken wij hun een kopje kleiner..
    Amerikaanse slaven zijn we zeer zeker niet, dat zijn landen als egypte en jordanie.
    We willen graag bij europa horen kan je ons dat kwalijk nemen?
    wij zijn ver vooruit
    de arabische wereld leeft nog in de middeleeuwen..

    Je lijkt me een aardige jongen maar volgens mij heb je te veel Aljazeera gekeken.
    Ja het klopt dat de arabieren turken tot moslim hebben bekeerd..
    Maar de arabieren kunnen veel leren van de turken zoals:
    Wij Sunieten en Alevieten leven vredig naast elkaar
    Terwijl Sunieten Sieten in Irak elkaar dood maken

    KUS AYSE

  25. Ayse
    11 april 2007 om 01:57 uur.

    Brother bij ab&sal heb ik ook een lieve reactie voor je gezet

  26. brother
    11 april 2007 om 04:02 uur.

    He Ayse, ben je bijgedraaid? En dan heb ik het over je reactie op die van Niels.

    Good girl!

    Ik wist wel dat blaffende Turken niet bijten 😉

  27. Ayse
    11 april 2007 om 06:49 uur.

    Hey Brother

    ja ik moest wel op die Niels reageren hij praat echt alleen maar onzin ik ben moslim dus kom ik ook op voor moslims en houw van al mijn moslim broeders en zuster behalve van de radicale moslims 😉

    Owwja en je reactie bij ab&sal ben ik echt niet over te spreken, echt onder de gordel!

    Maar wilde je wat vragen ik vraag me altijd af wat morakkanen over turken denken?

    Kus
    And Take care!

    Ayse

  28. brother
    12 april 2007 om 08:29 uur.

    Hoi Ayse, ik zal je vertellen wat Marokkanen over de turken denken:

    “Een Turkse draagt een hoofddoek met een lange strakke rok en rookt een sigaret.”

    Ook hierbij laat ik het over aan Hamid.

    Groetjes meid

  29. Henk -Rotterdam
    12 april 2007 om 01:12 uur.

    Beste mensen,
    Laten we met elkaar de wereld leefbaar en verdraagzaam zien te houden.
    Reageren op figuren zoals Niels boven heeft zo weing zin.
    Ze kunnen alleen maar ongenuanceere schunnige opmerkingen maken,hebben geen enkel inzicht in de zaken en zijn meestal al vanaf de geboorte verkeerd voorgelicht,volgen de verkeerde politiek partij en zijn gefrusteerd omdat ze gewoon nergens bij horen.
    Gewoon laten lullen.

  30. Ayse
    12 april 2007 om 02:00 uur.

    dankjewel voor je reactie

    Maar ik draag geen hoofddoek nooit gedaan en niet van plan ook!! In mijn familie draag niemand hoofddoek!
    Maar goed
    Wij hebben ook onze meningen over Marokkanen heh 🙂

  31. Nihal
    14 april 2007 om 05:05 uur.

    ayse (lees: icey) natuurlijk denk je dat israel het recht heeft om te bestaan, als je daar familie hebt dan zijn het toch joodse zionisitsche turken die ons land heeft gejat? het kan niet anders. en dat je zo vrolijk wordt over elke anti-arabisch bericht verbaast me dus ook niet, wat doe je eigenlijk op deze site? kom je ons de les leren? palestijnen zijn allang van je ottomaanse arrogantie af, ik denk dat ik nu wel voor meerdere arabieren spreek. je doet ons geen gunst om met je fascistische familie nog een keer palestijnse land te beroven. de wereld is bestaat niet alleen voor jou!

  32. jantje
    14 april 2007 om 01:08 uur.

    ik wil informatie van hem zodat ik mijn werkstuk af krijg voor 16 april

  33. kurdish kardash
    23 april 2007 om 06:15 uur.

    even naar ayse,wie noem je domme broeders? wow turkije heeft 1 megacity en te veel uitgaanssteden en dat maakt ze slimmer??? naaah! turken zijn gewoon de GROOTSTE pijpsletje van USA en EU ooh we willen europees zijn,motherf*cking mensen sahbi eerst worden jullie gearabiseerd erna ottomaniseerd en dan europa??? hahaha bende meelopertjes van een of andere GRIEKSE (zelfs geen echte turk) ataturk geleid
    met alle respect meisje je moet opletten wat je zegt en probeer maar wat ik heb gezegd niet te ontkennen ,want je weet het zelf
    niet aangevallen voelen ik zeg maar de waarheid
    😉

  34. Abdel
    26 april 2007 om 04:00 uur.

    Ali B , ik hoop dat je de geschiedenis boeken hebt gelezen voor er naar toe bent gegaan.

    Lees verhalen van Brother , ik heb ze ff gecheckt op internet en het klopt!!!

    Turken worden gearabiseerd erna ottomaniseerd en dan europa???
    Wahhaha

  35. mhamed
    18 mei 2007 om 04:40 uur.

    ayse wat wil je mee zeggen dan dat jij geen hoofddoek draagt!!!!
    voel je stoer of heb je de nieuwe religie gevonden!!!!

  36. k
    13 juni 2007 om 10:23 uur.

    Triest dat hier ook al binnen een paar berichtjes een gespannen sfeer ontstaat.

    ECHT TRIEST

  37. Bosnier
    17 juni 2007 om 09:11 uur.

    Beste broeders en zusters, wat mij hier opvalt, als een Europeese moslim (Bosnie = Europa) is dat heel veel moslims zich bezig houden (lees in dit topic) met van wie dat land is en hoe deze land aan joden is gegeven, maar de basis (lees Koran) is dat alle bezittingen van God zijn, en niet van ons of hen. Ik heb liever gezien dat onze broeders daar een ziekenhuis bouwden en niet naar Israel moesten voor behandeling, of een fabriek, zodat de regio opleeft en de armoede verdwijnt. Want zegt ’s eerlijk, wat hebben wij ontdekt/ geproduceerd waar we trots op zijn? Bijna niks, of beter gezegd je kan het op je vingers tellen. Ik zie het liest dat daar iets opgebouwd wordt, zodat ze niet in armoede leven of afhankelijk zijn van anderen, desnoods 10/20 km verhuizen, maar wel een Dubai nr.2 maken 😉 Misschien klopt het niet wat ik zeg, misschien heb ik het verkeerd, maar zo zie ik het beeld.

  38. fatih
    18 oktober 2007 om 02:44 uur.

    die arabieren moeten gwn hun bek dicht houden over turken klaar.
    ze hebben de ottomaanse rijk al verneukt samen met de britten.

  39. karamurat
    29 maart 2008 om 05:11 uur.

    even terug op brother de arabieren hebben ons geen moslim gemaakt wij zijn zelf overgestapt op de islam ge gaan omdat inde otomaanse rijk dus de turkse cultuur en de arabische cultuur zo veel op melkaar leken zijn wij over gestapt en enz je moet eerst wat boeken lezen voor dat je wat zegt media manetje de turken zullen net als vroeger weer de centrale worden van moslim landen let maar op

  40. karamurat