MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko boos om bezoek prinses Mathilde

22 april 2007 | in Gezondheid, Marokko | 11 Reacties

prinses MathildeIn Marokko wordt verontwaardigd gereageerd op de plannen van de Belgische prinses Mathilde om het land begin volgende maand te bezoeken. Prinses Mathilde is welkom, maar niet in haar hoedanigheid van speciale gezante van het Aidsfonds van de Verenigde Naties.

“De prinses wil zich vergewissen van de toestand inzake aids”, schrijft La Gazette du Maroc. “Maar zij is er niet van op de hoogte dat Marokko godzijdank niét met een aidsepidemie kampt en dat de mensen die er toch aan lijden alle nodige zorgen krijgen? De prinses trekt beter naar de voormalige Belgische kolonies. Daar zou haar bezorgdheid wél gepast zijn” is de reactie van de krant.

Er zijn 11 reacties

  1. Norlaila
    22 april 2007 om 12:15 uur.

    Ewa meskina

    Ze wilt ook wat doen…weet zij veel!!

  2. borad
    22 april 2007 om 11:38 uur.

    zo,zie je maar dat Marokkanen toch slimmer zijn dan die Belgen
    hahahahahahah

  3. Ahmed
    22 april 2007 om 04:11 uur.

    De Marokken zijn boos op de prinses, maar waarom eigenlijk? De prinses gaat naar Marokka omdat zij meent daar goed te kunnen doen en zieke mensen te kunnen helpen. Haar intenties zijn onbaatzuchtig en zuiver, maar dat telt blijkbaar niet. Dit soort ‘boosheid’ van Marokkanen maakt deze minderheidsgroep in de Westerse samenlevingen onsympathiek in de ogen van de niet- Marokkaanse meerderheid.

  4. HASSANHASSON
    22 april 2007 om 04:35 uur.

    REISVISUM instellen. ben je gelijk van dit gezeik af!

  5. Trab
    22 april 2007 om 06:11 uur.

    Borad ik zou maar niet te hard lachen….hahaha. Marokko koerst hard op weg om deze sympatieke prinses met open armen te willen ontvangen inzake aidsepidemie. De tijd zal het leren!

  6. Deskundige
    23 april 2007 om 04:29 uur.

    Ik vind het heel begrijpelijk dat Marokko boos is. De prinses neemt een VN-gezant van het aidsfonds mee. Maar dat niet alleen. Ze brengt ook de nodige media-aandacht met zich mee. Drie keer raden wat voor gevolgen dat heeft voor Marokko. Het land lijdt niet onder de aids-ziekte en dat moet ook zo blijven. Als je iemand van aidsfonds mee neemt en de nationale en internationale media, tsja! dan geef je het beeld af dat Marokko lijdt onder de aids-ziekte. Nou geen hond meer die zijn op marokkaanse bodem zet. Ze kijken wel uit. Toeristen weg, zakenmensen weg, marokkanen zelf weg….:-)
    Misschien is het maar goed ook dat de prinses samen met de vn-gezant marokko bezoekt. Dan blijven de toeristen weg en heb ik een strand voor mezelf. Heerlijk! Dan hoef ik al die troep niet voor mij zien te paraderen.

  7. studente
    23 april 2007 om 06:01 uur.

    Zal wel..

  8. sana b
    23 april 2007 om 07:59 uur.

    tazzz wij marokkaanen maken altijd van een mug ne olifant das toch ni verboden of zo we moge blij zijn dat ze daar naartoe wilt gaan das toch waar zeker

  9. KARIM
    24 april 2007 om 12:23 uur.

    juist precies wat ik wou zeggen deskundige mooi gezegd

  10. Alfred
    25 april 2007 om 02:27 uur.

    Probeer het anders te zien…
    Haar bezoek zou als doel kunnen hebben het voorlichten over aids en vooral hoe het te voorkomen. Aids wordt hiermee uit de taboesfeer gehaald.
    Marokko profileert zich hiermee als een progressief Afrikaans land

  11. Deskundige
    29 april 2007 om 04:50 uur.

    Alfred,

    Je zegt; probeer het anders te zien. Leuk gezegd! Maar 99,99999% van de wereldbevolking kan niet anders denken. Ze denken gewoon volgens de logica. Waar rook is, daar is brand.
    Tuurlijk! ik weet dat het goed bedoeld is van deze mooie prinses. Maar haar goede bedoelingen zullen door de internationale gemeenschap verkeerd worden geinterperteerd. Dus Marokko heeft alle reden om bezorgd te zijn en haar boosheid te uiten.