MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Overstromingen in regio Nador

24 april 2007 | in Marokko | 19 Reacties

overstromingenDoor overstromingen in het noordoosten van Marokko zijn zaterdag vier mensen om het leven gekomen. Het gebied werd al drie dagen lang geteisterd door hevige regenval. In enkele dagen tijd is er plaatselijk zo’n 140 tot 180 millimeter neerslag gevallen. De hevige regen in het bergachtige gebied veroorzaakte flinke waterstromen, waardoor vier slachtoffers mee werden gesleurd door het water.

Drie broers en zussen kwamen in Aïn Zohra (90 km ten westen van Nador) om het leven door de riviervloed van de Mrah rivier. Het vierde slachtoffer, een meisje, overleed in Zaio (40 km ten oosten van Nador) toen ze werd verrast door het water. Dat schrijft het Marokkaanse persbureau MAP.

Er zijn 19 reacties

  1. nouradin
    24 april 2007 om 07:03 uur.

    die drie broers en sussen zijn me famillie
    allah yarhamhom

  2. nador_man
    24 april 2007 om 09:10 uur.

    allah ragmoe
    erg
    moet echt actie komen voor die regen

  3. hayatii
    24 april 2007 om 10:49 uur.

    reactie 1. Alahie rahmoe.. Ik wens je veel sbar en sterkte toe, Nouredin

  4. abdelilah84
    25 april 2007 om 05:15 uur.

    Allah rahmoe,
    moge Allah hen genadig zijn.

    ik kom zelf uit zaio, en mijn medeleven naar jou en je familie nouradin , en ik vind het echt zorgwekkend wat er om ons heen
    gebeurt de laatste tijd, met al de overstromingen, en natuur rampen,het is niet alleen Azie, en noord afrika, maar dit gaat veel verder, is het echt een natuurlijke reactie van de
    natuur, door dat wij de aarde zo hebben verbruikt de afgelopen eeuwen, of is het slechts een waarschuwing voor de gene die dat willen zien.

  5. Majda
    07 november 2007 om 12:44 uur.

    Lay arhmoe

    het erg het wordt ook steeds erger

    die overstroming is waar ik woon
    ik hoop insha’allah dat alles goed komt
    en insha’allah komt alles goed

    ik wens ze heel veel sterkte toe
    bij mij in de buurt de moskee van utrecht kan je sedaka doen

    groetjes majda

  6. Youssef
    13 oktober 2008 om 10:18 uur.

    Sallam Alleikoum

    Goeja Nourdin

    Lajahmoe a Goeja mijn medeleven wees niet getreurerd al komt het hard aan maar zie het zo ALLAH SUBHANA WA THALLA wilde terug hoe je het wend of keerd mensen vloeken veel over natuur alleen al als het regent hoor je mensen vloeken maar onthoud ALLAH SUBHANA WA THALLA hoort en ziet alles hij gaat binnenkort een einde maken aan alles kijk waar wij leven in Nedereland dit is een zwembad we zitten heel laag te laag als het hier gebeurd dan is de ramp niet te voorzien en ik heb liever een dood door de natuur dan door de oorlogen die nu in deze wereld aan de orde van de dag zijn .
    Nourdin mijn medeleven voor jou en jou familie MOGE ALLAH SUBHANA WA THALLA hun in vrede laten rusten AMEEN.

  7. Samira
    24 oktober 2008 om 08:40 uur.

    MOGE ALLAH SUBHANA WA THALLA hun in vrede laten rusten AMEEN

    We moeten af van die corruptie in Marokko. Daardoor krijg je zulke toestanden. Alles is in handenv avn Rabie uiteraard. Maar zonder die corrupte koning en zijn medecriminelen wordt het nooit wat met Marokko

  8. mohamed
    24 oktober 2008 om 10:08 uur.

    het komt allemaal door de marokaanse regiring ze hebben geen normale putten geplaatst geen riol niks daarom kommen er overstromingen

    de schuld van marokko

    alah irhm mensen die deze overstroming niet hebben overleefd.

  9. malika
    26 oktober 2008 om 07:09 uur.

    wat erg ik hoop dat het met mijn familie en alle andere mensen goed gaat.
    En dat er geen dode meer vallen.

    alle steun gaat uit naar de familie van de overledenen

  10. mimoun
    27 oktober 2008 om 11:46 uur.

    allah yarham houm allah ikouf aawanhoum

  11. Mostafa
    27 oktober 2008 om 08:52 uur.

    Ik ben bang dat wij een Vierde wereld zijn en horen wij niet eens bij de laatste,de Deerde Wereld.

  12. Maroccia !!
    28 oktober 2008 om 11:49 uur.

    allah yarhamhom

    konden wij die mensen maar helpen
    🙁

  13. Ikram
    28 oktober 2008 om 01:06 uur.

    Ina lillahi wa ina lirajihoen

  14. Zuster
    28 oktober 2008 om 02:31 uur.

    Inna lilahi wa inna ilahi radji3oen.
    Allah(swt) heeft het zo bepaald en inshallah zal er na deze droevige tijden betere tijden komen waarbij we Allah(swt) voortdurend aandenken. En fitna in de wereld proberen te voorkomen.

  15. sara
    01 november 2008 om 10:27 uur.

    ana brit i kon lgir f matok mhit haka adi kolsi i msi o ana hollanda andi fiha hi
    kraya o zaidon hta hna sta mahim haka keteb lah yarabi i dir gir
    is niet leuk 😛

  16. zeg niet!is niet laf
    01 november 2008 om 10:30 uur.

    ik hoop dat het goed komt en dat zal ook moet ook en kan ook :P:P:O:O:O:L:L:L:M:

  17. Henk el Makhloufi
    02 november 2008 om 11:56 uur.

    Maar wat gaan we er aan doen om de mensen te helpen?
    Hier schrijven is makkelijk,maar wat gaan we doen?
    Of blijft het nu verder weer stil?
    Waarom geen inzamlingsactie?
    In Nederland zijn 350,000 mensen met banden in Marokko.
    Als iedereen 1 euro geeft ?
    En reken maar uit wat je kan ophalen als we ons goed inzetten.
    Dus wie?

  18. peter - de naam
    03 november 2008 om 10:39 uur.

    Jij? Open dan een gironummer!! Dat is toch niet zo moeilijk. Gewoon doen.

  19. Yassine
    30 november 2010 om 09:37 uur.

    allah yarham houm allah ikouf aawanhoum