MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Chirurgen vrijwillig naar Marokko

02 mei 2007 | in Maatschappij, Marokko | 12 Reacties

chirurgEen team van Nederlandse chirurgen gaat in de laatste week van mei naar Marokko om daar tientallen kansarme en gehandicapte kinderen gratis te opereren. Het team bestaat uit chirurgen die normaal gesproken werken in het VU Medisch Centrum in Amsterdam en het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp. De chirurgen, waaronder Abdelali Bentohami, gaan in Marokko aan de slag onder de vlag van Stichting Karam.

De stichting zet zich in voor kinderen met een aangeboren afwijking. Naast het leveren van medische hulpartikelen, maakt Karam operatieve ingrepen mogelijk in ontwikkelingslanden voor hen die dat niet kunnen betalen. Eerder ging een team van chirurgen naar Suriname om vrijwillig operaties uit te voeren.

Om geld in te zamelen, organiseert Stichting Karam op 15 mei 2007 een benefietconcert in Paradiso te Amsterdam. Diverse bekende artiesten als Karima, Fouradi, Kasba, El Rod, Gio, Raw en Rachid Larouz geven dan een spetterend optreden. Emmy Award-winnares Marjam Hassouni en acteur Mimoun Ouled Radi zijn de presentatoren van deze avond. Kaarten kosten 20 euro.

Er zijn 12 reacties

  1. Studente
    02 mei 2007 om 08:46 uur.

    Zeker goed zeg!

  2. borad
    02 mei 2007 om 08:05 uur.

    dit zijn de echte moslims en niet die terroristen die bommen laten ontploffen tussen onschuldige mensen

  3. said
    02 mei 2007 om 10:57 uur.

    alhamdoe lilah dat er nog goede mensen zijn in de wereld

    dit is een echte moslim daad

  4. brother
    03 mei 2007 om 11:16 uur.

    Mensen helpen is idd een goede daad maar met muziek geld inzamelen is dit absoluut geen “echte moslim daad” als je weet dat zang op de manier zoals het tegenwoordig gedaan wordt haraam is. Geef geld zonder naar het concert te gaan dat is pas een echte moslim daad.

  5. borad
    03 mei 2007 om 08:29 uur.

    aan Brother ,
    vrouw is haram, eten is haram, zingen is haram, leven is haram,.
    wat een achterlijke gedoe zeg. volgens mij ben jij zelf haram.

  6. brother
    04 mei 2007 om 09:00 uur.

    Borad, ik zal je Islamitische onderwijs moeten geven, zo te zien ben jij een onwetende (jaahiel). Tip: wees voorbereid voor het diploma uitreiking na je dood.
    Weet dat als de linkerzijde zwaarder weegt dan de rechterzijde je dan gezakt bent voor het examen en een herkansing is niet mogelijk. Lees het verhaal van Farao en Hamaan, ook zij kregen geen herkansing.

    De vrouw met wie je getrouwd bent is niet haraam, samenwonen is haraam.
    Vlees die niet op Islamitische wijze is geslacht, is haraam,
    Zingen met muziek gemengd tussen vrouwen en mannen is haraam.
    Leven als een alcoholist, leugenaar, bedrieger, schijnheilige moslim is ook haraam.
    Ik ben niet haraam Alhamdoelillah.

    Lees het boek “De Quraan” hier kun je veel van leren en antwoorden vinden. Jij verkeerd helaas in duidelijke dwaling zoals de meeste op deze aardbol.

  7. borad
    05 mei 2007 om 10:20 uur.

    hè brother , snotneus dat je er bent, ga jij mij nu een koran les geven, maf kees dit is nou wat ik nou pressies bedoel. het enigste wat je uit de koran haalt is angst en haat. dus je leest de koran helemaal verkeerd . jou volgende stap is een terrorist worden. je bent gewoon een mensen hater en uit je woorden houdt je helemaal niet van dit leven. dus jij bent duidelijk in dwaling. ik geef je een tip , lees de koran nu met liefde uit je hart, en dan zal je zien dat meer van mensen en dit leven gaat houden . en niet een vrome moslim uithangen en stiekem naar de hoertjes gaan he.

  8. BROTHER
    05 mei 2007 om 10:27 uur.

    eeeem , maar stiekem naar de hoertjes dat mag toch wel???

    of niet.

  9. Henk -Rotterdam
    05 mei 2007 om 02:19 uur.

    Brother,
    als je het maar doet als een Hollander:
    stiekum,in de baas zijn tijd en zonder condoom en maar hopen dat je geen bekende van je vrouw tegen komt.

  10. brother
    05 mei 2007 om 08:43 uur.

    Boras en Henk. Reactie nr. 8 is niet van mij. Iemand gebruikt stiekem mijn naam. maar ik moest er wel om lachen, echt iets voor Boras. Ja Henk ik denk dat Boras het op die manier doet, je moet immers “plezier” hebben in dit leven zoals hij het noemt als een Hollander.

    Veel succes met het plezier Boras..

  11. BROTHER
    06 mei 2007 om 01:32 uur.

    yep, en jij veel plezier in het hiernamaals. broeder

  12. brother