MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Snackbar sluit na overlast jongeren

12 mei 2007 | in Maatschappij | 18 Reacties

snackbarEen Egyptische snackbareigenaar en zijn vrouw in Amsterdam zijn door een groep Marokkaanse jongeren de wijk uit gepest. De groep Marokkaanse jongeren kon volgens De Telegraaf het echtpaar aan de van Kinsbergenstraat jarenlang ongestraft terroriseren. De ruiten van hun snackbar Raphaël in De Baarsjes zijn de afgelopen jaren al 38 keer ingegooid.

De snackbar werd 21 jaar geleden door het echtpaar geopend. Frieda en Michel Awad vinden het dan ook een nederlaag dat ze zijn weggepest, maar voor hun gemoedsrust stoppen ze ermee.

De intimidatie en vechtpartijen begonnen acht jaar geleden. “Deze jongens zeggen de ergste dingen over je vader en moeder, maar als je iets terugzet zijn ze diep gekrenkt”, aldus het paar.

Het stadsdeel De Baarsjes heeft het echtpaar uitgekocht en gaat er een buurt informatiepunt in vestigen.

Er zijn 18 reacties

  1. harrie
    12 mei 2007 om 01:09 uur.

    job cohen moet de ogen uit zijn kop schamen!!

  2. Charlie
    12 mei 2007 om 05:06 uur.

    Moet je eerst weten wat frieda en michel gezegd en gedaan hebben

  3. Abdell
    12 mei 2007 om 09:20 uur.

    Tfoe kut imarak iggggggggg tfoe het land uittrappen die zooi

  4. monador
    12 mei 2007 om 11:14 uur.

    helemaal lijp

  5. Choukri
    13 mei 2007 om 12:23 uur.

    Je hoort altijd maar een kant van het verhaal en met één verhaal kan je geen oordeel vellen over wie nou fout zit.

  6. Borat
    13 mei 2007 om 06:15 uur.

    ik vindt het helemaal niet goed wat deze jongens hebben gedaan. maar wat de telegraaf heeft gedaan dat is pas erg. ik citeer “MAROKKAANEN JACHEN SANACKBAREIGENAAR WEG.”
    met koeien letters groot zelfs een blinde kon het lezen. met andere woorden de telegraaf is van mening dat alle Marokkanen dit gedaan hebben. ik concludeer hieruit dat de Telegraaf gewoon een heksen jacht is op Marokkanen ze willen ons allemaal zwart maken. ze noemen dit vrijheid van meningsuiting

  7. NosMaghrebie
    13 mei 2007 om 09:17 uur.

    Charlie, waar heb je het over ‘deze jongens’ gooiden 38 keer de ruiten in. Woorden staan tegenover woorden en daden tegenover daden maar woorden niet tegenover daden als je begrijpt wat ik bedoel.

  8. mhamed
    14 mei 2007 om 03:27 uur.

    wij zijn een volk die een hoop moeten leren nog……….
    natuurlijk geven wij de stok aan de media, overheid,instantie’s enz enz om geslagen te worden.
    wij moeten allemaal opstaan en onze waarden en noermen die we juist van onze ouders hebben geleerd verdedigen,we moeten ons niet kapot gemaakt worden door een handje vol mafkeezen zoals in hier dit verhaal.

  9. Choukri
    14 mei 2007 om 06:35 uur.

    Mhamed
    we moeten allemaal opstaan……. Hoe
    waren de problemen maar op te lossen door te zeggen dan zijn de problemen de wereld uitgepraat

    Niks we moeten opstaan. als je niks misdaan hebt dan hoef je ook niks te doen. Je bent toch niet verantwoordelijk voor die crimineeltjes. laat de politie het probleem maar oplossen.

  10. kano
    14 mei 2007 om 07:13 uur.

    zulke mensen moeten naar de kamp,en dat moet in marokko gebeuren daar gaan ze het afleren, het moet een geisolleerde kamp zijn met een grote hek erom heen, daar gaan ze manieren leren

  11. laila
    15 mei 2007 om 08:16 uur.

    wat erg voor die mensen ik bedoel voor de eigenaar.het zijn vaak jongens die niets te doen hebben, geen diploma, geen werk, en geen toekomst.
    dat zijn vaak kinderen uit grote marokkanse gezinen Berbers, er is geen comminicatie tussen ouders en kinderen..wat jammer………..

    ik hoop dat Job Cohen wat meer aktie onderneemt tegen dat Tuig

  12. Vosss040
    16 mei 2007 om 11:06 uur.

    laila fack jou en heel je verhaal

  13. mhamed
    16 mei 2007 om 11:29 uur.

    choukri…..
    jij weet net als mij dat wij marokkaanen het altijd hebben gedaan…hoe komt dat nou!!!!!
    komt dat nou door ons of door hun!!!!!
    zolang jij denkt dat wij niet hoeven op te staan om onze marokkaanse probleem op te lossen voel ik me verantwoord voor het gene wat hier gebeurd in dit land.
    als jij diep in je hart zal kijken zul je zien dat je het liever ook wil, namelijk geen gedonder ieder keer weer over marokkaanse dit marokkaanns dat!!!!!
    LAILA.
    sinds wanneer maak je onderscheid tussen marokkaans en imazighen…..
    of waneer je het goed uit komt?
    of is dat marokkaanse hipocriet!!!!!

  14. moessie
    16 mei 2007 om 01:05 uur.

    Dit probleem met Marokkaanse jongeren MOEt vanuit binnenuit dus uit de eigen gemeenschap worden opgelost zo niet moeten die Mocros ook niet janken…..

  15. mosta
    16 mei 2007 om 01:59 uur.

    produkt van sex ipv liefde….

  16. Henk-Rotterdam
    16 mei 2007 om 03:02 uur.

    Als we nu klaar zijn met elkaar verrot te schelden en te kwetsen is het misschien makkelijk als er iemand eens een oplossing geeft,of minimaal nadenkt over hoe het moet.
    Hier bereik je niets mee.zijn er alleen lachende “derde”en werken we de haatzaaiers in de hand.
    Bedenk dat je hier gewoon bent een volk vanuit een natie, en dat er niet wordt gekeken naar etnische onderlinge afkomst maar gewoon naar land van herkomst of dat van de ouders.
    Zou het nu eens geen tijd worden dat iedereen zijn handen ineen slaat en gezamelijk gaat werken aan de toekomst ?
    Zou het niet prachtig zijn als we straks dit gedonder niet meer horen?
    Of ben ik te naief?

  17. Maghreb.NL » Blog Archive » Joods paar weg na overlast jongeren
    17 mei 2007 om 01:12 uur.

    […] Nadat eerder deze week de familie Awad hun snackbar aan stadsdeel de Baarsjes verkocht omdat ze bezweken onder treiterijen van Marokkaanse jongeren en vorig jaar een homoseksueel stel de Diamantbuurt na dreigementen en pesterijen verliet, is het nu een joods echtpaar in Bos en Lommer dat de handdoek in de ring gooit en de stad verlaat. […]

  18. Maghreb.NL » Blog Archive » Snackbar op valreep voor sluiting bestolen