MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Schade Marokkaanse gemeenschap enorm

24 mei 2007 | in Maatschappij | 50 Reacties

Marokko onder 23De rust is weergekeerd na de rellen van dinsdagavond na de voetbalwedstrijd tussen Jong Nederland en Jong Marokko. De schade aan het stadion wordt inmiddels hersteld, maar de schade aan de Marokkaanse gemeenschap is nog veel groter, zegt Helmonds gemeenteraadslid Mohammed Chahim in Dagblad De Limburger.

Die Marokkaanse gemeenschap moet nu boeten voor de acties van een kleine groep die zich niet weet te gedragen. Bekijk ook het ANP filmpje hierover.

Er zijn 50 reacties

  1. didi
    24 mei 2007 om 01:06 uur.

    Altijd weer die k*t marokkanen!! Laat ze het in hun eigen land doen. Ze willen gewoon dat Nederlanders een hekel aan ze krijgen!! Maar ik haat ze al!

  2. inayat
    24 mei 2007 om 01:20 uur.

    lekker belangrijk didi. Maar tof van je dat je de moeite neemt om een bezoekje te brengen aan een Marokkaanse site. En nu, hop terug naar die steen waar je vanonder bent gekropen..

  3. brother
    24 mei 2007 om 01:27 uur.

    Onzin praatjes van de gemeenteraadslid.
    De Marokkaanse (allochtoons)gemeenschap boet al jaren sinds ze mondiger zijn geworden, meer kan het niet boeten want de top is al bereikt. enwel allang voor de wedstrijd! En om precies te zijn, conflict met Chomeini -Rushdie over het boek duivelsverzen. September 11 attack heeft de emmer doen overlopen en sindsdien is de kraan niet te stoppen.

  4. RelSchopper
    24 mei 2007 om 01:28 uur.

    DIDI” WAT LUL JE EIGENLIJK GA TERUG NAAR JE EIGEN BEKAASDE SITE .
    EN LAAT ONS MET JE GEZEUR MET RUST. HET IS NIET GOED WAT ZE HEBBEN GEDAAN MAAR HEEY JOH !! GA ZE EENS IN JE EENTJE STOPPEN EN ROEP DAN EENS TERUG NAAR JE EIGEN LAND !! VRIEND JE WILT NIET WETEN WAAR JE DE VOLGENDE DAG BENT BELAND.

  5. jong marokko
    24 mei 2007 om 01:30 uur.

    didi lekker ik was ook bij die rellen heb genoten ewa sir t kowed

  6. mhamed
    24 mei 2007 om 02:45 uur.

    ik geloof mijn ogen niet………..
    als marokkaan van huis uit met respect en noermen groot gebracht nu ben ik 36 zeg ik hopeloos wat ik gezien heb….schande….. schande……
    ik als marokkaan moet ik weer bewijzen dat ik niet zo ben……..
    omdat een paar van die hersenlozen dwalende geesten zonodig vinden om stadion klein mogelijk te maken…….
    waarom moeten we dit verdedigen zijn nou echt mensen bij die zeggen ahhhhhhhhh ja dat hoort er bij!!!!!
    ik stop er mee ik wordt woedend.

  7. hassanhasson
    24 mei 2007 om 03:58 uur.

    Kleine relletjes hoort lekker bij of nou Rotterdams ( ze worden Internationaal uitgekotst) of Amsterdams ( zwaaiend met een Israelische vlag een symbool van Agressieviteit en Tiranie).

  8. ***
    24 mei 2007 om 04:10 uur.

    Heel vreemd is dat toch. Ik heb een hekel aan die onderontwikkelde apen die ons ( marokkanen ) weer eens te schande hebben gemaakt. Maar waar ik zeker ook een hekel aan heb zijn die K*T-HOLLANDERS die meteen weer klaar staan om hun commentaar te hebben op alle Marokkanen. Wat mij betreft kunnen ze allemaal de pot op.

  9. SoussY
    24 mei 2007 om 04:33 uur.

    Ik was er ook en was wel vett om te zien 😛 maar de gevolgen zijn fuckinG jammer en ik vind 5 Jaar toch egt té véél Rare KNVB

  10. zieligerds
    24 mei 2007 om 04:41 uur.

    Sir t kowed mensen zoals Jong Marokko (hierboven) maken ons ”normale marokkanen” elke keer weer ter schande. Als 1 iemand mij het nut kan uitleggen van het kapot maken van al het materiaal? misschien dat ik dan begrijp wat er door het hoofd ging van die sukkels. Ja sukkels zijn het en dit zeg ik als Marokkaan. Jong Marokko heeft nota bene gewonnen en alsnog moeten ze dingen kapot maken. Stelletje apen zijn het geweest, regelrechte bokito’s. En als er nog mensen zijn die hun gedrag goedkeurd, dan zeg ik pak aub je spullen en kanker op uit dit land. Want dan hoor je hier echt niet thuis. Normalitair probeer ik bij dit soort gevallen nog een beetje op te komen voor ze, door te zeggen het is uit verveling, etc. Maar nu is er helemaal niets goeds over te vertellen, behalve dat we gewonnen hebben. Voor de sukkels die allemaal als bokitos te werk zijn geweest BEDANKT! Als jullie dit in marokko hadden gedaan, dan zat er een week lang een dikke tafelpoot in jullie reet!

  11. abdel
    24 mei 2007 om 08:32 uur.

    Ik heb een oplossing, pak die 26 relschoppers,en geef ze enkel reis naar marokko . stuur die jong marokko(hier boven) ook mee .Ik scham me dood .
    jullie hebben de boel verpest. tfou .ighaskoum lamghaznia dyal lmaghrib ,ichab3okoum hrawa .

  12. monador
    24 mei 2007 om 10:23 uur.

    didi ga op sie wilders site ofzo je hebt niks op deze site te zoeken e leveloze kasie

  13. Jong-marokko hooligang
    24 mei 2007 om 11:01 uur.

    die nederlanders verdienen dit vooral die racisten tfoe wat haat k hun 26 marokkanen doen wat en ja hoor elke marokkaan word erbij betrokken ga toch weg man en ga de politiek bestuderen joh … tfoe

  14. Zieligerds
    24 mei 2007 om 11:09 uur.

    Reactie op MONADOR. DIDI heeft gelijk kaasie of geen kaasie. Als Marokkaan zeg ik ook oprotten met die losgeslagen sukkels. SCHANDE en heb diep medelijden met hun ouders. Ik hoop dat ze alle schade gaan verhalen op die mafketels. Dan gaan ze lekker voelen en dag en nacht op de blaren zitten. Stelletje apen. Dit soort mensen maakt het voor de marokkaanse gemeenschap. die graag zijn steentje wil bijdragen aan deze economie alleen moeilijker. E zijn genoeg mensen die iets willen bereiken, en door het gekloot van deze types wordt dat alleen maar geblokkeerd. Enkeltje guantana mo bay.

  15. ikkuh
    24 mei 2007 om 11:29 uur.

    Als het een kleine groep betreft. Waarom neemt dan de resterende grote groep de verantwoordelijkheid om deze kleine groep vandalisten bij te sturen niet?

    Als jullie zelf zo een last hebben van die paar mensen die het voor iedereen verzieken.
    Ga dan niet zeuren. maar doe er een daadwerkelijk wat aan.

    Er bestaat ook nog zoiets als passieve medeplichtigheid.
    Aan de kant staan en klagen en zeuren helpt niet namenlijk.
    Trek jezelf geen slachtoffer rol aan, dat iedereen maar altijd tegen je is.
    Dat is zulk kleuter gedrag.
    De beste manier om discriminatie op te lossen is niet straffend op te treden tegen mensen die discrimineren,
    Maar laat zien dat het probleem begrepen word.
    zuiver de groep van onzuiverheden .en verdien op deze manier het respect, waardoor mensen je niet eens meer willen discrimineren.

    Het gaat niet om die paar marrokanen die wel heel succsesvol zijn. het gaat om de grote groep die niet de sociale verantwoording neemt voor elkaar.
    Maar enkel hun eigen stoep schoonveegt.
    En maar trots staan te kijken naar hun eigen stukje stoep.
    1 schone stoep maar geen schone straat.

  16. Izan
    24 mei 2007 om 11:37 uur.

    Als ik daar was geweest had ik net zo hard meegedaan!

  17. hassan
    25 mei 2007 om 12:25 uur.

    wat een nedrs die marokkanen bah bah ze hebben een verstand van 0,0 waar was dat voor nodig echt waar ze hebben geen normen en waarde terwijl marokko notebene heeft gewonnen blijkaar waren ze niet voor de wedstrijd gekomen maar om herrie te schoppen ik hoop dat ze hardt worden aangepaktze hebben echt marokkanen verschut gezet en nog de stadion verniellen volgens mij hebben die relschopper moeite met nadenken

  18. Choukri
    25 mei 2007 om 12:27 uur.

    IKKUH , sukkel dat je bent. wat kan je nog meer doen dan dit afkeuren. hallo je gaat toch die feyenoord ajax hooligans ook niet corrigeren.

    wees aub niet zo vals en vraag niet iets wat je zelf ook niet zou doen.

  19. Im
    25 mei 2007 om 12:30 uur.

    Seriously,
    waarom zoveel gedoe hierover?
    Alsof dit de eerste keer is dat er bij voetbal iets uit de hand loopt…
    Maar omdat het nu om een groep Marokkanen gaat, is het ineens big news!
    Als Nederlanders iets flikken dat niet had moeten gebeuren,
    denken we toch ook niet meteen dat alle Nederlanders kansloze relschoppers zijn..? De media en eigenlijk de hele samenleving mogen wel eens hun oogkleppen afzetten!
    Het ging hier om één groep, waarbij iedereen elkaar opfokte (natuurlijk ren je mee als je iedereen om je heen het veld op ziet gaan),
    sinds wanneer vinden we een relatief kleine groep representatief voor iedereen?
    Hallo tunnelblik… :S

  20. brother
    25 mei 2007 om 08:25 uur.

    Ikkuh, hoe kan je hier in NL een schone straat krijgen met al die Nedelandse hondenpoep? Dat is gewoon onmogelijk tenzij jullie die honden zindelijk maken en in jullie eigen wc pot laten poepen.

    M.a.w. toon respect richting de Moslims en je zal met respect behandeld worden.

  21. Saida
    25 mei 2007 om 10:50 uur.

    Op dit moment zou ik inderdaad met Wilders eens zijn dat er geen dubbele paspoorten mogen komen in de politiek. Als dat de manier is om die excuustruusjes monddood te maken am for it!
    Die keer op keer ongevraagd spreken voor de Marokkaanse gemeenschap om vervolgens deze podium te gebruik om discriminatie te legitimeren.

    Ze generaliseren niet alleen de Marokkaanse gemeenschap maar ook Nederlanders. Alsof alle Nederlanders racisten zijn. Alsof er geen weldenkend mens in Nederland is die kijkt naar de misdaad en niet naar de afkomst.
    Mensen zijn voetbalgeweld in het algemeen zat en niet omdat het toevallig Marokkanen zijn. En mensen die dat wel doen die hadden toch al een hekel en Marokkanen en excuustruusjes zoals Chahim helpen daarbij.

  22. Guus
    25 mei 2007 om 11:07 uur.

    Ben ook wel eens in jullie vaderland geweest en ik ben me kapot geschrokken hoe slecht daar zaken zijn geregeld en hoe arm mensen zijn. De Marrokanen die hier geboren zijn, weten die wel hoe hun vaderland erbij ligt. Doe je opleiding en verdien hier je geld…no problem maar je zou het moeten gebruiken om je medelanders in je vaderland te ondersteunen want het is gewoon een derde wereldland en de meeste mensen hebben daar niks!
    Ik heb die rellen ook gezien..ik zou wel eens willen weten wat die gasten nou bedoelen met hun actie’s…wat is hun punt.

    Laturrrrr

  23. sel
    25 mei 2007 om 12:49 uur.

    word wakker mensen is geen nederland of marokko of belgie of hoe je al die landen wil noemen het heet in mijn VISIE altijd nog de AARDE en ik loop waar ik wil en als ik dat op een groen VELD wil doen dan bepaal ik dat nog altijd zelf en niemand anders ook niet de KNVB…………..ik loop waar ik wil en wanneer ik wil dat heb je toch gezien hahahahaha

  24. Hassan
    25 mei 2007 om 01:10 uur.

    Het is heel simpel. De wedstrijd is bijna afgelopen. Een grote groep mensen staat bij de rand van de tribune om het veld te bestormen. De een denkt ik ga het veld op om rond te rennen en misschien kan ik een van de spelers een hand geven en feliciteren met de overwinning. De ander denkt ik wil het veld op om met andere Marokkanen een feestje te vieren en om elkaar te omhelzen. Bovendien kunnen ze mij misschien thuis zien rennen en dan zwaai ik even. Op zich is hier niet heel veel mis mee, zeker wanneer ze tijdig ook weer het veld op eigen initiatief verlaten. Jammer genoeg is er een groepje mensen bij die helemaal niks denkt. Het enige wat ze willen is opvallen maar ze weten heel goed dat ze nu kunnen opvallen zonder dat ze individueel erop worden aangesproken. Die gasten gingen het veld op en renden als gekken op de doelen af en keken om zich heen waar ze zoal tegenaan konden trappen. Die gasten zorgen ervoor dat andere jongens die aanvankelijk geen rotzooi wilden trappen ook gezellig meededen. Zo onstond de gehele situatie en na ruzie met de suppoosten hadden die gasten eindelijk een reden om geweld toe te passen richting de mens. Uiteindelijk is een hele grote groep op eigen initiatief van het veld gestapt en teruggeklommen op de tribune terwijl een kleine groep op het veld bleeg staan.

    Dat het met heel veel jongens op allerlei fronten niet goed gaat draagt bij aan dit excessieve gedrag. Maar in hoeverre kun je over deze jongens, zeker wanneer ze nog heel jong zijn, oordelen. Toen ik zelf 16 jaar was (meer dan 10 jaar geleden) heb ik het geluk gehad om goede vrienden te ontmoeten. Ik had een toekomstvisie en mijn studie ging voorspoedig. Veel van deze jongens kennen een slechte privesituatie en nog slechtere vrienden. Ze wonen veelal in grote kansloze steden. Wat verwacht je dan van iemand van 15-16? Het enige wat wij kunnen doen, en dan heb ik het niet alleen over marokkanen, is deze jongens proberen te helpen. Op welke manier dan ook. Tuurlijk moet je deze jongens ook aanspreken op hun gedrag en waar ze hun boekje te buiten zijn getreden dient ook straffend te worden opgetreden. (taak van de overheid) Maar bovenal moeten we ze helpen. Onze godsdienst en ook andere godsdiensten schrijven dit voor. Dit alles is een beproeving en het ergste is dat die jonge gasten het ergste beproefd worden en dit totaal niet door hebben. Geloof me als ze straks over 10-15 jaar terugdenken aan de situatie dan zullen ze ernstig spijt hebben van hun daden en wellicht jongeren in de leeftijd van 15-16 hierop wijzen. Althans een grote groep van hen. Ze zullen spijt hebben van al hun slechte daden en moet zien te leven met de gevolgen van hun gedrag.

    Ik hoop dat een ieder van jullie dit inziet. In elke familie zitten mensen met slecht gedrag/problemen. Hetgeen je wilt voor jezelf of voor je broertje, zusje, neefje of nichtje moet je ook willen voor een ander.

  25. ikkuh
    25 mei 2007 om 02:38 uur.

    @ Choukri

    En hier ligt dus jour probleem.
    In mijn berichtje schrijf ik op een hele nette mannier mijn mening op.
    en jij begint te schelden en dingen aan te nemen. Vrij agressief en onbeschoft gedrag vind ik.
    En onbewust weer een ervaring en leermoment voor me. maar dat terzijde

    en ik vraag inderdaad niets wat ik zelf niet zou doen.
    Als ik iemand iets zie slopen, doe ik er wat aan. en verschuil me niet achter angst en ongeintereseerdheid.

    @brother

    Ik word met respect behandeld door de marrokaanse mensen hier uit de buurt.
    Omdat ik gewoon vriendelijk ben tegen ze.
    En omdat ik iedereen die zich misdraagt hierop aanspreek.

    En dat niet op een aggresieve intimiderende zoals Choukri dat doet.
    want daar lok je alleen maar weer extra spanningen mee uit.
    Als hij nou eens zou proberen mensen met respect aan te spreken, zullen mensen opeens wel respect voor hem tonen.
    oh ja by the way. respect en voorzichtigheid zijn 2 verschillende dingen trouwens.

    Maar gewoon op de manier zoals ik zelf aangesproken wil worden.

  26. Berkany
    25 mei 2007 om 02:47 uur.

    Dit is de opvoeding van analfabitische ouders (90% berbers,ook als ik van oorsprong berber ben) . het was een schande wat in tilburg gebeurde, moeten ze in marokko proberen .en nog iets dan zie de vogende dag de kinderen met marokkaanse vlag naar de school komen ,lijkt net dat ze wereldbeker gewonen hebben , ik zeg tegen de ouders en de kinderen denk aan de toekomst.

  27. BadR
    25 mei 2007 om 04:55 uur.

    Salam allemaal,

    Het op het veld rennen tijdens een wedstrijd gebeurt vaker. Het is alleen de “zieke Nederlandse media” die het nodig vind deze beelden te laten zien.

    De volgende dag speelde namelijk ac milan v.s. liverpool in de finale van de Champions League. En ook daar liep er iemand tijdens de wedstrijd op het veld. Deze beelden werden echter niet (door de Griekse media) getoond, en zo hoort het ook. (door de commentator aan de kijker doorgegeven).

    Ze waren bang voor deze taferelen vertelden ze later. Indien dat zo is WAAROM waren er dan niet genoeg bevelingingsmensen aanwezig?

    Al met al het is/was de bedoeling en de hoop dat dit zou gebeuren, om de Marokkaanse gemeenschap weer zwart te maken.

    Wasalaam

  28. sors
    25 mei 2007 om 05:22 uur.

    Dat soort knapen moeten simpel terug naar hun eigen land of de overheid moet de straffen regelen hierzoals in hun land .
    Als je kijk naar de huizen waarin zij wonen een ergenis vroeger nette straten nu een troep ze moeten zich aan passen zo niet weg wezen.Lappen voor de ramen vrouwen mogen zeker niet naar buiten kijken.
    Mijn vrouw en dochter zijn in R.dam weze winkelen kwamen terug en zeiden nooit meer alleen maar burka’s en hun eigen taal dit kan gewoonweg niet in ONS land aan passen of wegwezen.Wij scheren natuurlijk niet alles over een kam zeker niet maar zij dit geen NEDRELANDS leren binnen twee jaar er uit.
    Cohen is te soft die wil alleen maar praten straffen en zeer hoge boete’s uit delen dan leren ze het wel af.Die marikanen maken het er zelf naar dat ze met de nek worden aangekeken.

  29. fredriek belgie
    25 mei 2007 om 09:08 uur.

    da’s toch belachelijk van marokanen. bij ons moeten ze het niet proberen anders terug naar de stallen. één teen op het veld en je word verstampeld van BLUE ARMy (CLUB BRUGGE) dus jullie zijn verwittigd. taaaz

  30. Jong-marokko
    26 mei 2007 om 01:53 uur.

    Sors a racist want wanneer feyenoord of ajax gaan rellen is het van ja kan gebeuren en word er niet gepraat in de media wanneer een keer een groep marokkanen het doet doen ze alsof heel marokko heeft meegedaan , en wat ben jij kinderachtig wanneer een marokkaan in een straat woont word het gelijk een troep ja dag . Dat moet jij echt voor een marokkaan zeggen die in je straat woont en dan zul je de gevolgen zien

  31. mhamed
    26 mei 2007 om 11:31 uur.

    berkany……….
    wil je zeggen dat marokkaanen minder herrie schoppen zijn dan de imazighen !!!!
    denk mee kom niet met onzinnige nieuws.

  32. BadR
    26 mei 2007 om 12:57 uur.

    Salam allemaal,

    SORS Je mag zelf wat aan je Nederlands gaan doen. Het is namelijk belabberd.

    P.S. er is een GROOT verschil tussen een Burka en een Hoofddoek. Geef dat even aan je vrouw en dochter door a.u.b.

    Wasalaam

  33. inayat
    26 mei 2007 om 01:32 uur.

    Hahaha, ik moet wel lachen om die sukkel van een “Sors”…. Hahah, de ‘marikanen’.. hihi 🙂 Leuk die achterlijke Ollanders die ons hier de les komen lezen..

  34. azrou
    26 mei 2007 om 01:41 uur.

    He racist SORS……………. je leeft nog met de mentalieit van de jaren vijftig van de vorige eeuw. Holland van toen berstaat niet meer. Waar leef je… kijk om je heen. weet je dat ruim 50% van de bewoners van de grote steden van “allochtone” afkonst is. Wat bedoelj je met ONS land? wie zijn jullie dan? Racisten zoals jij hebben geen plek meer in dit land, dat door mensen met verschillende afkomsten is opgebouwd. Als je niet tevreden bent, pak je koffers en rot op…….

  35. ikkuh
    26 mei 2007 om 10:56 uur.

    @azrou

    Ik geef je geen gelijk of ongelijk, ik geef je een vraag.

    VInd je dan ook dat alle marrokanen die er racistische gedachten jegens Joodse mensen ,amerikaanse mensen of homosexuele mensen op nahouden ook geen plek in dit land verdienen, en hun koffers moeten pakken en oprotten.
    Want ook de joodse mensen en de homosexuele mensen hebben dit land opgebouwd.
    en een groot gedeelte van nederland bestaat ook uit deze bevolkingsgroep.

  36. layla
    27 mei 2007 om 01:47 uur.

    slm met layla van belgie borgerhout alle borgeroko he frederiek jij moet niets zegen e want die leugen treken op nieks jij treket op nieks je lijkt wel op vlaams blok en alles ik wist waar je woond dan had je me gemakt want je weet de marokaanen hou niet van tnawis dus pas op voor wat je zegt want alles je zo iets zegt tegen en marokaan in zijn geziegt dan beland je in ziekenhuis en ja praatjes vulen geen gatjes tzijn de boxsen di ze vulen en blafenedehonden die buiten niet want zo te zien heb je en groote bek mohiem apre

  37. Im
    27 mei 2007 om 01:54 uur.

    Hee “Ikkuh”,
    misschien heb je het zelf niet door,
    maar Joden worden in de maatschappij vrijwel niet meer gezien als buitenstaanders, misschien alleen bij excessen als neo-nazi’s.
    Voor homoseksuelen geldt ook dat ze meer en meer opgaan in de menigte en steeds minder worden bestempeld met het logo “abnormaal” of “onacceptabel”. Voor deze groepen is het bovendien zo dat er vanuit hogere instituten (waaronder media en overheid) actie wordt ondernomen om discriminatie tegen te gaan.
    Dit in tegenstelling tot wat vooral de media met allochtonen doen.
    Waarom denk je dat juist de ongeregeldheden bij Jong Marokko/Jong Oranje zo in het nieuws komen?
    Waarom denk je dat de pers altijd expliciet vermeldt wanneer een verdachte of dader ‘van getinte afkomst’ is?
    Wie komt er nog succesvol op voor allochtone mensen of Nederlanders van gemengde afkomst? Vind je het dan vreemd dat er fel wordt gereageerd wanneer mensen (onterecht) worden beschuldigd?
    Ik schaam me echt voor de attitude van Nederland, hoe durven we??
    Think again..!

  38. azrou
    27 mei 2007 om 03:51 uur.

    He ikkuh
    Ik heb niets tegen Joden en ik maak een duidelijke onderschijd tussen jodendom als geloof en sionisme als internationale raciatiscsche beweging, die in 1882 is opgericht. De joden vormen ook een deel van de Marokkaanse bevolking (Marokkaanse joden). De aanwezigheid van deze minderheid in zichtbaar in de meeste Marokkaanse grote steden.
    ik heb niets tegen Amerikanen als volk maar ik ben tegen de arrogantie van de Amerikaanse politiek ten anzien van de derde wereld landen. Ik ben tegen het misbruik van de democratie om landen te bezetten en volkeren te vermoorden.
    Ten slotte racisme in mijn ogen heeft geen kleur. Iedere racistische beweging ongeacht kleur en afkomst dient bestrijden te worden.

  39. Mofo
    28 mei 2007 om 02:49 uur.

    ewaa zieligerds jij gaat wel erg ver met dat commentaar van jou weet jij behda wel hoe erg t is om in guantana mo bay te zitten. Dat hoor je der eigenlijk niet eens bij te betrekken. Volgens mij heb jij gewoon ee keer een pak slaag gekregen van een MAROKKAAN dat jij nu alle mocros haat. weet je wat jij nodig hebt a verkaaste huismus een pak slaag van een paar nederlandse rasisten, dat zal je vast en zeker weer op het goede spoor zetten

  40. Marco
    28 mei 2007 om 03:48 uur.

    @jong-marokko
    @Layla

    Kennelijk zijn jullie bereid om iemand fysiek te bedreigen als jullie iets niet aanstaat. Daarmee bevestigen jullie het beeld dat Marokkanen voor onveiligheid zorgen bij mensen.

    @IM

    Homoseksuele vrienden van mij zijn op straat uitgescholden door Marokkanen. Dus IKKUH bedoelt dat de pot (de Marokkanen) de ketel (de Hollanders) zit te verwijten dat die zwart ziet wat betreft onverdraagzaamheid….

    @Azrou, 1:41 pm

    Tot nu toe heeft het de Nederlandse economie eerder geld gekost (gezinshereniging, AOW, kinderbijslag, scholing, huursubsidie, bijstand, WAO) dan geld opgeleverd (gastarbeiders, 2de generatie werknemers) door de aanwezigheid van allochtonen. Het zal nog even een generatie duren voordat Nederland daadwerkelijk economisch profiteert van de influx aan buitenlanders.

    @Azrou, 3:51 pm

    Er zijn slechts nog maar zevenduizend joden in Marokko overgebleven. Ik zou jullie reactie willen zien als Marokko door emigratie en gezins heriniging enkele miljoenen christenen of joden te verwerken kreeg. En deze immigranten dan de grote steden in Marokko gingen domineren. Zouden jullie dat leuk vinden? Hopelijk begrijp je dan iets van de bezorgdheid bij sommige mensen in Nederland. Vooral als er integratie problemen zijn (kleine criminaliteit, hoge schooluitval, afzetten tegen de autochtonen, etc.).

    Hopelijk komen we er met zijn allen er een keer uit en wordt de multiculturele samenleving een succes.

  41. Badr
    28 mei 2007 om 01:57 uur.

    Salam allemaal,

    @marco

    Dat zou heel mooi zijn, de moslims zijn heel erg gastvrije mensen.

    Wasalaam

  42. azrou
    28 mei 2007 om 05:55 uur.

    Hoi MARCO
    Zoals iedereen weet zijn de eerste Marokkaanse arbeiders naar Nederland gekomen op verzoek van de Nederlandse overheid om vuile klussen op te knappen. Klussen die niet aantrekkelijk waren voor autochtone Nederlanders. Dit lees je in alle boeken over de werving van gastarbeiders. Je verhaal over kosten en baten m.b.t. de aanwezigheid van de Marokkanen is te oppervlakkig. Je trekt zomaar conclusies zonder enige argumentatie. Waarop heb je je conclusies gebaseerd MARCO?????? Vergeet niet dat AOW, kinderbijslag, scholing, huursubsidie, bijstand, WAO geen kadeaus zijn maar verworven rechten. Mensen hebben gewerkt en hebben als ieders burger belasting en premies betaald. Zeur niet en gebruik je boerenverstand.

    2e en 3e generatie jongeren zijn geen migranten de heer MARCO. Ze zijn hier geboren en getogen zoals jij. Zolang autochtone Nederlanders deze jongeren als buitenlanders zien en benadern, blijft het probleem bestaan. Een Nederlander hoeft niet altijd blond te zijn.

  43. Ahmed
    29 mei 2007 om 05:11 uur.

    Hopelijk voetballen we weer tegen Nederland.

  44. Marco
    29 mei 2007 om 05:43 uur.

    Hallo Azrou,

    Gelukkig is er niks mis met mijn verstand….;-)

    Ik weet dat er vraag was in Nederland naar gastarbeiders. Als ik mij niet vergis waren er toendertijd rond de 70.000 gastarbeiders naar Nederland gehaald. Een groot deel is daarna weer weg gegaan en een ander groot deel bleef hier. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan door de overheid en universiteiten naar de economische gevolgen van immigratie. Vandaar mijn opmerking daarop. Zie ook Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI): http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm00084.html.

    Ik heb nergens geschreven dat 2de generatie jongeren/werknemers migranten zijn. Autochtone Nederlanders moeten inderdaad allochtonen zien als Nederlanders. Ik vind daarom dat het gebruik van het woord ‘allochtoon’ verkeerd is omdat dat alleen maar tweedracht zaait. Maar het mes snijdt aan twee kanten! Het is ook waar dat weinig Marokkanen en Turken contact zoeken met autochtonen. Bijna 90% v.d. Marokkanen en Turken trouwt binnen hun eigen groep. Veel bruiden en bruidegommen werden uit het buitenland gehaald. Dat zie je minder bij bv. Surinamers en Molukkers. Ik heb zelf in mijn vriendenkring mensen uit Suriname en Indonesie gehad. Helaas is er de laatste 10 jaar een verwijdering gekomen tussen autochtonen en allochtonen. De autochtone Hollanders daar de schuld van te geven is te gemakzuchtig. Hoewel veel allochtonen zeer goed in de maatschappij meedraaien is er ook een grote groep die het slecht doet. Er zijn nu veel Nederlanders die negatief de hele groep allochtonen daarop aanspreken. Ik kan mij goed voorstellen dat dat zeer frustrerend is voor alle goedwillende allochtonen maar het werd veroorzaakt doordat te lang de andere kant werd opgekeken door niet alleen allochtonen maar ook door de autochtone politici en beleidsmakers.

    Ik hoop van harte dat het samengaan van de verschillende groepen in Nederland goed lukt. Ik ben beslist geen Wilders aanhanger maar vind wel dat niet alleen discriminatie hard aangepakt moet worden maar ook dat allochtonen kritischer naar zichzelf moeten kijken en de problemen beter aanpakken.

    @Badr,

    Ik weet dat moslims gastvrij kunnen zijn. Ik heb veel over de wereld gereisd dus weet hoe de mensen kunnen zijn. Helaas heb ik Marokko nog niet bezocht.

  45. Marcel
    29 mei 2007 om 11:05 uur.

    @ Marco

    Respect voor je reactie op deze site, ik ben het namelijk helemaal met je eens.

    Beste Marokanen, er zijn maar weinig racistische Hollanders, evenals er maar weinig kutmarokanen zijn. Maar ze zijn er wel, en laten we het lef hebben om deze hufters keihard aan te pakken. Samen, omdat we samen in dit land wonen.

    En ja, Nederlanders zien het als “ons” land, want dat is het. Ik ben trots op dit land waarin we zoveel vrijheid hebben. Maar ik heb een hekel aan mensen die tegen onze Westerse levenstijl aggreren. Dit is mijn levensstijl in mijn land, en laat me dat svp uitdragen. Ik ben trots als Nederlander, omdat ik veel van mijn land, de vrijheid, de mensen en de levenstijl houdt.

    Daarom, en alleen daarom reageren Nederlanders zo vel op het gedrag van deze kutmarokanen. Simpelweg omdat ik me aangevallen voel in mijn eigen land, iets waar ik met Surinamers, Antillianen, Turken, Joden of Hindoestanen geen last van heb. Besef aub dat dit een reden is waarom we zo boos kunnen worden. Dus stop met die slachtofferrol, en probeer elkaar wat beter te begrijpen.

    Geluk,
    Marcel

  46. Marco
    29 mei 2007 om 06:40 uur.

    Hallo Azrou,

    Gelukkig is er niks mis met mijn verstand….;-)

    Ik weet dat er vraag was in Nederland naar gastarbeiders. Als ik mij niet vergis waren er toendertijd rond de 70.000 gastarbeiders naar Nederland gehaald. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan door de overheid en universiteiten naar de economische gevolgen van immigratie. Vandaar mijn opmerking daarop. Zie ook Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI): “De aanvankelijk herkenbare economische voordelen van gastarbeid in de jaren zestig (bijdrage aan de binnenlandse productie, wel afdracht van belasting en premies en relatief weinig gebruik van overheidsvoorzieningen) werden snel teniet gedaan door een dalende arbeidsparticipatie (onder andere werkloosheid en arbeidsongeschiktheid) en een groter beroep op overheidsvoorzieningen door de volgmigranten (overkomende gezinnen).” (http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm00084.html).

    Helaas is er de laatste 10 jaar een verwijdering gekomen tussen autochtonen en allochtonen. De autochtone Hollanders daar de schuld van te geven is te gemakzuchtig. Hoewel veel allochtonen zeer goed in de maatschappij meedraaien is er ook een grote groep die het slecht doet. Er zijn nu veel Nederlanders die negatief de hele groep allochtonen daarop aanspreken. Ik kan mij goed voorstellen dat dat zeer frustrerend is voor alle goedwillende allochtonen maar het werd veroorzaakt doordat te lang de andere kant werd opgekeken door niet alleen allochtonen maar ook door de autochtone politici en beleidsmakers.

  47. Marco
    30 mei 2007 om 06:22 uur.

    Sorry dat ik twee keer gepost heb. Ik meende dat er iets mis ging met mijn eerste bericht en het niet goed verstuurd werd.

  48. Harold
    07 juli 2008 om 03:18 uur.

    Die gasten die die rotzooi getrapt hebben, moeten gewoon een zware straf krijgen. En al die marokkanen die aan het huilen zijn dat we ze niet allemaal over één kam moeten scheren; DOE ER GEWOON WAT AAN! als mijn nederlandse buurman met de hond loopt en hij schijt op straat, zeg ik hem ook dat ie het moet opruimen en als mijn nederlandse onderbuurman zijn muziek te hard heeft staan zeik ik er ook over.

    en al die harries die dit als normaal en cool ervaren, ROT OP NAAR JE KUT EIGEN KANKER LAND!

  49. chalid(paul)
    05 augustus 2008 om 06:18 uur.

    sors,leer zelf eerst behoorlijk Nederlands.Ik woon sinds 2005 in Marokko .
    Hier in Meknes totaal geen respect voor buitenlanders.Volgens mij zijn de meeste “goede” Marokkanen verhuisd.
    bislamma,chalid

  50. chalid(paul)
    05 augustus 2008 om 06:32 uur.

    sorry typefout email