MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Frankrijk oefent nog wel tegen Marokko

27 mei 2007 | in Sport | 34 Reacties

Het marokkaans elftalIn tegenstelling tot de Nederlandse voetbalbond wil de Franse wel een vriendschappelijke wedstrijd spelen tegen Marokko. De wedstrijd zal op 17 november in Parijs plaats vinden. Vier dagen later zullen de Fransen het opnemen tegen Oekraïne voor de EK-kwalificatie.

Dat besluit van de Franse voetbalbond staat volgens v-bal.nl vast. Opmerkelijk, aangezien de Franse voetbalbond na de rellen tegen Algerije besloot geen wedstrijden meer te spelen tegen de Maghreb-landen.

Als het dit keer tot rellen komt, dan is de kans groot dat Frankrijk ook geen vriendschappelijke wedstrijden zal willen spelen tegen Marokko.

Er zijn 34 reacties

  1. batata
    27 mei 2007 om 12:55 uur.

    zal zeker weer rellen uit breken en dit zal in elk land zo gaan tot er geen een land in europa meer is die tegen onz wilt spelen wij marokkanen leren niet van onze fouten

    maar jah togh hoop ik dat het niet zal gebeuren

  2. marokkaan
    27 mei 2007 om 01:41 uur.

    Ja ik hoop dat het niet tot rellen komt. Jammer dat Zizou niet meer meespeelt. Ik hoop dat onze landgenoten zo slim zijn om rustig te zijn. Als we dat eens zouden oproepen naar de pers zou er mss een goeie reactie komen en een klik zijn van : ach, als we ons gedragen komen er meer landen tegen ons spelen. en wie weet ooit terug WK of eerste in de African Cup. We blijven hopen

    beslama

  3. Abdess
    27 mei 2007 om 03:35 uur.

    alleen marokkane hie rzijn hajawaans en ik ga zker inshallah daar naar toe

  4. fahd
    27 mei 2007 om 05:00 uur.

    hopelijk winen z maar het is tog belachelijk 5 jaar niet meer tegen nederland dat is wat te overdreven van de nederlands voetbal bond. zagen julie die vrijetrap tegen belgie kapot mooie

  5. adil
    27 mei 2007 om 07:23 uur.

    in frankrijk wonen geen rouafa,weinig noord marokkaanen met andere worden men hoeft zich nergens over te maken !!
    in frankrijk wonen echte marokaanen namelijk souassa,mrakchyin wel denkend mensen!!!
    echte berber mensen ( geen rif geen arabieren)

  6. zeb kbar
    27 mei 2007 om 10:24 uur.

    haahahahahah, die fransen zoeken egt problemen , in frankrijk zijn die marokanen,algerijers,niggers kk ergg. vooral in PArijs in die voorsteden. Hun zijn egt kk heyena,. In die stadion zal er geen 1 stoel overblijven.

  7. marokkaan
    28 mei 2007 om 01:13 uur.

    wie weet wat marokko tegen elgie heeft gedaan

  8. mhamed
    28 mei 2007 om 10:14 uur.

    hopelijk worden marokkaanen nu wel wakker want staks wil niemand spelen tegen zieke geesten .

  9. SoussY
    28 mei 2007 om 10:33 uur.

    De Mocro’s in Frankrijk zijn erger dan hier maar ik ho0p dat ze het rustig houden. Dat is beter voor de ontwikkeling van het Marokkaanse voetbal anders blijven we spelen tegen Zambia, Zimbabwe of Congo en daar worden we zeker niet beter van

  10. Abdess
    28 mei 2007 om 04:45 uur.

    wat ik gehoort heb over marokkanen in frankrijk dat het onzin is dat ze erg zijn alleen tijdens het rellen waren ze wakker dat ws het en in het verleden speelde ook vaak marokko tegen frannkrijk en gebeurde niets alleen dieren hier moesten eer gaan verpesten ik merk het wel ik ga inchallah in november erheen

  11. adil
    28 mei 2007 om 06:13 uur.

    ‘soussy’
    marokaanen in frankrijk zijn absuluut niet erger dan die van hier .
    ze zijn juist tegebover gesteld met de marokkaanen hier
    de marokkaanen in frankrijk zijn de beste gerespcteed allochtonen daar ze zijn alles behalf crimineel.
    in frankrijk heb je jammer genoeg anderen die op marokkaanen lijken en men( hier in nl) denk gelijk dat ze marokkaanen zijn
    meestal zijn dat algerijnen en anderen zeker geen marokkaanen!!!
    ik kan het weten ben voor een deel opgegroeid!

  12. yassin
    29 mei 2007 om 12:20 uur.

    kijk tegen marokko – nederland 22 mei in tilburg er was 25 duizend man in die stadion en er waren honderd man die het verkloten die gingen allen voor het relllen maar vind je het gek in de stadion kon je alles mee nemen ik was er zelfs bij maar dat is geen excuus maar ja 5 jaar lang geen marokko nederland .
    marokkanen in frankrijk zijn echt wel wat slimmer dan hier die sukkels die het hier hebben verkoolt .

  13. farid
    29 mei 2007 om 12:35 uur.

    1 advies aan Frankrijk: Niet doen of ga naar Casablanca die wedstrijd spelen.

  14. mhamed
    29 mei 2007 om 01:13 uur.

    adil hou je bek en doe niet zo zielig als een ezel……..nu zijn er eens andere marokkaanen!!!!!!
    wat een afgang dat je marokkaans ben.

  15. kano
    29 mei 2007 om 01:22 uur.

    ik denk dat marokkaanen in frankrijk geen rellen gaan schoppen dat hebben ze in het verleden ook niet gedaan de marokkanen in frankrijk hebben een goede naam te vergelijken met de marokkanen in andere EU landen, en met de nieuwe president van frankrijk kunnen ze niks flikken, want ze worden hard aangepakt

  16. am
    29 mei 2007 om 05:15 uur.

    adil

    de grootste bangers zijn zwasa laffards ,je geef meteen schuld an rwafa kanker sousi

  17. rotterdammer
    29 mei 2007 om 07:25 uur.

    luister dan al die soesies zijn geen haar beter omdat ze hun dochters verkopen voor 12 euro als er rellen uitbreken dan gebeurt dat en aangezien er een nieuwe president is in frankrijk die de bevolking liever nie had staan er rellen gepland niet door marokkanen wel door dezelfde pipos die al die autos in frankrijk in brand hadde gestoke en dit is de ideale strijdtoneel dus alle soesies hou je dochters thuis want anders……

  18. mhamed
    30 mei 2007 om 10:51 uur.

    natuurlijk wil frankrijk tegen marokko spelen,,,,,,,ze geven weer de kans aan de marokkaanen om herrie te schopen zodat de kranten weer vol zullen zijn met nare berichten,,,,,,,,,jammer dat er zoveel domme marokkaanen zijn!die NIKS door hebben blind zijn ze als ik weet niet wat.

  19. Studente
    30 mei 2007 om 01:14 uur.

    Ik vind het echt jammer dat marokkaanse supporters zich niet kunnen gedragen. Vooral als ze winnen..!!!!! 🙁

    Waarom kunnen zij zich niet als beschaafde, normale mensen naar een wedstrijd kijken en gewoon genieten van het spel ipv weer onrust zaaien..???

  20. crazy mocro
    04 juni 2007 om 04:21 uur.

    ik hoop da geen relle kome in frankrijk man. ik was er bij in tilburg, was best leuk, ff die kk kaaskoppe late zien wie de baas is hier,maar ik wil nie da we alleen nog maar tege die kk scheve lande spele als malawi en zimbabwe. hopelijk houde de marokane zich in frankrijk wel in!!!!!!!!!

  21. berber
    12 juni 2007 om 06:50 uur.

    ewa kijk hoe dom we zijn we doen przies wat die hollanders willen dom doen en rellen schopppen kijk over goede marokaanen hoor je nieks aleen over die 100 levenloos crimneelen staan elk dag in de krant in op tv

  22. Ariffi
    16 juni 2007 om 10:23 uur.

    Ik ben een trotse berber een ariffi. Dus mensen die denken dat de arabische kant van marokko meer waard zijn dan berbers zijn kk idioten. Marokkaan is een marokkaan e domme ezels.

    Dus adil let op je woorden en doe geen domme uitspraken ye sous die geen cent wil uitgeven.

    Nou is er dus ook discriminatie tussen het eigen volk. Yalatif zulke mensen kan ik kapot hoeken. En even voor de duidelijkheid berbers waren wel de eerste inwoners van marokko dus hou die lege praatjes maar in je lege zak.

  23. sidiberkane
    16 juni 2007 om 11:43 uur.

    die rellen in tilburg was niet nodig hoezo was er weinig politie enzo willem2
    wou gwoon een nieuwe stadion darom ze zijden er komen toch rellen duss ons staion wordt toch grenoveerd

  24. Marrakech
    10 oktober 2007 om 06:15 uur.

    Waarom zijn Marokkanen toch zulke achterlijke idioten die telkens wanneer 1 verloren gefrustreerde ziel ergens komt provoceren dat ze telkens volledige Marokkaanse volkeren kleineren, denigreren, beledigen en er zich weer 2 haatfronten tegenover elkaar komen te staan. Criminelen komen bij alle Marokkanen voor in alle vormen en in alle groottes naargelang hun aantal in dat bepaalde stad, streek, dorp, wijk of land. In Frankrijk wonen véél meer Marokkanen, dat betekent dus vanzelfsprekend véél mee criminelen. Sommige Marokkanen in Nederland zijn dan weer meer verbonden aan drugskartels uit de Rif, dus wordt er veel meer gedeald in grote hoeveelheden dan in Frankrijk. Dit wil dan natuurlijk niet zeggen dat de Marokkanen in Nederland allen drugsdealers zijn en die in Frankrijk niet. Waarom zulke idiotige simplistische racistische onzin telkens. Wanneer 1 idioot provoceert beledig hem en niet een hele volk of veralgemeen niet alle Marokkanen die in dat bepaald land wonen. MAROKKAAN = MAROKKAAN. Hoe je het draait of keert, uiteindelijk discrimineren Marokkanen van volk tot volk, streek tot streek, stad tot stad, stam tot stam, dorp tot dorp en familie tot familie… Lang leve Marokko !!

  25. NADORSTULOOO
    15 november 2007 om 05:07 uur.

    MAROKKO FRANKRIJK RELLE OF RENNE VANDAAAAAAAAAAAAAAG HAHA

  26. younes
    15 november 2007 om 10:01 uur.

    hey dreries luister jullie algemeen moeten niet zulke disriminerende uitaltingen doen assahbi dat bedoel ik in nou hier in Nederland is geen eenheid en in frankrijk wel want heb er veel familie (soes shloeh) daar is echt eenheid jongens dat moeten we hier ook hebben ongeacht afkomst (algerijn tunis maroc maakt niet uit senegal( les vies longues la terre de magreb !!!!!)

  27. bentrabat
    16 november 2007 om 11:46 uur.

    mensen zijn gewoon mensen ook al ben je berber of arabier

  28. AMIN
    16 november 2007 om 11:17 uur.

    MAROOKKO TEGEN FRANKRIJK 2-2
    MAROKKO HAD SPIJT DAT FRANKRIJK GAAT VERLIEZEN DRM HEBBEN ZE 2-2 GEDAAN EN JAMMER DAT HADJI GEEN GOOIE GEPASTE SCHOENE HADDD:P

  29. opvolger bin laden ( belgie )
    01 december 2007 om 08:46 uur.

    heel europa moeten we verbranden ………..
    allemaal zionisten

    nech d’ arifi
    iedereen op men berberlul

  30. opvolger bin laden ( belgie )
    01 december 2007 om 08:49 uur.

    wie spreekt er over berbers ………..
    VERGEET NIET ???
    de meerderheid van algerijnen in frankrijk is berber ……….
    in algerije heb je ook berberbroeders
    abdelkrim khattabi heeft marokko bevrijd , dus vieze sousi hou je bek en gedraag je .

  31. mocro
    15 augustus 2008 om 12:15 uur.

    shab slotervaart binnenkort is europaaaaaaa van onssssssssss

  32. soldaat
    15 augustus 2008 om 12:18 uur.

    fuck holland fuck france fuck al of your mothefuckerssss
    Maroc is the bestttttttttttttt 100 procent berber(H)

  33. Henk el Makhloufi
    16 augustus 2008 om 02:40 uur.

    Mocro,
    organiseer jij dan de inburgeringscursussen voor ons in Marokko?

  34. younes
    23 januari 2009 om 05:57 uur.

    je kanke belg echt zo n meewaaierga alstublieft als eerst je eigen identiteit opzoeke dan pas mag je prate mensen uitschelde achter de pc kanke schijterd a sukkel ik weet niet of jij wel een beetje kennis heb over marokko maar de volken sous-kabyl-shloeh-rief is allemaal amazighia kanke domme belg en voornamelijk die mensen zijn naar europa gekomen om te werken en veel rief in nederland en veel sous-shloeh kabyle (algerije) zijn naar frankrijk gegaan zie maar cbs marokkaanse gastarbeiders sukkel