MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aissati twijfelt over keuze elftal

28 mei 2007 | in Sport | 40 Reacties

AissatiIsmaïl Aissati is gaan twijfelen over zijn keuze voor het nationale elftal van Nederland of Marokko. Aanvankelijk zou Aissati in zijn hart graag willen spelen voor het Marokkaanse elftal. De rellen en fluitconcerten tijdens Jong Oranje – Jong Marokko hebben de Utrechtse Marokkaan echter aan het twijfelen gebracht.

Dat onthulde Tien-presentator Humberto Tan zondagavond bij De Wedstrijden.

In Tilburg werd Aissati uitgefloten door het overheersend Marokkaanse publiek. Bovendien braken na afloop rellen uit. Het zou de PSV-middenvelder sterker hebben doen neigen om alsnog voor Oranje te kiezen schrijft VoetbalPrimeur.nl hierover.

Er zijn 40 reacties

  1. mhamed
    28 mei 2007 om 10:12 uur.

    kies voor voetbal en niet voor coruptie jongen,marokko moet nog een hoop leren.

  2. SoussY
    28 mei 2007 om 10:29 uur.

    Volgens mij is het gwoon een leugen. Aissati wacht gewoon tot zijn 20 en dan kiest hij voor Maghreb, want hij heeft denk tijd tot zijn 21ste.

  3. marokkino
    28 mei 2007 om 11:59 uur.

    Tazzz allemaal onzin.
    Alsof hij dat zelf niet kan zeggen.

    stomme neger!
    Ga boeken schrijven ofzo

  4. mtjuu
    28 mei 2007 om 01:12 uur.

    Mooi Excuus mongooltje er wren toch ook marokkanen die niet rellen ging schoppen, hij zou zowieso voor oranje gaan kiezen gebruikt hij dit als excuus

  5. Youssef
    28 mei 2007 om 01:31 uur.

    Aissati zei na afloop van de wedstrijd dat de gebeurtenissen geen invloed zullen hebben op zijn keus dus ik snap het niet hoe Meneer Homberto eraan is gekomen dat Aissati toch voor NL zou gaan kiezen!!!!
    Voor de wedstrijd zei Aissati dat hij InshAllah voor Marokko zal uitkomen in de toekomst, maar ja, dat hij werd uitgefloten weet hij ook heus wel waarom, al ik niet mee eens ben maar ja, de bedoeling was alleen hem overtuigen dat wij als Marokkanen wel trots op hem zijn maar dan willen wij ook graag dat hij voor Marokko gaat spelen.
    Aissati is gewoon de best!

  6. ***
    28 mei 2007 om 02:16 uur.

    Hoe kun je als marokkaan TEGEN je land waar je wortels zitten, gaan voetballen. Ik begrijp dat echt niet ook al is de bond van marokko nog zo corrupt. Net als Maaroufi die in het weekend voor jong belgie een doelpunt maakte tegen marokko. En dan nog uitbundig juichen, dat gaat er bij mij niet in.

  7. mastro
    28 mei 2007 om 03:27 uur.

    Ismaïl Aissati is beter voor je als je voor marokko uit komt je land voel je ook thuis kijk eens naar Ahmadi (FC Twente en chihi top talenten kiezen voor marokko.als die als Aissati voor maar uitkomt inschallah gaan die andere ook doen als Achenteh psv en fachtali nec en we hebben veel talent lopen in nederland ook uit buiten land zo als frankrijk in spanje belgie en is altijd een hoop dat marokko een top team krijgt.

  8. mastro
    28 mei 2007 om 03:33 uur.

    jah zekker je land waar je wortels zitten, gaan voetballen. Ik begrijp dat echt niet ook al is de bond van marokko nog zo corrupt. Net als Maaroufi die in het weekend voor jong belgie een doelpunt maakte tegen marokko. En dan nog uitbundig juichen, dat gaat tever je kan beter terug marokko is land waar je ouders vandaan komen belgie kom je niet ver ze gaan niet eens naar wk. als talent van nl en belg en frankrijk beter voor maroc uitkomen en trots.

  9. Abdess
    28 mei 2007 om 03:35 uur.

    volgens die zogenaamde fans van marokko en die hem hebben uitgevloten hebben volgen niet eens voetbal die man heeft nog geen keus gemaakt toch fluiten ze hem af gelukkig hebbn mn vrienden en ik zelf hebben hem niet uitgevloten

  10. Choukri
    28 mei 2007 om 05:29 uur.

    Tazz jullie hebben er allemaal een mond van dat je voor marokko moet spelen en weet ik veel wat voor onzin jullie uitkramen van wortels en …
    Die man moet gewoon zijn hart volgen en als hij voor nederland speelt vind ik het ook goed. Het is maar een spelletje.

    Ik zou zeggen wie als eerste bij hem aanklopt mag hem hebben, dan hoef je ook niet te kiezen.

    Wij vragen hier iets van iemand dat wij misschien ook niet zouden doen, maar deze kans krijgen we niet, want wij voetballen immers niet goed genoeg

  11. kano
    28 mei 2007 om 06:45 uur.

    als ik hem was zou ik voor de nederlandse elftal gaan kiezen, als je zich afvraagt WAAROM? het antwoord is simpel en duidelijk, omdat assati hier in Nederland zijn voetbalopleiding heeft gevolgd de nederlandse staat heeft deze opleiding gefinacieerd, assati zal gaan voetballen met een elftal die geen currupten kent en hij gaat flink verdienen, want het meeste geld in een currupt bond als die van marokko gaat naar de currupten, als marokko een goede elftal willen maken dan moeten ze spelers uit marokko een goede opleiding geven net als hier in nedrland want marokko sterft van voetbaltalenten, waarom doen ze dat niet dan omdat ze corrupten zijn en omdat de voetballers uit europa klaargestoomd zijn door die landenzelf , en als een marokkan die in een nederlandse elfta voetbalt tegen marokko heeft gevoetbalt dan is het geen schande want het is SPORT en geen OORLOG het maakt niets uit of je als marokkaan lid bent van de tweede kamer of je meevoetbalt in de nederlandse elftal als iemand dat niet wilt dan kan hij/zij beter geen nederlandse nationaliteit aannemen en 100% marokkaan blijven

  12. Oud Marokko
    29 mei 2007 om 10:11 uur.

    …Rationeel gezien ben ik met je eens Kano. Het is beter als hij voor Nederland kiest, maar emotioneel zou ik zeggen kies toch maar voor Marokko. En de vraag is of het makkelijk is voor zo iemand (in Nederland geboren, misschien geen Arabisch of Frans kent) om in het Marokkaanse elftal te passen (cultureel en misschien of qua voetbalsystem). Kortom het is moeilijk voor jongens die niet Frans(systeem) georiënteerd zijn om in het Marokkaanse elftal te functioneren. Gebaseerd hierop zou ik zeggen kies rationeel, kies voor Oranje.

    En de groeten allemaal.

  13. Berkany
    29 mei 2007 om 10:39 uur.

    Aissati kies voor de toekomst en dat is oranje, dan heb je meer kans om b.v voor barcelona of ac milan uitkomen (zidan)

  14. farid
    29 mei 2007 om 12:27 uur.

    Marokko heeft goede ploeg en kut , gefrustreerd en achterlijk publiek….
    Begrijp Aissati wel. Hij gaat niet voor Beesten spelen….

  15. yassin
    29 mei 2007 om 12:27 uur.

    Aissati moet gewoon zijn hart volgen maar nu weet ik 100 procent dat hij voor nederland gaat kiezen want iederen recpeteert niet wat zijn keuzen waren in de stadion ging iedereen hem uit fluiten en dat noemt zie een Marokkaan.

  16. ***
    29 mei 2007 om 12:51 uur.

    Nee choukri.

    Jij praat onzin met je kiezen met zijn hart, als hij met zijn hart kiest dan speelt hij voor marokko, maar als hij de slijmbal wil uithangen dan gaat hij voor NL spelen zo simpel is dat. Wij geven gewoon onze mening uiteindelijk zal hij zelf kiezen. Maar ik weet wel waarvoor ik zou kiezen, ik zou het nooit op kunnen brengen om voor NL te spelen.

  17. ***
    29 mei 2007 om 12:58 uur.

    Ik wil ook nog even zeggen dat ik een hekel heb aan marokkanen die zich niet marokkaans gedragen en dan heb ik het niet alleen over meisjes maar zeker ook over jongens, die zich gedragen als negers met afgezakte broeken en met hun “vuistgroet” of marokkanen die praten alsof ze uit Limburg komen ofso.
    Tfoe 3la sel3a khanza.

  18. nadia
    29 mei 2007 om 03:53 uur.

    hahahaha maar je gaat toch algerije niet vergelijken met marokko.

    en trouwens kijk naar ete’o en drogba die spelen toch ook gewoon voor hun eigen land en hebben het ook ver geschopt.

    aissati kies voor marokko, kijk naar affelay en boulahrouz paar wedstrijden gespeeld en nu mogen ze neit eens plaats nemen op de bank maar op de tribune.

  19. maghrabi
    29 mei 2007 om 04:55 uur.

    kano mond dicht safi.ismael is een marokkaan en hij voelt zich bij de marokkaanse team thuis,,en ga niet lopen zeggen van jah als ik dit en dat oprotten man en laat die jongen inshalah voor marokko uitkomen in de toekomst..en als jij met je groot mond voor nl wil uitkomen doe je het maar.maar mensen zoals aissati zijn van mij allemaal welkom bij de nationale voetbal elftal van maroc

  20. maghrabi
    29 mei 2007 om 05:02 uur.

    wat zeggen jullie allemaal:Swat als je voor nederland uitkomt safi je gaat dan gelijk naar een goeie voetbal club a luister je moet kunnen voetballen om naar een top club te gaan als je goed presteerd dan heb je het gewoon kijk maar droqba eto’o en al die gastjes kijk voor welke land ze spelen.het gaat niet om of je bij nl speelt of wat dan ook,kan je goed voetballen safi je bent dan binnen en mensen die lopen te zeggen van jah daar verdien je minder geld dan in nl ewa dat zijn pas de groote land verrraders dat betekend dus dat je je voor eht geld kiest en niet je land schande:S,,je verkoopt dan gewoon je land kijk maar naar yildrim tazzzz ze zeiden dat hij een groot talent is nou 1 wedstrijd gespeelt en NOOOOIT meer opgeroepen om mee te komen voetballen

  21. Amsterdammer
    29 mei 2007 om 05:09 uur.

    Aissati kies met je verstand en niet met je hart. Zidane speelde met Frankrijk en iedereen hield van hem. Boulahrouz speelt bij oranje ook iedereen is hier trots op als hij op het veld speelt.
    Let niet op de negatieve reactie van het fluitconcert van onze landgenoten. Het is pure jaloezie en ik ben er van overtuigd dat mochten zij in dergelijke luxe positie gezeten hebben, dat zij noch met hun hart noch met hun verstand gesproken zouden hebben. Het enigste wat ze ter hand zullen nemen voor hun besluit in hun portemennee.

    Kies voor Oranje indien je daar mogelijkheden in ziet en kies voor Marokko op de tweede plaats om toch internationaal te kunnen spelen.

  22. maghrabi
    29 mei 2007 om 05:42 uur.

    kijk amsterdamm zulke mensen maak ons land zwart weetje ten eerste boulahrouz is niet gevraagd voor marokko hij speelde in rkc waalwijk:S en hij zei zelf als marokko mij had opgeroepen dan was ik voor marokko gegaan tazz zidane nou als je voor algerije wilt gaan voetballen dan ben je egt ff de weg kwijt in de tijd van zidane was algerije nog bezig met oorlog die burger orlog of wat dan ook die nog steeds aan de gang is maar mensen zoals jij kunnen gelijk anar gemeente huis gaan en je marokkaanse paspoort neer leggen
    :S

  23. batata
    29 mei 2007 om 07:25 uur.

    al kiest hij voor nederland hij zou tog nooit mogen spelen dus als hij met zijn verstand zou kiezen moet hij voor juist voor marokko kiezen en als je daar op het veld staat in je groene tenu en met ze allen naar het marokkaanse volkslied luisteren een beter gevoel kan er niet zijn de juiste keuze voor hem is gewoon marokkooooooo
    als hij dat niet inziet wens ik hem alle succes bij nl al denk ik dat hij niet echt ver zal komen dan

  24. kano
    29 mei 2007 om 11:17 uur.

    ete’o is in cameroen geboren en daar kreeg hij zijn voetbalopleiding en dat geldt voor drogba hezelfde die mensen voebalden al in hun eigen land voordat ze naar europeese clubs kwamen (dus ze zijn niet hier geboren en opgegroeit tot een topvoetballer) het is niet makkelijk kijk wat met cano gebeurde met die nederlandse paspoort die inburgeringscursussen.

  25. Hassan
    30 mei 2007 om 02:26 uur.

    Aissati hebben we niet nodig bij Marokko. Ik heb tot nu toe genoeg goede spelers gezien bij Marokko die het echt kunnen maken. Zij zijn ook veel atletischer en fysiek veel sterker. Dat is wat je nodig hebt op die knollenvelden. Pas als Marokko op biljartlakens gaat voetballen en ook aan WK’s gaat meedoen dan kunnen ze spelers als Aissati gebruiken. We zien het wel met Marokko maar het zou ook heel leuk zijn als er straks heel veel Marokkanen voor NL voetballen net zoals nu bij het futsalteam. Met Boulahrouz, Aissati, Affelay, Bakkal en Hamdaoui in het NL elftal zou het een stuk aangenamer zijn om te kijken

  26. samir
    30 mei 2007 om 04:58 uur.

    kano
    als ik hem was zou ik voor de nederlandse elftal gaan kiezen, als je zich afvraagt WAAROM? het antwoord is simpel en duidelijk, omdat assati hier in Nederland zijn voetbalopleiding heeft gevolgd de nederlandse staat heeft deze opleiding gefinacieerd, assati zal gaan voetballen met een elftal die geen currupten kent en hij gaat flink verdienen, want het meeste geld in een currupt bond als die van marokko gaat naar de currupten, als marokko een goede elftal willen maken dan moeten ze spelers uit marokko een goede opleiding geven net als hier in nedrland want marokko sterft van voetbaltalenten, waarom doen ze dat niet dan omdat ze corrupten zijn en omdat de voetballers uit europa klaargestoomd zijn door die landenzelf , en als een marokkan die in een nederlandse elfta voetbalt tegen marokko heeft gevoetbalt dan is het geen schande want het is SPORT en geen OORLOG het maakt niets uit of je als marokkaan lid bent van de tweede kamer of je meevoetbalt in de nederlandse elftal als iemand dat niet wilt dan kan hij/zij beter geen nederlandse nationaliteit aannemen en 100% marokkaan blijven

    mei 28th, 2007 om 6:45 pm

    Gozer 36 spelfouten!! Terug d schoolbanken in zul je bedoelen!! kigkigkig

  27. berber
    31 mei 2007 om 01:02 uur.

    onze amazigh kindren zijn dool op marokko. maar marokko ha ha ha

  28. batata
    31 mei 2007 om 06:59 uur.

    aisatie gaat gewoon voor marokko kiezen ze zeuren maar wat na de wesdtrijd zei hij zelf dat het zijn keuze niet zal beinvloeden allemaal leugenssssss

  29. farid
    01 juni 2007 om 03:22 uur.

    Sinds dat de Marokkaanse bond de jongens in Europa heeft ontdekt, doen ze niets meer voor de jongens in Marokko.
    Dus Ismail, don’t do it. Geef een kans aan anderen….je hebt genoeg keuzes…

  30. batata
    01 juni 2007 om 11:37 uur.

    alsof het verschil zal maken als hij voor marokko speelt

  31. adil
    11 juni 2007 om 04:09 uur.

    ja he die tata’s boren maar wat batata heeft gelijk assaiti zei zelf dat hij zich niet laat beinvloeden

  32. adil
    11 juni 2007 om 04:12 uur.

    en batata dien djemek tuurlijk maakt het verschil of hij voor marokko speelt die man kan later messi opvolgen als je dat nog niet wist

  33. Mo Bouz
    12 juni 2007 om 09:39 uur.

    Voor de wedstrijd zei Aissati dat hij InshAllah voor Marokko zal uitkomen in de toekomst,

  34. mocrogirl
    13 juni 2007 om 09:35 uur.

    hoesooww excuus mtjuu denk eerst na voordat je wat zegt!!! je zegt “er waren veel marokkanen bij die geen rellen pleegden”. De marokkanen moesten in de eerste instantie geen rellen plegen.Is het normaal ofzo dat de halve Willem II stadion is gemold>

    Wat Aissati ook kiest, De marokkanen hadden het recht niet dus als ik Aissati was zou ik ook beginnggen met nadenken als je de hele tijd door “jouw” volk wordt uitgefloten.

    PS: Ik ben ook een marokkaan en ik schaamde me dood toen ik die marokkaaanse relschoppers zag

  35. sidiberkane
    16 juni 2007 om 11:34 uur.

    Aissati is van ons klaar punt uit
    niks te maar hij gaat kiezen voor marokko ik heb zo n gevoel

  36. alae
    18 oktober 2007 om 06:28 uur.

    ewa aissati kies toch voor marokko je gaat toch niet
    voor die kaazan spelen maar jij moet zelf weten
    ik schaamde me ook dood toen dat rellen was
    bij het willem11 stadion ik ben ook maar nog 13 jaar
    ik vindt het heel erg jammer dat de marokanen 5jaar niet meer mogen spelen tegen nederland want wij marokaanen krijgen zo alleen een slehte naam

    aissati kies gewoon waar je wilt spelen maar ik hoop dat je voor marokko gaat spelen. ik ben tetouani

  37. taoufiq
    27 oktober 2007 om 03:47 uur.

    taoufiq,

    kies voor marokko ja. gij zij een marokaan en gij ga nou bij kaaskoppen spelen ofa ? je moet juist bij marokko spelen om hen bekender te maken bij de werled hoe betere spelers marokko heeft hoe beter dat die worden natuurlijk
    want nederland is al bekend genoeg in het voetbal enzo van die dingen als gij een echte amechrabi bent kies voor marokko inplaats van die kaaskoppen assahwe waarom denkt gij dat al die supporters hem uitfluiten ? omdat hij een schande is voor zijn eigen land alle marokkanen spelen bijna in marokko en hij de dommerik bij nederland als ik hem was ik kies direct voor marokko
    BEDANKT VOOR HET LEZEN en nog iets ik ben een AMAZICH

  38. neda
    10 juni 2008 om 12:43 uur.

    woelllah ik zeg je eerlijk jij wil van uit je hardd voor marokko kiezen maar na dat jij die domme dingen van maroko heb gezien dus niet maaar ik weet skr dat ze het niet meer gaaan doen want dan hebben ze hun les je geleerd die straf die ze hun hbben gegeven is veel tezwaar dus ik sou zeggen om het makkelijker temaken volge je hardd maar liefr zou ik voor me vlok kiezenn veel succes

  39. boussoufa
    04 juli 2008 om 12:39 uur.

    je bent gewoon een dikke leugenaar marokko hoeft jouw nie gaat toch in de stront liggen dan ben je helemaal neger

  40. Fred
    08 februari 2010 om 07:33 uur.

    Beetje hetzelfde verhaal als Badr Hari: die vecht ook onder zijn marokkaanse nationaliteit, terwijl het volgens mij gewoon een Nederlander is die in Amsterdam vecht (K1 kickboksen). Of is dit weer wat anders?